//

Airport express of niet ?

Airport express of niet ? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een vraag, waar ik hier op het forum nog niet uit kom... Ik heb sinds vandaag een Sony CMT-MX700Ni gekocht, met Wi-Fi en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-08-11, 02:58
Beee Beee is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 30
Standaard Airport express of niet ?

Ik heb een vraag, waar ik hier op het forum nog niet uit kom...

Ik heb sinds vandaag een Sony CMT-MX700Ni gekocht, met Wi-Fi en utp aansluiting. Daar zit 1 audio in aansluiting op. Daar wil ik een audio switch op aansluiten waar 4 devices op aangesloten kunnen worden.

De 4 devices die ik nu gebruik zijn:
- laptop
- dvd
- ps2
- upc decoder

Ik wil ook graag mijn desktop computer aansluiten (via iTunes) op dit setje. Er is een maar. De audio staat op een NAS schijf die op *nix basis geformatteerd is (volgens mij).

Ik kan een lange kabel trekken van mijn desktop ipv bijvoorbeeld de UPC decoder maar is dit niet simpeler op te lossen dmv een airport express ?? Ik ken de werking van Airport nog niet helemaal... vandaar de vraag...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-08-11, 07:32
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Wat wil je nu precies? Wat verwacht je of vraag je af wat de Airport Express kan? De AE is niet meer dan een draadloze luidspreker (via Airplay) die je vervolgens via 3,5mm jack of optisch digitaal met je versterker kunt verbinden. Of is die Sony geen versterker?
  #3  
Oud 17-08-11, 07:47
Beee Beee is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 30
Standaard

Ik vraag meer wat die Airport kan...

Maar bij nader inzien denk ik dat ik beter een lange audio kabel kan trekken van pc -> sony want dan kan ik vanaf overal in huis (dus ook in bed) de muziek regelen via iphone/remote... nadeel is dan wel dat de pc altijd aan moet staan...

Of er moeten functies zijn die ik nog over het hoofd zie (bij de Airport)
  #4  
Oud 17-08-11, 10:40
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Heb je al op Apple's site gekeken naar informatie over de AE? Wat is je nog niet duidelijk, precies?

Of je nou een kabeltje trekt of de AE aanschaft; in beide gevallen kun je vanuit bed de muziek regelen via je iPhone met de remote app (je kiest in die app of het geluid via de computer moet lopen of naar de AE - is immers AirPlay) Dus daar hoeft het niet vanaf te hangen.

Ik gebruik er zelf ook een, en ben er erg tevreden over. De geluidskwaliteit is perfect (niet zoals met bluetooth dat kwaliteit wat afneemt) maar idd: je PC moet altijd aanstaan (en iTunes)
  #5  
Oud 07-07-13, 10:42
arjanvwgolf arjanvwgolf is offline
• iOS 6.1.4
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

Goedemorgen,

Ik zou graag het volgende willen weten.

Ik ben thuis in het bezit van een home cinema 5.1 deze werkt niet meer goed dus wil ik weg doen. Wat ik zou willen is een Airport Express aanschaffen deze aansluiten via een optische kabel met mijn kpn tv onvanger en dan boxen kopen die Airplay ondersteunen.

Zou dat werken?

Tevens heb ik nog een andere vraag daarover:

Op de Express zitten 2 netwerkpoorten mijn kpn tv onvanger heeft een rechtstreekse utp kabel van de modem. Is het zo dat als ik de Express aanschaf de UTP kabel die uit de modem komt plaats in de Express en een andere UTP kabel koop en deze verbind met mijn kpn tv ontvanger?

Alvast dank!

Gr Arjan
  #6  
Oud 07-07-13, 11:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjanvwgolf Bekijk bericht
Op de Express zitten 2 netwerkpoorten mijn kpn tv onvanger heeft een rechtstreekse utp kabel van de modem.
Denk er aan dat de WAN en LAN poorten van de Airport Express slechts een doorvoersnelheid hebben van 100 Mbs. Dat kan soms eens een bottleneck zijn als meerdere apparaten verbonden zijn via Wi-Fi.

De rest heb ik je al uitgelegd in jouw ander topic. Succes verder.
  #7  
Oud 07-07-13, 11:28
arjanvwgolf arjanvwgolf is offline
• iOS 6.1.4
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

Ja dat klopt.

Ik ga binnenkort aan de gaan en dan laat ik t weten.

Thnx voor je hulp
Reageren

Labels
airport express, iphone, streaming



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
airport express of appel tv played Koopinformatie Nederland 9 05-03-11 23:49
Apple airport express toontje iPhone algemeen 4 06-02-11 16:58
Muziek: Muziek streamen naar Airport Express? prohibit art Muziek, foto & video 15 11-09-10 23:06
Airport express astramen iPhone algemeen 0 02-09-10 18:13
Muziek: Iphone & airport express ~boi Muziek, foto & video 2 29-01-09 10:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:14.