probleem met push berichten op Iphone 3G discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb sinds kort whatsapp geinstalleerd om mijn sms kosten een beetje in te dammen. nu heb ik begrepen dat je bij whatsapp net zo'n ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
probleem met push berichten op Iphone 3G
ik heb sinds kort whatsapp geinstalleerd om mijn sms kosten een beetje in te dammen.
nu heb ik begrepen dat je bij whatsapp net zo'n soort melding hoort te krijgen als bij een sms en dat dat een push bericht is. (ik ben nogal een leek, haha) Mijn iPhone 3G met 3.1 heeft een jailbreak en ik hoorde dat het daar door kwam. een kennis van mij zei dat ik in cydia een source moest installeren en dat daar een push fix in stond die ik moest installeren. zo gezegd zo gedaan (trouwens ook meteen de youtube fix gedaan, die werkt wel) maar ik ontvang nog steeds geen push berichten. bij instellingen staat berichtgeving aan (geluiden, badges en meldingen), zo ook bij whatsapp. telefoon is opnieuw opgestart, heb hem ook al in de vliegtuigmodus gehad (dat is een tip van whatsapp zelf) en zelfs whatsapp opnieuw geinstalleerd en ingesteld. iemand de gouden tip?? vind het wel heel handig als ik die berichtgeving krijg aangezien ik niet steeds die app aan zet. Laatst gewijzigd door LiSSy; 07-01-11 om 20:08. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Bij mij weten is hier niks aan te doen, je zou SAM kunnen proberen. Dit is de officiele hackivator zodat je iTunes 'denkt' dat die officieel is geunlocked. Hierdoor ontvang je, naar hun zeggen, alle push notifications.
iPhone officieel te activeren met behulp van SAM (jailbreak/unlock) - iPhone - iPhoneclub.nl |
|
|||
|
|||
dit gaat echter niet alleen over whatsapp, maar over het niet werken van push berichten op mijn iphone
|
|
||||
|
||||
Oké.. Maar werken andere apps met push aan wel dan?
|
|
|||
|
|||
geen idee, haha. bij welke app zou ik dat makkelijk kunnen testen?
|
|
||||
|
||||
Heb je vrienden/vriendinnen met een iPhone? Zo ja, dan moet je even PingChat! downloaden. Dit is gratis 'pingen' tussen iPhone gebruikers, en dan krijg je ook Push Berichten als je een 'ping' binnenkrijgt.
|
|
|||
|
|||
ik ben helaas de enige met een iphone (nu iig nog wel) dus vandaar whatsapp
|
|
||||
|
||||
Hmm, als je nou eens even PingChat download, en mij in een privé bericht me je Ping! toestuurt die je dan aanmaakt, en dan stuur ik je een ping wanneer je ping niet aan het gebruiken bent en bijvoorbeeld je iPhone gewoon gelockt hebt. En als je dan 5min. later kijkt en je hebt nog niets, en je hebt hem wel in pingchat ontvangen als je hem opent, is er wel degelijk iets mis met je push berichten.
|
|
|||
|
|||
ben pingchat al aan het installeren. zal je zo even een pb sturen
|
|
||||
|
||||
Conclusie: hij werkt niet, wat nu te doen dan? Want ik heb voor de rest geen verstand van alles dat gerelateerd is met het Jailbreaken van een iPhone of dergelijke. Heb je wel al geprobeerd te rebooten enzo?
|
|
|||
|
|||
ja, na die installatie in cydia moest ik rebooten. ook gedaan dus. vind het vreemd dat die youtube fix wel werkt en de push fix niet...
|
|
||||
|
||||
Heb je de youtube fix toegepast dan?
|
|
|||
|
|||
ja, tegelijk met de push fix.
schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn na jailbreaken dat die beide niet meer werken ben nu bezig met pushfix.info eens kijken of dat werkt Laatst gewijzigd door King1987; 07-01-11 om 21:57. Reden: samenvoegen |
|
|||
|
|||
Ik ben ruim een maand bezig geweest met dit probleem. Eerst werkte cydia niet, en toen push niet nadat ik opnieuw had gejaibraked met blackrain en snow.
Later weer opnieuw geinstalleerd en toen werkten alle apps ook niet meer. Vervolgens alles opnieuw gedaan en na iedere stap gecontroleerd wanneer het fout gaat. Conclusie >> Als je na de jailbrake gaat herstellen in Itunes en de oude backup er op zet dan krijg je steeds meer fouten. Het herstellen in itunes doet hij als je nog een oude backup er op hebt staan. Dus wat moet je doen >> clean install>> Eerst alle gegevens van je iphone appart opslaan op je computer zoals foto"s aen notities en alle linken. Daarna haal je alle backup uit je itunes. Ze staan bij >BEWERKEN >VOORKEUREN > tab APPARATEN Vervolgens de FW (in mijn geval 3.1.2) er op zetten. jailbrake en unlock. Daarna opnieuw met nieuwe synchronisatie de bestanden er weer op zetten zoals adresboek muziek downloads potcast foto's en apps. Vervolgens alle instellingen en alle safari-links er weer in zetten en dan werkt alles weer normaal. Ik heb nu weer alle apps en alle push van ping en watsapp twitter en de hele mikmak werkt weer. Het is even wat werk, maar dan doet hij het weer goed. Succes. Laatst gewijzigd door paulT; 07-01-11 om 22:35. |
|
||||
|
||||
1. PushFix deïnstalleren.
2. Deze source toevoegen: http://www. cmdshft.ipwn.me /apt/(zonder spaties) 3. Push Doctor installeren 4. 99% kans dat het opgelost is!
Laatst gewijzigd door King1987; 07-01-11 om 23:14. |
|
|||
|
|||
Hier hetzelfde probleem, ik had 4.1 en daar werkte mijn push wel. Nu geupdate naar 4.2.1 en opnieuw gejailbreakt maar nu werkt mijn push dus niet meer.
Pushfix en push doctor allebei al geprobeert maar werkt niet. Iemand de oplossing? |
|
|||
|
|||
hier idem ditto met 3GS old bootrom ( geactiveerd via SAM)
|
|
|||
|
|||
PushDoctor wil ook wel helpen, geen source nodig.
|
|
|||
|
|||
Ik heb hetzelfde probleem als hierboven genoemd. Ik heb een 2e hands iPhone 3GS gekocht die dmv Cydia geunlocked is. Ik heb verder helemaal geen ervaring met jailbreaken maar ik merk dus ook dat mijn push notificaties niet naar behoren werken.
Kan iemand mij duidelijk uitleggen welke stappen ik nu moet ondernemen om ervoor te zorgen dat de push notificatie weer goed werkt? Is Pushdoctor bv een oplossing? http://www.ihackintosh.com/2010/03/p...vated-iphones/ Alvast bedankt! |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
PingChat (Voorheen Ping!): Stuur gratis berichten met Push Notifications | iCulture | iPhone Apps | 405 | 07-04-11 18:28 |
Push berichten | jeuring23 | iPhone algemeen | 8 | 10-11-10 14:25 |
Probleem met sms berichten | mabaelst | iPhone algemeen | 18 | 16-07-08 00:48 |
|
|