iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone telefonisch besteld (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/37125-iphone-telefonisch-besteld.html)

joblamie 29-06-09 19:09

Ik hoop dat jullie hier allemaal van leren en nooit meer online of telefonisch iets regelen als je iets per direct wil hebben. En daarbij komt nog: regel eerst lekker de iphone in de winkel en annuleer daarna pas. Je hebt toch nog nergens je hamdtekening gezet dus e zit werkelijk nergens aan vast.

Rutt 29-06-09 20:03

Telefonisch zo slecht dan????? heb hem vorige week donderdag telefonisch besteld,bij een contractverlenging.......

Mr.King 29-06-09 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joblamie (Bericht 314431)
Ik hoop dat jullie hier allemaal van leren en nooit meer online of telefonisch iets regelen als je iets per direct wil hebben. En daarbij komt nog: regel eerst lekker de iphone in de winkel en annuleer daarna pas. Je hebt toch nog nergens je hamdtekening gezet dus e zit werkelijk nergens aan vast.

Aanvragen worden tijdens het gesprek opgenomen en het geldt als een mondelinge overeenkomst

ESO 29-06-09 20:22

Tja.... vervelend voor jullie allen. Mss een tip, ga volgende keer langs een winkel? Heb je 'm op lanceer datum en anders zsm..

:D Ik heb 'm iig 19 juni in middag gereserveerd en werd de 25e gesmst en gemailt dat hij klaar ligt en 26e opgehaald kon worden..

joblamie 29-06-09 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.King (Bericht 314500)
Aanvragen worden tijdens het gesprek opgenomen en het geldt als een mondelinge overeenkomst

Dat meen je niet? Dat is toch vrijwel onmogelijk aangezien je dan telefonisch akkoord moet geven op de T-Mobile algemene voorwaarden die op dat moment niet voorhanden zijn (of worden ze soms voorgelezen tijdens het telefoongesprek).

ESO 29-06-09 22:56

Wie leest nog de voorwaardes? In de winkel ga je toch ook niet 2 A4 tjes lezen en dan pas tekenen? Oke dat is eigenlijk wel de bedoeling maar op dat moment denk je maar aan 1 ding, wil mijn iphone mee naar huis :D

ICB 30-06-09 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joblamie (Bericht 313664)
Met welke intentie hebben jullie dat ding dan ook telefonisch of online besteld en niet gewoon in de winkel?geef me 1 goede reden.

Ik heb besteld in de voorverkoop omdat alle bestellingen op volgorde van bestellen zouden worden uitgeleverd, icm de verwachting dat er een run zou zijn op de toestellen in de shops (ergo niet verkrijgbaar).

Helaas is dat een "beetje" misgelopen aangezien er kennelijk iets niet goed is gegaan met een deel van de bestellingen van 19/6...

Mr.King 30-06-09 09:41

^^^^^
lol dat je nog antwoord geeft op die domme vraag ook.

mirsalimov 30-06-09 12:17

Ik heb mijn telefoon nog steeds niet. Ik sta ook niet bij AMP.
Ondertussen twee collega’s hebben hun toestellen vaandag gekregen. Klantenservice weer bellen krijg nieuwe verhaal dat het maximaal twee maanden gaat duren. Moet ik nou lachen of huilen:confused:
Annuleren kan ook niet moet wachten tot de toestel geleverd wordt dan kan ik pas weigeren.

T-Mobile moet zich schamen! :mad:

ESO 30-06-09 12:25

2 maanden , wtf? Dat is onmogelijk ...

generator 30-06-09 12:30

Bekijk deze pagina eens. Ene Dominique heeft het voor ons voor elkaar gekregen dat we nu in het systeem van AMP staan:

De uitlevering, hoe werkt dat? - T-Mobile blog forum

Steelduines 30-06-09 12:51

Ja klopt nu sta ik er ineens wel in. Dat geeft al iets meer hoop. Alleen mijn moeder heeft ook een iphone besteld op het zelfde adres, maar alleen mijn order is terug te vinden???

Mr.King 30-06-09 14:40

Ik sta er inmiddels ook in (AMP)

Orderstatus 2009-06-30 11:54 VAA Voorraad controle

mirsalimov 30-06-09 15:12

Allen,

Laat ik voorop stellen dat de aanleiding van deze discussie ook voor ons een koude douche is. Uiteraard hebben we de introductie van de nieuwe iPhone weer gevierd, maar het is niet leuk om te zien dat we er voor een aantal klanten blijkbaar niet in zijn geslaagd om de aflevering goed te organiseren.

Nog een aantal zaken ter verduidelijking:

- De standaard levertijd van de nieuwe iPhone was vanaf het begin 6 weken en is onlangs teruggebracht naar 2-4 weken. Heb ik gisteren ook aangegeven.
- Wat we hebben beloofd is dat we op volgorde van bestelling per verkooppunt zouden uitleveren. Voor een relatief klein aantal mensen die de 19e in de E-Shop of via telesales hebben besteld is dit fout gegaan.
- Deze fout is veroorzaakt door het feit dat er via de E-shop meer bestellingen zijn binnengekomen dan de voorraad toestellen die voor de E-Shop beschikbaar waren.
- Om die reden kan het dus voorkomen dat een T-Mobile shop of een telecom dealer wel een iPhone kan uitleveren en dat de E-shop uitverkocht is.
- Dat er voor de E-shop te weinig toestellen waren is een fout van ons. Dat jullie dit ervaren als oneerlijk is volledig te begrijpen, echter zo werkt het distributiesysteem waarbij een volledige voorraad verdeelt moet worden over verschillende soorten verkooppunten.
- We zijn nu een voorraad toestellen aan het herverdelen zodat deze beschikbaar komen voor de mensen die de 19e via de E-Shop en telesales hebben besteld.
- Zodra dit klaar is wordt deze voorraad vrijgegeven aan AMP om te distribueren. Daar zijn we gisteren mee begonnen en is bijna afgerond.
- Zoals gisteren aangegeven zullen de mensen die de 19e hebben besteld als eerste door AMP worden gebeld voor een afspraak.
- Dit proces is inmiddels gaande want steeds meer mensen zijn gebeld of zien hun bestelstatus veranderen.
- Klanten die na de 19e hebben besteld worden later gebeld door AMP, ook weer op volgorde van bestelling.
- Houdt er rekening mee dat er een enorme hoeveelheid orders het land in gaat. Dat betekent dat AMP het heel erg druk heeft. Zij doen hun werk prima, maar realiseer je dat ieder telefoontje naar AMP leidt tot vertraging in het maken van afspraken tot uitlevering. Geef ze daarom de tijd om de uitleveringen te plannen.


Dit staat op het forum van t-mobile. Dus er is wel hoop.

john1979 30-06-09 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mirsalimov (Bericht 315175)
Allen,

Laat ik voorop stellen dat de aanleiding van deze discussie ook voor ons een koude douche is. Uiteraard hebben we de introductie van de nieuwe iPhone weer gevierd, maar het is niet leuk om te zien dat we er voor een aantal klanten blijkbaar niet in zijn geslaagd om de aflevering goed te organiseren.

Nog een aantal zaken ter verduidelijking:

- De standaard levertijd van de nieuwe iPhone was vanaf het begin 6 weken en is onlangs teruggebracht naar 2-4 weken. Heb ik gisteren ook aangegeven.
- Wat we hebben beloofd is dat we op volgorde van bestelling per verkooppunt zouden uitleveren. Voor een relatief klein aantal mensen die de 19e in de E-Shop of via telesales hebben besteld is dit fout gegaan.
- Deze fout is veroorzaakt door het feit dat er via de E-shop meer bestellingen zijn binnengekomen dan de voorraad toestellen die voor de E-Shop beschikbaar waren.
- Om die reden kan het dus voorkomen dat een T-Mobile shop of een telecom dealer wel een iPhone kan uitleveren en dat de E-shop uitverkocht is.
- Dat er voor de E-shop te weinig toestellen waren is een fout van ons. Dat jullie dit ervaren als oneerlijk is volledig te begrijpen, echter zo werkt het distributiesysteem waarbij een volledige voorraad verdeelt moet worden over verschillende soorten verkooppunten.
- We zijn nu een voorraad toestellen aan het herverdelen zodat deze beschikbaar komen voor de mensen die de 19e via de E-Shop en telesales hebben besteld.
- Zodra dit klaar is wordt deze voorraad vrijgegeven aan AMP om te distribueren. Daar zijn we gisteren mee begonnen en is bijna afgerond.
- Zoals gisteren aangegeven zullen de mensen die de 19e hebben besteld als eerste door AMP worden gebeld voor een afspraak.
- Dit proces is inmiddels gaande want steeds meer mensen zijn gebeld of zien hun bestelstatus veranderen.
- Klanten die na de 19e hebben besteld worden later gebeld door AMP, ook weer op volgorde van bestelling.
- Houdt er rekening mee dat er een enorme hoeveelheid orders het land in gaat. Dat betekent dat AMP het heel erg druk heeft. Zij doen hun werk prima, maar realiseer je dat ieder telefoontje naar AMP leidt tot vertraging in het maken van afspraken tot uitlevering. Geef ze daarom de tijd om de uitleveringen te plannen.


Dit staat op het forum van t-mobile. Dus er is wel hoop.

Post weggehaald. Had andere post verkeerd begrepen en mijn post klopte totaal niet als reactie op de post van de ander......sorry.

(MOD mag deze post van mij weghalen a.u.b)

Mr.King 30-06-09 20:47

Inmiddels een afspraak met AMP, het wordt morgen bij mij op werk bezorgd. ( Amsterdam )

Rutt 30-06-09 20:53

Ik ben bang dat ik nog wel even moet wachten,heb hem vorige week besteld,en als ik dit zo allemaal lees,vrees ik het ergste........
Kan wel wachten,maar heb hem nu besteld,en dan wil ik hem hebben ook.....

Tqam 01-07-09 09:24

WTF gisteren gebeld kan niet annuleren, duurt 8 weken. kijk ik op aflevertijd.nl staat dat er een order binnenkomt tussen 11.16 en 14.16 Ben beneiwud of dat de Iphone is. Als het is dan weten ze bij t-mobile van voren niet dat ze van achteren leven

Update: IK HEB HEM 3GS 32 GB ZWART

Mr.King 01-07-09 12:12

En ik heb hem dan eindelijk.

19/06 10:30am -----telefonisch besteld (verlenging van mijn huidige abbo ).
30/06 12:00pm -----status AMP zichtbaar op voorraad checken
30/06 16:50pm -----status Wordt zo snel mogelijk gebeld voor een afspraak
30/06 17:15pm ----- Zelf gebeld met AMP voor een afspraak
30/06 20:55pm ----- bevestiging SMS gehad
01/07 10:14am ----- AMP koerier heeft de iphone bezorgd op werk


Hoop dat ik hiermee de mensen die ook de 19de hebben besteld wat hoop inschiet

Boetz 01-07-09 12:32

kheb hem pas de 25ste besteld...

damn... dan zal het nog wel even duren voor mij...

staat voor mij nog niets op aflevertijd.nl


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:37.