//

Pop3 en IMAP

Pop3 en IMAP discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik ben bezig met het instellen van een mail adres. Nu moest ik kiezen voor IMAP of pop3 Normaal kies ik pop3 maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-09-11, 11:11
Ronaldnet Ronaldnet is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 25
Standaard Pop3 en IMAP

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het instellen van een mail adres.
Nu moest ik kiezen voor IMAP of pop3
Normaal kies ik pop3 maar weet eigenlijk niet waarom

Ik heb wat gegoogled maar kom er niet uit...
Wat is nou het handigst?

Ik haal het volgende uit de info:
Imap: mails blijven op server waardoor niet offline te lezen
Pop3: (volgens de info) mails worden van server afgehaald en alleen beschikbaar op de desbetreffende pc

Maar wat ik zo gek vind is dat als ik op mijn iphone via pop3 alles binnen haal blijft mijn hotmail account ook alle mails binnen krijgen als ik deze via pc open, dit zou dan weer niet stroken met de info?

Wat is nou exact het verschil. In mijn idee is IMAP meer dat je alles kan synchroniseren, dus als je op je iphone een mail verwijderd zal deze als je later op een pc zit ook niet meer leesbaar zijn. En bij POP3 kan je op alle apparaten alles binnen halen maar zullen de accounts noit synchroon zijn dus als ik op iphone iets wis moet ik dat ook op mijn hotmailaccount doen...

Klopt dit of is er een andere uitleg?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-09-11, 12:16
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je uitleg klopt aardig.

Je verwarring bij pop3 heeft waarschijnlijk te maken met de configuratie van wel/niet berichten op de server verwijderen bij binnenhalen van berichten door een/1 client.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 04-09-11, 12:37
Ronaldnet Ronaldnet is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 25
Standaard

Ok dus eigenlijk als ik zowel op mijn tel als op andere computers (zonder dat deze specifiek syn hoeven te lopen) wil hebben kan ik het best POP3 gebruiken met de config op de goede stand. Dus bij schuifje verwijderen van sever op nooit zetten.
Maar in die stand, wat is dan nog het verschil met IMAP? Alleen dat als ik een mail verwijder op mijn tel dat deze niet meer leesbaar is als ik de mails binnen haal via andere pc of telefoon
  #4  
Oud 04-09-11, 13:28
mosbie mosbie is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 14
Stuur een bericht via MSN naar mosbie
Standaard

Mijn advies is gebruik altijd IMAP als het mogelijk is. (Niet alle providers ondersteunen IMAP). Gebruik Exchange voor Google en Hotmail (Instellingen terug te vinden op dit forum).

Het is niet alleen je inbox die synchroon blijft op telefoon en PC, maar ook kan je met IMap mappen maken op de server en je mail daarin sorteren. En met een beetje configuratie dus ook je verstuurde berichten, je drafts, je verwijderende berichten en je junk folder. Deze mappen zijn dan ook zichtbaar op PC en Telefoon. Ook blijven je gelezen en ongelezen berichten synchroon (de blauwe balletjes ).

Nooit meer dat gezeik, oh die heb ik lokaal op mijn pc in een map staan of die heb ik verstuurd met mijn iphone dus zie ik hem niet op mijn pc, etc, etc.

En dan natuurlijk nog het voordeel dat je na een restore van je pc of telefoon zo weer alles terug hebt zoals het moet.

Overigens lees ik dat je een hotmail adres hebt. In dat geval is exchange de beste optie op je iphone, in mijn optiek. Alle mappen die je in je hotmail aan maakt heb je dan ook op je IPhone, inclusief verzonden items, verwijderde items etc. etc. Het enige waar je dan aan moet denken is idd, als je iets delete, verwijder je het ook echt. (Echter kan je het dan altijd nog weer terug vinden in deleted items overal
  #5  
Oud 04-09-11, 13:52
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Voor mij geldt Exchange > IMAP > POP3 als voorkeursvolgorde.
  #6  
Oud 05-09-11, 09:22
Ronaldnet Ronaldnet is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 25
Standaard

Nog 1 vraagje: ik heb eigenlijk al eerder het antwoord gegeven maar wil toch weten of het in het echt ook zo werkt. Bij de info staat dat je offline je berichten bij imap niet kan lezen. Is dat ook zo? Ik vind het bij pop3 namelijk in het buitenland waar je niet altijd Wi-Fi hebt en datatoaming duur is wel handig dat iPhone je laatste (laat zeggen) 200 mails beschikbaar heeft. Is dat bij imap ook of moet die altijd online zijn wil je de berichten kunnen lezen?
Reageren

Labels
imap, mail, pop3



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
exchange mail pop3 arcovandermeij iPhone algemeen 1 24-06-11 14:09
pop3 server dais iPhone algemeen 4 06-04-10 22:54
3 pop3 accounts instellen weirdo25 iPhone algemeen 4 06-04-09 22:02
Outlook en Iphone pop3 crashed MesR iPhone algemeen 1 16-01-09 13:15
Hoe werk pop3 client iphone 3G philippefeij iPhone algemeen 1 10-08-08 01:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:07.