//

Het beste scherm voor Mac Mini

Het beste scherm voor Mac Mini discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi allemaal, Ik zit te twijfelen tussen een Mac Mini en een iMac. Als voordeel van een Mac Mini zie ik dat je later meer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-12-14, 16:18
RiccardoHS RiccardoHS is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 10
Standaard Het beste scherm voor Mac Mini

Hi allemaal,

Ik zit te twijfelen tussen een Mac Mini en een iMac. Als voordeel van een Mac Mini zie ik dat je later meer uitbreidingsmogelijkheden hebt, en je een apart scherm zou kunnen kopen, die toch een goede kwaliteit heeft, maar de kosten wat drukt. Een iMac heeft natuurlijk een fantastisch scherm en de hele computer zit in je scherm. Maar dat is tegelijk ook een nadeel. Want daarbij kun je niets uitbreiden.

Goed, op het moment neig ik dus meer naar een Mac Mini met een extern scherm. Maar welk scherm? Ik heb gekeken naar een Thunderbolt Display, maar die vind ik eerlijkheidshalve erg duur, voor eigenlijk niet zoveel extra. Ik heb gezocht op de IPS-technologie en op monitoren met een displaypoort. Ik kwam uit bij de volgende schermen:

- LG 29UM65-P
- Philips Brilliance 298X4QJAB

Beide schermen zijn 29". Heeft er iemand ervaring met dit soort schermen? Of wat zou je me zelf aanraden? Het gaat me er vooral om dat de letters scherp op het beeldscherm staan en dat het niet lijkt alsof het beeld in elkaar wordt gepropt.

Groet,
Riccardo
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-12-14, 16:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RiccardoHS Bekijk bericht
Als voordeel van een Mac Mini zie ik dat je later meer uitbreidingsmogelijkheden hebt
De Mac Mini heeft niet meer "uitbreidingsmogelijkheden" dan de iMac. In beide Macs kan je eenvoudig het geheugen uitbreiden en dat was het dan. Wil je meer, bv. een SSD installeren, moet je ook een Mac Mini helemaal slopen.

Welk scherm het beste is hangt af van de GPU in de Mac Mini. De Intel HD Graphics 5000 of de Intel Iris GPU. IMHO is de Thunderbolt Display nog altijd het beste scherm voor de Mac Mini.

Succes gewenst.
  #3  
Oud 18-12-14, 21:54
RiccardoHS RiccardoHS is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 10
Standaard

Hm, ik denk dat ik dan toch maar voor een iMac ga. Kreeg op andere forum al te horen dat de CPU in de MacMini niks voorstelt.

Edit: Ik dacht trouwens dat een Intel Iris Pro (videokaart) in een Mac Mini en op een iMac hetzelfde was? (Allebei Core i5, als je bij een Mac Mini het middelste model kiest).

Laatst gewijzigd door RiccardoHS; 18-12-14 om 23:16.
  #4  
Oud 19-12-14, 10:47
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Een cpu is een cpu. Als in een Mac mini een core i7 zit en in de iMac ook dan is dan hetzelfde.

Ik heb zelf jaren een Mac mini gehad met after market upgrades geheugen en hdd. Datzelfde kan net zo makkelijk (of moeilijk) met een iMac zoals timosha al aangeeft.

Ik stoorde me toch altijd aan de vele kabels en heb me nu als opvolger alweer een paar maanden een (2e hands) iMac aangeschaft, met daarin ook wat aanpassingen gedaan (een ssd geplaatst op de plek van de cd/dvd)

Ik vind het vooral fijn dat je bv het scherm van de iMac kunt dimmen met 2 sneltoetsen op het toetsenbord.
  #5  
Oud 21-12-14, 21:19
RiccardoHS RiccardoHS is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 10
Standaard

Ik vraag mezelf trouwens af: op de site van Apple staat bij de 2,8-GHz Mac mini dat deze uitbreidbaar is tot een quad core, als je het via de online store bestelt. Waar kun je dat selecteren dan? Op de 'selecteer' pagina staat alleen dual core.. ;-)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Streepjes op het scherm van mini iPad pierossi iPad algemeen 0 14-12-14 23:38
Beste autonoom fietsnavigatie app. Benelux voor iPad mini ? HP Scorpion fs 26 iPad Navigatie 0 16-04-14 15:17
iPad gebruiken als remote voor Mac mini Solid4S iPad Apps 0 23-11-11 22:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:52.