Voor- en nadelen UPS/USPS discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ethem_Ebru Mijne is verstuurd op 31 juli vanuit new york naar nederland. Hij heeft 4 dagen bij de douane gelegen. Maar ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
Vaak wordt er natuurlijk wel een lagere waarde opgegeven bij een pakketje om zo douanekosten te ontlopen maar niet elke verkoper werkt hier aan mee. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
het dat wist k niet, maarja hij kon wel bijvoorbeeld zijn eigen aankoopsbonnetje meesturen en dan toch 299 dollar aangeven ofzo? K test nu mn iPhone, de gps is barslecht. En k typ dit nu ook met de iPhone. Ben tot nu wel tevreden.... Groetjes
|
|
|||
|
|||
Die van mij is gisteren bezorgt, extra kosten 69 euro (52,25 Douane en 16,75 handling), Waarde pakket vastgesteld op 275 euro (400 $).
Stond cellular phone op de omschrijving, iemand had daar onder iPhone gezet dus ze hebben het wel gecontroleerd. Laatst gewijzigd door him; 14-08-08 om 11:50. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Waar haal jij trouwens een waarde van 299 dollar vandaan????? |
|
|||
|
|||
Op originele receipt staat bij mij ook 299 dollar (zonder tax) totaal met tax iets van ~ 320 dollar
ref hierboven, wat doet douane als je maar 50 dollar betaald en de winkel prijs is 300$, dan krijg je toch ook een opmerking dat dit erg weining is?? Laatst gewijzigd door him; 14-08-08 om 11:51. |
|
|||
|
|||
pfff, ik wacht nu al sinds 2 augustus op m'n iphone. Was 7 augustus al in NL, maar ligt dus al bijna een week bij de douane
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
De douane kan de douanewaarde op verschillende manieren vaststellen en een factuur kan verworpen worden als die vals is opgemaakt. Bij de douane zijn ze niet gek en als jij dus $ 50,- als waarde voor een Iphone opgeeft zullen ze dat dus niet als douanewaarde accepteren.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ik krijg bijna alles uit de U.s. binnen via Usps.
Het is idd net russisch roulette qua aanslag. Soms wel soms niet. Wat wel gemertk heb is dat als ik bijv. 3 a 4 keer in een maand wat krijg deze ook alle3/4 aangeslagen worden. kennelijk sta je dan ''vers in het geheugen'' Ik heb ook meegemaakt dat iets letterlijk 4 weken bij de douane is blijven liggen en alsnog zonder aanslag binnenkwam. Lager bedrag op een pakket laten zetten heeft alleen zin als het onder de zoveel euro is (en dat is veels te weinig voor een iphone of iets dergelijks) los van het feit dat niet iedere verkoper dat wil doen ivm strafbaarheid. -edit- Citaat:
Ik heb vaak genoeg producten met een hogere waarde dan aangegeven ontvangen en dan scheelt dat toch in de tax. meer info over de BTW en Inklaringskosten: http://forums.ebay.nl/forum.jspa?forumID=1003 Laatst gewijzigd door musiqman; 14-08-08 om 17:40. |
|
|||
|
|||
Hierbij mijn USPS tracking geschiedenis, zojuist de iPhone binnen gehad zonder dat er stond dat deze naar mij onderweg was.
Out of Foreign Customs, August 13, 2008, 4:41 pm, NETHERLANDS Into Foreign Customs, August 09, 2008, 10:57 am, NETHERLANDS Arrived Abroad, August 09, 2008, 10:57 am, NETHERLANDS International Dispatch, August 07, 2008, 10:22 am, JOHN F. KENNEDY APT/NEW YORK Processed, August 07, 2008, 10:21 am, JAMAICA, NY 11499 Acceptance, August 06, 2008, 2:29 pm, LOUISVILLE, KY 40207 |
|
|||
|
|||
Er staat dat hij out of foreign was. soms word er later nog bijgevoegd out of delivery. Vanuit customs gaat het paket naar een verdeel centrum in het land, dan naar het lokale postkantoor en dan bij de ontvanger.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Wat doen jullie met garantie, er zijn nu 2 verschillende verhalen :
1. Alleen garantie in land van aankoop 2. Apple geeft wereld wijd garantie dus ook in nederland voor iPhones uit buitenland Tks Him |
|
|||
|
|||
Ik zit ook nog op mijn iphone te wachten heb een 8gb 1st gen besteld.
Dit is mijn eerste pakketje van de 8 uit de US in 2 maanden welke bij de douane techt is gekomen had liever gehad dat 1 van mn andere pakketjes daar was geweest.. maar goed hoop dat ie vandaag nog de douane verlaat.. - Into Foreign Customs, August 11, 2008, 12:57 pm, NETHERLANDS - Arrived Abroad, August 11, 2008, 12:57 pm, NETHERLANDS - International Dispatch, August 08, 2008, 5:17 pm, LOS ANGELES - Electronic Shipping Info Received, August 07, 2008 Laatst gewijzigd door -NRG-; 15-08-08 om 17:27. |
|
|||
|
|||
die van mij ook binnen, extra kosten 64,-
echter zie ik nu dat de shipping costs maar 24,- dollar waren, terwijl ik er 74,- voor heb betaald... ik ga maar eens een refund aanvragen en zo niet, dan krijgt deze ebay-verkoper een zeer, zeer, zeer slechte feedback |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Mac OS X: Itunes voor en nadelen | xStephaaa | iTunes | 8 | 28-01-11 18:10 |
Voor en nadelen Jailbreak | Durquia | Archief | 1 | 22-12-08 23:00 |
UPS : hoe lang voor het verlaten US ? | Bartje | Archief | 5 | 31-07-08 14:33 |
iPhone US - Voor en Nadelen | Yorick | Archief | 15 | 31-07-08 14:32 |
iPhone uit USA / FedEx, UPS of USPS | Kure1980 | Archief | 7 | 21-11-07 13:49 |
|
|