iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk MELDING (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/71837-mobiele-datanetwerk-activeren-niet-mogelijk-melding.html)

PrittStift 25-10-10 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benn (Bericht 591099)
je begrijpt het inderdaad verkeerd

ik heb geen abbo op mobiel internet dus als ik mobiele data aanzet verbruikt mijn iphone wel data hé en da moetk dan betalen.. ik wil het af en toe gebruiken dan pas zet ik mobiele data aan.

probleem: sms app heeft helemaal geen mobiele data nodig om smsen te sturen, dit gaat via gsm netwerk. vroeger had ik dit probleem niet en ging het goed. maar sinds 4.1 vraagt hij iedere keer mobiele data aan te zetten als ik de sms app open.
dit klopt dus niet en ik vraag mij af waarom hij dit vraagt? en wat ik er aan kan doen?

het heeft niets te maken met mms, want ook al stel ik deze goed in, blijft hij "zagen"

alvast bedankt

Ahaaa, ik begreep het dus verkeerd, sorry! Dan is het idd een raar probleem.
Ik heb daar ook geen oplossing voor, maar ga er over denken en is rondsnuffelen. Als ik iets weet, hoor je het direct.

Grtz

Benn 26-10-10 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift (Bericht 591349)
Ahaaa, ik begreep het dus verkeerd, sorry! Dan is het idd een raar probleem.
Ik heb daar ook geen oplossing voor, maar ga er over denken en is rondsnuffelen. Als ik iets weet, hoor je het direct.

Grtz

bedankt!

het is inderdaad een heel raar en vervelend probleem.

groeten

Angelo 30-10-10 05:20

Het probleem ligt in je backup. Je reservekopie kopieert ook je oude Custom apn settings mee en is bij het herstellen niet meer te zien en ook niet meer te verwijderen.

Als je nu een reservekopie hebt gemaakt van 1 toestel voor naar de andere, dan simpelweg voordat je een reservekopie maakt de custom apn profiel verwijderen en daarna een reservekopie maken.

Als het voor dezelfde toestel gaat. Alles backup naar outlook wat te backuppen valt en daarna een herstel uitvoeren en niet meer je oude reservekopie gebruiken anders kopieer je je custom apn profiel mee en dan werkt je internet alsnog niet.

Hopende dit nu duidelijk is voor iedereen

Benn 30-10-10 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Angelo (Bericht 593390)
Het probleem ligt in je backup. Je reservekopie kopieert ook je oude Custom apn settings mee en is bij het herstellen niet meer te zien en ook niet meer te verwijderen.

Als je nu een reservekopie hebt gemaakt van 1 toestel voor naar de andere, dan simpelweg voordat je een reservekopie maakt de custom apn profiel verwijderen en daarna een reservekopie maken.

Als het voor dezelfde toestel gaat. Alles backup naar outlook wat te backuppen valt en daarna een herstel uitvoeren en niet meer je oude reservekopie gebruiken anders kopieer je je custom apn profiel mee en dan werkt je internet alsnog niet.

Hopende dit nu duidelijk is voor iedereen

mijn internet werkt wel, ik heb het probleem zelf op een clean install.. ik krijg de melding voor mobiele data in de sms app (terwijl smsen geen mobiele data nodig heeft) dit is echt vervelend!

Guest-20230317192549 31-10-10 17:03

bij mij is het probleem ook na een clean install gekomen.

meghaly 01-11-10 19:51

ik ( en mijn man ook) hebben hetzelfde probleem. Sinds anderhalve week nieuwe iphone 4 UK, met simpnly van telfort. Niets aan de hand tot afgelopen vrijdagochtend, in ene thuis "geen service"meer. Niet meer bellen, sms'en en 3G ho maar...
Hebben netwerkinstellingen opnieuw ingesteld, een reserve kopie terug gezet, niets helpt. Bij telfort kunnen ze ons ook niet helpen, want er is geen storing zeggen ze.
Vreemde is als we een paar honderd meter van ons huis rijden, krijgen we weer verbinding, met tussenpozen echter geeft hij dan toch geen bereik... help...
wat denken jullie? problemen Iphone of heeft Telfort een probleem? (omgeving Leiden)

Guest-20230317192549 01-11-10 21:29

Ik heb toevallig ook een sim-only abbo van telfort... Ik ben toen langs geweest in de winkel en toen bleek dat mijn internet nog uit stond en dat dat opnieuw aan gezet moest worden. Vervolgens moest ik de goede instellingen in me iphone instellen en het toestel aan en uitzetten maar dit heeft ook geen verschil gemaakt. Ik ga binnenkort denk ik gewoon eens langs met me iphone om te zien of hun het niet kunnen maken in de winkel.

itsallart 23-04-13 10:42

Mobiele data activeren niet mogelijk sind 22 april 2013
 
Zonder ook maar enige update uit te voeren, kan ik sinds maandagochtend geen 3G meer gebruiken. Krijg de melding "Mobiele data activeren niet mogelijk". Dit is vreemd, want ik heb geen enkele update uitgevoerd en zondagavond deed hij het nog.

Dit probleem doet zich overigens bij meerdere huisgenoten voor! We hebben alle instellingen gecheckt, uit/aan (100X) en ook Vodafone kan niet verder helpen. Het lijkt erop dat het toch iets met onze Jailbreak te maken heeft.

Iemand hetzelfde? Nog beter... iemand een oplossing?

Extra info: ben al sinds een paar dagen niet meer in Cydia geweest en ook via iTunes niets gedaan!

Wilby 26-04-13 11:56

Ik heb ook regelmatig het zelfde probleem , moet telkens opnieuw het APN adres invullen.Gebeurd telkens als hij overschakeld van Wi-Fi naar 3 G.
Geen Jailbreak.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:57.