Iphone gelocked voor Europa? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wellicht een simpele vraag. Ik heb een simlockvrije iPhone (gekocht in Belgie, is stukgegaan en heb een nieuwe via Mobistar gekregen) die het inderdaad doet ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Iphone gelocked voor Europa?
Wellicht een simpele vraag.
Ik heb een simlockvrije iPhone (gekocht in Belgie, is stukgegaan en heb een nieuwe via Mobistar gekregen) die het inderdaad doet met sims van T-mobile en Vodafone in Nederland. Werkt zonder problemen. Wilde ik m verkopen, werkt hij niet met een Russische SIM. Werkt de iPhone alleen met Europese providers en zit er een "Europa lock" op? Of is het iets anders? Sorry voor de wellicht suffe vraag maar heb geen idee. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Eerst even voor de goede orde: Rusland is ook een Europees land
Ter zake, een prepaid SIM-kaart van BeeLine Rossiya werkt wel in mijn iPhone 3GS. Wel zonder 2G en 3G, daar heb je een abo voor nodig in de Russische Federatie. |
|
|||
|
|||
Ha. Dat klopt. Sorry.
Mmmm dat is wel apart dan. Zou het aan het soort SIM kaart kunnen liggen? |
|
|||
|
|||
Geen idee. Ik gebruik BeeLine omdat ik dat netwerk kan gebruiken van Sankt Petersburg tot Wladiwostok.
Misschien is het een SIM van die tientallen lokale providers, die bv. wel in Moskou werken maar dan weer niet in Novosibirsk (om maar een voorbeeld te noemen). |
|
|||
|
|||
Oké. Maar als je een andere sim er in doet zou hij toch in principe wel moeten connecten met een ander netwerk?
Als je roaming aan hebt staan? Maar dan zou hij hier toch ook moeten connecten? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Als ik mijn BeeLine prepaid hier in Nederland in mijn 3GS stop heb ik ook geen netwerk omdat er geen roaming mogelijk is met prepaid simkaarten. |
|
||||
|
||||
Er bestaat geen europa simlock. Er zal iets anders aan de hand zijn waardoor die ene simkaart niet werkt. En ik denk dat het aan de simkaart ligt. Misschien een exotisch type simkaart?
|
|||
|
|||
Citaat:
Dat kan ik me niet voorstellen aangezien er kennelijk tig providers zijn daar. Duidelijk. Ga ik even kijken of het een pre-paid simkaart betreft. Er bestaat geen europa simlock. Er zal iets anders aan de hand zijn waardoor die ene simkaart niet werkt. En ik denk dat het aan de simkaart ligt. Misschien een exotisch type simkaart? Zoiets dacht ik ook. Maar dat leek me de enige mogelijkheid omdat die Russische SIM niet werkt. 'K zal de provider ook eens navragen. |
|
|||
|
|||
Het is deze provider. Beeline.
Provider zegt zelf ook dat de Europese iPhone niet werkt....? Laatst gewijzigd door rockiphone; 31-03-11 om 17:14. Reden: Typo |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
TomTom West Europa / Europa | wiscel | iPhone Navigatie | 9 | 22-03-11 17:14 |
Navigon: Navigon MobileNavigator Europa nu beschikbaar voor de iPhone | iCulture | iPhone Navigatie | 51 | 09-07-09 23:55 |
|
|