Ik kamp nu al bijna 2 maanden lang met volgende probleem: “bij het voeren van een gesprek kan de tegenpartij mij niet horen. Vaak hoort deze persoon eerst een kraak/ruis. Ik hoor mijn gesprekspartner ten alle tijden wél.”
De microfoon is niet stuk, want deze functioneert in de applicatie ‘dictafoon’ naar behoren. Na een aantal keer herstellen naar fabrieksinstellingen, verwisselen van simkaart en opnieuw starten heb ik mijn iPhone 4 online op de site van T-Mobile aangemeld ter reparatie. De telefoon viel bovendien nog onder het garantietermijn en er was geen fysieke schade.
Na twee weken wachten kreeg ik per mail de melding dat de reparatie van het defect niet gedekt is onder de fabrieksgarantie. Geconcludeerde defect: Val- stoot – drukschade, uw telefoon wordt ongerepareerd naar u toegestuurd. Aanschouw de eerste stap van de ‘policy’ om de eerste wave van slachtoffers van T-Mobile af te schepen. Mijn iPhone heeft geen enkel schrammetje en is nog nooit gevallen, niemand anders weet dat beter dan ik.
Om het kort te houden zal ik het klantenservice verhaal samenvatten. Ik heb in totaal vier personen aan de telefoon gehad. De tweede persoon heeft mij toegezegd dat ik mijn iPhone gerepareerd ofwel een gereviseerde (gratis) iPhone toegestuurd zou krijgen. De derde en vierde persoon zeiden beiden wat anders, en het kwam er op neer dat ik geen gerepareerde telefoon kreeg toegestuurd. Ik zou een gereviseerde iPhone kunnen kopen voor €260,- + een contractvernieuwing van één jaar. M.a.w. ik zou nog een extra jaar abonnementskosten betalen en nog een extra jaar vastzitten aan T-Mobile!
Daarom mijn vraag. Heb je ervaring met hetzelfde probleem, verkeer je in dezelfde situatie of heb je misschien advies? Laat het vooral weten. Het zou mooi zijn als ik dit probleem zelf zou kunnen verhelpen.