//

Iphone 3.0 ?

Iphone 3.0 ? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben een paar maanden op doorreis en zit momenteel in thailand, en ga over een paar weken naar de VS. Ik dacht als ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-03-09, 08:26
flaman87 flaman87 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 25
Standaard Iphone 3.0 ?

Ik ben een paar maanden op doorreis en zit momenteel in thailand, en ga over een paar weken naar de VS. Ik dacht als ik daar toch ben dan kan ik wel de iphone 3g kopen, aangezien ik de oudere versie iphone nog had/heb. Maar toen ik in HongKong was hoorde ik al wat geruchten van de nieuwe software 3.0. die in Juni gratis wordt voor iphone gebruikers. Maar nu hoor ik ook geruchten dat er een nieuwe iphone uit zou komen samen met die software.

Ik heb even gekeken op inet, je kan vanaf vandaag wel weer de iphone los kopen in de Vs. De prijzen zijn dan wel wat aan de hoge kant, rond de 560 Dollar voor de 8 gig geloof ik.

Wie weet hier wat meer over te vertellen? Kan ik beter wachten met een iphone kopen?

Groeten uit Thailand. Ferry
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-03-09, 09:22
iMick's schermafbeelding
iMick iMick is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 303
Standaard

Waarschijnlijk komt er dan ook een nieuwe iPhone.
Want met 2.0 kwam ook een nieuwe iPhone dus zou je dat ook
denken bij 3.0

Ik zou gokken op laat juni / begin juli dat er een nieuwe iPhone komt.
  #3  
Oud 26-03-09, 13:32
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Ik zou eerlijk gezegd niet te veel hoop stellen op een nieuwe iphone die zou uitkomen rond de 3.0 software. Vanuit een marketing standpunt zou het niet noodzakelijk een goede zet zijn.

De gelijktijdige release van 2.0 en de 2de generatie iPhone is redelijk eenvoudig te verklaren. De 1ste generatie iPhone was een stomram van Apple op de markt van gsm toestellen. Het toestel had echter een aantal punten die op zen minst voor verbetering vatbaar waren. (alle first launchers zijn helaas het slachtoffer van een eindeloze klaagzang, simpel weg omdat ze de eerste zijn en dus ook de eerste waarbij minpunten kenbaar zijn)

Traditoneel verliezen first launchers om bovenstaande reden ook steeds de marktleider positie aan concurrenten omdat die kunnen inpikken op de minpunten die de first launcher kenbaar maakt.

Met de 3G iphone en 2.0 firmware was Apple hen echter ruimschoots voor door zowel de hardware matige als software matige "minpunten" aan de iPhone te fixen.

Firmware 3.0 breidt de iPhone 3G echter enorm uit en opent ook de deur voor véél meer addons (zie de demovideo gewoon maar even naar alle bedrijven zoals EA, Johnonson & Johnonson, sportmedia... die hun demo's komen doen) waardoor de iPhone 3G op termijn veel meer mogelijkheden zal hebben nu ook externe bedrijven specifieke addons gaan kunnen ontwikkelen.

Het zou vanuit een marketing standpunt dan ook logischer dat Apple nu eerst de iPhone 3G herpromoot in juli met de nieuwe firmware 3.0 (die toch duidelijk een antwoord biedt op véél vragen uit de markt) en dan in het komende halfjaar de marktevolutie (en vooral de evolutie van de nieuwe vragen uit de markt die door firmware 3.0 zullen ontstaan) analyseert om zo een 3de generatie iPhone hardware matig zoveel mogelijk te kunnen afstemmen hierop.

Argumenteren dat ze vorige keer met de nieuwe firmware ook een nieuwe iphone gelanceerd hebben is een beetje oppervlakkig (en eerder wishful thinking) naar mijn mening. De andere hardware producten worden immers ook maar om de X jaar upgedated en hebben bij mijn weten zelden tot nooit samen gehangen met software updates.

Het zou eigenlijk ook niet zo'n goed idee zijn om 3 jaar op rij een nieuw toestel op de markt te gooien.
Ten eerste gaat je consument het redelijk snel beu worden steeds een "oud" toestel te hebben (zeker voor producten met het profiel van een iPhone) en ten tweede wordt het heel moeilijk om steeds een significant beter product op de markt te brengen. Aangezien Apple vooral trots is op zijn kwaliteits reputatie lijkt vooral dat laatste nogal zwaar door te wegen volgens mij.

Dus mijn advies zou zijn:
tenzij je echt specifieke functies van de 3.0 firmware of G3 iPhone nodig hebt, wacht gewoon nog een dik jaartje tot ze de 3de generatie lanceren en upgrade voor de moment je 2G iPHone naar de nieuwe firmware.

(PS: sorry als de uitleg wat langdradig is, maar ik heb een thesis over de gsm markt geschreven en heb tijdens mijn verdediging (een week na de lancering van de eerste iPhone) de 3G iPhone voorspelt. Ik zat redelijk juist met de datum en de nieuwe functionaliteiten / prijszettingen / marketingstrategieen... Maar sindsdien draf ik soms wel eens door als mensen erover beginnen )
  #4  
Oud 26-03-09, 19:36
pieterwillems pieterwillems is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: belgie
Berichten: 573
Standaard

Ik hoop dat de nieuwe iphone in julie al in belgie is..
  #5  
Oud 27-03-09, 00:51
digitrich's schermafbeelding
digitrich digitrich is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Brugge (BE)
Berichten: 33
Stuur een bericht via MSN naar digitrich
Standaard

Volledig eens met Puck84, klopt als een bus! Maar toch hoop ik stiekem dat ze rond de kerstperiode van dit jaar al met een nieuw modelletje of twee uitpakken, iets wat ze uiteindelijk toch gaan doen; verschillende iphone toestellen voor verschillende doelgroepen... : )

Laatst gewijzigd door digitrich; 27-03-09 om 00:54. Reden: Iets vergeten...
  #6  
Oud 27-03-09, 11:30
flaman87 flaman87 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 25
Standaard

ja PUCK 84 daar zeg je wat.
je zou wel eens helemaal gelijk kunnen hebben.
klanten die na een jaar al een verouderd toestel hebben.

Maar dat doet nokia samsung htc enz volgens mij ook wel.

Ik heb toch stiekem ook wel ergens de hoop dat er een nieuwe iphone uit komt.

Ik ga zoiezo even eens wat meer over die nieuwe software opzoeken.

Laatst gewijzigd door flaman87; 29-03-09 om 07:28.
  #7  
Oud 30-03-09, 09:36
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digitrich Bekijk bericht
Volledig eens met Puck84, klopt als een bus! Maar toch hoop ik stiekem dat ze rond de kerstperiode van dit jaar al met een nieuw modelletje of twee uitpakken, iets wat ze uiteindelijk toch gaan doen; verschillende iphone toestellen voor verschillende doelgroepen... : )
"iPhone light": hooguit 1 gigje alleen bellen, sms'en, MMS, ical en contactpersonen... puur basic telefoonfuncties, geen fancy stuff (3G, zoomen met je vingers, camera...) maar de gebruiksvriendelijke interface en kwaliteit aan een veel lagere prijs....

Dat zou volgens mij nog eens een de gsm markt op zijn kop kunnen zetten...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flaman87 Bekijk bericht
Maar dat doet nokia samsung htc enz volgens mij ook wel.
Nokia & Samsung produceren dan ook hoofdzakelijk gsm's en hebben meerdere (gsm)productlijnen op de markt.

Apple heeft één gsmproductlijn op markt en één nieuwe hardware versie die slecht onthaald wordt kan de succestrein mooi ontsporen...

Trouwens als ze een jaartje langer wachten hebben ze ineens een groot deel van de eerste generatie iPhone gebruikers mee. (zeker de business, gsm's schrijf je af op 3 jaar)

Laatst gewijzigd door Puck84; 30-03-09 om 09:42.
  #8  
Oud 07-04-09, 14:57
flaman87 flaman87 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 25
Standaard

Nieuwe iPhone met FM-radio en video bewerken


Het is over 2 maanden alweer juni, de maand waarin de nieuwe iPhone aangekondigd gaat worden. De geruchten over de nieuwe iPhone beginnen dus ook weer op te komen. Zo verwacht men dat het mogelijk gaat worden om video te bewerken, en dat er een FM chip in de nieuwe iPhone zit.

Eerder schreven we al dat de nieuwe iPhone waarschijnlijk gaat beschikken over een Wi-Fi chip die 802.11n ondersteund. Volgens verschillende bronnen kan deze chip ook FM signalen versturen en ontvangen.
Door FM signalen te ontvangen kun je natuurlijk luisteren naar je favoriete zender, maar ook het verzenden van de FM signalen is erg handig: Je kunt dan namelijk je muziek naar verschillende apparaten streamen.
Video bewerken op volgende iPhone

De Oosterijkse iPhone ontwikkelaar Ben heeft ondanks de NDA toch wat informatie over de SDK van firmware 3.0 gelekt.
In de onderstaande onderdelen die te gebruiken zijn in de iPhone SDK zijn aanwijzingen naar een video bewerkings applicatie te vinden. Als dit mogelijk wordt zal het waarschijnlijk zijn dat het ook mogelijk gaat worden om video op te nemen op de volgende iPhone.

bron iphoned.nl
  #9  
Oud 07-04-09, 16:50
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Voordat je andere bronnen aanhaalt en er over post kun je in het vervolg beter eerst gewoon even het nieuws op iPC in de gaten houden: hier, hier en hier.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #10  
Oud 07-04-09, 17:11
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flaman87 Bekijk bericht
Nieuwe iPhone met FM-radio en video bewerken


Het is over 2 maanden alweer juni, de maand waarin de nieuwe iPhone aangekondigd gaat worden. De geruchten over de nieuwe iPhone beginnen dus ook weer op te komen. Zo verwacht men dat het mogelijk gaat worden om video te bewerken, en dat er een FM chip in de nieuwe iPhone zit.

Eerder schreven we al dat de nieuwe iPhone waarschijnlijk gaat beschikken over een Wi-Fi chip die 802.11n ondersteund. Volgens verschillende bronnen kan deze chip ook FM signalen versturen en ontvangen.
Door FM signalen te ontvangen kun je natuurlijk luisteren naar je favoriete zender, maar ook het verzenden van de FM signalen is erg handig: Je kunt dan namelijk je muziek naar verschillende apparaten streamen.
Video bewerken op volgende iPhone

De Oosterijkse iPhone ontwikkelaar Ben heeft ondanks de NDA toch wat informatie over de SDK van firmware 3.0 gelekt.
In de onderstaande onderdelen die te gebruiken zijn in de iPhone SDK zijn aanwijzingen naar een video bewerkings applicatie te vinden. Als dit mogelijk wordt zal het waarschijnlijk zijn dat het ook mogelijk gaat worden om video op te nemen op de volgende iPhone.

bron iphoned.nl
Geen officiele bronnen, geen verhaal zeg ik altijd maar....
  #11  
Oud 08-04-09, 17:32
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Ik ben van plan om een IPhone te gaan kopen, maar toch zijn er twijfels:
Is het verstandig om tot juli te wachten voor de mogelijk nieuwe Iphone?
Als er een nieuwe Iphone uitkomt, wordt die dan duurder dan de voorganger?
  #12  
Oud 08-04-09, 18:12
Abu's schermafbeelding
Abu Abu is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loopezz Bekijk bericht
Ik ben van plan om een IPhone te gaan kopen, maar toch zijn er twijfels:
Is het verstandig om tot juli te wachten voor de mogelijk nieuwe Iphone?
Als er een nieuwe Iphone uitkomt, wordt die dan duurder dan de voorganger?
Ik persoonlijk zou wachten tot 10 juni, want dan is er weer een Apple conferentie. Daar wordt meestal de nieuwe iPhone aangekondigd.

De nieuwe iPhone gaat denk ik evenveel kosten als dat die nu is.
  #13  
Oud 08-04-09, 18:16
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Wanneer zou dan de nieuwe Iphone te koop zijn? Is dat kort na de Apple conferentie?
  #14  
Oud 08-04-09, 18:32
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Allee,we weten dan alweer waar we ons congegeld moeten aanhangen .
Vraag mij dan af dat als er nieuwe iphone uitkomt of je de apps en noem maar op die je nu hebt aangekocht dan op die nieuwe zou kunnen zetten en blijven gebruiken?
  #15  
Oud 10-04-09, 17:22
flaman87 flaman87 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 25
Standaard

Ik ben op dit moment in singapore,ben dealer van apple geweest, en daar vertelde iemand dat er 3 verschillende iphone in ontwikkeling zijn, en dat er waarschijnlijk 2 daarvan in juni of juli op de markt komen. en de derde wist hij niet zeker. dat ze veel sneller zijn meer geheugen enz.
  #16  
Oud 11-04-09, 22:35
aajfoon aajfoon is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 12
Standaard Iphone 3g kopen na of voor aankondiging next gen iphone?

Ik ben van plan om een iphone 3g te gaan kopen bij de (mogelijke) aankondiging van de nieuwe iphone omdat ik dan denk dat deze veel goedkoper is.
Mijn vraag is nu: zal de iphone 3g serieus in prijs gaan dalen of zul je amper een prijsverschil merken als de nieuwe iphone (misschien) aangekondigd gaat worden?

En ik heb eigenlijk nog een vraag, als je app's gekocht hebt voor je iphone 3g kun je die dan ook weer opnieuw gebruiken (zonder opnieuw te hoeven kopen) op de nieuwe iphone?
  #17  
Oud 11-04-09, 22:41
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

uuhm eerlijk gezegt vind ik dit een beetje rare vraag. je bedoelt met de prijs van de 3G. Maar waarom zal je dan niet wachten op de next gen Iphone! Meschien vind je die dan ook mooier, beter zal ie in ieder geval wel zijn althans dat hoop ik.

Laatst gewijzigd door Fasty; 11-04-09 om 22:49.
  #18  
Oud 11-04-09, 22:58
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aajfoon Bekijk bericht
Ik ben van plan om een iphone 3g te gaan kopen bij de (mogelijke) aankondiging van de nieuwe iphone omdat ik dan denk dat deze veel goedkoper is.
Mijn vraag is nu: zal de iphone 3g serieus in prijs gaan dalen of zul je amper een prijsverschil merken als de nieuwe iphone (misschien) aangekondigd gaat worden?

En ik heb eigenlijk nog een vraag, als je app's gekocht hebt voor je iphone 3g kun je die dan ook weer opnieuw gebruiken (zonder opnieuw te hoeven kopen) op de nieuwe iphone?
Pf,waarom een oud toestel kopen als je dan toch blijkbaar kan wachten als de nieuwe uit is en die sowieso alweer beter zal zijn?.
  #19  
Oud 11-04-09, 23:08
aajfoon aajfoon is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 12
Standaard

Nou ja blijkbaar hebben sommige mensen meer geld als mij dan

Ik vind de iphone veel te duur nu. Natuulijk wil ik een nieuwe, en ik weet wel zeker dat die beter is als de 3g maar ik heb daar het geld niet voor over.
Dus kan iemand mijn vraag beantwoorden?
  #20  
Oud 11-04-09, 23:15
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

//Twee topics samengevoegd
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:49.