//

iPhone 3G moeite waard?

iPhone 3G moeite waard? discussie in Koopinformatie en ervaringen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Ik vroeg me dit al een tijdje af. Altijd graag een iPhone gehad en nu verkoop ik mijn HTC Wildfire om een iPhone te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-02-11, 23:47
Azamato Azamato is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 14
Standaard iPhone 3G moeite waard?

Beste,


Ik vroeg me dit al een tijdje af.

Altijd graag een iPhone gehad en nu verkoop ik mijn HTC Wildfire om een iPhone te kopen. Helaas is een 3GS of 4 veel te duur naar mijn mening. Een goedkope 3G is dan wel een optie. Maar heb een aantal vragen.

Ik wil een iPhone namelijk voor de apps (en games) ik vind het concept van gamen op een gsm fantastisch (ligt aan mij) en het eerste dat ik doe bij een gsm is zoeken naar apps en games, helaas kan de wildfire niet zoveel aan qua games.

Dus mijn vraag is hoe zit het met de games op een 3G ? Infinity Blade en Shadow Guardian werken er niet op heb ik gehoord.. maar hoe izt het met de rest? En voor de toekomst ?

Zijn er mensen met een 3G die ervaringen daarover kunnen delen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-02-11, 06:20
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Mijn ervaring is dat alleen al de laatste firmware amper draait op de 3G. Dat lees je meer hier op forums. Zelf merkte ik het vooral als ik even andermans 3Gs mocht vasthouden. Zeker voor de toekomst ben je nergens met de 3G. Het heeft nog dezelfde hardware als de eerste generatie iPhone (afgezien van de UMTS chip) Ik speelde heel veel spelletjes op m'n 3G, en alleen Angry Birds schokte voortdurend vanaf iOS 4.x Verder de zwaardere spellen zijn vaak minimaal voor óf iOS4 (dan is 3.1.3 op je 3G draaien ook geen oplossing) óf voor de 3Gs. Zeker met het oog op de toekomst zou je minimaal voor een iPhone 3Gs moeten gaan.Volgens mij scheelt dat maar 100 euro op de 2e hands markt. Of je wacht tot de nieuwe iPhone deze zomer uitkomt en dan zijn hopelijk de 3Gs wat goedkoper...
  #3  
Oud 18-02-11, 08:14
Jered Jered is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 45
Standaard

Ik heb voor mijn vriendin een hele mooie 2ehands 3GS gekocht.

Als je je Wildfire verkoopt zal de extra investering wel mee moeten vallen.
Ik heb 220 betaald.

3GS is zoveel beter!!!
  #4  
Oud 18-02-11, 08:34
Thommes Thommes is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Sittard
Berichten: 35
Standaard

Agree! Ik heb al bijna 3 jaar mijn 3G maar merk toch echt dat ik aan vernieuwing toe ben. Nu vind ik de iPhone 4 nog steeds te duur (ik heb sim only) maar twijfel of ik een 3GS moet aanschaffen met een beetje bij betalen?.. voor ik het weet is die 3GS ook niet meer optimaal?...
Zit toch een nadeel aan dat de techniek zo snel gaat
  #5  
Oud 18-02-11, 09:42
Jered Jered is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 45
Standaard

Goed zoeken. Die ik heb gevonden was nog perfect. geen krasje, geen enkele problemen met software of hardware.
Maarja, goed zoeken en kritisch zijn. Niet elke henkie is te vertrouwen
  #6  
Oud 18-02-11, 11:17
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

// Verplaatst naar Koopadvies en ervaringen
  #7  
Oud 18-02-11, 13:10
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Geen 3G kopen, wordt niet meer ondersteund voor de nieuwe firmwares. Spelletjes spelen is ook geen pretje op de 3G, veel te langzaam voor de nieuwste games.
  #8  
Oud 18-02-11, 18:05
Azamato Azamato is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 14
Standaard

Dan maar sparen voor een 3GS.. probleem is om mijn Wildfire te verkopen, iemand van Belgie geintresseerd?
  #9  
Oud 12-03-11, 04:40
SeekerNL SeekerNL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 34
Exclamation

Hou die Wildfire gewoon? Dat is toch een prima toestel, HTC Sense is echt goed, enige nadeel van die toestel is de lage resolutie, verder zal dat een prima toestel zijn.

Als je geen iPhone kunt betalen is zo'n Wildfire een Android budget toestel zeer geschikt, en wat verwacht je 2ehands voor zo'n toestel te vangen? Misschien 200 euro als hij niet te oud is?

En een iPhone 3G kopen is echt niet verstandig, ik heb de mijne verkocht voor zo'n 175 euro ofzo, met accessoires kwam ik bijna rond de 200 euro, maar zo'n toestel zal gemiddeld 2 jaar oud zijn, dus jij koopt dan iemand zijn afdankertje, hij zou zelfs binnen een maand stuk kunnen zijn.

Ik heb een keer een 2ehands telefoon gekocht en hij was binnen een week kapot en de verkoper kon ik niks verwijten want toen ik hem kocht werkte hij prima, hij ging kapot omdat zo'n toestel was dat je dicht moest klappen.

Mijn advies koop niet een andere zijn afdankertjes, goedkoop is duurkoop, aangezien levensduur van zo'n oud toestel al met 2 jaar verkort is en je weet nooit wat de vorige eigenaar ermee aan gevangen heeft.

Verkopers lachen zich gewoon kapot, zei vangen nog bijna 1 derde van de nieuwwaarde en hebben daardoor het geld bij een om die iPhone 4 bij een abonnement te betalen.

Ik zou of een nieuwe iPhone 4 kopen ( Hier in China bijna 100 euro goedkoper , maar dan moet je wel verpakking materiaal dumpen anders kom je BTW te dokken ) en die telefoon zolang mogelijk te gebruiken en wellicht na 2 jaar abonnement betaald hebben over gaan op simonly of prepaid maar dan zou ik geen mobiel internet meer gebruiken, want dan kun je net zo een abonnement met nieuwe telefoon nemen.

Ik heb overigens een mooie HTC Desire HD in combinatie met KPN, daar kon ik mijn bundel aanpassen na 3 maanden en had zo uitgerekend na 2 jaar totaal 575 euro betaald te hebben en dan heb ik toestel ook nog gratis gekregen.

Wildfire Android Development - xda-developers

Je kunt je Wildfire wellicht ook nog wat tweaken.

Laatst gewijzigd door SeekerNL; 12-03-11 om 04:42.
  #10  
Oud 20-03-11, 17:41
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Deze kan op slot. Topic Starter gaat hier verder.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
de moeite waard om te repareren of niet? nice1one iPhone algemeen 7 15-10-09 01:03
updaten moeite waard? donovoso iPhone algemeen 10 19-08-08 19:24
De moeite waard Biatelli Koopinformatie Nederland 1 27-03-08 08:57
1.1.2 de moeite waard? sic139 Unlock [archief] 7 28-11-07 15:45
Moeite waard om te updaten? Arne2606 iPhone algemeen 12 26-11-07 00:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:38.