//

Zelf iPhone 3G herstellen

Zelf iPhone 3G herstellen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Nu sinds een kleine week is mijn iPhone 3G zwaar beschadigd geraakt bij een enorme impact, het scherm is wonderwel niet geraakt (geen barst en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-08-10, 15:13
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard Zelf iPhone 3G herstellen

Nu sinds een kleine week is mijn iPhone 3G zwaar beschadigd geraakt bij een enorme impact, het scherm is wonderwel niet geraakt (geen barst en niet eens een krasje) en alles lijkt nog prima te werken bij het testen, maar de home knop doet het niet, laad niet meer op en de luidspreker en microfoon doen het ook niet meer.





Dus ik heb afgelopen weekend besloten om het toestel zelf te gaan herstellen aangezien alles nog redelijk lijkt te werken en in de hoop dat het toestel nog wel kan dienen voor enkele maanden tot ik mijn witte iPhone 4 kan gaan halen.

Ik heb gans het toestel al gedemonteerd, of toch in die mate dat het logicboard uit het toestel is en zodat ik daar de schade zou kunnen opmeten en er is een scheurtje aanwezig daar waar de sticker "Do not remove" zit, dus onderaan het logicboard en ik hoop dat dit geen problemen gaat opleveren bij de herstelling aangezien daar het powerAmp gedeelte zit, dus dat wordt duimen.

Ik heb me alvast een witte rugcover met ALLE onderdelen in, behalve het logicboard, besteld via eBay alsook een nieuw scherm met digitalizer en homebutton zodat ik enkel de LCD hoef over te zetten. Ik heb gelijk ook een rode 16Gb rug besteld wil ik toch van die witte willen afstappen en mocht mijn vrouw de iPhone willen nadat ik de 4 in handen heb. Ik hoop voor minder dan 100€ gesteld te zijn met de herstelling en achteraf ga ik van de huidige iPhone nog stukken over hebben die eventueel later nog kunnen dienen, of als ik nog voor weinig aan een logicboard geraak om er een andere bij te bouwen als backup toestel.

Zijn er bepaalde zaken waar ik rekening mee dien te houden, of is het echt zo simpel zoals het uit elkaar halen van zulk toestel?

Laatst gewijzigd door Runaque; 31-08-10 om 15:50.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-09-10, 12:46
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Zo te zien heeft niemand dit ooit echt zelf gedaan?

Vandaag is de nieuwe achterkant toegekomen waar buiten camera en logicboard alles aanwezig is (zie foto).



dus vandaag heb ik het logicboard van mijn origine iPhone overgezet alsook de camera en het ging vrij vlotjes zonder noemenswaardige problemen, buiten wat voorzichtig puzzelwerk en het aansluiten van connectoren op het logicboard.



Dus nu is het wachten op de luidspreker in het scherm, die moet nog aankomen voor ik het nieuwe scherm kan samenbouwen, want die heb ik per ongeluk gesloopt bij het uit elkaar monteren van het scherm en digitalizer, ik hoop hem ergens begin volgende week te hebben en dan is het hopen dat het toestel na dit alles terug werkt, anders moet ik op zoek naar een ander logicboard.
  #3  
Oud 09-09-10, 13:12
vsb focus vsb focus is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 57
Standaard

Kan een tip zijn:
iPhone reparatie Belgi
  #4  
Oud 09-09-10, 13:54
vsb focus vsb focus is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 57
Standaard

Ik zoek alles op youtube.
YouTube - iPhone 3G Battery Replacement by AmpJuice.com
  #5  
Oud 10-09-10, 13:17
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Bedankt voor de links, ik had al een paar van die filmpjes gezien, maar ik zocht voor bepaalde adviezen van gebruikers die dit al eens gedaan hebben, ik heb zo mijn luidspreker boven het scherm gesloopt bij het verwijderen uit het frame, dus die heb ik extra moeten bestellen, welliswaar via eBay want de link die je poste vind ik vrij duur, voor het geld dat een gemiddelde herstelling daar kost heb ik alles nieuw (behalve logicboard en LCD scherm).

Voorlopig staan de zaken er als volgt voor. Ik heb de LCD en de digitalizer, los van elkaar, aangesloten aan het logicboard om het toestel eens uit te testen of hij nog wel werkte en zelf met vrij grote scheur in het logicboard (5mm) doet hij het! Zoals jullie kunnen zien ontbreekt de home toets en de luidspreker bovenaan het scherm, maar die komen later nog hun plaats opeisen.







Hopelijk komt de luidspreker op maandag aan (vanuit Duitsland) en kan ik maandag het toestel mooi afwerken en hem terug in gebruik nemen, want zo'n nokia 3250 is best ok, maar kan uiteindelijk niets.
  #6  
Oud 10-09-10, 23:38
libertycity libertycity is offline
• iOS 10.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maastricht
Berichten: 212
Standaard

knap gedaan zo heb ik pas geleden ook een iphone2g gekocht en zelf opgeknapt
  #7  
Oud 16-09-10, 10:52
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Het toestel is terug in nieuwstaat, helaas blijkt het scheurtje in het logicboard net naar de connector van de antenne te lopen, dus hij vind geen GSM netwerk. Ik ga toch maar overwegen om het toestel voor herstelling binnen te sturen en hopelijk vallen de kosten dan nog mee. Hoewel ik het misschien beter gedaan had toen hij aan gort lag, maar dan hadden de kosten zo hoog opgelopen dat ik beter een nieuwe gekocht zou hebben.





De beschermfolie kleeft nog op de cover, die laat ik er voorlopig wel op hangen tot het toestel functioneerd zoals het hoort. Kostprijs van de zelf gedane herstellingen lagen onder de 100€ (nieuwe rug, knoppen, batterij, luidsprekerhuis, scherm met digitalizer, frame voor scherm, luidspreker telefoon, hoofdtelefoonaansluiting, wat kleine rommel en wat tooltjes).

Het scherm is niet origineel Apple, maar werkt perfect zoals het originele dat ook doet, alleen bij uitgeschakeld scherm zie je fijne lijntjes in het scherm, maar storen doet dat niet. Het toestel werkt prima en draait ook al op het nieuwe iOS, telefoneren gaat perfect en is getest met skype, kortom hij doet alles wat hij moet doen, enkel is het scheurtje blijkbaar kwalijk voor het gsm netwerk, dus dat wordt toch maar even binnensturen van het moment dat ik mijn andere 3G (AT&T model) in bezit heb.

Laatst gewijzigd door Runaque; 16-09-10 om 10:56.
  #8  
Oud 16-09-10, 13:22
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Goed gedaan. Zelf heb ik alleen een LCD vervangen in mijn 3G. Ik zag dat zo'n logic board rond de 130 dollar is. Dat wil je dus niet meer zelf gaan doen? Eigenlijk kun je denk ik verwachten dat de kosten alleen maar hoger zullen zijn als je het laat doen.
  #9  
Oud 16-09-10, 15:25
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Knap. Ik overwoog ook eens om een nieuwe rug erop te zetten, maar werd ontmoedigd door de waarschuwingen. Je schijnt het rubber tussen scherm en behuizing niet gemakkelijk netjes te krijgen, bijv. Maargoed dat is mss THE least problem. Want hoe onderscheid je goede betaalbare onderdelen (zoals een backcover) van de goedkope rotzooi die niet past? Ik hoef echt geen echte Apple achterkant (die zijn immers ook waardeloos met hun haarscheurtjes!) maar wil niet hebben dat het niet past....
Ik draai m'n hand niet om om een laptop tot op het bot uit elkaar te halen adh ifixit, dus dat is het ook niet...
  #10  
Oud 16-09-10, 16:21
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Goed gedaan. Zelf heb ik alleen een LCD vervangen in mijn 3G. Ik zag dat zo'n logic board rond de 130 dollar is. Dat wil je dus niet meer zelf gaan doen? Eigenlijk kun je denk ik verwachten dat de kosten alleen maar hoger zullen zijn als je het laat doen.
Het LCD is idd vrij simpel te vervangen, het lijkt alleen moeilijker dan het werkelijk is, gewoon rustig te werk gaan en zien dat je met je vingers van het glas afblijft en eventueel stof met een zachte borstel wegstoffen, ik heb daar de antisatische borstel voor de LCD TV gebruikt, werkte perfect.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Knap. Ik overwoog ook eens om een nieuwe rug erop te zetten, maar werd ontmoedigd door de waarschuwingen. Je schijnt het rubber tussen scherm en behuizing niet gemakkelijk netjes te krijgen, bijv. Maargoed dat is mss THE least problem. Want hoe onderscheid je goede betaalbare onderdelen (zoals een backcover) van de goedkope rotzooi die niet past? Ik hoef echt geen echte Apple achterkant (die zijn immers ook waardeloos met hun haarscheurtjes!) maar wil niet hebben dat het niet past....
Ik draai m'n hand niet om om een laptop tot op het bot uit elkaar te halen adh ifixit, dus dat is het ook niet...
Een rug vervangen is idd niet simpel, waarom? Omdat de chromen rand in de rug gelijmd is en dat je die toch gaat kapot maken als je hem wil verwijderen, dus altijd een chromen kader mee bestellen als je je er aan wil wagen. Maar dat is niet het enige probleem, veel onderdelen zijn gelijmd en gekleefd in het toestel, oa batterij, bepaalde bedradingsstrips, ... Je kan het alleen maar kapot maken bij het verwijderen. Daarvoor kan je op eBay kijken naar een volledig geasambleerde achterkant waar al die zaken al in zitten, dan hoef je enkel je logicboard en scherm maar over te zetten en je bent ermee klaar. Helaas dat die dingen alleen maar in wit en zwart te krijgen zijn. Kostprijs van zulke volledig samengestelde achterkant ligt tussen de 50 en de 70€, maar dan heb je wel het minimum aan werk.

Volgens mij kan je kwaliteit moeilijk herkennen, zeker als je het via het internet koopt, maar doe je het via een hersteldienst, dan wordt er wel geacht dat men goed spul gebruikt, of het nu een officiele hersteldienst is of niet. Een lege cover koop je voor 3 tot 7€ in elke gewenste kleur en uitvoering (8 of 16gb of 32gb voor de 3Gs). Ook moet je opletten dat je een chromen rand koopt waar het montageframe voor de vibrator op zit, goedkopere versies hebben dat meestal niet en dan moet je dat ding gaan lijmen en dat is het ook weer niet.

Tip is, kijk goed rond en vergelijk, kost een goed onderdeel 3€ meer, koop dat dan ipv te besparen, dat bespaard je een hoop gezeik.

Laatst gewijzigd door Runaque; 16-09-10 om 16:24.
  #11  
Oud 16-09-10, 17:14
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Nu ik dit topic zie, ben ik wel benieuwd! Ik heb vorige week een iPhone 2G gekocht, deze heeft alleen een kapotte touch screen (digitizer). Dat wil ik zelf maken, echter zijn de niet-officiële digitizers ook net zo goed als een originele? Heeft iemand daar ervaringen mee?
  #12  
Oud 16-09-10, 17:18
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loopezz Bekijk bericht
Nu ik dit topic zie, ben ik wel benieuwd! Ik heb vorige week een iPhone 2G gekocht, deze heeft alleen een kapotte touch screen (digitizer). Dat wil ik zelf maken, echter zijn de niet-officiële digitizers ook net zo goed als een originele? Heeft iemand daar ervaringen mee?
Ik merk weinig verschil, het enige is dat je wel een verschil kan zien op het scherm, zie de lijntjes die ik nu heb op het toestel. Kijk gewoon naar de feedback van verkopers op eBay en daaruit kan je vaak al uitmaken hoe het zit met de pasvorm en dergelijke. Het enige dat ik kan zeggen over het niet originele scherm dat ik heb is dat het glas minder vlot veegt dan dat van Apple, maar misschien is dat gewoon een indruk die ik krijg omdat ik altijd met een folie over het scherm werk.
  #13  
Oud 16-09-10, 17:29
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Ik merk weinig verschil, het enige is dat je wel een verschil kan zien op het scherm, zie de lijntjes die ik nu heb op het toestel. Kijk gewoon naar de feedback van verkopers op eBay en daaruit kan je vaak al uitmaken hoe het zit met de pasvorm en dergelijke. Het enige dat ik kan zeggen over het niet originele scherm dat ik heb is dat het glas minder vlot veegt dan dat van Apple, maar misschien is dat gewoon een indruk die ik krijg omdat ik altijd met een folie over het scherm werk.
Ok, het is het proberen waard dan. Het prijsverschil is namelijk ongeveer 20 euro op een touch screen.
Heb je de originele touch screen of een namaak gebruikt (niet het glas, maar het touch gedeelte)?

Niet-origineel
Wel origineel

Laatst gewijzigd door loopezz; 16-09-10 om 17:48.
  #14  
Oud 16-09-10, 17:39
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loopezz Bekijk bericht
Ok, het is het proberen waard dan. Het prijsverschil is namelijk ongeveer 20 euro op een touch screen.
Heb je de originele touch screen of een namaak gebruikt (niet het glas, maar het touch gedeelte)?
Het glas en de digitalizer zitten op elkaar bij een 3G, dus zijn beiden namaak, het LCD is gewoon de oude die ik gebruikt heb. Bedoel je dat de originele 20€ duurder uitvalt? Maar het is natuurlijk het overwegen waard om voor namaak te gaan, maar dan heb je wel de risico's dat de pasvorm wat minder kan zijn alsook de afwerking en werking, tenminste als je pech hebt. Als origineel spul betaalbaar is had ik daar ook voor gegaan.
  #15  
Oud 16-09-10, 17:41
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Volgens mij is alleen de digitizer vervangen wel een rotklus, die zit namelijk vastgeplakt aan het glas of e.d. als ik me niet vergis. Beste is om in dat geval glas met al een digitizer bevestigd te nemen.
  #16  
Oud 16-09-10, 17:57
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Het glas en de digitalizer zitten op elkaar bij een 3G, dus zijn beiden namaak, het LCD is gewoon de oude die ik gebruikt heb. Bedoel je dat de originele 20€ duurder uitvalt? Maar het is natuurlijk het overwegen waard om voor namaak te gaan, maar dan heb je wel de risico's dat de pasvorm wat minder kan zijn alsook de afwerking en werking, tenminste als je pech hebt. Als origineel spul betaalbaar is had ik daar ook voor gegaan.
Zolang de werking hetzelfde is, dan ben ik tevreden (net zo goed reageert als de originele digitizer).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Volgens mij is alleen de digitizer vervangen wel een rotklus, die zit namelijk vastgeplakt aan het glas of e.d. als ik me niet vergis. Beste is om in dat geval glas met al een digitizer bevestigd te nemen.
Hmm, kost wel weer meteen meer geld. Ik ga het gewoon proberen met behulp van filmpjes.

Thanks for advice.

  #17  
Oud 26-09-10, 19:24
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Ik heb vanmiddag de iPhone 2G uit elkaar gehaald, maar nu moet ik nog de LCD van de digitizer/glas af zien te halen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Ik ga het morgen anders proberen mbv een föhn, als dat niet werkt dan ga ik proberen een goedkope LCD op te kop te tikken en een digitizer/glas in één.
  #18  
Oud 28-09-10, 00:06
BetawiBotak BetawiBotak is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loopezz Bekijk bericht
Ik heb vanmiddag de iPhone 2G uit elkaar gehaald, maar nu moet ik nog de LCD van de digitizer/glas af zien te halen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Ik ga het morgen anders proberen mbv een föhn, als dat niet werkt dan ga ik proberen een goedkope LCD op te kop te tikken en een digitizer/glas in één.

Inderdaad even verwarmen met een fohn
  #19  
Oud 28-09-10, 01:59
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BetawiBotak Bekijk bericht
Inderdaad even verwarmen met een fohn
LCD scherm zelf is er af zonder echt behulp van een föhn, dat gaat dus makkelijk. Echter viel mij op dat op de meeste LCD scherm afbeeldingen op internet een zwart folietje overheen zit. Dit kon ik er niet vanaf krijgen, dit is namelijk eerst een glasplaatje.

Op dit moment ben ik van plan om het hele scherm te vervangen, dus LCD, digitizer en glas, omdat het redelijk sterk aan elkaar geplakt is. Of zoals hierboven gezegd een nieuwe LCD scherm los en digitizer+glas.
Het makkelijkste is de eerste optie, maar dit kost wel 20 tot 25 dollar meer. Voor 65 dollar heb je namelijk al een complete scherm.
  #20  
Oud 24-11-10, 18:10
Merlin's schermafbeelding
Merlin Merlin is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 161
Standaard

ik heb op dit moment problemen met mijn 3G dat hij niet goed meer wilt opladen. ik ben aan het kijken wat het kost om de batterij en/of dock te vervangen door een bedrijf of zelf te doen. ik ben niet geheel onhandig maar ook weer niet de handigste. ik heb vroeger wel is wat dingen uit en in elkaar gezet (alles werkte daarna nog) maar een iphone is toch wat anders. is het aan te raden om het zelf te doen

hoe kan je weten of een batterij orgineel/ net zo goed is?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone gecrasht en zou graag willen herstellen. Hoe te herstellen zonder update? glenn_lauw iPhone algemeen 21 29-03-10 18:29
iPhone: Iphone van zelf vol inukshuk Jailbreak 2 17-03-10 12:47
in de iphone zelf zonder itunes ocmer95 Archief 3 09-11-09 18:11
herstellen, Herstellen en nog een HERSTELLEN! koolenboer iPhone algemeen 6 09-08-08 15:12
Zelf iPhone applicaties maken? joeri Archief 6 28-02-08 18:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:00.