//

Iphone cradle / Mercedes

Iphone cradle / Mercedes discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Na de update van mijn Iphone 3 G naar IOS 4, blijkt nu dat Iphone zijn contacten niet meer overzet naar het Comand systeem ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-06-10, 14:23
Ossii Ossii is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 3
Standaard Iphone cradle / Mercedes

Hallo,
Na de update van mijn Iphone 3 G naar IOS 4, blijkt nu dat Iphone zijn contacten niet meer overzet naar het Comand systeem van mijn MB W 204.
Hij maakt wel de verbinding maar het ophalen blijft achterwege .
Heeft hier iemand al een oplossing voor Het terugzetten, werkt ook niet goed .

Dus Apple zorg goed voor je klanten.

Regards
Oscar
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-07-10, 20:32
str8jacket str8jacket is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 9
Exclamation Mercedes-Benz iPhone 3GS cradle icm iOS4

Beste Ossi,

Via een Duits forum vond ik dat Mercedes kennelijk een oplossing heeft voor het probleem dat de COMAND van de Mercedes via de officiële Mercedes-cradle (nummer A2048203951) het adresbook van een naar iOS4 geupgrade iPhone 3GS niet meer volledig (de namen ontbreken) kan synchroniseren.

Je moet daarvoor naar een Mercedes-dealer die beschikt over:
1. een Star Diagnose laptop met daarop software 07/10 én AddOn 1543; en
2. een MoTelDis test/programmeradapter nummer W203589076300.

Met deze setup kan de dealer de software van de cradle upgraden naar versie 27/10.

Daarna zou je adresboek weer volledig (inclusief namen) moeten synchroniseren.

Kan nog niet bevestigen of het werkt maar sta bij mijn eigen dealer geboekt voor een afspraak komende donderdag (heb zelf een MB S211).

Gr.

str8jacket
  #3  
Oud 27-07-10, 01:28
Ossii Ossii is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 3
Standaard

Hallo,
Ik heb ook voor Donderdag een afspraak bij mijn dealer, ga hem hierover benaderen.
  #4  
Oud 17-08-10, 12:53
Martinp Martinp is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

Best Ossi,

Ik ben benieuwd of de dealer het heeft opgelosd. De mercedes dealer van mij zegt er 1,5 uur er voor te moeten gaan rekenen.

Graag je bevindingen.
Groet, Martinp
  #5  
Oud 19-09-10, 19:07
RKalfsbeek RKalfsbeek is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 24
Unhappy Iphone cradle

Ik ben zo suf geweest "vergeet het apparaat" aan te klikken waarmee mijn Iphone via de cradle met Comand verbonden werd.

Weet iemand hoe ik dat moet herstellen?

Dank.

Ronald
  #6  
Oud 19-09-10, 19:57
str8jacket str8jacket is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 9
Standaard

@Ossi:

Nu ik mijn 3GS geüpdate heb van iOS 4.0.2 naar iOS 4.1 synchroniseert het adresboek weer netjes via de Bluetooth-cradle met het adresboek in de COMAND (NTG1) in mijn W211 uit 2005.

@Ronald:
Je moet je iPhone opnieuw pairen met je COMAND.

Bij de nieuwere COMANDs (zonder Bluetooth-cradle) zet je daarvoor op je iPhone Bluetooth aan en laat je vervolgens de COMAND naar Bluetooth-apparaten zoeken. Nadat je COMAND je iPhone gevonden heeft moet je op je COMAND de iPhone nog autoriseren.

Op de oudere COMANDS (mét Bluetooth-cradle) zet je de cradle op "discoverable" en laat je daarna je iPhone naar Bluetooth-apparaten zoeken. Nadat je iPhone de cradle gevonden heeft (bij mij noemt de cradle zich "iPhone Cradle") moet je verbinding maken vanaf je iPhone. De cradle vraagt dan op de iPhone om een password. Dat password is 62872 (=MBUSA).

Succes.
  #7  
Oud 19-09-10, 22:24
RKalfsbeek RKalfsbeek is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 24
Standaard Iphone cradle

Dank voor je reactie.

Maar ....

Hoe zet ik de cradle op 'discoverable"?

Groet,

Ronald
  #8  
Oud 20-09-10, 11:37
str8jacket str8jacket is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 9
Standaard

Ronald,

Aan de voorkant van de cradle zit aan de onderkant een knopje (dus niet in de cradle zelf, het knopje wat je daar ziet is om de cradle te ontgrendelen en los te kunnen nemen uit de auto). Houd dit knopje ingedrukt totdat het blauwe lichtbalkje aan de achterkant van de cradle heel snel gaat knipperen. Zodra dit lichtbalkje snel knippert kun je het knopje loslaten. Je cradle is nu "discoverable".

Als je te lang (een minuut of twee schat ik) wacht met het verbinding maken vanaf je iPhone, valt de cradle terug in zijn normale staat. Je merkt dat doordat het lichtbalkje op de cradle langzaam knippert.

Als je nog langer wacht gaat de cradle in ruststand (merkbaar doordat het lichtbalkje in het geheel geen lichtsignalen meer geeft). Je kunt de cradle weer "wakker" maken door op je COMAND de TEL-knop in te drukken (je COMAND zegt dan in het scherm dat de telefoon wordt aangezet (NB: je COMAND zegt "telefoon" maar bedoelt eigenlijk "cradle"; je COMAND weet nl. niet dat je een Bluetooth-cradle gebruikt en denkt dat er een "gewone" cradle met telefoon aan hangt)).

Gr.

str8jacket
  #9  
Oud 20-09-10, 21:39
RKalfsbeek RKalfsbeek is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 24
Standaard Iphone cradle

Beste str8jacket,

Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie.

Het is gelukt.

Met groet,

Ronald
  #10  
Oud 21-09-10, 02:05
str8jacket str8jacket is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 9
Standaard

Ronald,

Fijn dat ik iemand kon helpen.

Gr.

str8jacket
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
cradle voor 4G mercedes denkinbeeld iPhone algemeen 2 29-01-11 18:25
iPhone laden in auto (Mercedes) j_nathalia iPhone accessoires en onderdelen 2 20-07-10 21:46
sftp ssh gebruiken op de iphone via cradle?? microdesign iPhone algemeen 4 15-02-08 16:46
Iphone Cradle! carkit jappiededeur iPhone accessoires en onderdelen 7 24-01-08 11:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:20.