//

Iphone in Buiteland

Iphone in Buiteland discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zet altijd mijn 3 g diensten uit, maar nu was ik verleden week in het buitenland en ik wou op internet gaan, maar met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-06-11, 20:44
giljom giljom is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Belgische Limburg
Berichten: 268
Standaard Iphone in Buiteland

Ik zet altijd mijn 3 g diensten uit, maar nu was ik verleden week in het buitenland en ik wou op internet gaan, maar met de G diensten aan te klikken ging dat niet, moet ik ook de dataroaming aanvinken

Graag uw antwoord
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-06-11, 00:50
jiepie jiepie is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 75
Stuur een bericht via Instant Messenger naar jiepie
Standaard

moet ik ook de dataroaming aanvinken?
MOET je ZEKER doen als je VEEL geld wil kwijt geraken !
AUB , lees eens je gebruikersvoorwaarden bij je provider.
  #3  
Oud 22-06-11, 08:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jiepie Bekijk bericht
moet ik ook de dataroaming aanvinken?
MOET je ZEKER doen als je VEEL geld wil kwijt geraken !
AUB , lees eens je gebruikersvoorwaarden bij je provider.
Hoezo veel geld? Ik betaal daar 9,95 EUR per maand voor bij T-Mobile.
  #4  
Oud 22-06-11, 08:43
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giljom Bekijk bericht
Ik zet altijd mijn 3 g diensten uit
....
maar met de G diensten aan te klikken ging dat niet, moet ik ook de dataroaming aanvinken
Dat klopt. Een hoop mensen denken dat 3G uitzetten betekent: internet is uit. Dat is echter niet waar, je iPhone springt dan terug op de gprs data verbinding.

De knop Dataroaming gaat wel over of je wel of geen internet (mobiele dataverbinding) wil in het buitenland. 3G aan of uit, heeft daar verder geen enkele invloed op. Dus wil je mobiel internet in het buitenland, dan moet je Dataroaming op Aan zetten. Verdiep je vantevoren wel even in wat je dat gaat kosten, internet in het buitenland valt standaard namelijk buiten je bundel (net als bellen in het buitenland) en je betaald dan bijv per MB een bedrag. Dat is andere koek dan onbeperkt internet hier in NL.
  #5  
Oud 22-06-11, 09:01
giljom giljom is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Belgische Limburg
Berichten: 268
Standaard

IK begrijp het helemaal niet, ik zet mijn 3 G diensten en de roaming altijd uit, alleen als ik in Belgie ben en ik wil op internet gaan, dan zet ik de G diensten aan, en dan heb ik verbinding, ik heb een vast abbonnement van max 250 MB, en ik heb een abbonnement voor 20 euro per maand voor 50 MB in het buitenland, na mijn verbinding zet ik direkt de G diensten en de Roaming uit, wat loop ik dan nog risico, mijn vraag is of de roaming moet aan staan in het buitenland, ja of neen, of kan ik in het buitenland verbinding maken zonder de roaming aan te zetten
  #6  
Oud 22-06-11, 09:24
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giljom Bekijk bericht
IK begrijp het helemaal niet,
Ik bovenstaande post ook niet helemaal
Citaat:
mijn vraag is of de roaming moet aan staan in het buitenland, ja of neen, of kan ik in het buitenland verbinding maken zonder de roaming aan te zetten
Nee, je kunt in het buitenland geen verbinding maken met mobiel internet zonder Dataroaming op Aan te zetten. Je moet Dataroaming dus aan zetten.
Je 'G-diensten' (je bedoelt 3G denk ik) aan of uitzetten heeft hier niets mee te maken.

Je kunt wel ten allen tijde verbinding zoeken met Wi-Fi hotspots.
  #7  
Oud 22-06-11, 09:31
giljom giljom is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Belgische Limburg
Berichten: 268
Standaard

bedankt voor u snelle reactie, ja ik zet in het buitenland de 3 G diensten aan en de mobiele data, en de roaming, dus ik moet alleen de roaming aanzetten, en als ik een vast bedrag betaal per maand dan kan er mij toch niets gebeuren, wan als ik de helft van de 50 MB hebt opgebruikt, dan krijg ik een sms, je van de provider proximus, ik kan het maar beter vragen dat ik zeker ben , voor ik naar het buiteland vertrek, graag uw antwoord
  #8  
Oud 22-06-11, 09:55
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Laat 3G en Mobiele Data gewoon aan staan in het buitenland. Pas wanneer je een dataverbinding wil hebben zet je Dataroaming AAN. Wil je de dataverbinding weer uitschakelen in het buitenland dan zet je Dataroaming UIT.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #9  
Oud 23-06-11, 17:03
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giljom Bekijk bericht
bedankt voor u snelle reactie, ja ik zet in het buitenland de 3 G diensten aan en de mobiele data, en de roaming, dus ik moet alleen de roaming aanzetten, en als ik een vast bedrag betaal per maand dan kan er mij toch niets gebeuren, wan als ik de helft van de 50 MB hebt opgebruikt, dan krijg ik een sms, je van de provider proximus, ik kan het maar beter vragen dat ik zeker ben , voor ik naar het buiteland vertrek, graag uw antwoord
een antwoord, op welke, vraag dan precies, wilt u, een antwoord, want dat, is me niet, helemaal duidelijk, en dan, weet ik niet precies, waar ik advies over, geef en dan geraakt u, zit u wellicht in, de problemen dankzij, mijn antwoord terwijl, ik dat niet zo had, bedoeld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Laat 3G en Mobiele Data gewoon aan staan in het buitenland.
Precies, deze instellingen kun je verder met rust laten. Als je af en toe wil internetten via Dataroaming, gebruik je alleen die switch.
Dus alleen de rood omcirkelde knop hoef je te bedienen, de geel omcirkelde knoppen kun je met rust laten.
  #10  
Oud 23-06-11, 18:01
giljom giljom is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Belgische Limburg
Berichten: 268
Standaard

heel erg bedankt, nu is het mij duidelijk
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad abbo in buiteland verplicht? swenvdheuvel iPad algemeen 6 22-04-10 12:55
enkel verbinding in buiteland super Orange 0 25-03-10 15:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:48.