Iphone 3gs 2ehands kopen, waar op letten? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ga zaterdag een 3gs kopen van iemand van marktplaats, ik ga er van uit dat de verkoper goede bedoelingen heeft, maar ben toch graag ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Iphone 3gs 2ehands kopen, waar op letten?
Ik ga zaterdag een 3gs kopen van iemand van marktplaats, ik ga er van uit dat de verkoper goede bedoelingen heeft, maar ben toch graag zeker van mn zaak, waar moet ik op letten? Het volgende kan ik zelf bedenken:
sleepbutton indrukken muteknop testen homebutton checken touchscreen controleren op dode plekken toestel aan en uit zetten controleren op geheugen aansluiten op itunes hoe kan ik zien of er een simlock opzit?
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Haarscheurtjes in de behuizing.
|
|
||||
|
||||
Laat de eigenaar (of doe het zelf, voor de koop) ter plekke een herstel uitvoeren mbv een computer en iTunes. Eventuele jailbreak en unlocktools worden dan verwijderd. Neem je eigen simkaart(en) mee, en dan zie je vanzelf of de iPhone geactiveerd kan worden en een netwerk vind, én of jij met je eigen simkaart kan bellen. Let wel: als er bijv een t-mobile simlock op zit, en jij en de eigenaar hebben beide t-mobile, dan weet je nog niets. Dus test als het kan verschillende providers. Koop zo nodig een prepaid simkaartje van een andere provider, en neem die mee. Kost wat, maar opgelicht worden is uiteindelijk duurder.
Controleer voordat je dat doet of de iPhone met iPad baseband geflashed is. Als dat zo is, loop er dan bij weg. |
|
||||
|
||||
Die haarscheurtjes worden standaard bijgeleverd, dus dat is niet zo boeiend. Als ik herstel, dan hersteld ie toch automatisch naar 4.3.5 dus geen unt jb mogelijk?
|
|
||||
|
||||
helaas heb ik vernomen dat ie leeggehaald is en hersteld naar 4.3.5, maar er zat een jb op, dus ik kan waarschijnlijk wel terug naar een oude versie.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 3GS Kopen, waarop letten ? | RestlessIP | Koopinformatie Nederland | 17 | 24-08-11 16:36 |
iPad: Ipad 2 kopen ...waar op letten voor jailbreak? | xziller | Jailbreak | 3 | 24-08-11 10:13 |
waar moet je op letten bij het kopen van een iphone | sportingboy | Koopinformatie Nederland | 0 | 26-02-10 21:40 |
Waarop letten bij het kopen van een 2ehands iPhone 3G(S) ? | Vegieto | Koopinformatie Nederland | 1 | 04-08-09 15:27 |
Iphone kopen, waar moet ik letten? | Geertvangils | Archief | 2 | 31-03-08 23:04 |
|
|