iPhone controleren op serienummers discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kan van iemand een paar iphones kopen maar deze hebben volgende serienummers: - 79946GA1BBTA - 74855TTA965GG ze zijn volgens hem officieel maar op de ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPhone controleren op serienummers
Ik kan van iemand een paar iphones kopen maar deze hebben volgende serienummers:
- 79946GA1BBTA - 74855TTA965GG ze zijn volgens hem officieel maar op de website van apple zijn ze bekend wat nu? Laatst gewijzigd door Destiny; 12-01-09 om 22:51. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
Op de website van apple kun je controleren of ze garantie hebben en al dan niet bekend zijn bij apple zelf:
https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do Zou ik ze kopen of niet als ze niet bekend zijn? Ze zien er hetzelfde uit |
|
|||
|
|||
Volgens mij is het zo, dat als er via de site van Apple een product bekend is, dit vooral gaat over de garantiestatus.
Betekent dus ook dat bekend is waar en op welke datum het product is aangeschaft. Kan zijn dat ik het niet bij het juiste eind heb, maar ik dacht altijd dat dit zo werkte. Dat is namelijk ook wanneer je een tweedehands macbook, imac, of iets dergelijks koopt. OpTweedehandsMac.nl: Koop en Verkoop tweedehands Apple, Mac, iPod en iPhone bijvoorbeeld, kun je ook serienummers invoeren (weet niet of dat ook met de Iphone kan daar) en dan kun je natrekken of het product gestolen is. Ik persoonlijk denk dat het alleen maar ok is dat het product geregistreerd staat. Dat betekent in mijn ogen immers dat het product via een officiele weg is aangeschaft, daarnaast kun je dan ook de aankoopdatum checken en natuurlijk de evt garantie. Weet niet of je iets aan mijn antwoord hebt...maar heb mijn best gedaan Heb overigens gekeken op Apple. Maar ik kan de serienummers die je hebt gegeven niet vinden. Krijg dan ook deze melding: Laatst gewijzigd door iScorpio; 14-01-09 om 13:33. |
|
||||
|
||||
Serienummers die je hier noemt zijn beiden overigens langer dan dat van mij. Ik weet niet of het altijd dezelfde opbouw is, maar mijn serienummer is 11 karakters lang en de twee die jij geeft 12 en 13. Hoe lang is het nummer van anderen hier?
[edit] Volgens Apple support site: "There are several ways to locate the serial number on iPhone Bluetooth Headset. The serial number is eleven (11) characters in length." (http://support.apple.com/kb/HT1842) [Edit 2] Sorry, zelf niet goed gelezen, wat ik vond ging over de headset, maar toch... Laatst gewijzigd door InternetRebel; 14-01-09 om 15:06. |
|
|||
|
|||
Ik weet niet hoe lang die nummers horen te zijn...
Kon deze die hij had opgegeven in ieder geval, niet checken |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Een app voor andere iphone te controleren | Dietr | Jailbreak apps en thema's | 5 | 03-05-11 00:54 |
Iphone loopt vast tijdens controleren herstel | mlzdus | iPhone algemeen | 0 | 19-10-10 22:52 |
herstel van iphone bij apple controleren | DaMeastro | iPhone algemeen | 2 | 11-10-10 08:42 |
Serienummers komen niet overeen | jeehaa | iPhone algemeen | 6 | 14-05-09 12:32 |
|
|