Garantie Apple tegenover Consumentenrecht

Garantie Apple tegenover Consumentenrecht discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) FYI: Als je een product van Apple koopt, geldt naast de dekking die je volgens de beperkte garantie van Apple van één jaar en het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 June 2012, 14:07
scoop1's schermafbeelding
» iPhone 6 64GB (Goud) [FW: 8.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi + 4G 16GB (Goud) [FW: 8.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 10 January 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 994
Send a message via twitter to scoop1
Exclamation Garantie Apple tegenover Consumentenrecht

FYI:

Als je een product van Apple koopt, geldt naast de dekking die je volgens de beperkte garantie van Apple van één jaar en het optionele AppleCare Protection Plan hebt, ook nog de bescherming die je op grond van het Nederlands consumentenrecht geniet. Ook voor producten van andere fabrikanten dan Apple die je bij Apple koopt, gelden de bepalingen van het Nederlands consumentenrecht.1





  1. Onder andere opgenomen in Artikel 7:17 e.v. Burgerlijk Wetboek.
  2. Op grond van artikel 7:17 e.v. BW dient een verkoper een product af te leveren dat aan de overeenkomst beantwoordt (conformiteit). Een product beantwoordt niet aan de overeenkomst (non-conformiteit) indien het gezien de aard van het product en de mededelingen van de verkoper niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mocht verwachten. Een product dient op het moment van levering aan de overeenkomst te beantwoorden. Het feit dat een defect pas na levering ontstaat wil niet zeggen dat het product op het moment van levering aan de overeenkomst beantwoordde. In principe gaat de plicht om aan te tonen dat het gebrek bij levering reeds bestond na afloop van een periode van 6 maanden na levering over op de consument. Let op: een consument dient een gebrek binnen bekwame tijd aan de verkoper laten weten. Als een consument binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek heeft geklaagd, is hij volgens de wet op tijd. Consumenten kunnen onder meer aanspraak maken op kosteloze reparatie of vervanging indien een product niet aan de overeenkomst beantwoordt.
  3. Of een bepaalde optie beschikbaar is hangt af van het land waar de dienst wordt aangevraagd en de locatie van de Apple Authorized Service Provider. Apple kan tevens de klant verzoeken om zelf componenten te vervangen door makkelijk te installeren onderdelen.
  4. Apple kan de dienst voor de iPad en iPhone beperken tot het gebied van de EER en Zwitserland.
  5. Voor details zie www.apple.com/nl/support/complimentary/.
__________________
iPhone 5s 64GB Gold 8.3 / Apple TV 3 8GB Black 7.2 no JB / Apple Watch Sport 38mm Silver
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie via provider verloopt na garantie via Apple Store? adamba iPhone algemeen 4 24 April 2012 12:07
Appstore & EU/NL consumentenrecht forum.bericht iPhone Apps 8 23 August 2008 10:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:08.