//

Wat is "overige" in het geheugen van de iPhone?

Wat is "overige" in het geheugen van de iPhone? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb een iPod Touch en sinds kort heb ik het probleem dat de "overige bestanden" 4,7 GB bedragen . [volgens mij zijn mijn films, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-10-08, 11:25
timneutel timneutel is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 36
Standaard Wat is "overige" in het geheugen van de iPhone?

ik heb een iPod Touch en sinds kort heb ik het probleem dat de "overige bestanden" 4,7 GB bedragen . [volgens mij zijn mijn films, muziek en applicaties daaraan toegevoegd, want ik moest die opeens opnieuw synchroniseren]

weet iemand hier een oplossing voor? restoren? en behoud je dan wel de manier zoals je iconen op je Home screen staan, je contacten, enz?

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-10-08, 12:15
Vsteegman Vsteegman is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 156
Standaard

Ik had eerst ook 3.6gb aan overige bestanden. geen ide ewat het doet of waar het van is. Maar toen ik mijn Iphone 3G restorede was dit nog maar 500mb en alle contacten enzo worden behouden doordat je bij iedere synchronisatie een backup word gemaakt van al die dingen.

Dus mijn advies is, restoren zodat je niet zoveel overige bestanden hebt
  #3  
Oud 17-09-09, 15:02
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Er zit waarschijnlijk toch ergens een flinke bug in het iPhone OS. :-( Ik had inmiddels ook 2,33 GB aan "Other" data op mijn iPhone. Voor een 8 GB uitvoering is dat best een flinke smak. Om te zoeken waar die "Other" data door gebruikt wordt ben ik één voor één zaken gaan wissen...

Nu heb ik intussen echt ALLES uitgezet. Geen Apps, geen foto's en films, geen muziek... en nog steeds 2,06 GB aan "Other".
  #4  
Oud 17-09-09, 15:14
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

als je een reservekopie maakt ( ik zou niet weten of ie dat doet met ipod touch )
dan kun je restoren zonder die dingen te verliezen

je verliest wel je apps en muziek en films ( die moet je opnieuw erop zetten )
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #5  
Oud 22-09-09, 11:19
Bert Z Bert Z is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 28
Standaard

Ik weet niet exact wat jullie verstaan onder restore, maar als je de home en unlock lang ingedrukt houdt ben je ook je overige bestanden kwijt, maar hou je alle instellingen gewoon. De info over het geheigengebruik in iTunes klopt niet altijd overigens, het "ijlt" een beetje na, althans in de vorige versie. Nogmaals syncen geeft vaak de juiste info.
  #6  
Oud 23-09-09, 11:01
Spooky Spooky is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 183
Standaard

Ik heb ook 400+mb aan overige bestanden, ik heb gemerkt dat wanneer je een app verwijderd dit dan meer wordt, is dit handmatig te verwijderen via een iphone browser ??, of hoe kun je dit anders verwijderen?
  #7  
Oud 23-09-09, 12:22
Bert Z Bert Z is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 28
Standaard

Lees het bericht boven jouw post eens....
  #8  
Oud 18-02-10, 01:01
turbodiesel13 turbodiesel13 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 12
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met 9,44 GB aan overige files. De home en unlock button tegelijk indrukken zorgt bij mij niet voor verandering. Ik kan nu mijn muziek niet meer syncen omdat ik nog maar 1 GB speling (vrije ruimte) heb! Hoe los ik dit op zonder te moeten restoren?

Groeten
  #9  
Oud 19-02-10, 14:06
sentmen sentmen is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 144
Stuur een bericht via MSN naar sentmen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel13 Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met 9,44 GB aan overige files. De home en unlock button tegelijk indrukken zorgt bij mij niet voor verandering. Ik kan nu mijn muziek niet meer syncen omdat ik nog maar 1 GB speling (vrije ruimte) heb! Hoe los ik dit op zonder te moeten restoren?

Groeten
Ik zie dat je jailbreak hebt. Als je een jailbreak hebt en je hebt illegale .IPA bestanden erop geïnstalleerd krijg je dacht ik erop te staan dat je dat als overige bestanden hebt. Bijvoorbeeld als je een navigatie app erop hebt staan kost dit je al snel 2 GB.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spooky Bekijk bericht
Ik heb ook 400+mb aan overige bestanden, ik heb gemerkt dat wanneer je een app verwijderd dit dan meer wordt, is dit handmatig te verwijderen via een iphone browser ??, of hoe kun je dit anders verwijderen?

Hiervoor is een cydia/rock app genaamd iFile.

Laatst gewijzigd door sentmen; 19-02-10 om 14:09.
  #10  
Oud 19-02-10, 14:36
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sentmen Bekijk bericht
Ik zie dat je jailbreak hebt. Als je een jailbreak hebt en je hebt illegale .IPA bestanden erop geïnstalleerd krijg je dacht ik erop te staan dat je dat als overige bestanden hebt. Bijvoorbeeld als je een navigatie app erop hebt staan kost dit je al snel 2 GB.
Dit is niet het geval, tenminste, bij mij staat alles gewoon onder het kopje apps...
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #11  
Oud 22-02-10, 12:11
turbodiesel13 turbodiesel13 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sentmen Bekijk bericht
Ik zie dat je jailbreak hebt. Als je een jailbreak hebt en je hebt illegale .IPA bestanden erop geïnstalleerd krijg je dacht ik erop te staan dat je dat als overige bestanden hebt. Bijvoorbeeld als je een navigatie app erop hebt staan kost dit je al snel 2 GB.
Ik heb wel een Jailbreak, maar geen illegale IPA files. Jailbreak voor SBSsettings, SSH etc.

Maar ik heb het een aantal keer geprobeerd en zag me fout. Zodra het scherm knipperde en op zwart ging liet ik los. Daarna hield ik ze nog steeds ingedrukt, toen kwam er een ander scherm in beeld, en na een reset daarna waren de overige files verdwenen..
  #12  
Oud 22-02-10, 12:39
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

In iTunes ga je naar :

Bewerken -> Voorkeuren -> Tabblad Apparaten -> onderaan op "Synchronisatiegeschiedenis opnieuw instellen" klikken.

Dat heeft een tijdje geleden voor mij gefixt waar jullie het hier over hebben.
  #13  
Oud 26-03-10, 13:29
Cogy Cogy is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Neck
Berichten: 66
Standaard

Ik heb sinds gisteren ook dit probleem..! En als ik ergens niet tegen kan is het dat mijn geheugen zomaar vol is zonder dat ik weet wat het is..! En bij jullie valt het allemaal nog wel mee.. Bij mij was het 6.49 GB, jah 6.49 jah..! dus ik heb alles af lopen surfen, en het volgende gevonden:

Voor de mensen die Rock Your Phone hebben geinstalleerd:
Citaat:
na effe googlen zag ik dat het een probleem was van rockapp. dit probleem zullen alle mensen krijgen met een bepaalde repo toegevoegd. alvast een waarschuwing dus. Rockapp maakt een log bestand aan waar die maar nullen in blijft schrijven toto de iphone vol zit.

volgens twitter heeft rockapp al een update uitgebracht die het moet verhelpen : Rock Your Phone (rockyourphoneco) on Twitter

die update moet het repareren en vanavond om 12 uur in de nacht de log file deleten. Aangezien ik er nu vanaf wil zal ik alvast even zoeken naar een oplossing en hier posten zodra ik iets gevonden heb.

edit: na het starten van rock en cydia en het updaten van alles heb ik weer mooi mn 8 GB ruimte terug. hopelijk blijft het nu wel.
Maar ik heb geen Rock Your Phone op mijn Iphone, dus ik las nog ergens dat je je iphone moest herstellen. Dus alles verwijderen.. Je restore terug zetten., als je wilt en opnieuw jailbreaken.. En bij mij was dit gelukt..!!!!!!!
Dus voor degene die daar nog problemen mee hebben., is dit de oplossing..

Citaat:
In iTunes ga je naar :

Bewerken -> Voorkeuren -> Tabblad Apparaten -> onderaan op "Synchronisatiegeschiedenis opnieuw instellen" klikken.

Dat heeft een tijdje geleden voor mij gefixt waar jullie het hier over hebben.
Dit heeft trouwens niet bij mij geholpen..!!

Tevens was het wel zo dat ik na het herstellen, nog wel de funcitie MakeItMine & percentage batterij aanwezig waren. Hoe komt dit ?
  #14  
Oud 26-03-10, 13:33
casixh's schermafbeelding
casixh casixh is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cogy Bekijk bericht
Ik heb sinds gisteren ook dit probleem..! En als ik ergens niet tegen kan is het dat mijn geheugen zomaar vol is zonder dat ik weet wat het is..! En bij jullie valt het allemaal nog wel mee.. Bij mij was het 6.49 GB, jah 6.49 jah..! dus ik heb alles af lopen surfen, en het volgende gevonden:

Voor de mensen die Rock Your Phone hebben geinstalleerd:


Maar ik heb geen Rock Your Phone op mijn Iphone, dus ik las nog ergens dat je je iphone moest herstellen. Dus alles verwijderen.. Je restore terug zetten., als je wilt en opnieuw jailbreaken.. En bij mij was dit gelukt..!!!!!!!
Dus voor degene die daar nog problemen mee hebben., is dit de oplossing..



Dit heeft trouwens niet bij mij geholpen..!!

Tevens was het wel zo dat ik na het herstellen, nog wel de funcitie MakeItMine & percentage batterij aanwezig waren. Hoe komt dit ?
miss omdat dat van cydia is?
__________________
Plus+ name : Casixh0
  #15  
Oud 26-03-10, 13:43
Cogy Cogy is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Neck
Berichten: 66
Standaard

Maar als je alles hersteld, wordt alles weer zoals het eerst dat je je telefoon inschakelde, maar MakeitMine en percentage batterij, stonden er nog op.. En dat is niet standaard..!
  #16  
Oud 20-08-10, 01:00
Thomasvd Thomasvd is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard Probleem fix overige bestanden.

Probleem fix overige bestanden.
-------------------------------
Meestal loopt dit fout tijdens het syncen van je iphone met je computer.
Als er iets vastloopt, of je doet een annulatie van de sync met je pc,
krijgt itunes niet de kans de temporary files die hij had aangemaakt
te deleten.
Waardoor je dus een enorme massa aan overige bestanden krijgt.

Mijn ervaring:
---------------
Ik had de iphone aan de computer verbonden, en was mijn aankopen van
de iphone aan het overzetten naar de computer.
Bij het overzetten van tomtom europe, bleef de sync hangen,
en heb ik hem moeten stopzetten, opeens had ik een 2.3 GB
aan overige bestanden.
1 Bestand met de naam: .com Tomtom Europe (2.3 GB)
Oplossing:
-------------
* Download ifile op je iphone.
* en ga naar de volgende directory in je iphone via ifile:
/var/mobile/Media/ApplicationArchives
Daar zul je waarschijnlijk een aantal applicaties tegenkomen met ".com" voor de naam.
(kijk na of dit ongeveer overeenkomt met de grootte van de overige bestanden volgens itunes op je computer)
Om zeker te zijn gaan we deze bestanden eerst backuppen, voordat we ze gaan verwijderen.
* verbind naar een wireless netwerk met je iphone, waar je ook met een computer bent verbonden.
* ga naar ifile op je iphone
* open onderaan het wireless Wi-Fi teken (web server)
* er komt dan een ip adress op het scherm samen met een poort.
* Geef het ip adress en de poort in op je internet explorer, firefox of safari.
* Browse dan naar /var/mobile/Media/ApplicationArchives.
* En download daar de bestanden die enorm groot zijn, en die je gaat verwijderen.
Als de bestanden gedownload zijn, kan je starten met deleten:
Delete de bestanden die ongeveer overeenkomen met de grootte van de itunes overige bestanden (die je net gebackupped hebt)
Sluit daarna je itunes en start je itunes weer op. (Niet syncen) als hij gaat syncen gewoon annuleren.
Normaal gezien is het probleem nu verdwenen, en heb je al de ruimte terug.
Het is zeker niet abnormaal als je ongeveer 300-400 mb aan overige bestanden hebt.
Dit is standaard en normaal.
Groetjes Thomas.
  #17  
Oud 26-08-10, 15:39
atillXTC atillXTC is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 44
Standaard Overige Geheugen

Hoi,
Ik heb 2 vraagjes,
Mijn iPhone is bijna vol enzo ik heb nog maar 400MB over en ik heb 600MB overige geheugen, hoe verwijder ik die overige geheugen?
  #18  
Oud 12-09-10, 11:02
kleine jan's schermafbeelding
kleine jan kleine jan is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 759
Standaard 3 gig overige data

Hallo iedereen,

ik heb het probleem dat ik op mijn iphone4 3 gig aan overige bestanden heb.
Ik heb dit eerder ook gehad op mijn 2g, toen had ik met een tool iets kunnen verwijderen maar weet niet precies meer hoe dit ging.
Ook met de zoekfunctie kom ik geen topic tegen waarbij ik een manier vind dit op te lossen.

deze topic heeft mij ook niet kunnen helpen
https://forum.iculture.nl/f8/ap...en-overig.html

Probleem is ontstaan bij synchroniseren waarbij mijn navigon vast liep
kan zijn dat er misschien een temp file in mijn iphone staat?

alvast bedankt
KJ

Laatst gewijzigd door kleine jan; 12-09-10 om 11:33.
  #19  
Oud 12-09-10, 12:10
kleine jan's schermafbeelding
kleine jan kleine jan is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 759
Standaard

laat maar, probleem opgelost
  #20  
Oud 12-09-10, 12:23
Pl0xs's schermafbeelding
Pl0xs Pl0xs is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 621
Standaard

Hoe heb je dat gedaan?
Reageren

Labels
overige



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mogelijkheid om de iphone 16g 3gs uittebreiden wat betreft geheugen? bilal2307 iPhone algemeen 4 18-08-09 04:00
Overige Geheugen Gkidstyle Archief 1 27-03-09 23:43
Wat is het ip van mn Iphone? Woutair iPhone algemeen 3 22-03-09 00:19
Wat is overige??? yvetskie Archief 2 31-01-09 14:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:26.