//

Als 3G uitstaat gaat mijn Iphone op 'geen service'

Als 3G uitstaat gaat mijn Iphone op 'geen service' discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, ik ben nieuw op het Forum vwb registratie dan. Ik volg het forum al 2 jaar. Alleen heb ik nu een probleempje waar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-09-10, 11:12
desrosa desrosa is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard Als 3G uitstaat gaat mijn Iphone op 'geen service'

Hallo allemaal, ik ben nieuw op het Forum vwb registratie dan. Ik volg het forum al 2 jaar.
Alleen heb ik nu een probleempje waar ik niet uitkom.
Ik heb sinds 2 weken een iphone 4 simlockvrij icm met KPN abonnement.

Mijn huidige nummer (Telfort) wordt binnenkort geporteerd.
Ik heb een originele micro sim van KPN en mijn Telfort sim heb ik laten knippen.
Nu heb ik met beide kaarten het zelfde probleem. Als ik 3G uitzet dan werkt de telefoon (volbereik) echter na ongeveer 2 a 4 uur vallen de streepjes weg naar beneden en komt er 'geen service' in mijn scherm te staan.
Ik kan dan niet bellen of gebeld worden. Ook gebeurt het niet dat er ineens weer bereik is met het netwerk.

3g op het kaartje van KPN wil ik nog niet aanzetten ivm activatie van het abonnement.
En op het Telfort kaartje heb ik geen Internet abonnement omdat ik toch overga naar KPN maar dat duurt nog een maand.

Ik hoop dat een van jullie misschien de oplossing hebben.
Bijvoorbaat dank.

Groeten
desrosa
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-09-10, 11:26
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ik weet niet waardoor het probleem ontstaat.
Maar misschien kun je 3G gewoon aan laten staan en Mobiele data uitschakelen. Ik vermoed dat je geen internetbundel bij telfort hebt?
  #3  
Oud 16-09-10, 11:33
desrosa desrosa is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard

Hoi Wouter,

dat is geen optie want als ik 3G aan zet op mijn Telfort abonnement dan zal hij gebruik maken van het Internet (Edge) en aangezien ik geen bundel zullen de kosten per bytes binnen stromen.

mvg
  #4  
Oud 16-09-10, 12:02
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Daarvoor is dus de switch "Mobiele data"... Die moet voorkomen dat er data wordt verzonden via het mobiele netwerk. Dan kun je alleen nog via wi-fi verbinding maken met internet.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 16-09-10 om 12:04.
  #5  
Oud 16-09-10, 14:18
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door desrosa Bekijk bericht
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het Forum vwb registratie dan. Ik volg het forum al 2 jaar.
Alleen heb ik nu een probleempje waar ik niet uitkom.
Ik heb sinds 2 weken een iphone 4 simlockvrij icm met KPN abonnement.

Mijn huidige nummer (Telfort) wordt binnenkort geporteerd.
Ik heb een originele micro sim van KPN en mijn Telfort sim heb ik laten knippen.
Nu heb ik met beide kaarten het zelfde probleem. Als ik 3G uitzet dan werkt de telefoon (volbereik) echter na ongeveer 2 a 4 uur vallen de streepjes weg naar beneden en komt er 'geen service' in mijn scherm te staan.
Ik kan dan niet bellen of gebeld worden. Ook gebeurt het niet dat er ineens weer bereik is met het netwerk.

3g op het kaartje van KPN wil ik nog niet aanzetten ivm activatie van het abonnement.
En op het Telfort kaartje heb ik geen Internet abonnement omdat ik toch overga naar KPN maar dat duurt nog een maand.

Ik hoop dat een van jullie misschien de oplossing hebben.
Bijvoorbaat dank.

Groeten
desrosa
Met 3G aan, gaan dan je streepjes ook naar beneden?
Ik heb dat alvast voor als ik de death grip doe, dan komt er soms ook geen service op.
  #6  
Oud 16-09-10, 17:35
desrosa desrosa is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard

Als 3G aanstaat gaan er wat streepjes naar beneden (2 vd 5)
Dan schommelt hij wat vaker met de streepjes, ook als de deathgrip nvt is. En ja, na ongeveer 2 à 4 uur zit ik dan op 1 streepje waarna vervolgens 'geen service' zichtbaar wordt.
Als ik daarvoor nog even snel toggle met 3G switch (aan/uit) dan schieten de streepjes weer wat omhoog.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Help...Na Unlock met Ultrasn0w fouten als 'geen service' 'geen simkaart' T-mobile freediver007 Unlock 9 17-08-10 19:27
Als ik foto's op mijn iPhone wil zetten, verwijdert iTunes eerst mijn oude! avdmdj iTunes 0 12-08-10 02:56
mijn iphone 3gs gister nieuw geen service en 3g internet doet het ook niet meer silverhees Odido (T-Mobile) 5 22-03-10 11:31
Batterij gaat leeg als iPhone uitstaat? deolieman iPhone algemeen 9 26-04-09 10:55
Geen internet als Edge uitstaat papegaai01 iPhone algemeen 1 29-01-09 15:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:05.