//

Outlook of / en Gmail

Outlook of / en Gmail discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo , verschillende draadjes al gelezen maar ik kom er niet helemaal uit.....help! Ik hoop elk moment het felbegeerde doosje in huis te hebben. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-07-09, 06:10
reinier72 reinier72 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Question Outlook of / en Gmail

Hallo , verschillende draadjes al gelezen maar ik kom er niet helemaal uit.....help!

Ik hoop elk moment het felbegeerde doosje in huis te hebben. Ik weet dat ik dan kan synchroniseren met outlook.

Wat ik me afvraag of ik dan ook email kan ontvangen met de iPhone als ik onderweg ben. Of heb ik dan bv MobileMe nodig.



Ik heb een gmail-account die ik met Outlook binnenhaal. Moet ik anders overstappen op Gmail en Outlook laten voor wat het is.

zoals jullie zien, ik weet het even niet, en ik geloof dat ik het moet weten als ik de iPhone voor het eerst ga instellen....
__________________
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets doms zeg
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-07-09, 07:31
only4you only4you is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 19
Standaard

Je kunt gewoon emails ontvangen met je Iphone.... enige wat je nodig hebt is internet.
- Ga naar instellingen op je Iphone en klik deze aan
- Ga een stukje naar beneden, onder Algemeen staat namelijk ook nog "Mail, Contacten, Agenda" en klik deze aan.
- Klik vervolgens op "voeg account toe..."
- Klik op "Google Mail"

Neem aan dat je zo een Gmail account kan toevoegen.

Op de onderste balk van je Home screen staat "Mail" en wanneer je hier op klikt zullen al je accounts zijn weergegeven en bij jouw dus Gmail, wanneer je hier op zult klikken weer ga je naar inbox en zullen al je mails opgevraagd worden.
Elke keer wanneer je je mailbox open zal hij zoeken naar nieuwe mails, of je moet hem automatisch laten zoeken maar dit vergt veel van je batterij en is niet mijn voorkeur.

Ik hoop dat ik je alles goed heb uitgelegd en anders krijg je vast wel hulp nog van andere...
  #3  
Oud 29-07-09, 17:45
micheals micheals is offline
• iOS 9.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Zaandam
Berichten: 4
Standaard Gmail Iphone

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinier72 Bekijk bericht
Hallo , verschillende draadjes al gelezen maar ik kom er niet helemaal uit.....help!

Ik hoop elk moment het felbegeerde doosje in huis te hebben. Ik weet dat ik dan kan synchroniseren met outlook.

Wat ik me afvraag of ik dan ook email kan ontvangen met de iPhone als ik onderweg ben. Of heb ik dan bv MobileMe nodig.



Ik heb een gmail-account die ik met Outlook binnenhaal. Moet ik anders overstappen op Gmail en Outlook laten voor wat het is.

zoals jullie zien, ik weet het even niet, en ik geloof dat ik het moet weten als ik de iPhone voor het eerst ga instellen....

Yo Reinier,

Je zal wel ff in je gmail account pop(3) aan moeten zetten (onder settings,
Forwarding pop/imap) anders gaat gmail niet lukken op je iphone.

Gr Mike
  #4  
Oud 30-07-09, 01:40
reinier72 reinier72 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door micheals Bekijk bericht
Yo Reinier,

Je zal wel ff in je gmail account pop(3) aan moeten zetten (onder settings,
Forwarding pop/imap) anders gaat gmail niet lukken op je iphone.

Gr Mike
die staat natuurlijk al aan, ik ontvang al gmail op outlook.

Maar bedankt! Hier kan ik wat mee!
  #5  
Oud 30-07-09, 16:43
beakerflo beakerflo is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Voorburg
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar beakerflo
Standaard

Waarom niet IMAP-pen?
Dan laat je de mail daar waar het hoort, op de server
  #6  
Oud 31-07-09, 05:37
reinier72 reinier72 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beakerflo Bekijk bericht
Waarom niet IMAP-pen?
Dan laat je de mail daar waar het hoort, op de server
ok, vertel meer.....
  #7  
Oud 31-07-09, 08:41
beakerflo beakerflo is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Voorburg
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar beakerflo
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinier72 Bekijk bericht
ok, vertel meer.....
Uhm...
owk.

lesje mail ophalen dan maar? :tong

* IMAP (Internet Message Access Protocol) is een protocol voor het synchroniseren van e-mail. Eigenlijk wordt er direct op de mailserver gewerkt. (volgens wiki)

Mail blijft in principe dus op de server staan en je hebt een soort cache op je pc, mac of iPhone. Makkelijk, want je kan offline je mail zien en als je een mailtje verplaatst naar een map wordt dit ook uitgevoerd op de server. Als je op pc 1 een mappen structuur hebt en mailtjes archiveert, dan zal je op pc 2 hetzelfde zien, want wat je op je pc ziet is een afspiegeling van de server. Als je via een web-client verbinding maakt naar je mail (bijvoorbeeld door Gmail of de webclient van je provider) dan zie je ook mooi die door jou gemaakte structuur, want het wordt immers op de server bewaard.

Voordelen:
1 plek waar je mail bewaard wordt
Op alle systemen heb je dus dezelfde structuur

Nadelen:
Opslag van je mail gebeurt op de server waar ruimte beperkt kan zijn
Iets langer online dan met POP
Deze poort staat niet altijd open (tegenwoordig steeds vaker)


POP (Post Office Protocol) is een internetstandaard voor het overbrengen van e-mail van een server naar een client (e-mailprogramma van de gebruiker).
(volgens wiki)

Nog steeds kan je hier er voor kiezen de mail op de server te laten staan, maar in principe is het idee dat je mail binnenhaalt vanaf de server en het bewaren, archiveren en behandelen van mail gebeurt allemaal op je pc zelf. Mocht je op PC 1 prachtige mapjes en structuur gemaakt hebben dan zie je dit niet terug op PC 2, want het archief wordt lokaal bewaard.

Voordelen:
Je bent in principe korter online.
Je bent beperkt door de ruimte op je lokale harde schijf ipv server-limiet
Je kan de server steeds leeg halen

Nadelen:
Mail staat lokaal, als je mail op de server laat staan dan is het niet ingedeeld/gearchiveerd
Alle mail wordt gelezen gemarkeerd als je mail binnen haalt


Mijn persoonlijke mening is dat IMAP veel handiger is. De nadelen van IMAP zijn nauwelijks in deze tijd nog een nadeel te noemen. Iedereen heeft onbeperkt internet dus dat je iets langer online bent is eigenlijk te verwaarlozen. Bovendien zijn mailclients tegenwoordig zo handig dat je alles ook wel offline kan doen en dan als je internet hebt de wijzigingen kan synchroniseren naar de server. Ruimtegebrek op de server hoeft ook geen probleem meer te zijn met 7Gb dat Gmail biedt of andere provideres die meer bieden dan jij kan souperen. Heb je wel ruimte-problemen moet je eigenlijk maar eens kijken naar een andere (mail)provider.

Laatst gewijzigd door beakerflo; 31-07-09 om 08:52.
  #8  
Oud 31-07-09, 09:19
yellowsnow yellowsnow is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 18
Standaard

Ik wilde even delen met jullie hoe ik mijn mail/agenda/contactpersonen instellingen heb. Dit zijn alleen de instellingen voor mijn privé mail en agenda;

Mail (Over the Air):
Ik gebruik Gmail als enige 'verzamelbak' van mail. Ik heb een aantal mailadressen die naar m'n Gmail worden doorgestuurd.
Gmail heb ik als emailaccount ingesteld op m'n iPhone, ergens anders kijk ik via de browser.

Agenda (Over the Air):
Ik gebruik Google Calendar voor m'n privé afspraken, ingesteld op de iPhone met CalDAV. Deze sync ik ook elk uur (zolang de PC aanstaat) met Outlook via Google Calendar Sync over internet. Dit is voornamelijk voor een backup van de agenda, maar ook omdat het nou eenmaal makkelijker is om een afspraak in Outlook te zetten. Maar ook als je in Outlook een nieuw Contact maakt met een verjaardag zet hij die automagisch in de agenda. De iPhone doet dat niet!

Contactpersonen:
Deze sync ik met Outlook, maar alleen wanneer de iPhone gedockt is. Ook weer voor de backup, het makkelijker invoeren en ook voor de verjaardag.
Je kunt ook met Gmail contacts syncen, maar Gmail voegt elk mailadres dat je gebruikt toe als contact... Ik wil mijn lijstje netjes houden
  #9  
Oud 01-08-09, 10:20
reinier72 reinier72 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

@beakerflo bedankt voor het college.. erg interresant

@ yellowsnow : dat ziet er practisch uit. Dat was ook een beetje waarna ik op zoek was, begon al te twijfelen of dat kon.

en eh... je werkmail en agenda?
  #10  
Oud 01-08-09, 12:21
yellowsnow yellowsnow is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinier72 Bekijk bericht
@ yellowsnow : dat ziet er practisch uit. Dat was ook een beetje waarna ik op zoek was, begon al te twijfelen of dat kon.

en eh... je werkmail en agenda?
Extra account ingesteld voor Exchange (mail en agenda);
in Agenda hebben de agenda's allebei een andere kleur, zo zie je goed het verschil (dat gebeurt automatisch).
De mail heb ik ook ingesteld, maar staat op handmatig. Ik hoef niet elke keer als ik een zakelijke mail (of SPAM) krijg een melding te zien.

Dus: 2 agenda's in één overzicht met verschillende kleuren en 2 inboxen in Mail.
Dit werkt (voor mij) uitstekend!!
Reageren

Labels
email, gmail, outlook



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gmail contacten via Outlook op iPhone, fouten in adressen flipjevandejam iPhone algemeen 11 19-12-10 17:32
gmail exhange, verwijderde berichten komen wel in outlook stijnec iTunes 0 02-07-10 22:57
Gmail & Outlook op iphone vraagje... iDon iPhone algemeen 5 06-02-10 22:02
gmail account op iPhone synchroniseren met outlook?? Tuur iTunes 0 06-12-08 21:37
Kopie van mail in Outlook naar Gmail sturen? Franck iPhone algemeen 2 06-11-07 16:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:24.