//

"Email versturen mislukt"

"Email versturen mislukt" discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mensen, wederom heb ik het probleem dat ik 99% van de tijd (heel soms ineens wel!?) geen mail kan versturen. Ik krijg dan de volgende ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-07-10, 12:52
MJ1983 MJ1983 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 12
Question "Email versturen mislukt"

Mensen, wederom heb ik het probleem dat ik 99% van de tijd (heel soms ineens wel!?) geen mail kan versturen. Ik krijg dan de volgende melding:

"Email versturen mislukt. De verbinding met de uitgaande server *** is mislukt. Extra uitgaande emailservers kunnen worden geconfigureerd in 'instellingen > mail, contacten, agenda's."

En dit terwijl ik eigenlijk vrij zeker ben van het feit dat mijn instellingen goed zijn, ook omdat ik 1% van de tijd ineens wel weer mail kan versturen. Daarbij heb ik niets veranderd in de instellingen, en eerder kon ik wel gewoon standaard mail versturen.

Ik gebruik T-Mobile, heb inmiddels firmware 4.0 maar dit probleem bestond ook al toen ik nog op 3.2 (oid) zat. Binnenkomende mail werkt nog wel gewoon. Heel vreemd?! Ik heb ook al contact gehad met de mensen van mijn mailbox (eigen site) maar daar waren geen problemen bekend.

HELP?!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-07-10, 09:30
marjan3006's schermafbeelding
marjan3006 marjan3006 is offline
• iOS 8.0
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 44
Standaard

Hey, Wat je kunt proberen is je toestel op te synche. Vink dan in i-Tunes je mail aan. (bij e-mailaccounts synchroniseren). Zorg ook dat Push aanstaat. Ik heb dat probleem ook wel eens bij Vodafone. Wat het ook kan zijn dat mocht je meerdere accounts hebben dit in conflict raakt. Ik heb MobileMe ook als account en daar heb ik totaal geen probleem mee dat werkt echt perfect. Ik denk dat het syche wel helpt.
  #3  
Oud 09-07-10, 11:09
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
 
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: /dev/audio
Berichten: 69
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Standaard

Dit heeft te maken dat de verbinding naar de SMTP-server (zeker die van 'normale' providers) niet altijd goed gaat. Ik heb dit zelfde probleem gehad.

Wat voor mij de oplossing is geweest: maak gebruik van de SMTP-server van GMail. Maak voor ieder e-mailadres dat je ophaalt via je iPhone een alias aan in Google en verander de SMTP-server van die accounts in die van je GMail-account.

Als je nu mail verstuurd vanaf je iPhone (er vanuitgaande dat je ook de alias(sen) hebt aangemaakt) ziet de ontvanger een mail met de volgende afzender:

Jouw naam <jouwemail@gmail.com) namens Jouw naam <emailadres van account waarmee verstuurd is>

Ik haal zelf via mijn iPhone 13 emailadressen op. Allemaal maken ze gebruik van de Gmail-smtp-server. Dit werkt voor mij vlekkeloos. Nogmaals, je moet dan wel voor alle e-mailadressen een alias aanmaken binnen Gmail. Hoe je dit doet kan je hier vinden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png smtp-server.png‎ (43,8 KB, 26x gelezen)
__________________
Lekker bezig met CityFM Classic Rock en ook nog werkzaam bij Radio Decibel. Het radio-virus is hardnekkig en gaat nooit meer weg
  #4  
Oud 10-07-10, 17:23
datoni datoni is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 9
Standaard

Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem! Ook T-mobile. Nooit eerder het probleem gehad...
Smaus geeft een oplossing, waarvoor uiteraard dank, maar ik vind het een beetje het probleem omzijlen....iemand een andere oplossing????
  #5  
Oud 07-08-10, 17:58
JaZzMaN251 JaZzMaN251 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 23
Standaard

Een goeie tip voor mensen die GMAIL aliassen gebruiken.

Vul gewoon bij je originele GMAIL account op je iPhone bij 'adres' je verschillende e-mail aliassen in, gescheiden door een komma.

Je zal zien dat je in het adresveld geen komma als teken kan invoeren via het onscreen keyboard, maar je kan er wel eentje kopiëren/plakken vanuit Notities ofzo.

De volgorde is ook belangrijk (stel dat je nu meer verzend vanuit een bepaalde alias dan je originele gmailaccount).

-> adres: example@gmail.com, example@hotmail.com
  #6  
Oud 08-08-10, 10:59
datoni datoni is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 9
Standaard

Smaus, ik heb uiteindelijk gedaan wat jij hebt omschreven en dat werkt inderdaad erg goed. Bedankt! Ben eigewijs geweest maar had veel eerder je advies moeten aannemen.........beter laat dan nooit!
nogmaals. thanks!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
" Gesprek Mislukt" als ik iemand wil bellen. iJob iPhone algemeen 29 03-04-11 21:04
Na ophangen gesprek: "Verbinding mislukt". Dennissimeau iPhone algemeen 1 01-04-11 21:42
In eens geen "internet/email" meer,data verbinding. andre-nl Overige providers Nederland 3 30-09-09 17:06
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 15:13
Sendfile 0.37 "kan" VCF (adresboek kaarten) versturen. mjay Jailbreak apps en thema's 0 27-12-07 23:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:19.