//

iPhone 4 Rechter (!) Speaker kapot?

iPhone 4 Rechter (!) Speaker kapot? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren werd ik opgebeld door iemand, en na 5 seconden gesprek begon m'n speaker superluid te kraken; zo luid dat ik niets meer kon begrijpen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-06-11, 18:23
Sebbe73 Sebbe73 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 3
Unhappy iPhone 4 Rechter (!) Speaker kapot?

Gisteren werd ik opgebeld door iemand, en na 5 seconden gesprek begon m'n speaker superluid te kraken; zo luid dat ik niets meer kon begrijpen van wat er gezegd werd. Toen ik probeerde zelf terug te bellen, was het nog altijd hetzelfde probleem. Na te rebooten was het probleem opgelost.

Vandaag echter opnieuw hetzelfde probleem, en nu helpt rebooten niet. Is de speaker volledig kapot?

Opm.: voor de duidelijkheid, ik ben niet opnieuw iemand die denkt dat de "linkerspeaker" niet werkt, aangezien dit de microfoon is. Het gaat wel degelijk om de rechterspeaker.

Er komt alleen nog gekraak uit zoals in dit filmpje (niet van mij, maar is hetzelfde geluid): YouTube - Broken iPhone speaker; Het rare is dat het klinkt alsof de speaker misschien overbelast is geweest of zo, maar die stond NOOIT op maximum. Zelfs zelden over de helft; doorgaans stond het bij apps/games op drie streepjes of zo.

M'n toestel is gejailbreakt en draait nog altijd op iOS4.1; maar ik veronderstel dat het weinig met de firmware te maken heeft? Is dit gewoon kapotte hardware?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-06-11, 19:02
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

al is hersteld?
of hard reset?
(home en powerknop 10sec inhouden)
  #3  
Oud 02-06-11, 21:22
Sebbe73 Sebbe73 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i Bekijk bericht
al is hersteld?
of hard reset?
(home en powerknop 10sec inhouden)
Hmm, rare ontwikkeling. Na te hebben hersteld + harde reset werkte de luidspreker opnieuw zonder storing, zowel bij het afspelen van muziek/films als bij gewone handelingen (locken, unlocken, typen); anders was alles gekraak zoals in het filmpje hierboven.

Wanneer ik echter een app lanceer die ook input vraagt (zoals Soundhound), dan begint het hele boeltje tilt te slaan en te kraken als gek. Dit gebeurt ook wanneer ik gewoon de Dictafoon opstart. En het kan verklaren waarom ik het voor het eerst had tijdens een telefoongesprek (aangezien ook daar input van je eigen stem is).

Er valt dus wel af te leiden dat 1.De luidspreker niet volledig kapot moet zijn, aangezien ze soms ook werkt zonder problemen 2.De microfoon er ook voor iets moet tussenzitten?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
speaker kapot? aarsvlek iPhone algemeen 18 19-12-10 16:34
Iphone 3g speaker kapot Rucell iPhone algemeen 0 21-07-10 20:41
Bij Landscape Apps zou het geluid uit rechter speaker moeten komen. jwtd iPhone Apps 4 29-04-10 11:22
Rechter box kapot! lukasverduyn Archief 1 26-08-08 18:49
Muziek: iPhone speaker&geluid, slecht of kapot? edward007 Muziek, foto & video 16 09-11-07 21:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:17.