iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   DHL en de verdwenen pakketjes (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/10335-dhl-de-verdwenen-pakketjes.html)

Grample 09-04-08 17:16

http://tweakers.net/ext/f/XPE3Fj4Le8...USKZn/full.jpg

Was dat maar waar....mijn pakket kunnen ze nog steeds niet vinden :mad:

Maxman 09-04-08 17:57

Ik heb myus maar eens gemaild wat hun advies is op het moment. Of FEDEX een goeie vervanger is tijdelijk.

Ik heb nog nooit problemen gehad met verzendingen van myus maar dit schrikt toch wel af op het moment.

cypher21 09-04-08 17:58

Grample, Ben jij nu ook al slachtoffer van DHL geworden??? Damn, lijkt wel of het er met de dag meer worden :(
***** zeg

Diemer 09-04-08 18:57

Heb vandaag me geld teruggestort gekregen op me rekening.
Echt keurige afhandeling van MyUs! Niks anders dan lof.

Er is een nieuwe Iphone nu via FedEx onderweg kost 10 dollar meer.

Maxman 09-04-08 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diemer (Bericht 95923)
Heb vandaag me geld teruggestort gekregen op me rekening.
Echt keurige afhandeling van MyUs! Niks anders dan lof.

Er is een nieuwe Iphone nu via FedEx onderweg kost 10 dollar meer.

Had je er ook de goede douane waarde op laten zetten?

smacdab 09-04-08 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maxman (Bericht 95880)
Ik heb myus maar eens gemaild wat hun advies is op het moment. Of FEDEX een goeie vervanger is tijdelijk.

Ik heb nog nooit problemen gehad met verzendingen van myus maar dit schrikt toch wel af op het moment.

3 gitaren, dus grote pakketten, hardstikke zoek. Het wordt tijd dat de bazen een forse bonus krijgen.

jetgadget 09-04-08 22:00

over my us wil ik nog effe kwijt dat de eerste iphone die ik bestelde een week zoek was pas na 3 emails werd er gereplyed met 'we have located your iphone'
dus niet alleen DHL vind ik verdacht.

smacdab 09-04-08 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jetgadget (Bericht 96057)
over my us wil ik nog effe kwijt dat de eerste iphone die ik bestelde een week zoek was pas na 3 emails werd er gereplyed met 'we have located your iphone'
dus niet alleen DHL vind ik verdacht.

bij myus zoekgeraakt begrijp ik hieruit? Niet gestolen dus. Kan in het verkeerde "huis" gelegd zijn :mad:

jetgadget 09-04-08 22:24

ja bij myus. deze iphone is uiteindelijk aangekomen en weer een ander gestolen bij DHL

smacdab 09-04-08 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jetgadget (Bericht 96068)
ja bij myus. deze iphone is uiteindelijk aangekomen en weer een ander gestolen bij DHL

Stel je voor dat dhl een bankbedrijf zou zijn :eek:

myus gaat wel variëren met verpakkingen heb ik begrepen van ze.
misschien is er toch nog leven na de dood.

kubi55 11-04-08 23:11

Thanks for your email.

Your claim has been filed with DHL for the declared value plus shipping charges. Please allow up to 45 business for processing. I apologize for your loss and will update you when your claim has been settled. Thank you.

Please feel free to contact us with any further concerns you may have.


45 werkdagen? Ik hoor hier verhalen dat het geld al binnen een weekje was gestort. Is het een fout, of kan het echt zo lang duren. Dat is gewoon 9 weken :(!

Grample 15-04-08 16:09

Het is een feit, mijn pakket met meer dan 2000 dollar aan spullen in komt nooit aan. Net bevestigd door DHL dat het gejat is.

Bedankt DHL !! :mad:

cypher21 15-04-08 16:21

ai, was het pakket verzekerd voor de volledige waarde?

smacdab 15-04-08 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grample (Bericht 98876)
Het is een feit, mijn pakket met meer dan 2000 dollar aan spullen in komt nooit aan. Net bevestigd door DHL dat het gejat is.

Bedankt DHL !! :mad:

hoe weten ze bij dhl dat het gejat is? Hebben ze dat gezien? Was het 1 zending bestaande uit meerdere pakketten?

Misschien zijn ze het gewoon kwijt.

Mijn zending, bestaande uit 3 pakketten was zoekgeraakt bij de douane-afdeling.

Grample 15-04-08 16:24

1 zending, 1 pakket. Ze kunnen hem niet vinden dus gaan ze ervan uit dat het gejat is. Ik kan proberen om een andere onderzoek te laten starten dan gaan ze intern onderzoeken (beveiligings camera's enz) maar of dat waard is...

Pakket was wel verzekerd maar niet volledig helaas.

jetgadget 15-04-08 16:36

vreselijk ik wacht ook nog steeds op bericht van my us

smacdab 15-04-08 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grample (Bericht 98894)
1 zending, 1 pakket. Ze kunnen hem niet vinden dus gaan ze ervan uit dat het gejat is. Ik kan proberen om een andere onderzoek te laten starten dan gaan ze intern onderzoeken (beveiligings camera's enz) maar of dat waard is...

Pakket was wel verzekerd maar niet volledig helaas.

dus ze geven zelf aan dat ze het niet nauwkeuriger willen onderzoeken.
Kost ze teveel tijd/mankracht en kopen dat gewoon af, hoewel jij natuurlijk ook meebetaald. Ik zou dat op papier proberen te krijgen.

hockeyboer 15-04-08 16:42

Ik heb even een iets ander vraagje, het heeft er wel wat mee te maken:

Ik zit er toch maar aan te denken, ondanks de slechte verhalen om te gaan proberen 2iphones te bestellen via myus.com.
Nou vroeg ik me af, als je dit met de post binnenkrijgt, en het gaat langs de douane, moet je dan wel of geen invoerkosten betalen, zoals je wel moet doen als je zelf op schiphol zelf aankomt en je wordt gesnapt. Zoja hoe werkt dit, hoe moet je het betalen zonder een extra heffing?

en als ik het goed begrijp, is het het beste om het zo te doen:
- bestellen en bij myus.com af laten leveren.
- daar in dicrete verpakking, met afwijkende maat en andere beschrijving erop te laten versturen.
- verzekeren voor het volgende bedrag: aankoop + verzendkosten.
- het liefst met creditcard betalen(voor verzekering).

ik hoor het wel :)

niels1981 15-04-08 16:57

beste hockeyboer,

succes met het lezen van dit topic. Zodra je dat gedaan hebt weet je precies hoe het werkt allemaal.

https://forum.iculture.nl/f41/i...ebay-usps.html

thatonealex 15-04-08 20:05

Haha, DHL. Wat een grap.

Hoewel ze een goede customer service desk hebben zijn ze kwa organisatie een ramp.
Ze hebben gewoon 3/4 van mijn pakjes in Amerika vergeten. Die kwamen dus een dag later. Ik vind dat DHL een goeie koerier is kwa tijd en service, maar dat ze kwa organisatie toch heel wat werk nodig hebben.

Maar enfin, toch mijn pakje binnen gekregen, hoewel ik nu wel weet dat ik niet meer express shipping hoef te kopen.

sikko 16-04-08 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diemer (Bericht 95143)
Gister heb ik mijn Iphone vergoed gekregen. MyUs heeft het voor me afgehandeld.
Vind het erg goede service (na 1 week geld terug)

Diemer
Vraagje

Heb je ook je sales tax teruggekregen?

jpvk007 16-04-08 04:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sikko (Bericht 99191)
Diemer
Vraagje

Heb je ook je sales tax teruggekregen?

daar moet de apple store ook formulieren voor ondertekenen... aangezien je officieel geen iphone kan kopen zonder amerikaans SOFI nummer (SAN), omdat je anders geen gsm abo kan kopen (of je met $400.- borg betalen), zal apple niet meewerken aan tax free...
als je sales tax wilt ontlopen moet je in 1 vd 4 staten je iphone kopen waar geen sales tax is...

gero 16-04-08 19:42

Ben ik net een beetje over de teleurstelling heen dat m'n iPod door die fijne medewerkers van DHL gestolen is... krijg ik van een brief van DHL of ik invoerrechten wil betalen :-o

Waarschijnlijk gewoon administratieve mess up aan DHL kant of zouden ze hem nog teruggevonden hebben... durf het bijna niet te hopen... morgen maar eens even bellen....

smacdab 16-04-08 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gero (Bericht 99615)
Ben ik net een beetje over de teleurstelling heen dat m'n iPod door die fijne medewerkers van DHL gestolen is... krijg ik van een brief van DHL of ik invoerrechten wil betalen :-o

Waarschijnlijk gewoon administratieve mess up aan DHL kant of zouden ze hem nog teruggevonden hebben... durf het bijna niet te hopen... morgen maar eens even bellen....

je kunt bezwaar maken bij de belasting-inspectie in Eindhoven? :p
Dit wil dus zeggen dat het is ingeklaard.

sikko 16-04-08 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diemer (Bericht 95923)
Heb vandaag me geld teruggestort gekregen op me rekening.
Echt keurige afhandeling van MyUs! Niks anders dan lof.

Er is een nieuwe Iphone nu via FedEx onderweg kost 10 dollar meer.

Bij mij gaat het wat minder soepel

Pakket niet bezorgt.. wel betalen verzendkosten en sales tax!! Ze pakken het in, regelen een verzekering voor je 399,- per iphone. Maar als de pakketjes niet aankomen geven ze niet thuis.. 8-(
Laat dit een waarschuwing zijn, sorry , sorry.. maar zo goed is die service nu ook weer niet


[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]Quote van My US========[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]Hello Sikko,[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]Thank you for your email.[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]I apologize but we only insure your items for the declared value of the items, unfortunately this does not include taxes or shipping cost.[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]I am so sorry for any inconvenience this may cause you.[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]If you have any questions or if there is anything I can help you with, please do not hesitate to write.[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]Best Regards,[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]Amanda[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]Access USA[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]www.myUS.com[/FONT][/SIZE][/FONT]

thatonealex 16-04-08 23:03

Je hebt het zelf ook in de hand. Als jij de laagst mogelijke belasting in NL wil betalen moeten zij zoon lage value zetten.

Je kan hun altijd emailen en zeggen dat je een hogere value wil. Dan is het voor meer verzekerd, maar dan betaal je ook meer BTW.

Het is nou eenmaal een dilemma, en ik vind het heel hypocritisch van mensen om de service van een bedrijf slecht te beoordelen als zij een lage value hebben gedeclareerd om jouw kosten laag te houden. Het is nou eenmaal een risico dat JIJ neemt als je hun dat als value laat zetten. Je had ze net zo goed kunnen emailen om te zeggen dat ze het hoger moeten declareren.

Fresh 16-04-08 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thatonealex (Bericht 99710)
Je hebt het zelf ook in de hand. Als jij de laagst mogelijke belasting in NL wil betalen moeten zij zoon lage value zetten.

Je kan hun altijd emailen en zeggen dat je een hogere value wil. Dan is het voor meer verzekerd, maar dan betaal je ook meer BTW.

Het is nou eenmaal een dilemma, en ik vind het heel hypocritisch van mensen om de service van een bedrijf slecht te beoordelen als zij een lage value hebben gedeclareerd om jouw kosten laag te houden. Het is nou eenmaal een risico dat JIJ neemt als je hun dat als value laat zetten. Je had ze net zo goed kunnen emailen om te zeggen dat ze het hoger moeten declareren.

Mag ik zeggen dat ik niet eens ben met je pleidooi?
Van een bedrijf als DHL mag je verwachten dat ze pakketjes netjes en volledig afleveren. Je hoort niet bestolen te worden door bedrijven als DHL.
Je mag de schuld niet bij de verzender of ontvanger leggen.

smacdab 16-04-08 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 99715)
Mag ik zeggen dat ik niet eens ben met je pleidooi?
Van een bedrijf als DHL mag je verwachten dat ze pakketjes netjes en volledig afleveren. Je hoort niet bestolen te worden door bedrijven als DHL.
Je mag de schuld niet bij de verzender of ontvanger leggen.

Je ziet het verkeerd, hun personeel steelt. De core business van dhl is blijkbaar niet meer het pakje zo netjes mogelijk afleveren, maar shareholder value. Hoe zouden we hier iets aan kunnen doen, we hebben geen inspraak denk ik.

sikko 17-04-08 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thatonealex (Bericht 99710)
Je hebt het zelf ook in de hand. Als jij de laagst mogelijke belasting in NL wil betalen moeten zij zoon lage value zetten.

Je kan hun altijd emailen en zeggen dat je een hogere value wil. Dan is het voor meer verzekerd, maar dan betaal je ook meer BTW.

Het is nou eenmaal een dilemma, en ik vind het heel hypocritisch van mensen om de service van een bedrijf slecht te beoordelen als zij een lage value hebben gedeclareerd om jouw kosten laag te houden. Het is nou eenmaal een risico dat JIJ neemt als je hun dat als value laat zetten. Je had ze net zo goed kunnen emailen om te zeggen dat ze het hoger moeten declareren.


De iphones zijn verzekerd voor 399,- per stuk dus de waarde, gaat automatisch bij MyUS, je mag verwachten dat de sales tax ook verzekerd is. Ik betaal daar netjes invoerrechten en BTW over geen probleem als ze maar afgeleverd worden. Maar het is een dooddoener van MyUS om te zeggen, sorry het is niet ons probleem dat je pakketje niet aankomt, dus je betaald wel de shippingkosten.. Mijn gevoel van service ligt op een wat ander niveau, maar ieder zijn opinie. Ik deel alleen mijn ervaringen in deze met anderen

jamboman 17-04-08 00:25

Weet iemand in welke plaats DHL aangifte gedaan heeft? Er zijn iPhones gevonden, maar als DHL niet de juiste gegevens doorgeeft aan de politie, dan blijven de phoontjes bij de politie liggen. De meeste van ons hebben een serie# dus ......

Grample 17-04-08 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamboman (Bericht 99745)
Weet iemand in welke plaats DHL aangifte gedaan heeft? Er zijn iPhones gevonden, maar als DHL niet de juiste gegevens doorgeeft aan de politie, dan blijven de phoontjes bij de politie liggen. De meeste van ons hebben een serie# dus ......

En hoe weet jij dat er iPhones liggen bij de politie ? :)

MyUS is gewoon een grote oplichter ! Ze krijgen gewoon de volledige kosten terug van DHL maar beweren dat ze enkel kosten die gedeclareerd zijn krijgen. Waarom vragen ze anders naar facturen ? En uiteraard krijgen ze verzendkosten van DHL ook terug, het is immers schuld van DHL dat er niks afgeleverd wordt bij de klant !

smacdab 17-04-08 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grample (Bericht 99747)
En hoe weet jij dat er iPhones liggen bij de politie ? :)

MyUS is gewoon een grote oplichter ! Ze krijgen gewoon de volledige kosten terug van DHL maar beweren dat ze enkel kosten die gedeclareerd zijn krijgen. Waarom vragen ze anders naar facturen ? En uiteraard krijgen ze verzendkosten van DHL ook terug, het is immers schuld van DHL dat er niks afgeleverd wordt bij de klant !

De bedragen die myus op het pakket zet zijn een formaliteit voor de douane.
Bij mij staat Declared value en dat is een lager bedrag dan Retail value.

RT en DV staan los van verzekerd bedrag. Dit is/was juist het fijne van myus
dat zij de formaliteiten al voor een deel doen.

jamboman 17-04-08 09:09

@grample: Van DHL heb ik vernomen dat de dieven (medewerkers) bij DHL zijn opgepakt door de politie en dat er iPhones gevonden zijn. Meer weet DHL niet. Dus ik de politie in Utrecht gebeld, die vindt het ook raar dat DHL niet kan zeggen waar de iPhones zijn.

De iPhone is van mij, deze is gestolen bij DHL. DHL zegt vrolijk dat de iPhone niet van mij is maar van de afzender in de US (gezwets dus). Maar ik kan aantonen bij de politie met mijn factuur en serie# dat misschien mijn telefoon bij de gevonden telefoontjes zit. Eerst ff achterhalen waar die bewuste politie is ;)

MyUs is een correct bedrijf, die hebben kunnen aantonen dat ze een vol pakket hebben opgestuurd, kijk maar naar het gewicht. Ze hebben mij meteen het bedrag, wat op het pakket stond, geretourneerd. Welis waar blijf ik dan met een gat zitten van ruim 250 dollar, dus dat is mijn motivatie om nog achter mijn gestolen iPhone te gaan!!

Je kan dit, zoals iemand al opmerkte, oplossen om bijv. een prive Visa kaart te nemen. Alle aankopen zijn dan standaard voor 90 dagen verzekerd! Dan heb je niks meer te maken met DHL, MyUs etc..

altivec 21-04-08 02:08

Het is niet voor het eerst dat er telefoons kwijt raken:

YouTube - SHENSUN DHL PROBLEMS


Heb zelfs nog niks van MyUS gehoord. TNT is helemaal waardeloos, die zijn al 2 maanden bezig met een navraag van me :(

forum.bericht 21-04-08 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamboman (Bericht 99788)
De iPhone is van mij, deze is gestolen bij DHL. DHL zegt vrolijk dat de iPhone niet van mij is maar van de afzender in de US (gezwets dus). Maar ik kan aantonen bij de politie met mijn factuur en serie# dat misschien mijn telefoon bij de gevonden telefoontjes zit. Eerst ff achterhalen waar die bewuste politie is ;)

De telefoon is verstuurd en verzekerd door MyUs en is daarmee contractueel (met vervoerder) hun eigendom.

Zij zijn dus de enigen die de procedure om schadevergoeding in gang kunnen zetten en ook zullen zij het bedrag ontvangen. Vervolgens dienen zij dit aan jou over te maken.


Juridisch heb jij geen contractuele relatie met de vervoerder.

altivec 21-04-08 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 101830)
Juridisch heb jij geen contractuele relatie met de vervoerder.

Postvervoer valt onder een speciale postwet en er is geen sprake van dezelfde verplichtingen/rechten als bij een contract.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:12.