//

Voor- en nadelen UPS/USPS

Voor- en nadelen UPS/USPS discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Omdat er nogal veel vraag is naar het verzenden met bovenstaande bedrijven dacht ik dat het wel makkelijk zou zijn als hier een topic over ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-09-07, 14:46
Maurice's schermafbeelding
Maurice Maurice is offline
iPhone(club) Guru
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Enschede
Berichten: 363
Standaard Voor- en nadelen UPS/USPS

Omdat er nogal veel vraag is naar het verzenden met bovenstaande bedrijven dacht ik dat het wel makkelijk zou zijn als hier een topic over is. Hieronder zullen de voor en nadelen van beide bedrijven te zien zijn:

UPS
  1. Snelle levering. Wanneer de bestelling in Amerika verzonden wordt zul je de iPhone binnen 3/4 werkdagen thuis kunnen verwachten.
  2. 20 euro duurder dan USPS.
  3. Komt 99% zeker BTW en andere kosten bij (deze kosten verschillen uiteraard per pakketje).
USPS
  1. Niet snel, maar ook geen langzame levering. Wanneer de bestelling in Amerika verzonden wordt zal de iPhone binnen circa 3/4/5 werkdagen in Nederland aan komen. Het pakketje zal dan ongeveer 3/4/5 dagen bij de douane liggen, het ook zomaar voorkomen dat het uiteindelijk 10 dagen wordt. Tenslotte wordt het pakketje binnen 2/3 werkdagen naar je huis gebracht. Meestal brengt het pakketje de meeste tijd door bij de douane.
  2. Het pakketje wordt, wanneer hij in Nederland aankomt, naar de douane gebracht. Hier zal het pakketje 3/4/5 dagen blijven liggen, of bij een uitzondering dus langer, en worden er steekproeven gedaan. Je hebt ongeveer 30% de kans dat je gepakt wordt en uiteindelijk nog een bedrag moet betalen aan de douane.
Kort samengevat:

UPS is snel. Echter zul je hier ook meer voor moeten betalen: 20 euro duurder qua verzendkosten en uiteindelijk ook BTW kosten die betaald moeten worden. De levering van USPS is redelijk, het pakketje wordt binnen 3/4/5 dagen naar Nederland verzonden. Een nadeel van de USPS is dat het pakketje erg veel dagen bij de douane blijft liggen. Voordeel hiervan is dat je de kans hebt om niet nog meer te bij te betalen.

Als iemand voor- of nadelen heeft over bovenstaande bedrijven dan zal ik dit noteren in deze post.
Ook als ik hier iets verkeerds heb gezet hoor ik het graag

Kosten:

Voor een 8 GB iPhone betaal je momenteel 400 dollar. Als je via FromUS2EU besteld zal je iPhone via UPS 427 euro kosten en via USPS 407 euro kosten. Met UPS moet je 99% zeker btw kosten en een kleine vergoeding betalen (10 euro?). Enkele kopers hier op het forum moesten een kleine 50 euro erbij betalen (pakketje had een waarde van 199 euro). Totaal komt het neer op 427+50=477 euro. Met USPS kun je voor 407 euro klaar zijn. Als de douane ontdekt dat de waarde van het pakketje te hoog is zul je btw kosten (en invoerkosten?) moeten betalen. Het totale bedrag via USPS komt dan hoger neer als via UPS. Dit is dus echt een keuze die je moet maken. (kan iemand de kosten via USPS met btw kosten etc hier vermelden?)
__________________
Voor het laatste game nieuws, check
www.xgn.nl

Laatst gewijzigd door Maurice; 26-09-07 om 14:56.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-09-07, 15:31
bosi bosi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Ik was 34,65 dollar kwijt voor het verzenden via usps. Zodra mijn iphone binnen is zal ik posten hoe lang het pakketje onderweg is geweest.
  #3  
Oud 26-09-07, 16:11
Yorick's schermafbeelding
Yorick Yorick is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 93
Standaard

Die van mij is maandag verzonden via FedEx, zodra die binnen is (verwacht vrijdag) zal ik m'n bevindingen hier even neer zetten..
  #4  
Oud 26-09-07, 17:09
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Bonuspunten voor Maurice! Mooi topic zo met heldere uitleg, thanks!
  #5  
Oud 26-09-07, 17:15
Maurice's schermafbeelding
Maurice Maurice is offline
iPhone(club) Guru
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Enschede
Berichten: 363
Standaard

Ghehe thnx, ik hoop dat de inhoud klopt, zo niet dan hoor ik het wel
  #6  
Oud 26-09-07, 20:44
bosi bosi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jur Bekijk bericht
t komt er dus op neer dat ups goedkoper is of juist niet?
k begrijp t nog niet helemaal
ups is duurder, maar wel sneller
  #7  
Oud 26-09-07, 20:45
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Let iedereen wel op dat je een strafbaar feit pleegt door $199 dollar op het pakket te laten zetten en het pakket niet aan te geven bij de douane? Strafbare feiten. Wat iedereen voor zichzelf doet is niet onze verantwoording, maar laat ik dan in ieder geval gewaarschuwd hebben.

Zie ook de waarschuwing op deze pagina: Belastingdienst/Douane.
  #8  
Oud 26-09-07, 20:49
bosi bosi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jur Bekijk bericht
veel duurder bosi?
of valt dat wel mee?
UPS

Snelle levering. Wanneer de bestelling in Amerika verzonden wordt zul je de iPhone binnen 3/4 werkdagen thuis kunnen verwachten.
20 euro duurder dan USPS.
Komt 99% zeker BTW en andere kosten bij (deze kosten verschillen uiteraard per pakketje).
  #9  
Oud 26-09-07, 20:52
bosi bosi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jur Bekijk bericht
ok heb jij er al een?
zoja via wie heb jij m verstuurd?
Nee de mijne ligt op dit moment bij de nederlandse douane te wachten.

Pakketje is verstuurd op 21 september via usps.
  #10  
Oud 26-09-07, 20:58
bosi bosi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Volgens de site van USPS zou het pakketje met 5 werkdagen geleverd moeten worden. Helaas blijkt dat de nederlandse douane er langer over doet om het pakketje te verwerken dan dat het erover doet om vanuit de vs naar nederland te komen.
  #11  
Oud 26-09-07, 22:03
helvo helvo is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 29
Standaard

Ik heb vandaag met de inklaringsdienst van TNT gebeld, zij doen er zo lang over om het pakketje 'in te klaren'. Elk pakketje van buiten de EU komt bij hun terecht, zij moeten vervolgens voor elk pakket een document aanmaken om hier vervolgens mee naar de douane te gaan. Als het dan wordt goedgekeurd oid, dan maakt TNT hem klaar voor aflevering.

In tegenstelling tot wat iedereen denkt, blijven de pakketjes dus niet allemaal bij de douane liggen...

Zo kreeg ik het uitgelegd, en dat inklaren kan (vooral in drukke tijden) wel 5 dagen duren. Dus als die tijd ligt je pakketje daar te wachten.
  #12  
Oud 26-09-07, 22:07
bosi bosi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

lijkt me dat dit toch wel enigzins geautomatiseerd gaat, anders mogen ze mij wel even bellen help ik ze met mijn pakketje
  #13  
Oud 26-09-07, 23:22
helvo helvo is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jur Bekijk bericht
hahaha ja idd want dat slaat nergens op
hoe wil je het checken van de inhoud van een pakket automatiseren? en waarom denk je anders dat het zo lang duurt?
  #14  
Oud 27-09-07, 00:19
bosi bosi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl Bekijk bericht
Let iedereen wel op dat je een strafbaar feit pleegt door $199 dollar op het pakket te laten zetten en het pakket niet aan te geven bij de douane? Strafbare feiten. Wat iedereen voor zichzelf doet is niet onze verantwoording, maar laat ik dan in ieder geval gewaarschuwd hebben.

Zie ook de waarschuwing op deze pagina: Belastingdienst/Douane.
Vind het knap van de douane als men dat weet te achterhalen

Ben het wel eens met de strekking van de post maar lijkt met sterk dat douane moeilijk gaat doen. Hoogstens zul je de volle mep moeten betalen.

Volgens mij is er op mijn pakketje gewoon vermeld dat er een telefoon met een waarde van 400 dollar in zit.
  #15  
Oud 27-09-07, 23:59
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

FedEx schijnt ook een optie te zijn.
hoe zijn zij qua lever snelheid en prijs e.d.?

Ik heb de mijne vanmiddag besteld bij Ellen en geld overgemaakt en bevestiging gehad. Hoelang duurt het dan voordat zij hem opstuurd?
  #16  
Oud 28-09-07, 00:17
fromalk fromalk is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 80
Standaard

ik hoop dat ze bij niet 199$ heeft gezetn, dat heb k niet gevraagd en bij mij zit het kasticket er wel bij met de exacte prijs er dus op
  #17  
Oud 28-09-07, 01:46
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door helvo Bekijk bericht
Ik heb vandaag met de inklaringsdienst van TNT gebeld, zij doen er zo lang over om het pakketje 'in te klaren'. Elk pakketje van buiten de EU komt bij hun terecht, zij moeten vervolgens voor elk pakket een document aanmaken om hier vervolgens mee naar de douane te gaan. Als het dan wordt goedgekeurd oid, dan maakt TNT hem klaar voor aflevering.

In tegenstelling tot wat iedereen denkt, blijven de pakketjes dus niet allemaal bij de douane liggen...

Zo kreeg ik het uitgelegd, en dat inklaren kan (vooral in drukke tijden) wel 5 dagen duren. Dus als die tijd ligt je pakketje daar te wachten.
Iemand die via FedEx liet leveren zei dat die via parijs ging. Kan het zijn dat dit proces omzeild wordt door via FedEx te verzenden? Ellen (from US2EU.com) zei dat verzenden via FedEx 15 euro duurder was dan de gebruikelijke zending via UPS.
  #18  
Oud 28-09-07, 08:59
Bartje's schermafbeelding
Bartje Bartje is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: De Stille Kempen
Berichten: 109
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Bartje
Standaard

Werken deze diensten (UPS) ook in de weekends ? Ellen zou hem vandaag versturen dus dan zou hij begin volgende week hier kunnen zijn… Het wordt weer een lang weekend…
  #19  
Oud 28-09-07, 10:53
Yorick's schermafbeelding
Yorick Yorick is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 93
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nilles Bekijk bericht
Iemand die via FedEx liet leveren zei dat die via parijs ging. Kan het zijn dat dit proces omzeild wordt door via FedEx te verzenden? Ellen (from US2EU.com) zei dat verzenden via FedEx 15 euro duurder was dan de gebruikelijke zending via UPS.
Het gaat inderdaad via Parijs als je je pakketje door FedEx laat verzenden.
De mijne is op dit moment onderweg via FedEx priority.

De ebay verkoper was wat laks met verzenden (2 dagen ) toen heeft die het pakketje ge-upgrade naar priority, dan duurt het 3 dagen voordat je het pakketje thuis hebt.
Kosten zijn 55 dollar (maar gelukkig was dat voor zijn rekening)
  #20  
Oud 28-09-07, 11:30
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yorick Bekijk bericht
Het gaat inderdaad via Parijs als je je pakketje door FedEx laat verzenden.
De mijne is op dit moment onderweg via FedEx priority.

De ebay verkoper was wat laks met verzenden (2 dagen ) toen heeft die het pakketje ge-upgrade naar priority, dan duurt het 3 dagen voordat je het pakketje thuis hebt.
Kosten zijn 55 dollar (maar gelukkig was dat voor zijn rekening)
En weet jij toevallig hoelang het duurt om via FedEx normaal te verzenden? Ik neem dat dit voor de 15 euro extra is of zou dit (omdat ik standaard shipping via UPS al betaald heb) toch priority zijn?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: Itunes voor en nadelen xStephaaa iTunes 8 28-01-11 18:10
Voor en nadelen Jailbreak Durquia Archief 1 22-12-08 23:00
UPS : hoe lang voor het verlaten US ? Bartje Archief 5 31-07-08 14:33
iPhone US - Voor en Nadelen Yorick Archief 15 31-07-08 14:32
iPhone uit USA / FedEx, UPS of USPS Kure1980 Archief 7 21-11-07 13:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:06.