Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk MELDING

Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk MELDING discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb hier al een tijdje naar gezocht en nergens vind je een concrete oplossing. Wat moet je doen als je buitenhuis (wanneer je geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14 September 2010, 11:43
Banned
» iPhone 3GS 16GB (Wit) [FW: 4.0.1]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 1 March 2008
Berichten: 51
Exclamation Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk MELDING

Ik heb hier al een tijdje naar gezocht en nergens vind je een concrete oplossing.

Wat moet je doen als je buitenhuis (wanneer je geen Wi-Fi hebt) 100 keer deze melding krijgt:
"Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk: U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice"

???
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14 September 2010, 12:46
Scooter's schermafbeelding
» iPhone SE 128GB (Space Grijs) [FW: 10.3.3]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» macOS
 
Geregistreerd: 20 January 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.167
Send a message via twitter to Scooter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennis3 Bekijk bericht
Ik heb hier al een tijdje naar gezocht en nergens vind je een concrete oplossing.

Wat moet je doen als je buitenhuis (wanneer je geen Wi-Fi hebt) 100 keer deze melding krijgt:
"Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk: U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice"

???
Zit je toevallig bij Mobistar?
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #3  
Oud 14 September 2010, 15:58
» iPhone 6s Plus 16GB (Space Grijs) [FW: 9.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi + 4G 16GB (Zwart) [FW: 9.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 19 April 2010
Berichten: 153
Stuur een bericht via Skype™ naar Royofzo
Standaard

Is inderdaad handig om te weten welke provider je hebt. Ik zelf heb een keer de verkeerde gegevens ingevoerd bij Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiel datanetwerk.

Als je deze gegevens dus verkeerd invult krijg je de melding sowieso.
  #4  
Oud 14 September 2010, 16:33
Banned
» iPhone 3GS 16GB (Wit) [FW: 4.0.1]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 1 March 2008
Berichten: 51
Standaard

Proximus.

Er zijn geen gegevens ingevult, en mobiele data afzetten helpt ook al niet...
Is gejailbreakt.
  #5  
Oud 14 September 2010, 17:44
» iPhone 6s Plus 128GB (Zilver) [FW: 10.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi + 4G 128GB (Spacegrijs) [FW: 10.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 26 July 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 392
Standaard

Heb je dit al geprobeerd ???

Probleem met mobiele datanetwerk oplossen - iPhone - iPhoneclub.nl
  #6  
Oud 17 September 2010, 07:21
» iPhone 6 Plus 64GB (Space Grijs) [FW: 9.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 32GB (Spacegrijs) [FW: 9.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 9 September 2010
Berichten: 9
Standaard

Sinds de update naar 4.1 krijg ik geregeld dezelfde melding. Behoorlijk vreemd. Ik heb de netwerkinstellingen hersteld, ook de site bezocht zoals hierboven staat beschreven voor de settings, allemaal niet geholpen. Vreemde is, is dat ik ondanks deze melding gewoon kan internetten. (bereik lijkt wl minder dan voorheen)
Ik heb mijn provider T-Mobile NL al gebeld maar die kunnen me ook niet helpen.

Iemand nog tips/ideen? Is terugzetten naar de fabrieksinstellingen de enige overgebleven optie?
  #7  
Oud 17 September 2010, 07:57
» iPhone 5s 64GB (Space Grijs) [FW: 7.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 4 Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 7.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 30 June 2010
Locatie: Zingem (B)
Berichten: 101
Standaard

Ben ook eens benieuwd wat hiervan de oorzaak is - ik had het dit weekend tijdens het navigeren; ik moest toevallig zes keer dezelfde route afleggen, en kreeg de melding altijd op identiek hetzelfde punt op de route, maar ondanks de melding werkte de dataverbinding wel nog goed (zit bij Mobistar).
  #8  
Oud 17 September 2010, 08:06
» iPhone 6 Plus 64GB (Space Grijs) [FW: 9.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 32GB (Spacegrijs) [FW: 9.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 9 September 2010
Berichten: 9
Standaard

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Vreemde is, is dat toen ik net m'n nieuwe iPhone had, dit ook de eerste dag gebeurde. Op een gegeven moment kreeg ik een melding of ik verbeterde settings van mijn operator wilde accepteren (weet de exacte tekst niet meer) waarna hij het deed als een zonnetje.
Je zou toch zeggen dat T-Mobile mij dan diezelfde verbeterde settings zou kunnen sturen/pushen, maar toen ik dat aan iemand van de technische helpdesk vertelde wist ie absoluut niet waarover ik het had. Wat zou er verkeerd ingesteld kunnen staan? Kan het iets zijn bij T-Mobile, of is het mijn toestel?

Laatst gewijzigd door Antal; 17 September 2010 om 08:07. Reden: Typo
  #9  
Oud 17 September 2010, 08:14
» iPhone 6 64GB (Space Grijs) [FW: 8.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 16GB (Spacegrijs) [FW: 8.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 7 August 2009
Berichten: 63
Standaard

Ik heb hier van de week ook even last van gehad, na wat speurwerk op internet zou het volgens velen aan een 3G netwerk storing liggen. Dit klinkt mij logisch in de oren aangezien je nog wel kon bellen en internetten via safari. Een hoop apps werkte niet, waarschijnlijk omdat ze optimaal op 3G draaien.
  #10  
Oud 17 September 2010, 08:19
» iPhone 6 Plus 64GB (Space Grijs) [FW: 9.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 32GB (Spacegrijs) [FW: 9.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 9 September 2010
Berichten: 9
Standaard

Zou logisch zijn gezien de symptomen. Maar zouden ze daar bij de provider niet van op de hoogte moeten zijn? Die wist van geen storing af (ligt er natuurlijk ook aan wie je spreekt daar)
  #11  
Oud 17 September 2010, 11:09
Scooter's schermafbeelding
» iPhone SE 128GB (Space Grijs) [FW: 10.3.3]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» macOS
 
Geregistreerd: 20 January 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.167
Send a message via twitter to Scooter
Standaard

Ik zit bij Mobistar en heb dit probleem ook sinds vorige week!!
Ik moet regelmatig rebooten want internet doet het niet altijd !! probleem is begonnen na laatste update
  #12  
Oud 18 September 2010, 22:54
» iPhone 5s 64GB (Goud) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi +4G 64GB (Wit) [FW: 7.0.3]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2010
Berichten: 6
Standaard

Ik heb tzelfde probleem. Netwerk herstellen werkt niet. Apn changer geprobeerd , help.Benm.at geprobeerd maar werkt ook niet. Restore en nu iOS 4.1 werkt nog steeds niet.
  #13  
Oud 18 September 2010, 22:58
Scooter's schermafbeelding
» iPhone SE 128GB (Space Grijs) [FW: 10.3.3]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» macOS
 
Geregistreerd: 20 January 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.167
Send a message via twitter to Scooter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waiming Bekijk bericht
Ik heb tzelfde probleem. Netwerk herstellen werkt niet. Apn changer geprobeerd , help.Benm.at geprobeerd maar werkt ook niet. Restore en nu iOS 4.1 werkt nog steeds niet.
toestel eens rebooten kan helpen maar is ook geen deftige oplossing eigenlijk
  #14  
Oud 18 September 2010, 23:51
» iPhone 5s 64GB (Goud) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi +4G 64GB (Wit) [FW: 7.0.3]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2010
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scooter Bekijk bericht
toestel eens rebooten kan helpen maar is ook geen deftige oplossing eigenlijk
Reboot helpt ook niet

Laatst gewijzigd door waiming; 19 September 2010 om 23:24.
  #15  
Oud 22 September 2010, 13:18
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 2 Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Ja]
» Windows
 
Geregistreerd: 23 April 2010
Berichten: 42
Standaard

Zelfde probleem hier, de APN kan vanalles zijn (Mobistar): internet.be iphone.mobistar
Deze hangt af van je abonnement, maar geen van allen werkten bij mij, de winkel vertelde me om naar een Nr in Brussel te bellen, speciaal voor deze soort problemen (enkel Mobistar): 02 / 7459681 .
Ze spreken gelukkig wel Nederlands.

Bij mij bleek de activatie op mijn Simkaart zlf het probleem, die was niet goed uitgevoerd en hij deed het opnieuw en toen lukte alles wel (na een reboot van de iphone).
  #16  
Oud 22 September 2010, 13:57
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 6.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 29 May 2008
Locatie: Etten-leur
Berichten: 17
Standaard

had hetzelfde probleem.
is bij mij opgelost nadat ik bij instellingen -> aanbieder -> automatisch had aangevinkt.
bij mij was het probleem denk ik dat mijn bereik elke keer eventjes wegviel en dat de iPhone daarom zei mobiele data netwerk activeren niet mogelijk waardoor ik weer opniew mijn netwerk moest selecteren.
  #17  
Oud 12 October 2010, 19:29
xxMartenxx's schermafbeelding
» iPhone 5 16GB (Wit) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 7 December 2008
Locatie: Heerenveen
Berichten: 130
Stuur een bericht via MSN naar xxMartenxx Stuur een bericht via Skype™ naar xxMartenxx Send a message via twitter to xxMartenxx
Standaard

Als ik me instellingen goed invul dan doet me internet het, reboot ik me iPhone dan krijg ik daarna alleen nog maar de melding: mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk of geen internetverbinding.
En krijg dit niet meer weg.. Ook als ik de instellingen opnieuw invoer doet ie niks meer.
Wat ik ook doe niets werkt; custom APN, de goede instellingen erin zetten, restoren, backup niet terugzetten, netwerk instellingen gereset.
Sinds iOS 4.1 is deze ellende begonnen!:@ heb vodadone & een iPhone 4 uit frankrijk met simlock.. Maar die heb ik eraf gehaald met Ultrsn0w.

Iemand een oplossing?
__________________
[B]iPhone 4S Wit iOS 5.0.1 16GB iPad 2 Wi-Fi Wit 32GB iOS 5.0.1

Laatst gewijzigd door xxMartenxx; 12 October 2010 om 19:31.
  #18  
Oud 12 October 2010, 19:52
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 5 August 2008
Locatie: Gent
Berichten: 65
Standaard

kheb net hetzelfde voor! sinds 4.1 krijg ik elke keer deze melding in de sms app, ookal heeft die geen internet nodig..

echt vervelend!
  #19  
Oud 12 October 2010, 20:26
Scooter's schermafbeelding
» iPhone SE 128GB (Space Grijs) [FW: 10.3.3]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» macOS
 
Geregistreerd: 20 January 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.167
Send a message via twitter to Scooter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benn Bekijk bericht
kheb net hetzelfde voor! sinds 4.1 krijg ik elke keer deze melding in de sms app, ookal heeft die geen internet nodig..

echt vervelend!
idem hier en ik zit bij Mobistar
  #20  
Oud 13 October 2010, 23:59
» iPhone 3GS 32GB (Zwart) [FW: 4.1]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 13 October 2010
Berichten: 1
Standaard

Ga naar instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.... Iphone start opnieuw op en hij doet het.
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk melding friemelke74 iPhone algemeen 22 7 April 2011 15:31
mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk clausiem iPad algemeen 17 13 January 2011 14:44
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk boschbol iPhone algemeen 2 6 December 2010 23:20
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk Dlawa KPN, Hi, Telfort, MTV Mobile 0 2 December 2010 13:07
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk BfromB iPhone algemeen 16 3 March 2010 14:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:35.