iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   T-mobile weigert garantie op iPhone (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/24533-t-mobile-weigert-garantie-op-iphone.html)

josh_b 06-12-08 23:43

Ja idd. Maarja ik denk altijd zo die helpdesk medewerkers, vooral bij telecom bedrijven, hebben ze gewoon van de straat geplukt en je moet blij zijn als ze fatsoenlijk nederlands spreken. Je moet gewoon ff goed duidelijk maken wat je wilt en desnoods ff uit je vel vliegen zodat ze snappen dat het serieus is. En dat belgie gaat er vast nog wel komen xD als ik weer genoeg geld heb

Eerst hopen dat mijn iPhone 2G gratis gerepareerd wordt ;)

wouter1981 15-12-08 09:07

Locutus, Heb je alweer nieuws over dit item? Ik heb hetzelfde probleem. Alleen ben ik nog aan het begin van het traject :(
Heb je al contact gehad met Kassa/Radar/Consumentenbond?

bako 15-12-08 18:38

hahahahahaa die is egt droog
 
ik vind hem steen goed
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haagze sf2 (Bericht 212292)
Blijf bij je punt staan en geef ze geen 1 vinger,
ik heb zelf ook problemen gehad met tmobile ( wel met een qtec9100 )
Hij bleef toen uitvallen en niet meer opstarten enzo.
uit eindelijk na ongeveer 3 maanden en 3x het toestel heen en weer gestuurd te hebben was ik het zat. De verkoper zei dat na 3x versturen ze verplicht zijn je een nieuwe te geven. Bij het ophalen in de tmobile shop van mijn "nieuwe toestel" wouden ze weer mijn oude meegeven die terug van reparatie was. ( kreeg elke x een firmware update ). Ik heb dit toestel toen geweigerd. En de mananger van Tmobile Den-Haag, vertelde me nog dat ze hem in de winkel wou laten liggen op mijn risico. ik heb de vrouw toen bedankt en gezegt dat ze dan maar betrouwbaar personeel moet zoeken, en ik het toestel niet mis. ( ik kon hem nu immers ook al 3 maanden niet gebruiken ) Toen heb ik een offi klacht in gedient. Na 5 dagen weer een telefoontje of ik hem wou ophalen, ik weer naar de winkel gegaan. kreeg weer me oude mee omdat die volgens hun niet kapot was... Wat ik toen gedaan heb schok ik zelf ook van maar uit woede gebeurde het. Ik gooide de toestel richting verkoper op de grond. en zei alsjeblieft nu is hij wel kapot. Dag later werd ik gebeld doro T-mobile en is per koerier een nieuwe gebracht naar me werk. met escuusbrief van tmobile.
dus hou je zelf vast. HUN moeten maar bewijzen dat het jou schuld is


Locutus 15-12-08 18:55

Heb het de afgelopen heel druk gehad met een transitieproject.... Heb er even geen tijd voor gehad helaas. (4-6 uur slaap per nacht is weinig :D )

jeekes 15-12-08 20:44

jongens.. dat valt nogal tegen bij jullie in Nederland blijkbaar.
bij mijn iPhone werkte de trilfunctie na een paar weken niet meer.. die heb ik dan terug binnengedaan in de apple reseller (België) en na een week of 2 had ik een nieuwe. Geen gezever over dit soort dingen. Ze zeiden zelfs dat de standaardprocedure voor elke hardwarebeschadeging vervanging is, maar dat zal waarschijnlijk toch niet helemaal kloppen..

voel met je mee, jongen

Manimalle 18-12-08 15:51

Mijn zwarte iphone 3G heeft een zeer voelbare scheur bij de muteknop, ook ik heb hem nooit laten vallen. Ik heb even geïnformeerd bij de T-mobile shop of zij bekend waren met dit probleem, maar de jongen wist van niks en zei "ik wil hem best opsturen, maar ik kan mij niet voorstellen dat dit in uw garantie valt". Fijn.

Heb nu het volgende naar de consumentenbond gestuurd in de hoop gestructureerd te werk te gaan met het z.s.m. vervangen van mijn toestel...

Geachte heer/ mevrouw,

Sinds kort heb ik ontdekt dat er een voelbare barst zit in mijn bijna nieuwe (zwarte) iphone 3G. Dit is erg vreemd gezien het feit dat ik hem nog nooit heb laten vallen, en hem verder erg zorgvuldig behandel.

Na wat onderzoek kwam ik er achter dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben met de iphone 3G. (zie ook deze discussie: https://forum.iculture.nl/f28/i...uizing-12.html )

Dat doet mij vermoeden dat het een productiefout is, maar er is al gewaarschuwd door mensen die hetzelfde probleem ervaren dat als de scheur voelbaar is, het erg moeilijk is om het gratis gerepareerd te krijgen door Solid Vison, omdat zij er dan vanuit gaan dat het probleem is ontstaan door schuld van de eigenaar van het toestel. Ik ben langsgegaan bij T-mobile om te informeren over reparatie/ vervanging van mijn iphone en zij zeiden dat zij hem "best willen opsturen, maar dit gaat zeer waarschijnlijk niet onder de garantie vallen".

Ik maak mij dus druk om 2 dingen:
1. dat als ik deze procedure aanga ik heel lang mijn toestel kwijt ben en
2. dat T-mobile mij aansprakelijk gaat houden voor de schade aan het toestel.

Kunt u mij adviseren hoe ik het beste dit probleem kan aanpakken? Ik wil voorkomen dat ik ergens juridisch de fout inga, en zou uiteraard het liefst meteen een vervangend toestel willen omdat ik ook nog eens behoorlijk afhankelijk ben van mijn toestel, en niet weken wachten erop...

Bij voorbaat dank voor de informatie en met vriendelijke groet,

Guest 19-12-08 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door josh_b (Bericht 227836)
Als ik dit zo allemaal lees, hou ik het nog maar ff bij mn 2G iphone.
T-Mobile mot ik echt niet hebben, het bereik is belabberd en wat ik hier allemaal over de service lees wil ik echt niet meemaken.

@josh_b:
Als ik het topic zo doorlees kom ik tot de conclusie dat dit 'slechts' over 3 individuele problemen gaat en vind ik je reactie ietwat generaliserend, er zijn vast meer problemen die hier niet worden genoteerd, maar er zijn ook mensen waarvan hun probleem wel opgelost is. Mijn persoonlijke ervaring met T-Mobile is wel goed en ik heb ook een 3G! :eek:

Het liefst ga ik gewoon naar de T-Mobile winkels, daar kunnen ze gewoon niet om de klant heen (bij de KS heb ik altijd het idee dat als het ze maar iets te heet wordt onder de voeten, dan gooien ze de telefoon erop of komen ze met een excuus 'daar ga ik niet over')

Neemt overigens niet weg dat het vervelende situaties zijn waar je als 'individuele consument' tegen een mega-multinational je onschuld moet bewijzen. Daarbij vind ik het ook onzin dat 'voelbare haarscheurtjes' niet onder de garantie vallen en 'nietvoelbare haarscheurtjes' wel onder de garantie vallen, daar heb je als user toch helemaal geen zeggenschap over?! Maargoed, dat is een ander verhaal.

@Locutus:

Update? :)

Manimalle 29-12-08 12:11

De consumentenbond heeft aangegeven dat in de eerste 6 maanden er inderdaad een omgekeerde bewijslast is. Ik ga hem vandaag terugbrengen. Daarnaast gaf de consumentenbond aan dat ik ook mag verwachten dat zij binnen een redelijke tijd dit repareren of vervangen, en dat zou rond de 2-3 weken zijn (let wel: ze hebben geen concrete hoeveelheid weken genoemd). We zullen zien hoe lang ik hem kwijt ben...

tbeumer@ 30-12-08 14:05

Mensen lees even mijn post in het andere topic: Iphone 3G gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing.

Daarin staat precies wat je moet doen. ( zolang je nog binnen 6 maanden van de aankoopsdatum zit)

schrijf een aangetekende brief MET handtekening voor ontvangst retour!!
Met daar in de wetsartikelen die in mijn post staan aangegeven!

succes!!

isomis 22-01-09 11:11

5 minuten voor sluitingstijd de shop binnengaan en zeggen dat je pas weggaat als het is opgelost. Wil ik wel even zien hoelang ze dat volhouden.

Ik moet eerlijk zeggen dat al die mobiele verzekeringsmaatschappijen en operators grote boeven zijn. Ze willen alleen maar snel geld verdienen. Tevens vind ik dat de Nederlandse overheid de consument te weinig beschermt.

Rickmeister 16-02-09 17:32

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit nu is afgelopen. Ik zit nu zelf midden in hetzelfde traject. 2cm scheur aan de achterzijde bij de dock-connector.

Bij t-Mobile weet niemand wat ze moeten doen behalve zeggen dat ze er ook niets mee kunnen. Ik heb zo'n beetje elke afdeling gehad. Ik wordt van t-mobile doorgestuurd naar solid vision, en bij solid vision door gestuurd naar t-mobile. Een second opinion kan alleen gedaan worden bij hetzelfde bedrijf... hoe belachelijk is dat...

Ik heb overgens ook nog eens het nadeel dat ik hem op 15 juli 2008 gekocht heb, en dus buiten die 6 maanden val.

Het is gewoon belachelijk dat je 270,- moet betalen voor een nieuw achterkantje. Als ze echt heel moeilijk gaan doen wil ik best wel een klein bedrag betalen voor het vervangen van 't achterkantje.

En wat is dat SolidVision eigelijk voor een bedrijf, als je ze van apple niet het recht hebben om die telefoon's open te maken.

Ik ga morgen maar eens een brief versturen richting t-mobile.

Kassa 04-03-09 10:52

Oproep Kassa over haarscheurtjes in iPhone
 
Hallo,

Wie er last heeft van haarscheurtjes in zijn of haar iPhone kan een mailtje sturen naar kassa@vara.nl

We inventariseren of er veel iPhones last hebben van dit probleem en in hoeverre er door Apple gerepareerd/omgeruild/opgelost wordt.

Groet,
Redactie Kassa

isomis 04-03-09 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kassa (Bericht 262925)
Hallo,

Wie er last heeft van haarscheurtjes in zijn of haar iPhone kan een mailtje sturen naar kassa@vara.nl

We inventariseren of er veel iPhones last hebben van dit probleem en in hoeverre er door Apple gerepareerd/omgeruild/opgelost wordt.

Groet,
Redactie Kassa

het is misschien interessant om dit te lezen:

Nieuwe iPhone 3G's vertonen haarscheurtjes | Mobile | Tweakers.net Nieuws

gserban 01-09-09 15:11

even een update tegenwoordig geven ze wel garantie

3 uur per maand voor als je telefoon stuk gaat komen ze deze gratis ophalen en je krijgt een vervangend soort gelijk toestel en ze komen die ook weer thuis brengen bij je na reapratie
+ extra op + 3 euro per maand garantie tegen diefstal, vallen, waterschade etc

Dus ik hem maar even beide gelijk genomen en ben 6 euro in de maand extra kwijt maar ben wel tegen alles gedekt :)

shao 02-09-09 00:18

Welke verzekering is dat dan ? En sluit je 'm af?? 6 euro is niet veel

gserban 02-09-09 09:28

Ik had t-mobile gisteren gebeld omdat ik nogal niet tevreden wat over de nieuwe 3GS die ik net 3 weken heb, ik had hem namelijk op de lader gezet en toen begon dat ding ineens te roken en te knetteren en was overleden, je moet er niet aan denken dat zoiets in je slaap gebeurt en ligt op te ladenop je nachtkastje :(

Ik vroeg wat nu als de telefoon 12 maanden of meer oud was, toen zei de man dan heeft u dus pecht want je hebt maar 12 maanden grantie op je Iphone, wel kunt u bij ons ene verzekering afsluiten en toen vertelde hij wat ik hierboven heb geschreven, dus ik heb die maar meteen afgesloten want zou enorm balen als me Iphone ouder dan 12 maanden is en dan ineens de geest geeft en nog 12 maanden abbo moet betalen, dus heb het zekere voor het onzekere even genomen, want je kan hie rin Nederland helaas gee Apple care afluiten op je iphone wat in andere landen weer wel kan en 1 groot voordeel met T-mobile garantie is nu da hij ook verzekerd is tegen vallen en waterschade.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:19.