iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone telefonisch besteld (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/37125-iphone-telefonisch-besteld.html)

generator 26-06-09 19:24

iPhone telefonisch besteld
 
Ik heb vorige week vrijdagochtend mijn iPhone telefonisch besteld. Grote fout! Terwijl iedereen nu al met zijn 3GS loopt te spelen heb ik nog niks. Zelfs sommigen die hem niet eens ge-pre-ordered hadden hebben er al 1.
Ik heb al een aantal keer gebeld met de T-mobile klantenservice, en niemand kan me daar vertellen wanneer ik de telefoon kan verwachten. Eerst krijg ik te horen binnen 5 dagen, vervolgens 5-10. En nu krijg ik te horen dat het 2 tot 6 weken kan duren!!

Zijn er andere mensen die hun iPhone telefonisch besteld hebben? Wat zijn jullie ervaringen?

mirsalimov 27-06-09 02:13

Ik heb ook hetzelfde probleem. Heb mijn abbo verlengd, dus het zou volgens t-mobile door TNT bezorgd worden maar ik heb tot nu toe niks ontvangen.

T-mobile bellen heeft totaal geen zin, iedere keer krijg andere verhaal te horen.


Maar ik heb van iemand die bij t-mobile werkt gehoord dat het pas vaandag is verstuurd, volgens TNT website rembours pakketen die vrijdag verstuurd zijn worden maandag of dinsdag bezorgd worden.


Dus het wordt even afwachten.:(

generator 27-06-09 04:01

Ik ben blij dat er iemand is die in hetzelfde parket zit. Wanneer heb jij precies besteld?

tipex 27-06-09 07:19

Zelfde probleem gehad, hadden om 9:30 besteld, tot de dag van de launch alleen een bevestiging gehad en verder niets. Gisteren om 17:00 maar eens een telecom shop gebeld en die hadden gewoon nog 3gs liggen. Tmobile gebeld en geannuleerd.

smaui 27-06-09 10:32

Ik heb 19 juni telefonisch mijn contract verlengd icm 16gb 3gs. Omdat ik telefonisch besteld heb en een bestaande klant bij t-mobile ben, heb ik dus geen order nummer gekregen. Ik moest maar afwachten....6 verschillende medewerkers gesproken over de levering en elke keer kreeg ik een ander verhaal. De ene zegt dat ik inderdaad binnen 10 werkdagen (vanaf de datum van de bevestigingsbrief 19 juni 2009) het toestel kan verwachten, terwijl de ander zegt dat de levertijd 2 tot 8 weken kan duren..Ik zit al een jaar of 8-9 bij t-mobile (toen nog BEN), maar zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt. Zoveel chaos binnen de klantenservice.

Dj. 27-06-09 11:09

Dit is de mail die ik naar T-mobile heb gestuurd:

Ik heb vorige week vrijdag in de midag mijn iPhone 3gs Black 16GB telefonisch besteld alleen ik heb nog niks te horen gekregen over aflevering. ik heb alleen een bevestigingsmail gekregen met een soort van order nummer en daar stond duidelijk in: "Je krijgt zo snel mogelijk (via de mail) bericht over de acceptatie van je order." weekje wachten en nu nog steeds niks binnen.
via de website van jullie (bestelstatus) kom ik niet verder want daar staat dat er geen order is geplaatst met dat nummer, ongeveer 40x geprobeerd en nog steeds staat er het zelfde.
En bij de site van de afleveraars v.d. iPhone 3GS (AMP logistics) staat dat er niet eens een order is geplaatst op mijn adres.
Ben naar de plaatselijke T-mobile shop geweest (Den Haag)en daar konden ze me al helemaal niet verder helpen.
Hierna heb ik nog even gebeld naar de klantenservice (Nummer in de mail was alleen voor huidige T-mobile klanten) en heb daar te horen gekregen dat het inderdaad een beetje vaag was maar dat er wel stond dat de bestelling was doorgekomen in het systeem.
Er werd mij ook verteld dat het max. 6 weken zou duren terwijl ik ergens boven aan in de ijst sta neem ik aan??. over de bevestegingsmail kon ik niet verder geholpen worden. Nu lees ik op de forums van Iphoneclub.nl dat letterlijk iedereen die de Iphone op vrijdag hebben besteld al vandaag hun Iphone hebben gekregen (ook nieuwe T-mobile klanten).
Ik heb op iphoneclub ook gelezen dat er al meer dan 10.000 iphone 3GS zijn "verkocht" en jullie kunnen mij niet vertellen dat er al in de 1e paar uur meer dan 10.000 bestellingen zijn binnengekomen ;)
Dus nu komt er op neer of jullie mij misschien kunnen helpen in deze situatie !?
ik hoop dat het serieus wordt beantwoord anders zet ik deze vraag om in een klacht.

Mvg.

BTW, ik kon mijn bestelling zelfs niet anuleren omdat hij al in het systeem staat :mad:

zekestarr 27-06-09 12:03

Hier nog een, ik was er vorige week vrijdag al om 08.00 om mijn abonnement te verlengen bij en het zou helemaal goed komen verzekerden ze me. Keurig op dinsdag een schriftelijke bevestiging gehad maar sindsdien niets meer vernomen. Ik heb ze nog een keer gebeld maar niemand die me iets kon vertellen, zelfs niet eens een bestelnummer. Mateloos irritant.

smaui 27-06-09 12:06

Net maar weer gebeld met de klantenservice. Hij las een stuk van de memo voor die zij (klantenservice) gisteren gekregen hebben en het is dus nu zo dat er GEEN TNT meer aan te pas komt. Alles wordt nu via AMP gedaan volgens de memo. Hij gaf toe dat er veel verwarring was over de levering. Ik zei dat ik nog niet bekend was in het AMP systeem, terwijl ik vorige week vrijdag tijdens de voorbestelling toch mijn verlening had gedaan. Hij zei dat dat waarschijnlijk komt door verwerking van de verschillende kanalen: nieuwe abonnees, verleningen via website en verlengingen via telefoon. Verleningen via telefoon worden kennelijk dus als laatste verwerkt (aangezien de meeste mensen die via o.a. de website of winkel besteld hebben, het toestel al hebben of al bij amp bekend zijn).

Sebastiaan 27-06-09 12:10

TMobile ben ik nu al meer dan beu!!!!!
 
Ik zit met hetzelfde probleem DJ....

Vorige week vrijdag om 10:30 uur in de webshop besteld (3Gs- 16GB zwart) als nieuwe Tmobile klant.
Het orderinfo systeem op de website geeft alleen nog maar aan dat mijn order ontvangen is....en dus nu zaterdag, een week later dus nog geen iphone!
Leuk...zo'n voorinschrijving...not!:mad:

Het zure is dat ik net van de Tmobileshop kom waar ze dus gewoon toestellen hebben liggen ( ook bij Phonehouse ) maar ik mag die niet kopen want ik heb nu een weborder lopen en daardoor geblokkeerd ben om er alsnog een in de winkel te kopen.
Ik heb de klantenservice gebeld en te horen gekregen dat ik min of meer pech heb en moet wachten tot het toestel word geleverd!

Mooie !#*##!! actie van T-Mobile. ik begin ze nu al beu te worden en ik ben officieel nog niet eens klant! :mad:



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dj. (Bericht 312158)
Dit is de mail die ik naar T-mobile heb gestuurd:

Ik heb vorige week vrijdag in de midag mijn iPhone 3gs Black 16GB telefonisch besteld alleen ik heb nog niks te horen gekregen over aflevering. ik heb alleen een bevestigingsmail gekregen met een soort van order nummer en daar stond duidelijk in: "Je krijgt zo snel mogelijk (via de mail) bericht over de acceptatie van je order." weekje wachten en nu nog steeds niks binnen.
via de website van jullie (bestelstatus) kom ik niet verder want daar staat dat er geen order is geplaatst met dat nummer, ongeveer 40x geprobeerd en nog steeds staat er het zelfde.
En bij de site van de afleveraars v.d. iPhone 3GS (AMP logistics) staat dat er niet eens een order is geplaatst op mijn adres.
Ben naar de plaatselijke T-mobile shop geweest (Den Haag)en daar konden ze me al helemaal niet verder helpen.
Hierna heb ik nog even gebeld naar de klantenservice (Nummer in de mail was alleen voor huidige T-mobile klanten) en heb daar te horen gekregen dat het inderdaad een beetje vaag was maar dat er wel stond dat de bestelling was doorgekomen in het systeem.
Er werd mij ook verteld dat het max. 6 weken zou duren terwijl ik ergens boven aan in de ijst sta neem ik aan??. over de bevestegingsmail kon ik niet verder geholpen worden. Nu lees ik op de forums van Iphoneclub.nl dat letterlijk iedereen die de Iphone op vrijdag hebben besteld al vandaag hun Iphone hebben gekregen (ook nieuwe T-mobile klanten).
Ik heb op iphoneclub ook gelezen dat er al meer dan 10.000 iphone 3GS zijn "verkocht" en jullie kunnen mij niet vertellen dat er al in de 1e paar uur meer dan 10.000 bestellingen zijn binnengekomen ;)
Dus nu komt er op neer of jullie mij misschien kunnen helpen in deze situatie !?
ik hoop dat het serieus wordt beantwoord anders zet ik deze vraag om in een klacht.

Mvg.

BTW, ik kon mijn bestelling zelfs niet anuleren omdat hij al in het systeem staat :mad:


mirsalimov 27-06-09 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door generator (Bericht 312044)
Ik ben blij dat er iemand is die in hetzelfde parket zit. Wanneer heb jij precies besteld?


Ik heb mijn iPhone 32GB vrijdag 19 juni om 8.30 telefonisch besteld. vaandag weer gebeld krijg ik nu weer andere verhaal, volgens klantenservice wordt het nu door AMP bezord. Nou ik ga zeker geen zaken meer doen met t-mobile.

Weet iemand of er nog toestellen over zijn in Den Haag?

generator 27-06-09 13:03

Wow dr zijn best veel mensen die te maken hebben met deze slechte service. Maar het is dus niet mogelijk om in een store een nieuwe te kopen, en de telefonische bestelling te annuleren?

Want ik heb gister al de hele avond gebeld, en wil eigenlijk vanmiddag ook nog langs wat winkels.

Ik heb trouwens helemaal GEEN bevestiging gehad? Maar ik zou wel in het systeem staan. Ik word echt helemaal gek van die onduidelijkheid!:mad:

Beeja 27-06-09 14:13

Aflevertijd.nl | AMP logistics checken voor je bestelstatus. Ik ben gisteren gebeld door AMP en ze komen maandag bezorgen. Ik heb hem 19 juni rond 11.00 telefonisch besteld.

Dj. 27-06-09 14:30

Heeft er iemand nadat hij/zij een bevestegingsmail v/d order nog een ander mailtje gekregen ?? ik iig niet =(.
amp aflevertijd.nl staat geen order =(
t-mobile bestelstatus staat ook geer order =(

k#t zooi

Sebastiaan 27-06-09 14:30

@ Beeja

Zo zie je wel weer dat Tmobile of wie dan ook niet op volgorde van bestelling afhandeld. ik heb om 10:30 uur besteld en er is nog niets over een eventuele levering bekend.

Beeja 27-06-09 14:32

Ik heb alleen een mailtje gehad na het telefoongesprek. Verder geen extra bevestigingen. Misschien is het anders omdat ik migratieklant ben van Orange. Bij mij was wel alles duidelijk op aflevertijd.nl te volgen. Toch raar dat het bij de ene zo goed gaat en bij de ander is het een compleet drama.

Beeja 27-06-09 14:37

Je kan je bestelling trouwens altijd annuleren hoor. Dat is je goed recht. Heb al van veel mensen gehoord, dat toen ze niks hoorden of hoorden dat het nog heel lang ging duren ze gwoon naar een Shop zijn gegaan. Toen AMP alsnog na een paar dagen belde, hebben het toestel geweigerd.

Dj. 27-06-09 14:58

@ Beeja

Dat kan idd..
als jij nou voor mij even een shop vindt die de iphone 3gs black 16gb nog op voorraad heeft of binnen 3 dagen wordt geleverd ergens in de buurt van Den Haag ben ik blij ;)..

Tqam 27-06-09 15:17

Voor mij het zelfde. Vrijdag 19e besteld 0830. Alles direct geemaild en gefaxed terug. Nummerbehoud ingevuld van Vodafone, want wil mijn nummer behouden loopt 9 juli af. Maandag email dat alles goed is ontvangen en in werking is gezet. Ik gebeld kreeg te horen levering 2 juli. Later gebeld, duurt 6 tot 8 weken. Ik boos want 9 juli heb ik geen telefoon meer. Ze sturen nu alvast de sim kaart op maar Iphone duurt zeker 8 weken. Ik naar de T-mobile shop net en daar gewoon op voorraad 32 GB zwart. Ik kan de order niet annuleren en ook geen nieuwe afsluiten omdat er een in het systeem zit. Maar ja 8 weken. Lekker denk je snel te zijn, lijkt het wel of je voor de gek wordt gehouden door T mobile. Ik denk dat de shop niks gehad heeft en wel orders binnen hebben die je niet kan annuleren. Lekkere zooi daar en nu?????????????

WACHTEN 8 weken :(

john1979 27-06-09 16:03

Hier wat linkjes om jullie wat meer duidelijkheid te geven.

LET OP!

T-Mobile beweert altijd dat de shops en T-Mobile zelf los van elkaar staan, al is het wel één bedrijf. Naar mijn mening is dan de wet kopen op afstand van kracht aangezien er via telefoon of internet besteld word.

Linkje 1
Linkje 2
Linkje 3

LET OP bij linkje 3 ´levering´ Er is zoals ik uit de verhalen op maak niets afgesproken, het is je medegedeeld / later medegedeeld!

Tqam 27-06-09 17:42

Ja leuk maar hun regelen idd wel het nummerbehoud en daar zijn ze mee bezig
Als ik stop dan stopt dat ook en ben ik mijn nummer kwijt, wel belangrijk als je een zakelijk nummer hebt. De shops staan idd los van de rest van T mobile. Zal wel een apart bedrijfje zijn die voorlopig nog geen Iphones krijgen omdat T mobile ze natuurlijk zelf eerst wil hebben.

IS ER IEMAND DIE AL EEN TELEFOON HEEFT GEKREGEN VIA EEN TELEFONISCHE BESTELLING VAN T MOBILE???????????????????

Ben daar wel benieuwd naar


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:56.