//

Witte vlekjes achterkant iPod Touch

Witte vlekjes achterkant iPod Touch discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Ik ga binnenkort de nieuwe ipod touch kopen, maar wil dan ook mijn ipod touch 2nd gen die ik nu heb verkopen. Maar.. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-09-10, 12:57
Muchiel Muchiel is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 62
Standaard Witte vlekjes achterkant iPod Touch

Hoi allemaal,

Ik ga binnenkort de nieuwe ipod touch kopen, maar wil dan ook mijn ipod touch 2nd gen die ik nu heb verkopen.

Maar.. er zitten allemaal kleine witte vlekjes/stippeltjes op de achterkant van de ipod. Ik weet niet hoe het komt maar ik denk dat het door de goedkope silicone case komt die er al maanden om zit.

Zijn er mensen die dit herkennen, of weten hoe ik de vlekjes er af kan krijgen?
(Ik krijg het er niet af met het schoonmaakdoekje/tshirt)

Mvg,
Michiel

Even voor de duidelijkheid een fototje waar je wel wat stipjes op ziet:

Laatst gewijzigd door Muchiel; 04-09-10 om 13:10.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-09-10, 13:44
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard

Heb je al geprobeerd met een vochtige doek?
  #3  
Oud 04-09-10, 13:50
Muchiel Muchiel is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolas4 Bekijk bericht
Heb je al geprobeerd met een vochtige doek?
Paar minuten flink lopen boenen met een vochtig doekje en veel warme adem (hoe noem je dat? ) maar ik merk echt geen verschil helaas...
  #4  
Oud 04-09-10, 13:56
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard

Naja das vervelend dan.
Je weet wss niet van welk materiaal die silicone case exact gemaakt was?
Ga er eens mee naar een officiële apple reseller?
  #5  
Oud 04-09-10, 14:00
Muchiel Muchiel is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 62
Standaard

Ik verwacht dat die silicone case ook echt van siliconen is gemaakt, maar je weet het maar nooit want ik heb hem van dealextreme (chinese webshop) en hij kostte iets van 1 euro

Als ik hiermee naar een apple reseller ga, kan ik gewoon mijn jailbreak en alles er op laten dan? Als ik hem niet aan ze mee geef?
  #6  
Oud 04-09-10, 14:46
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard

Ja voila, dat zal geen hoogstaand siliconemateriaal zijn. Maar je weet het dus niet exact.
Je kan eens proberen met een ontvetter die je op een doekje aanbrengt en daarmee over de iPhone gaat. Maar ik raad je aan om dit enkel voor de achterkant te gebruiken, ik weet niet welke reactie zoiets kan brengen op het scherm.
Maar je hebt veel vormen van siliconen (voegen van tegels in badkamer, borstvergrotingen) en als ik wist wat voor de jouw was dan kon ik men kennis van chemie wat toepassen Maar bij de meeste siliconen werkt een ontvetter dus wel. Probeer de ontvetters die je thuis hebt liggen eens uit, normaal werkt er minstens 1 wel
Laat ook weten hoe het gegaan is als je wilt

Maar als je ermee naar een apple reseller gaat dan maakt het niet uit of je de jailbreak er af haalt of niet tenzij je iPod nog onder garantie is. Apple (in Amerika) heeft namelijk onlangs gezegd dat het legaal is om te jailbreaken maar ik dacht (ben niet zeker dus) dat de garantie dan wel verviel.
  #7  
Oud 04-09-10, 15:03
Muchiel Muchiel is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolas4 Bekijk bericht
Ja voila, dat zal geen hoogstaand siliconemateriaal zijn. Maar je weet het dus niet exact.
Je kan eens proberen met een ontvetter die je op een doekje aanbrengt en daarmee over de iPhone gaat. Maar ik raad je aan om dit enkel voor de achterkant te gebruiken, ik weet niet welke reactie zoiets kan brengen op het scherm.
Maar je hebt veel vormen van siliconen (voegen van tegels in badkamer, borstvergrotingen) en als ik wist wat voor de jouw was dan kon ik men kennis van chemie wat toepassen Maar bij de meeste siliconen werkt een ontvetter dus wel. Probeer de ontvetters die je thuis hebt liggen eens uit, normaal werkt er minstens 1 wel
Laat ook weten hoe het gegaan is als je wilt

Maar als je ermee naar een apple reseller gaat dan maakt het niet uit of je de jailbreak er af haalt of niet tenzij je iPod nog onder garantie is. Apple (in Amerika) heeft namelijk onlangs gezegd dat het legaal is om te jailbreaken maar ik dacht (ben niet zeker dus) dat de garantie dan wel verviel.
Hey,

Bedankt voor je uitgebreide reply

Eerst heb ik flink geboent met zo'n vochtig brillendoekje (met special spul er op). Hij glimt nu wel mooi maar de vlekjes (eigenlijk zijn het doffe plekjes) zijn er nog niet af.

Daarna heb ik het geprobeerd met een doekje met afwasmiddel er aan, werkt ook niet. En we hebben niet echt een 'ontvetter' oid hier thuis liggen

Dus ik ben tot de conclusie gekomen dat de goedkope case het metaal aangetast heeft. En dat die doffe plekjes dus niet weg te krijgen zijn, maar in het metaal zitten.

Wel heel erg bedankt voor je hulp =]
En misschien ga ik binnenkort wel even naar de Apple Reseller (heb mijn ipod sinds vorig jaar februari, zal vast geen garantie meer hebben)
  #8  
Oud 04-09-10, 15:41
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard

Een ontvetter heb je normaal toch wel? Bv om het gasvuur te kuisen gebruikt men vaak ontvetters.
Maar in het metaal zitten die vlaak niet hoor
Dat is een polycarbonaat (=PC) normaal, en een PC gaat niet snel een reactie aangaan met een metaal. Dus het zit volgens mij niet in het metaal maar het hangt er gewoon sterk aan vast.
Maar goed, als ik rekening houd met de dingen die je mogelijk ter beschikking hebt dan zijn er niet veel dingen. Een zoutoplossing zou het kunnen doen maar ik vrees ervoor dat je een sterk genoege zoutoplossing kan maken. Wat meer kans op succes geeft maar dan weer niet zo'n praktisch middel is, is benzine. Ether/benzeen/fenol gaat ook maar dat zal je niet hebben vrees ik
Een oplosmiddel op basis van alcohol doet absoluut niks.
En water doet niks, PC is zeer bestand tegen water.

Ik denk trouwens ook niet dat de garantie schade door producten die niet gemaakt zijn door Apple zelf gedekt worden

Achja je ziet meer wat je er mee doet, meer weet ik er niet van
Graag gedaan overigens natuurlijk.

Laatst gewijzigd door nicolas4; 05-09-10 om 13:44.
  #9  
Oud 05-09-10, 12:17
Muchiel Muchiel is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 62
Standaard

Oke, ik geloof je gelijk

Ik zal eens aan me scheikunde leraar vragen of hij iets van die spulletjes heeft, als het uitkomt
  #10  
Oud 05-09-10, 13:47
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard

Is goed hoor, maar je scheikundeleraar heeft 100% zeker ether liggen Maar of het zal werken weet ik niet zeker natuurlijk. Ik ben afgegaan op de veronderstelling dat het een polycarbonaat is, de betere shields zijn van dat materiaal gemaakt dusja
Reageren

Labels
achterkant, ipod touch, stippeltjes, vlekjes, wit



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nike+ Ipod + witte iconen ! SPiET Desktop-applicaties 7 24-08-10 14:29
Ipod achterkant vervangen Melle123 iPhone algemeen 1 03-03-10 19:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:48.