//

iPhone 5 met los abo... of prepaid? Wat zijn de mogelijkheden?

iPhone 5 met los abo... of prepaid? Wat zijn de mogelijkheden? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik wil straks, zoals velen van jullie, de iPhone 5 kopen. Maar ik ben sterk aan het twijfelen of ik niet beter een los ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-09-12, 11:06
aspers aspers is offline
• iOS 4.3.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 37
Standaard iPhone 5 met los abo... of prepaid? Wat zijn de mogelijkheden?

Hoi,

Ik wil straks, zoals velen van jullie, de iPhone 5 kopen. Maar ik ben sterk aan het twijfelen of ik niet beter een los toestel kan kopen.

Maar zo ja, wat heb ik dan voor mogelijkheden qua abo of prepaid. Provider maakt op zich weinig uit. Ben hier helemaal niet in thuis, en zie door de digitale bomen het bos niet meer!

Ik bel vrij weinig op mijn iphone (heb nu een 3GS met een i150 abo, en dat is méér dan genoeg voor mij). En als ik echt stevig ga internetten, zit ik meestal op een wi-fi netwerk.

Wie heeft hier zelf ervaring mee, en kan mij iets aanbevelen.

thx!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-09-12, 12:06
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Ik ben zelf nog aan het afwachten wat de prijzen worden, maar als de prijzen van T-Mobile een indicatie zijn wordt het voor mij waarschijnlijk een los toestel met een sim-only abonnement. Met de verkoop van mijn oude toestel ben ik al een heel stuk in de richting van de nieuwprijs van een iPhone 5, dus die hoge aanschafprijs hoeft niet direct een hindernis te zijn.

Voor jou hangt het er dus vanaf of je het bedrag kan opbrengen om een los toestel te kopen. Verder moet je dan een sim-only nemen bij een van de kleinere providers als Simyo of Ben. De sim-only abonnementen bij de grote drie zijn meestal niet veel goedkoper als een standaard abonnement waardoor je even duur uit bent. Het nadeel is dan wel dat je meestal iets langzamer internet hebt maar dat hoeft als je weinig internet gebruikt onderweg geen groot probleem te zijn. Een pre-paid zou ik alleen aanraden als je bijna geen gebruik maakt van je telefoon onderweg, anders is een goedkope sim-only al voordeliger.
  #3  
Oud 18-09-12, 12:16
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Hallo,

Als ik de Iphone 5 ga halen, ga ik het ook los kopen. Ik neem dan nog een sim only abbonoment met internet etc. Ben je vaak goedkoper mee uit.
  #4  
Oud 18-09-12, 13:40
aspers aspers is offline
• iOS 4.3.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 37
Standaard

Ik zie bij een SIM only van t-mobile (smart plus 50) staan
"prijs per unit 0,15"

Wat wil dit zeggen!?
  #5  
Oud 18-09-12, 14:28
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Geen abo meer voor mij, alleen nog herlaadkaarten, dan ben ik vrij als ne vogel en in belgie zijn deze ook goedkoper dan de abo's (tenzij je een beller bent).
  #6  
Oud 18-09-12, 14:35
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Mijn advies: ga voor een los toestel als je het geld ervoor hebt en het waard vindt. Puur om het feit dat je (veel) goedkoper uit bent. Rekensom voor de 16GB variant met een iSmart 75 abonnement: Toestelprijs = 329,95 + 6*€18,75 + 18*42,45 = €1207,45 verspreid over twee jaar.

Een los toestel kost naar verwachting hetzelfde als in Duitsland, oftewel: €679. Een SimOnly abonnement heb je al voor 10 euro met bel/sms en internet. Welke je neemt is natuurlijk aan jou. Om je een idee te geven, een rekensom: Toestelprijs = 679 + 20*10 = €979 verspreid over twee jaar. Behalve het toestel is een directe investering.
  #7  
Oud 18-09-12, 14:44
nienques nienques is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyhtek Bekijk bericht
Mijn advies: ga voor een los toestel als je het geld ervoor hebt en het waard vindt. Puur om het feit dat je (veel) goedkoper uit bent. Rekensom voor de 16GB variant met een iSmart 75 abonnement: Toestelprijs = 329,95 + 6*€18,75 + 18*42,45 = €1207,45 verspreid over twee jaar.

Een los toestel kost naar verwachting hetzelfde als in Duitsland, oftewel: €679. Een SimOnly abonnement heb je al voor 10 euro met bel/sms en internet. Welke je neemt is natuurlijk aan jou. Om je een idee te geven, een rekensom: Toestelprijs = 679 + 20*10 = €979 verspreid over twee jaar. Behalve het toestel is een directe investering.
Ik denk dat je 24*10 bedoelde, dan kom je uit op 1019. Nog steeds een grote besparing, natuurlijk.

Echter, als ik naar simonly abonnementen kijk, gaat het vaak om snelheden van 2 Mbps, terwijl je bij T-mobile 14.4 krijg, en bij Vodafone 7.2 of 14.4 (afhankelijk van 500MB of 1GB per maand). Denk je dat dat een werkelijk verschil zal maken? Ik betwijfel het of je überhaupt vaak je maximale theoretische snelheid van 14.4 in de praktijk weet te halen...
  #8  
Oud 18-09-12, 14:47
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nienques Bekijk bericht
Ik denk dat je 24*10 bedoelde, dan kom je uit op 1019. Nog steeds een grote besparing, natuurlijk.

Echter, als ik naar simonly abonnementen kijk, gaat het vaak om snelheden van 2 Mbps, terwijl je bij T-mobile 14.4 krijg, en bij Vodafone 7.2 of 14.4 (afhankelijk van 500MB of 1GB per maand). Denk je dat dat een werkelijk verschil zal maken? Ik betwijfel het of je überhaupt vaak je maximale theoretische snelheid van 14.4 in de praktijk weet te halen...
Mijn fout inderdaad, ik keek te zeer naar mijn eigen eerste rekensom :') Het is onmogelijk om de maximale snelheid van de aanbieder te behalen, tenzij je diep in de nacht in een tentje naast 'n mast gaat liggen. Je moet je niet zo spitsen op de internet snelheden die genoemd worden
  #9  
Oud 18-09-12, 14:47
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Ik ga voor een sim only, 75 belminuten. 500 MB internet per maand, lijkt me meer dan genoeg omdat je toch vaak op Wi-Fi zit.

Dit voor eerste jaar 10'tje per maand en 2e jaar 20. (ongeveer)
  #10  
Oud 18-09-12, 14:48
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hermadrid Bekijk bericht
Ik ga voor een sim only, 75 belminuten. 500 MB internet per maand, lijkt me meer dan genoeg omdat je toch vaak op Wi-Fi zit.

Dit voor eerste jaar 10'tje per maand en 2e jaar 20. (ongeveer)
Het ligt er natuurlijk aan waar je het abonnement gaat afsluiten, maar ik heb ook 1-jarige abonnementen langs zien komen van €10,- per maand. Dan betaal je dus maar €120,- per jaar.
  #11  
Oud 18-09-12, 15:37
aspers aspers is offline
• iOS 4.3.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyhtek Bekijk bericht
Het ligt er natuurlijk aan waar je het abonnement gaat afsluiten, maar ik heb ook 1-jarige abonnementen langs zien komen van €10,- per maand. Dan betaal je dus maar €120,- per jaar.
Waar hebben jullie die zien langskomen?

De beste deal voor mij (tot nu toe) is een Tmobile smart plus 50 Sim Only. Zit ik gerekend in 3 jaar op 36,75 (inclusief kosten toestel). terwijl ik bij aanschaf van een iPhone inclusief abo in 3 jaar op 50,- per maand zit!
  #12  
Oud 18-09-12, 15:42
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Kijk even hier voor de deal waar ik 't over had: Tele2 - Consumenten - Mobiel - Abonnement - Sim Only
  #13  
Oud 18-09-12, 15:54
bapekawss bapekawss is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 61
Standaard

waarom heeft vodafone nog steeds hun prijzen niet bekend gemaakt
  #14  
Oud 18-09-12, 15:57
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bapekawss Bekijk bericht
waarom heeft vodafone nog steeds hun prijzen niet bekend gemaakt
Nog geen enkele provider heeft haar prijzen bekend gemaakt. TMobile gaat dat aankomende vrijdag doen.
  #15  
Oud 18-09-12, 15:59
aspers aspers is offline
• iOS 4.3.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyhtek Bekijk bericht
Kijk even hier voor de deal waar ik 't over had: Tele2 - Consumenten - Mobiel - Abonnement - Sim Only
Maar ik betaal bij een SimOnly dus voor de dienst. Als ik ga bellen komen daar 'kosten X' per minuut bij. Of zie ik dat verkeerd...?

ja sorry... ben echt een NOOB in telefonie land
  #16  
Oud 18-09-12, 16:02
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Je moet een bel/sms bundel pakken. Voorbeeld: 100 bel/sms + Internet 500MB = €10,xx. Je kunt nu dus 100 minuten bellen OF 100 keer smsen. Bel je 30 minuten, heb je 70 smsjes over etc. etc. Je betaalt overigens 2 cent per minuut. (bij Tele2)

Als jij over je bel/sms bundel heen gaat, dan betaal je extra en dan zou 't duur kunnen worden.
  #17  
Oud 18-09-12, 16:04
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyhtek Bekijk bericht
Het ligt er natuurlijk aan waar je het abonnement gaat afsluiten, maar ik heb ook 1-jarige abonnementen langs zien komen van €10,- per maand. Dan betaal je dus maar €120,- per jaar.
Ja klopt heb goede ervaring met Vodafone. Heb het zelfde gedaan met mijn Iphone 4 2 jaar geleden (sim only en los toestel). Internet was gewoon vaak goed en dit is voor mij 1 van de belangrijkste dingen.

Weet niet hoe het zit met de provider die jij stuurde, tele 2. Heb je met die provider ook overal een goede netwerk?
  #18  
Oud 18-09-12, 16:17
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Dat durf ik niet te zeggen, ik heb nog nooit tele2 gehad.
  #19  
Oud 18-09-12, 16:21
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Ja daarom, het is wel goedkoop indd.
  #20  
Oud 18-09-12, 16:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hermadrid Bekijk bericht
Weet niet hoe het zit met de provider die jij stuurde, tele 2. Heb je met die provider ook overal een goede netwerk?
Even goed als met T-Mobile want Tele2 gebruikt het T-Mobile netwerk.
Reageren

Labels
iphone, prepaid, provider, sim only



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
tel.nummer prepaid overzetten op los toestel iphone 4 heide Koopinformatie Nederland 0 23-11-10 19:32
Wat zijn de mogelijkheden van SSH? Brendanoz Jailbreak apps en thema's 4 11-03-10 08:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:55.