//

iPhone 4 batterij

iPhone 4 batterij discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, ik heb zojuist een iPhone 4 binnen, en nu vroeg ik mij af of het wel gezond is hoe snel de batterij leeggaat. Hij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-11-10, 14:13
ric12 ric12 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 35
Standaard iPhone 4 batterij

Hoi,

ik heb zojuist een iPhone 4 binnen, en nu vroeg ik mij af of het wel gezond is hoe snel de batterij leeggaat. Hij heeft 1 uur op standby gestaan, en is 8% minder. Na 30 minuten gebruik was hij ook al 5% minder geworden.

Dit lijkt mij wel een beetje snel gaan? Heeft iemand misschien een idee of dit de normale batterij levensduur is, of dat er iets mis is?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-11-10, 14:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt ga je daar tientallen meningen en antwoorden op vinden.
  #3  
Oud 11-11-10, 14:18
PietjeP-HGZ PietjeP-HGZ is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Provincie Groningen
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar PietjeP-HGZ
Standaard

hallo,

In het begin zal het lijken of de iphone 4 snel leegloopt.
Dit heeft er mee te maken omdat je natuurlijk heel veel speelt met je iphone, en omdat de batterij eerst een paar cyclussen van laden en leeglopen moet hebben voordat deze op volle kracht is.

Heb zelf ook een iphone 4, draait op iOs 4.1 en heb alles op push staan en mail/twitter/sms redelijk veel. Rond 20.00 uur heb ik dan nog steeds 65% batterylevel. Dit vind ik heel aardig, mijn Desire redde dat niet.
__________________
Iphone 6 PLUS 16GB Space Grey
  #4  
Oud 11-11-10, 14:25
ric12 ric12 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 35
Standaard

Timosha ik had al gezocht maar kon niet echt iets nuttigs vinden ipv dat je de iphone terugmoet sturen of dat het bij andere op 100% blijft.

Pietje bedankt, ik zal het een aantal dagen nog eens goed in de gaten blijven houden dan
  #5  
Oud 11-11-10, 16:02
Reverb Reverb is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PietjeP-HGZ Bekijk bericht
hallo,

In het begin zal het lijken of de iphone 4 snel leegloopt.
Dit heeft er mee te maken omdat je natuurlijk heel veel speelt met je iphone, en omdat de batterij eerst een paar cyclussen van laden en leeglopen moet hebben voordat deze op volle kracht is.

Heb zelf ook een iphone 4, draait op iOs 4.1 en heb alles op push staan en mail/twitter/sms redelijk veel. Rond 20.00 uur heb ik dan nog steeds 65% batterylevel. Dit vind ik heel aardig, mijn Desire redde dat niet.
Ja we weten natuurlijk niet hoelaat je opstaat, dus een reactie van; om 2000 heb Ik nog 65% kunnen wij natuurlijk niks mee. Zeg dan na zo en zoveel uur stand by en gebruiktijd, heb ik zo en zoveel procent.
  #6  
Oud 11-11-10, 21:20
PietjeP-HGZ PietjeP-HGZ is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Provincie Groningen
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar PietjeP-HGZ
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverb Bekijk bericht
Ja we weten natuurlijk niet hoelaat je opstaat, dus een reactie van; om 2000 heb Ik nog 65% kunnen wij natuurlijk niks mee. Zeg dan na zo en zoveel uur stand by en gebruiktijd, heb ik zo en zoveel procent.
Sta om 7 uur op mocht je het willen weten.

Offtopic mode aan
Verder vind ik de toon van je bericht onvriendelijk, volgens mij zijn we hier om elkaar te helpen en niet om te zeuren.
Offtopic mode uit
  #7  
Oud 11-11-10, 21:26
Imemyself Imemyself is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 59
Standaard

goed...

maar iemand al een antwoord op het batterij probleem, want ik heb mn iphone zo'n 3 weken, al flink wat full charge cycles gedaan.
niet gerestored vanuit backup van 3G (zou ook het probleem kunnen zijn volgens andere mensen)

alles uitstaan, scherm 50%, mobiel internet/ 3G: aan


want nu is hij gewoon sneller leeg dan mn oude 3g...das niet gezond dacht ik zo.
  #8  
Oud 12-11-10, 12:41
ric12 ric12 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 35
Standaard

Ik heb de telefoon nu dus 1 hele nacht op standby laten staan. Hij is daarmee 11% in batterij verminderd, er stonde geen apps aan bij multitasken etc.

Is dit normaal, of extreem veel?

PS: 1 nacht = +- 10.5 uur. Ja ik houd wel van een beetje slapen

Laatst gewijzigd door ric12; 12-11-10 om 12:46.
  #9  
Oud 12-11-10, 12:55
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Mijn iPhone 4 vannacht na een hele dag gebruik (Google maps, bellen, internet, navigeren, surfen, 2 spelletjes) zat ik op 52% toen ik vannacht thuiskwam. ('s ochtends begonnen met 100% batterij) iPhone om 01:00 in vliegtuigmodus gezet, vanmorgen om 8:15 weer gepakt: nog steeds 52%, hij versprong naar 51% toen de iphone uit vliegtuigmodus ging. Nb. ik ha geen enkele app uit de multi taskbar definietief afgesloten of 'verwijderd'.
  #10  
Oud 12-11-10, 13:00
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Imemyself Bekijk bericht
goed...

maar iemand al een antwoord op het batterij probleem, want ik heb mn iphone zo'n 3 weken, al flink wat full charge cycles gedaan.
niet gerestored vanuit backup van 3G (zou ook het probleem kunnen zijn volgens andere mensen)

alles uitstaan, scherm 50%, mobiel internet/ 3G: aan


want nu is hij gewoon sneller leeg dan mn oude 3g...das niet gezond dacht ik zo.
Misschien is het wat makkelijker om te reageren / zinvol antwoord te geven als je post wat je statistieken zijn onder instellingen, algemeen, gebruik.
Daar vind je hoe lang je met je batterij doet, opgesplitst in actief gebruik (het scherm is aan en je zit met je iPhone iets te doen, en/óf je luistert muziek) en standby gebruik.
Met een iPhone 4 zou je gemiddeld 5,5 a 6,5 uur actief gebruik moeten halen. Naturlijk haal je veel meer als je uren lang iPod luistert (met het scherm uit) en veel minder als je bijvoorbeeld navigeert met Google Maps of hard loopt met een gps-track programma.
En dit zonder bijzondere bezuinigingsmaatregelen als scherm helderheid minder dan 35%, 3G en Wi-Fi en Bluetooth uit.

Begin met meten als je op 100% batterij lading zit (dan reset de teller) en wacht tot je op ongeveer 5 ~ 10% zit, zonder tussendoor bij te laden. Post dan eens je statistieken.

Overigens heb ik Bluetooth uit en 'vragen om verbinding te maken met nieuwe netwerken' uit staan. Omdat ik het niet gebruik, en wel iets batterij scheelt. Mijn schermhelderheid staat op 70%, wat dat betreft had m'n 3G een veel helderder scherm, want daar had ik op 40~50% al genoeg licht.

Edit:

Laatst gewijzigd door ballegooier; 12-11-10 om 21:59.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 Batterij PepeTheNit iPhone algemeen 1 24-10-10 21:42
Batterij iphone 4 Davidduzy Archief 1 31-07-10 12:12
iPhone Batterij Blaster iPhone algemeen 5 13-09-09 21:13
Batterij iPhone 3G DertKesh iPhone algemeen 25 28-08-09 14:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:50.