iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   T-mobile weigert garantie op iPhone (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/24533-t-mobile-weigert-garantie-op-iphone.html)

Locutus 28-11-08 22:20

Wat ik dan niet snap is dat bedrijven daar nog steeds zo moeilijk over doen.
Ik had met een hoop akkoord gegaan... maar dit is nu een principekwestie geworden...

Mijn iPhone werkt nog gewoon. Heb hem weer in zijn plastic casing zitten en vervoer hem nu bijna op een fluwelen kussentje... Dus ik kan dit nog wel ff uithouden...
Ik denk dat ik het Apple US forum dit weekend ook maar eens vol ga spammen... Kijken of mensen van Apple dat lezen.

Destiny 28-11-08 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Locutus (Bericht 224409)
Wat ik dan niet snap is dat bedrijven daar nog steeds zo moeilijk over doen.
Ik had met een hoop akkoord gegaan... maar dit is nu een principekwestie geworden...

Mijn iPhone werkt nog gewoon. Heb hem weer in zijn plastic casing zitten en vervoer hem nu bijna op een fluwelen kussentje... Dus ik kan dit nog wel ff uithouden...
Ik denk dat ik het Apple US forum dit weekend ook maar eens vol ga spammen... Kijken of mensen van Apple dat lezen.

Waar doen bedrijven zo moeilijk over?

Locutus 28-11-08 22:24

Garantie... Al kunnen ze in de eerste 4 weken je ook maar enigzins ergens de schuld van geven waardoor ze het niet hoeven te repareren, grijpen ze het aan...

Destiny 28-11-08 22:27

Ja dat is ook. Maar met die haarscheuren is dat nogal moeilijk. Een haarscheur is voelbaar of niet. Als hij niet voelbaar is en Dynafix of Solid Vision geeft geen garantie dan kun je ze daar wel duidelijk op aanspreken. Over zoiets is niet te twisten.

Locutus 28-11-08 22:30

Bij mij is ie dus helaas wel verder gescheurt. Dan nog heb ik volgens het consumentenrecht gelijk totdat SolidVision het tegendeel kan bewijzen.
Ik bedoel... Ze zeiden tegen mij "We konden de scheur voelen zitten"... Dat is nou net echt een diagnose die vaststelt dat dat dan maar door mij komt...

Destiny 29-11-08 00:54

Heb je nou uberhaupt garantie gekregen? Of zijn ze er nog mee bezig ?

Locutus 29-11-08 11:04

Neeuuh ze weigeren nog steeds in alle toonaarden... :(

redhead 01-12-08 02:49

Mmm, naar aanleiding van dit topic mijn backcase maar eens geinspecteerd met een halogeen lamp. En ja hoor, hook een (haar)scheur. Bij de silent-switch.
Ben de topjes van je vinger niet voelbaar, wel als je met je nagel erover heen gaat.
Valt dat nu wel of niet in de definitie 'haarscheur' volgens T-Mobile?

Ik denk dat ik morgen maar naar de T-mobile shop ga. Maar wat is handiger? Want ik heb ook gelijk zo'n pro-assist(?) verzekering erbij genomen (die van T-mobile), naar de T-mobile shop, of de verzekering bellen?

Heeft iemand ervaring met de verzekering en haarscheurtjes? Hoe lang ben ik hem dan kwijt?

worldtourist 01-12-08 06:53

comsumentenbond al geprobeerd?
 
Dit zijn toch zaken waar de consumentenbond van smult...contact opnemen met hun het hele verhaal bij hun neerleggen en zij regelen de rest....als je niet lid wil worden van de consumentenbond, kun je ook nog Kassa of Radar proberen dit soort consumentenprogramma's leven voor dit soort dingen en zullen je waarschijnlijk ook gewoon helpen..

Locutus 01-12-08 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redhead (Bericht 225120)
Mmm, naar aanleiding van dit topic mijn backcase maar eens geinspecteerd met een halogeen lamp. En ja hoor, hook een (haar)scheur. Bij de silent-switch.
Ben de topjes van je vinger niet voelbaar, wel als je met je nagel erover heen gaat.
Valt dat nu wel of niet in de definitie 'haarscheur' volgens T-Mobile?

Ik denk dat ik morgen maar naar de T-mobile shop ga. Maar wat is handiger? Want ik heb ook gelijk zo'n pro-assist(?) verzekering erbij genomen (die van T-mobile), naar de T-mobile shop, of de verzekering bellen?

Heeft iemand ervaring met de verzekering en haarscheurtjes? Hoe lang ben ik hem dan kwijt?

T-Mobile (Solid-Vision) hanteert de volgende geweldige diagnostische methode:

Zijn de scheurtjes voelbaar?
Indien Nee, vervangen.
Indien Ja, "Zie je die boom daar? Begin maar alvast met klimmen! Of betaal ons € 269,09 om hem te vervangen voor een nieuwe.".

Je bent hem denk ik 10 werkdagen kwijt ofzo. Maar met die verzekering kan ik het je niet zeggen. Kan zijn dat ze hem sowieso binnen een dag omwisselen dan.

Dat van Rader / Kassa is een goed idee overigens... Denk dat ik het hele dossier daar ook maar eens naartoe ga sturen. Thanks!

Destiny 01-12-08 13:59

Als hijs " niet " onder garantie valt volgens hun, dan hoef je neem ik aan toch alleen maar de onderzoekskosten te betalen?

Locutus 01-12-08 14:12

Niet eens. Bij mij was dat kostenloos. Al was ik het niet eens met de conclusie...

Locutus 04-12-08 20:16

En ondertussen zijn we weer een week verder zonder (schriftelijke) reactie van de klachtenafdeling van T-Mobile :mad:.

Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of klanten voor T-Mobile een "necessary evil" zijn. Klantvriendelijkheid hebben ze in mijn optiek in ieder geval nog nooit van gehoord.

Het erge is dat mijn ergenis ondertussen bijna agressieve vormen aan begint te nemen. Ik ben ondertussen begonnen met alles wat ik van T-Mobile heb in een document te zetten en al het papierwerk in te scannen zodat ik het over kan dragen aan de Geschillen Commissie consumentenrecht en Radar.

Arendinho 04-12-08 20:19

Hallo,

Ik ben van plan om een iPhone 3G via marktplaats te kopen, de verkoper zegt dat hij hem ook via marktplaats heeft gekocht, maar hij verkoopt hem weer omdat hij de iPhone niet zo praktisch vind. Maar ik wil hem graag unlocken.. (het is trouwens een t-Mobile ding), maar dan heb je dus een telefoonnummer met een I-abonnement nodig om hem te unlocken?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvg, Arend

Locutus 04-12-08 20:27

Lol :D. Ik denk dat dit een nieuw draadje had moeten zijn?
Maargoed je moet inderdaad het T-Mobile abo hebben waarmee de telefoon is aangeschaft (ze hebben je imei genoteerd bij het afsluiten van het abonnement). Ik heb eigenlijk nog niets gelezen over het feit dat je het met een "willekeurig" abo kan doen...

Arendinho 04-12-08 20:28

Oke, dat wou ik even weten!

Bedankt!

josh_b 06-12-08 23:23

Als ik dit zo allemaal lees, hou ik het nog maar ff bij mn 2G iphone.
T-Mobile mot ik echt niet hebben, het bereik is belabberd en wat ik hier allemaal over de service lees wil ik echt niet meemaken.

Locutus 06-12-08 23:29

Ik zou hem gewoon in Belgique halen en vervolgens er mee naar de Vodafone winkel stappen en zo'n abo van hen afsluiten. Collega van me heeft hem op het Vodafone netwerk en nergens problemen mee.

josh_b 06-12-08 23:31

Ja mijn iPhone 2G is niet helemaal goed dus hij moet ff gerepareerd worden, helaas in Amerika :( maarja ik zat aan een 3G te denken maar geen haar op mn hoofd die aan t-mobile denkt. Ooit had een kennis t-mobile, nou je mocht blij zijn als je bereik hebt. En als je dan naar die o zo hulpzame winkel gaat om geld terug te halen krijg je te horen van "Ja sorry meneer wij kunnen hier ook niks aan doen" Ze hebben geluk dat ik niet zelf naar de winkel ging, want op dat soort momenten kan ik me echt niet beheersen en vlieg ik echt uit mn vel, dan moeten ze geluk hebben dat ik niet een mobiel naar hun hoofd gooi

Locutus 06-12-08 23:37

"Helaas" kan ik me op dat soort momenten wel beheersen. Ik heb zelf een tijd op een IT helpdesk gewerkt. Daar krijg je ook de grootste kul / modder naar je toe.

Ik heb dan altijd medelijden met de persoon aan de andere kant vam de lijn, al moet ik zeggen dat als ze me maandag nog een keer "stonewall-en" ik denk ik me niet meer kan beheersen. Alles wat ik tot nu toe weet komt van een eerste lijns medewerker.
Niets op papier en niets van de afdeling "schriftelijke" klachten die mijn klacht in behandeling heeft....

Echt... Wees slim. Ga lekker met je vriendin een dagje antwerpen doen ofzo (is die ook weer tevreden) en loopt even daar langs de Mediamarkt.

EDIT

Sorry voor de snelle reacties :P Pushmail --> iPhone over replies




Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:04.