//

DHL en de verdwenen pakketjes

DHL en de verdwenen pakketjes discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Volgens DHL ben ik niet de enige die zijn iphone kwijt is geraakt. Ik was benieuwd of er meerdere mensen die via DHL besteld hadden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-03-08, 14:17
evilpenguin evilpenguin is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Coevorden
Berichten: 33
Standaard DHL en de verdwenen pakketjes

Volgens DHL ben ik niet de enige die zijn iphone kwijt is geraakt. Ik was benieuwd of er meerdere mensen die via DHL besteld hadden en hun pakket "verdwenen" is. Ik zou graag een idee krijgen van de omvang van het probleem (want dat is het wel degelijk)

Die van mij was voorbij de douane geweest maar werd teruggeroepen. Hij is echter nooit bij de douane aangekomen (dus tussen DHL sorteer centrum Amsterdam en Douane)

Waar is jullie pakket precies "verdwenen"?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-03-08, 15:15
niels1981's schermafbeelding
niels1981 niels1981 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dronten,Flevoland
Berichten: 297
Standaard

wat een story. Ik heb mijn iphone 1,5 week geleden nog ontvangen via dhl.
Succes met alles.
__________________
Enjoy every day, buy an Apple Iphone!
  #3  
Oud 31-03-08, 16:02
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Was je pakket wel verzekerd ?
  #4  
Oud 31-03-08, 16:18
evilpenguin evilpenguin is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Coevorden
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grample Bekijk bericht
Was je pakket wel verzekerd ?
Volgens mij wel.

Maar ik had dit topic niet geopend om te klagen, ik wilde alleen weten hoeveel andere mensen ook het probleem hadden. Aangezien ze had gezegd dat er een tiental andere iphones ook vermist werden. Als het nou een grootschalig en consequent probleem was dan kun je mensen waarschuwen niet via DHL te laten bestellen. Wellicht ook een berichtje op nu.nl laten verschijnen (die lui zetten praktisch alles als nieuwsbericht op de site)
  #5  
Oud 31-03-08, 20:30
gero gero is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 19
Standaard

De mijne is ook bij DHL verdwenen en de dame van DHL vertelde ook dat er al meerdere iPhones die vanaf hetr myus.com adres verzonden zijn gestolen zijn. Volgens haar was de doos wel aangekomen in Breda (via Brussel) maar was hij leeg. Ze wist niet zeker of bij vertrek uit de US ook al leeg was. Ik ben klaar met DHL, onbetrouwbare bende!

Heeft er al iemand ervaring met het terugkrijgen van je geld? Ik heb begrepen dat myus.com (als verzender) de claim bij DHL moet gaan doen. Hoe krijg ik vervolgens mijn geld? Hoe snel gaat dat? Krijg je het hele verzekerde bedrag terug of is het mogelijk ook de verzendkosten terug te krijgen (had $400 verzekerd, maar datw as dus zonder verzendkosten (Apple -> myus.com, en myus.com->NL).

Gero
  #6  
Oud 31-03-08, 23:33
evilpenguin evilpenguin is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Coevorden
Berichten: 33
Standaard

Ik heb inmiddels aan Myus gevraagd wat nu de procedure is. Wat eruit komt zal ik hier ook vermelden. Als jij dat ook doet gero dan kunnen we elkaar wellicht helpen.
  #7  
Oud 31-03-08, 23:56
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Als je aan MyUS aangeeft dat de inhoud van je pakket 400 dollar waard is dat is je pakket verzekerd voor 400 dollar. Als je 100 dollar aangeeft (om douane kosten te beperken) dan is je pakket verzekerd voor 100 dollar.

Hou ons op hoogte evilpenguin & gero
  #8  
Oud 01-04-08, 11:22
Diemer Diemer is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 83
Standaard

Hey mensen,

Die van mij is ook gestolen. Het is gedaan door een bende binnen DHL en zijn vorige week opgepakt door de politie. Deze week worden huiszoekingen gedaan hopelijk vinden ze nog wat terug. Ik heb met DHL gebeld en zij wisten me te vertellen dat de verzendende partij een claim moet indienen. Dat heeft MyUs voor mij gedaan en nu is het afwachten op het geld (gaat ws erg lang duren). Nadeel is dat MyUs de verkeerde waarde heeft opgegeven 415 ipv 515 dus ik schiet er wel wat bij in.

Als je hier de dupe van wordt is het goed om je serienummer nog ff te melden bij DHL dan weten ze bij wie de evt gevonden Iphones horen. Ook heb ik een aanvraag ingediend bij Dhl voor teruggaaf van de betaalde Btw (53 euro). Dit moet je zelf nog los doen.

De dame van DHL wist me ook nog te vertellen dat er voor zover bekend 25 Iphones waren gestolen maar dat was alleen in haar regio.

Hopelijk heeft iedereen hier wat aan. Heb iig vandaag weer een nieuwe Iphone besteld .

Laatst gewijzigd door Diemer; 01-04-08 om 11:24.
  #9  
Oud 01-04-08, 12:40
evilpenguin evilpenguin is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Coevorden
Berichten: 33
Standaard

Waarom moet je de BTW terugvragen? Ik heb deze nog niet betaald, dus lijkt me dat ik er ook geen recht op heb.

Ik heb gisteren gemaild met myus, maar heb nog geen antwoord over hoe en wat.
  #10  
Oud 01-04-08, 12:48
Diemer Diemer is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 83
Standaard

Ik heb de btw dus wel betaald. Heb het pakketje naar me schoonmoeder laten sturen en die heeft het pakketje niet goed gecontrolleerd. Zolang je het niet betaald hebt kun je ook niks terugbetalen natuurlijk .

MyUs reageert ook niet zo snel bij mij, heb gister van hun een mail gehad met melding dat ze een claim hebben ingedient.
  #11  
Oud 01-04-08, 16:08
gero gero is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 19
Standaard

Heb gisteren ook myus.com geinformeerd, nog niets gehoord.

DHL belde mij vandaag ook om serienummer te vragen omdat ze inderdaad huiszoekingen gingen doen. Ik heb wel een nummer opgegeven dat op de Apple Order status page staat MB.... maar dat is volgens mij het part nummer en niet het serie nummer. Waar halen jullie het serie nummer vandaan? Heb je dat in een mail van Apple gekregen? Ik kan het nl. nergens vinden in de mails die ik gekregen heb.

Gero
  #12  
Oud 01-04-08, 16:28
Diemer Diemer is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 83
Standaard

Ik had alleen het doosje nog in me pakketje, onderop het doosje staat het serienummer
  #13  
Oud 01-04-08, 16:46
evilpenguin evilpenguin is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Coevorden
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diemer Bekijk bericht
Ik had alleen het doosje nog in me pakketje, onderop het doosje staat het serienummer
Wat jij hebt lijkt me veel vervelender... Ik heb namelijk helemaal niets binnen gekregen. Jij hebt een doos en dacht dus dat je ook echt een iphone zou krijgen. Ik heb ook aan DHL het nummer van Apple gegeven, ik betwijfel of ze er wat mee kunnen...
  #14  
Oud 01-04-08, 16:57
gero gero is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 19
Standaard

Ik heb ook niets ontvangen en DHL gebeld dat "als de iPhone doos er nog was, ze het serie nummer onderop konden vinden"...
  #15  
Oud 01-04-08, 17:05
Diemer Diemer is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 83
Standaard

Hm jij helemaal niks gekregen, misschien wel makkelijker kwa afhandeling.

Voor mij een geluk dat DHL het gewicht ook meerdere malen controlleerd. Ze hebben in brussel al ontdekt dat het er niet meer inzat.
  #16  
Oud 01-04-08, 17:29
altivec altivec is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 15
Standaard

Bij mij zijn er 3 iPhones bij DHL gestolen, mogelijk zelfs 6!

Ze waren helaas niet verzekerd voor het volle bedrag.

Bij TNT is er ook eentje vermist die ik binnen NL had opgestuurd. Het onderzoek loopt daar al weken. Klantenservice is bar slecht.

Iemand nog tips voor transportverzekering/ claims?
  #17  
Oud 01-04-08, 20:14
Diemer Diemer is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 83
Standaard

dat is beroerd! Omdat je de waarde niet naar waarheid hebt ingevuld kun je weinig doen natuurlijk. Misschien dat degene die het opgestuurd heeft vanuit amerika je factuur van apple bij de claim kan voegen. Misschien dat dat nog verschil uit kan maken.
  #18  
Oud 01-04-08, 20:26
gero gero is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 19
Standaard

Heb een reactie van myus.com:

I apologize for lost item and I have intiated an investigation with DHL and will let you know when I hear back from them. The claims process can take up to 2 weeks and you are insured for the declared value plus shipping costs. Please send me your invoice from the merchant as soon as possible. Once again my apologies for your loss.

Please feel free to contact us with any further concerns you may have.

Best regards,

Laatst gewijzigd door gero; 01-04-08 om 20:40.
  #19  
Oud 01-04-08, 20:43
Diemer Diemer is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 83
Standaard

Ze handelen het wel netjes af. Zelf heb ik een soortgelijk mailtje gehad.
Nu maar afwachten.
  #20  
Oud 02-04-08, 21:00
gero gero is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 19
Red face

Ik had gisteren nog aan myus.com gevraagd hoe/wanneer ik geld van de verzekering zou krijgen ivm gestolen iPhone, kreeg vandaag al de volgende reactie:

Hello Gero,
Thanks for your email.
I have refunded your credit card for the missing contents, (1 Iphone) empty package from the 3/24 shipment. Amounts refunded = DV $399.00 + $39.40. I apologize for your loss.
Please feel free to contact us with any further concerns you may have.

Diepe buiging voor myus.com, $399 was het verzekerde bedrag en $39.40 waren de verzendkosten van myus.com naar mij toe. Maandag had ik myus.com geinformeerd en 2 dagen later is het geld dus al terug. Petje af, dat is service!

Ga nog even de credit card maatschappij bellen om te zien of het geld er echt is maar laten we daar maar op vertrouwen... het zijn toch niet allemaal dieven waar we mee te maken hebben.
De verzendkosten van Apple naar myus.com schiet ik er dus bij in, maar dat kan ik myus.com niet kwalijk nemen. Had ik maar een hoger verzekerd bedrag op moeten geven.

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps verdwenen Ann1 iPhone Apps 4 23-12-10 17:45
Verdwenen geheugen FectionNL iPhone algemeen 1 18-02-10 14:16
Applicaties verdwenen xynta iTunes 20 07-09-09 13:28
Pakketjes volgen op de iPhone dankzij iTrac en Jiggy iCulture Jailbreak apps en thema's 3 03-04-08 15:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:48.