//

16xx error [Opgelost/Oplossing?]

16xx error [Opgelost/Oplossing?] discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iPhoneliefhebbers, Graag wil ik mijn iPhonecrisis van de afgelopen dagen met jullie delen. Ik hoop dat iemand er iets aan heeft, en niet twee ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-12-09, 04:40
Richard.v.Naam Richard.v.Naam is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 56
Standaard 16xx error [Opgelost/Oplossing?]

Beste iPhoneliefhebbers,

Graag wil ik mijn iPhonecrisis van de afgelopen dagen met jullie delen. Ik hoop dat iemand er iets aan heeft, en niet twee nachten tot 5 uur in den ochtend hoeft te zoeken naar een oplossing....

Eerst wat specs;
Code:
Iphone 3g (t-Mobile)
Jailbreak met ???
FW 3.0 (7A341)
Modemfirmware 04.24.08
Windows 7 & Windows XP
x86 Intel processor
Enkele weken na 3.0 Firmware uitkwam heb ik mijn originele (t-mobile) iPhone 3g gejailbreaked. Dit was niet de eerste keer en ook deze keer ging het weer vlekkeloos. Enige tijd later stapte ik over naar Windows 7 waardoor iTunes mijn iPhone niet meer herkende. Enfin, druk als ik het had ging het zo enige tijd verder zonder enige synchronisatie of 't installeren van nieuwe apps.

Afgelopen maandag brak voor mij dan eindelijk de kerstvakantie aan en werd het de hoogste tijd de iPhone te updaten. Na enige moeite (DFU mode) werd de iPhone herkend en kon het updaten beginnen. Na enkele minuten sprong een error in beeld.



Terwijl ik opnieuw de firmware erop probeerde te zetten, ging ik gelijk googelen. Een specifieke lijst met error's kon ik niet vinden. Er werd gespeculeerd op fora over de iTunes versie. Ook het downgraden van de firmware was de oplossing. Ik ging aan de slag met QuickPWN en m'n iPhone restoren naar FW 2.02. Dit mislukte. Al verder zoekend kwam ik erachter dat de oplossingen uiteenliepen van het in de diepvies leggen van je iPhone (niet doen!) tot het logicboard moeten vervangen tot niet 10 seconden maar 15 seconden de Power en Home button inhouden om in DFU mode te komen. Ja, beste mensen, de veertienjarige jochies (no pun intended) gooide me wat iRotzooi de wereld in.
Het 'her'uitvoeren van een jailbreak via redsn0w zou ook helpen. Dit mislukte dusdanige dat mijn iPhone continue bleef vragen naar iTunes. Waar ik eerst nog normaal gebruik kon maken van mijn iPhone was nu een ware hunkering naar iTunes.




Ik was terecht gekomen in de wereld die "Recovery Loop" wordt genoemd.

iRED bracht uitkomst. Een leuk programmaatje dat de 16xx errors in iTunes onderdrukt én, niet onbelangrijk, je uit de Recovery Loops haalt. Ook dit programmaatje faalde niet eens zo keihard, maar errors bleven bestaan. Na iTunes herkende QuickPWN, redsn0w en Blackra1n m'n iPhone ook niet meer. Via iRecovery kon ik zien dat het niet te best was met mijn NAND geheugen. Via het trucje;
Code:
iRecovery -s
setenv auto-boot true
 saveenv
 /exit
Zou 'iets' het weer moeten doen. Helaas.. Dit is de output van iRecovery destijds.
Code:
[FTL:MSG] Apple NAND Driver (AND) RO
[NAND] Device ID           0xba94d598
[NAND] BANKS_TOTAL         4
[NAND] BLOCKS_PER_BANK     4096
[NAND] SECTORS_PER_PAGE    824288
[NAND] BYTES_PER_SPARE     216
[FTL:MSG] FIL_Init            [OK]
[FTL:MSG] BUF_Init            [OK]
[FTL:MSG] FPart Init          [OK]
[WMR:ERR] NAND format invalid (mismatch, corrupt, read error or blank NAND devic
e)
[WMR:ERR] boolSignatureFound false  boolProductionFormatVerified true nSig 0x0
******************************************************************************
******************************************************************************
AND: NAN initialisation failed due to format mismatch or uninitialised NAND.
AND: Please reboot with reformatting enabled.
******************************************************************************
******************************************************************************
NAND FTL failed initialisation
Boot Failure Count: 2   Panic Fail Count: 2
Delaying boot for 0 seconds. Hit enter to break into the command prompt...
root filesystem mount failed
Entering recovery mode, starting command promp
←[m] (Recovery) iPhone$
NAN initialisation failed due to format mismatch? Eh, Oeps?! Dat klinkt niet al te best..

Er restte niets anders dan toch maar op mijn knieën naar Apple terug te keren om te smeken of ze alsjeblieft toch maar mijn iPhone willen maken! Alsjeblieft!!! Een internet forum liet mij weten dat iemand € 300,00 had moeten betalen om z'n iPhone te laten maken. Het kon niet waar zijn, voor zoiets stoms? Eigenlijk is het Apple z'n schuld, want zij beschermen ons consumenten niet genoeg tegen zulke praktijken als BlackRa1n. Of nee, misschien toch iPhoneClub met goede handleidingen hoe je moet jailbreaken.... Of, was ik toch gewoon de domme oen die z'n iPhone verkut heeft? Ik besloot wanhopig oude kennissen in te schakelen die me misschien konden helpen. Een dag van bezinning werd me noodgedwongen opgelegd door bezoek van mijn vriendin maar weerhield me er niet van 's avonds toch even te zoeken naar een oplossing. Ik liep immers verloren door mijn eigen stad. Ik wist niet eens de tijd!! Laat staan wanneer de bussen kwamen!

Op youtube notabene kwam ik deze rustige dude met z'n kop koffie tegen;

YouTube - How To Unbrick Your iPhone after unsuccessful Upgrade to OS 3 Beta 5

Wat hij eigenlijk verteld hier, is dat je met XCODE een 'hard'-restore uit kan brengen. Anders kan ik het niet verwoorden. XCODE perst gewoon die FW op je iPhone, of die het nu wilt of niet!.. Dat was toch wel interessant en ik vroeg m'n buurman of ik zijn Apple eventueel kon lenen. Enthousiast dat hij was, kwam hij even 'buurten' met z'n Apple laptop onder z'n arm. Omdat ik nog niets van XCODE had uitgezocht besloot ik maar de iPhone even op z'n Apple aan te sluiten om te zien welke error ik deze keer kreeg. Om het zekere voor het onzekere te nemen maakte we ook gebruik van zijn kabeltje.... en warempel; de iPhone werd zonder enige moeite geüpdatet naar FW 3.1.2!! Mijn mond viel open...
Mijn iPhone was uit de dood opgestaan. Hoe is het mogelijk!?

Een oplossing zo simpel...


FIN
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-01-10, 12:47
iPhone3G_Olé's schermafbeelding
iPhone3G_Olé iPhone3G_Olé is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Gent, België
Berichten: 228
Stuur een bericht via Instant Messenger naar iPhone3G_Olé
Standaard

Dus Xcode is de oplossing van elke iPhone error?? Nice
__________________
iPhone 3G 16GB White - iPad Wi-Fi+3G 64GB - MacBook Air 11'
Reageren

Labels
16xx, brick, recovery loop, unbrick



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
error 16xx bij updaten naar 4.3.2 ipt4g brva07 Jailbreak 1 19-04-11 17:40
iPhone: iPhone 3gs recovery loop/ 16xx error joj3 Jailbreak 2 02-03-11 17:14
iPhone 3G met 1600/1604/16XX error iRobin iPhone algemeen 9 08-08-10 01:24
iPhone: Wie heeft de oplossing voor 16xx fouten? demasterbaas Jailbreak 2 14-07-10 19:47
itunes blijft error 16xx geven vanrumst Archief 7 22-09-08 20:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:51.