//

Nieuwe Iphone

Nieuwe Iphone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Mijn "oude" Iphone krijgt mijn zoon: dus de gegevens van mijn account moeten worden aangepast aan zijn account. De gegevens (contacten en agenda) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-10-10, 22:40
Oester Oester is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 2
Cool Nieuwe Iphone

Hallo allemaal,

Mijn "oude" Iphone krijgt mijn zoon: dus de gegevens van mijn account moeten worden aangepast aan zijn account.

De gegevens (contacten en agenda) van deze "oude" Iphone moeten worden overgezet naar mijn nieuwe Iphone, en moet gekoppeld worden aan mijn account.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit doe?

Bedankt alvast!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-10-10, 23:27
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Het handigste lijkt mij als jij een reservekopie maakt van jouw 3G, dan koop jij een nieuwe iPhone 4 en dan zet je een reservekopie van je 3G terug. Dan heb je al je contacten etc. Ik denk dat het handig is voor je zoon om jouw iPhone te herstellen, dan is hij weer helemaal in nieuwstaat en kan hij hem zo indelen zoals hij zelf wilt en zijn eigen contacten en agenda etc. erin zetten. Als je nog vragen hebt stel ze!
__________________
Koekje erbij?
  #3  
Oud 07-10-10, 23:43
Oester Oester is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 2
Standaard

En hoe los ik op dat mijn huidige account gekoppeld moet gaan worden aan mijn nieuwe Iphone, en het account van mijn zoon aan mijn "oude" Iphone?
  #4  
Oud 08-10-10, 15:26
Remypas Remypas is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 127
Standaard

Je plugt je oude iPhone in de computer en laat hem synchroniseren, als het goed is maakt hij dan eerst een reservekopie.
Dan hang je de nieuwe iPhone 4 aan de computer, iTunes zal deze dan herkennen als nieuwe en je vragen of deze als jouw iPhone geïnstalleerd moet worden. Hij gaat dan synchroniseren en dan heb je de iPhone 4 met alles hetzelfde als het was op je 3G.

Het handigste is op je PC een nieuwe gebruikersaccount voor je zoon aan te maken, dan daar iTunes opstarten en de iPhone 3G met de computer te koppelen.
Selecteer in de linker balk de iPhone en dan in het rechter veld, bovenin: Overzicht.
Dan zie je een knop: herstellen.
Druk hierop. de iPhone wordt dan volledig geupdate en teruggezet naar fabrieksinstellingen. Zie daar, een softwarematig geheel lege en nieuwe iPhone voor je zoon.

Vergeet niet voortaan alleen maar met de juiste gebruikersaccount op je PC te synchroniseren met de juiste iPhone.
  #5  
Oud 08-10-10, 22:55
Meander Meander is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard

Hoi, ik heb ook een vraag hierover:
Ik begrijp het syncen en zo (dank voor de uitleg), maar kan zijn zoon gebruik maken van de iPhone zonder simkaart? Of de oude simkaart van zijn vader?

Als dit niet zo werkt, wat moet ik dan doen om mijn oude iPhone 3G te kunnen gebruiken? Hopelijk ben ik niet verplicht om een T-mobile simkaartje te kopen om hem te kunnen laten werken.

Ik vraag dit omdat ik over anderhalve week mijn nieuwe iPhone bezorgd krijg, en mijn oude 3G wil gaan gebruiken als iPod Touch (zeg maar). Ik wil er dus wel mee kunnen internetten (via Wi-Fi only) en apps er op kunnen zetten en afhalen met mijn eigen account (en muziek). Uiteraard hoeft er niet mee gebeld te kunnen worden!

Zo heb ik er dan een leuke iPod Touch bijgekregen ;-)
  #6  
Oud 09-10-10, 02:52
Remypas Remypas is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 127
Standaard

De oude simkaart zal waarschijnlijk niet meer werken, aangezien (als je je abonnement hebt verlengt) je simkaart niet meer zal functioneren als je je nieuwe in gebruik neemt.
Misschien is het een optie om een (goedkoop) prepay kaarrtje van T-mobile te halen en deze te gebruiken. Je hebt er namelijk een T-mobile simkaart nodig voor de eerste activatie. En voor zover ik weet moet deze er bij in blijven zitten. Maar dat kan ik mis hebben hoor.
Dan kan je zoontje er een paar keer mee bellen, maar daarna moet 'ie weer opgeladen worden en is de iPhone dus een iPod geworden. Alleen qua AppStore installeren moet de iPhone wel altijd met jouw account gekoppelt zijn.
Als ik jou was zou ik je zoon je wachtwoord dan niet geven, dan kan hij nooit dure AppStore downloaden zonder dat je het weet
  #7  
Oud 09-10-10, 06:17
Meander Meander is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard

Dankje je Remypas!

Als ik je goed begrijp MOET er dus een WERKENDE sim-kaart in de oude iPhone zitten om hem überhaupt te kunnen gebruiken.

Dat wordt dan even shoppen voor een goedkoop pre-paid kaartje, dan heb ik er een prima iPod Shuffle voor terug

En dat van wachtwoord had ik me al voorgenomen
  #8  
Oud 10-10-10, 17:23
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Als je iPhone 3G ouder is dan een jaar kan je hem gratis simlockvrij laten maken bij T-Mobile. Dan kan jouw zoon bijvoorbeeld ook Hi, KPN etc gebruiken. Dan heb je dus ook geen activatie prepaid kaart meer nodig. Het is een tip!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe iPhone + nieuwe versie windows...hoe krijg ik mijn reservekopie er weer op? cynnie13 iTunes 5 13-12-10 09:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:10.