iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone telefonisch besteld (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/37125-iphone-telefonisch-besteld.html)

generator 02-07-09 12:44

Heb m trouwens ook binnen! Veel plezier ermee mensen! :D

nietemiet 03-07-09 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nietemiet (Bericht 314035)
Ik heb ook een klacht ingediend, het is echt schandalig zoals zij met hun klanten omgaan.
De vrouw was bijzonder aardig en het helemaal met mij eens, maar het blijft heel vervelend.
De ene medewerker zeg het één en de ander zegt weer wat anders, telkens die ontbetrouwbare info....ik word er niet goed van!
Besteld binnen het 1e half uur op de 19e, en nog geen levering bekend, ze kon vanmorgen ook niet zeggen wanneer dat wordt, zelfs niet na de bevestiging die ik per post heb gekregen "dd 19 -06-2009 binnen 10 werkdagen geleverd" Ja hoor................
Vrijdagavond zei een med. mij dat hij was verzonden..........grrrrrrrrrrrrrrrr

Ik laat het weten als de tel. bezorgd is. Nu ben ik alleen nog maar bezorgd.:D

Het is gebeurd :D hij is zojuist bezorgd. Na nog een aantal gesprekjes met t-mobile, dat dan weer wel.
Ik ga er mee aan de slag.

Suc7 allemaal!

Tqam 06-07-09 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oohway (Bericht 316301)
Ik was twee weken geleden naar de phonehouse bij mij om de hoek gegaan. Daar meldden ze mij dat ik mijn contract per 1 juli kon verlengen met een iphone 3GS. Gister werd ik gebeld door de phonehouse dat ze mijn 16 GB 3GS hebben en ik hem morgenochtend (vandaag dus) zou kunnen ophalen. Toen ik vanochtend naar de phonehouse ging lag de iphone al klaar. Toen we bezig waren met gegevens voor het verlengen van het contract in te voeren in de computer zei de verkoper opeens: "hee, er klopt iets niet". Toen bleek dat er een rekenfout was gemaakt en ik pas 1 augustus mijn contract kon verlengen en er niks op zat behalve wachten. Toen ik verdrietig thuiskwam zag ik op de t-mobilesite dat als je bij een t-mobile shop of de t-mobile webshop verlengt, het verlengingstermijn niet 3 maar 4 maanden is, en ik dus wel mijn iphone gewoon nu kan krijgen. Nu mijn vraag: is het het snelst om telefonisch, in de webshop of in de t-mobile winkel te reserveren?

bij voorbaat dank,
Max

Per 1 juli is de wet gewijzigd voor particlulieren ( niet voor zakelijke klanten ) opzegtermijn is maximaal 1 maand. Wet is goedgekeurd en in gebruik dus je kan gewoon opzeggen

Rutt 06-07-09 21:26

Voor mij veranderd er nog niets op AMP.......jammer genoeg(kijk elke dag met volle smart)
Hoor namelijk al mensen die hem na mij besteld hebben,en hem inmiddels al thuis hebben......
Maar heb hem ook pas de 25`ste besteld bij een contractverlenging van Orange naar T-mobile,overigens word mijn contract de 13è overgenomen door T-mobile......Dus wil ook graag de Iphone voor die tijd ontvangen.
Heb nog niet eens de Simkaart van ze ontvangen,het duurt me iig allemaal te lang.......

erwinh 07-07-09 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rutt (Bericht 319481)
Voor mij veranderd er nog niets op AMP.......jammer genoeg(kijk elke dag met volle smart)
Hoor namelijk al mensen die hem na mij besteld hebben,en hem inmiddels al thuis hebben......
Maar heb hem ook pas de 25`ste besteld bij een contractverlenging van Orange naar T-mobile,overigens word mijn contract de 13è overgenomen door T-mobile......Dus wil ook graag de Iphone voor die tijd ontvangen.
Heb nog niet eens de Simkaart van ze ontvangen,het duurt me iig allemaal te lang.......

Heb je al een brief van T-Mobile gehad?

Fullana 07-07-09 09:55

Ik heb de witte iPhone 16 gb op 25 juni telefonisch besteld. Deze kon vorige week al geleverd worden maar heb voor morgen gekozen :)

Vraag mij alleen af of je ook een kopie legitimatie/bankpas mee moet geven omdat ik een nieuwe klant ben.

spongebart 07-07-09 16:26

iphone 32 g 3Gs Zwart de 26e besteld, via de Internet-shop van T-Mobile...
Ik denk, ik reageer toch maar eventjes hier, aangezien ik ook al enige tijd in onzekerheid zit met betrekking tot de levering van mijn Iphone...

Ik denk niet dat ik veel tijd hoef te besteden aan de ergernis die ik en vele andere hier/in Nederland hebben met betrekking tot de communicatie vanuit T-Mobile....

Wat ik wel nog even wil toevoegen aan deze discussie/topic, is dat T-Mobile op dit moment (sinds afgelopen vrijdag 3 juli) een "up-date" doet aan het systeem, waardoor de meeste processen stil liggen. Onder andere het systeem waar het callcenter mee werkt, maar ook de Website van T-Mobile zijn tijdelijk niet of bijna niet te gebruiken.
Omdat de dames en heren van het telefoon-team - die mij trouwens allen prima te woord staan - niet in hun systeem kunnen kijken hoe het bijvoorbeeld staat met de status van mijn bestelling, en aangezien hun managers deze dames en heren NIET of nauwelijks in lichten over de stand van zaken, heb ik zelf even contact opgenomen met AMP om te vragen of zij sinds vrijdag uberhaupt nog wel orders binnen krijgen van T-Mobile...

Wat blijkt; door de "Up-date" gepland door T-Mobile in de periode van vrijdag 3 t/m woensdag 8 juli aan het systeem (hoogst waarschijnlijk om het een en ander soepeler te laten verlopen), ligt het hele process stil rondom de uitlevering van alle orders van de nieuwe I-Phone!!!!!!

T-Mobile, je zou je moeten schamen, zorg eerst voor je zaakjes en ga dan pas je systeem up-daten...

En voor de slimmerik die deze opmerking wil beantwoorden met "...maar misschien is die update wel nodig om de levering door te laten gaan" of iets dergelijks.... DAN MOET T-MOBILE ZO'N RELEASE GOED VOORBERSCHOUWEN, EN ALS DAN BLIJKT DAT JE HET ALS MILJOENEN BEDRIJF NIET AAN KAN DIT IN GOEDE BANEN TE LIJDEN, DAN MOET JE ER NIET AAN BEGINNEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik wacht met smart... want die I-Phone is wel rete g*il...

Bimmer 07-07-09 17:38

Citaat:

Wat ik wel nog even wil toevoegen aan deze discussie/topic, is dat T-Mobile op dit moment (sinds afgelopen vrijdag 3 juli) een "up-date" doet aan het systeem, waardoor de meeste processen stil liggen.
Correct; dit was volgens T-mobile zakelijk al een jaar geleden gepland. Als IT (projectmanager) bij grote bedrijven lijkt me dit lastig te verkopen aan de directie maar kennelijk is dat voor T-mobile geen probleem.

Citaat:

Onder andere het systeem waar het callcenter mee werkt, maar ook de Website van T-Mobile zijn tijdelijk niet of bijna niet te gebruiken.
Opmerkelijk. Bij grote migraties daar normaliter met backup/ noodsystemen gewerkt; je wil je klanten immers kunnen helpen.

Citaat:

Omdat de dames en heren van het telefoon-team - die mij trouwens allen prima te woord staan - niet in hun systeem kunnen kijken hoe het bijvoorbeeld staat met de status van mijn bestelling, en aangezien hun managers deze dames en heren NIET of nauwelijks in lichten over de stand van zaken
Interessante uitspraak. Je wordt niets wijzer maar je wordt wel prima te woord gestaan. Klinkt tegenstrijdig.

Overigens kreeg ik te horen dat 'het management' besloten had dat gedurende de 'Iphone launch' zij geen contact mochten opnemen met de afdeling verantwoordelijk voor de levering. Dit omdat dit verstorend zou werken. Normaliter is dit geen enkel probleem.

Met andere woorden; de verantwoordelijken bij T-mobile hebben besloten een enorme migratie door te voeren, geen backupsystemen in te zetten en een verbod op het navragen van de status ingevoerd.

Dat gecombineerd met eerdere uitspraken (naar mij) waarin 'wie het eerst is ....' werd toegezegd en 'u wordt deze week nog gebeld' (dat was vorige week donderdagmorgen) doet mij concluderen dat T-mobile dit proces matig tot zeer matig aanpakt.

Mocht Iphoneclub die marketingdame nog eens spreken dan mogen ze (in ieder geval namens mij) T-mobile trakteren op de 'gouden *****' trofee. Want ik vind ik het onbegrijpelijk dat in deze tijden een beetje project/ programmamanagement nog zo lastig moet zijn.

spongebart 07-07-09 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer (Bericht 319905)
Interessante uitspraak. Je wordt niets wijzer maar je wordt wel prima te woord gestaan. Klinkt tegenstrijdig.


Hahaha, ja, klinkt tegenstrijdig, maar ik had dit misschien iets anders moeten formuleren... De manier van tewoord staan is altijd prima, alleen de informatie die ze kunnen/mogen geven is slecht...:)

Rutt 07-07-09 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erwinh (Bericht 319620)
Heb je al een brief van T-Mobile gehad?


Ik heb gelijk eigelijk een bevestiging via de mail gehad,maar verder helemaal niets.
Heb net 5 min geleden met ze gebeld,en ze hebben op het moment een systeem onderhoud,dus konden ze niet kijken hoe de status van mijn bestelling is........over 2 dagen konden ze weer in het systeem kijken en kijken hoe het met mijn bestelling zit.........
Zal wel........weet niet wat ik daarvan geloven moet maargoed.......

freekb 07-07-09 22:58

hier hetzelfde.... op 25 juni de zwarte 32G besteld (zakelijk)... laatste telefoontje met T-mobile: voor eind juli (!) wordt de telefoon geleverd.. nee, preciezere datum kunnen we niet geven.

Heel fijn!

refie 08-07-09 07:03

Hier ook het zelfde 26 juni in de zakelijke online shop besteld, ontvangstbevestiging gehad. Gebeld voor een opdrachtbevestiging die zou ik binnen 2 dagen krijgen... we wachten al een week op de bevestiging.

Rutt 08-07-09 07:22

Eergister zei een medewerker van T-mobile dat ik hem deze week kon verwachten en anders begin volgende week,mijn contract gaat de 13`de in namelijk,maar andere medewerkers zeggen weer andere dingen,je word er gewoon niet wijzer van.......
Zit niets anders op dan af te wachten.......

flakkee-john 08-07-09 08:35

mijne is gisteren binnen gekomen, nu no probleem bij t-mobile dat ze aan het updaten zijn en niets kunnen veranderen in mijn abbo. Weer tot morgen wachten, tewrijl ik graag onderweg ook internet wil gebruiken en dta nu nog niet bij mijn abbo heb zitten.

Ben bang voor dikke rekening als ik nu heel de dag een beetje ga surfen p het net.
Verder helemaal goud hoor de nieuwe iphone

BLijft nog steeds een vaag teken dat t-mobile zo raar met alles om gaat

spongebart 08-07-09 09:57

Het is inmiddels 8 juli, en vandaag zou het systeem weer up 'n running zijn... Helaas, tot mijn grote schrik vond ik op t-mobile.nl de mededeling dat het onderhoud nog zeker tot 9 juli gaat duren... Weer een dag onduidelijkheid...

Net met de klanten"service" aan de telefoon gehangen, en zelfs een klachtenformulier is op dit moment niet tevoorschijn te toveren, aangezien ook deze in het systeem des doods te vinden is!!

Werkelijkwaar, een SCHANDE!!! Heb al meerdere malen gemeld, dat ik geld kom brengen... niet kom halen!!!!

Trouwens... Flakkee-John, wanneer en op welke manier heb jij je bestelling geplaatst???

nomad 08-07-09 10:22

Ik heb de mijne op 24 juni telefonisch besteld en op 2 juli is ie afgeleverd. Wel even de druk op de ketel gehouden en elke dag even gebeld waar het ordernummer bleef en toen ik dat eenmaal had, even AMP gebeld en de volgende dag was ie al binnen. Alles bij elkaar 8 dagen. Het kan dus wel.

spongebart 08-07-09 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nomad (Bericht 320393)
Ik heb de mijne op 24 juni telefonisch besteld en op 2 juli is ie afgeleverd. Wel even de druk op de ketel gehouden en elke dag even gebeld waar het ordernummer bleef en toen ik dat eenmaal had, even AMP gebeld en de volgende dag was ie al binnen. Alles bij elkaar 8 dagen. Het kan dus wel.

Ik geloof je niet!!!;)

Nee hoor, ik ben alleen vreselijk jaloers!!!!! Opzich wel hoopvol, dit bericht... maar ik heb er op dit moment nogsteeds weinig vertrouwen in!!

flakkee-john 08-07-09 14:04

Ik heb mijn iPhone vrijdag 19 juni om 9:20 besteld.
En gisteren pas binnen. 1000 keer gebeld en gisteren pas bezorgd. 7 juli

nu gezeik dat mijn abbo nog niet omgezet kan worden wegens een update!!!!!!!!!!!!!!!
Gaat goed bij tmobile

Bimmer 08-07-09 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nomad (Bericht 320393)
Ik heb de mijne op 24 juni telefonisch besteld en op 2 juli is ie afgeleverd. Wel even de druk op de ketel gehouden en elke dag even gebeld waar het ordernummer bleef en toen ik dat eenmaal had, even AMP gebeld en de volgende dag was ie al binnen. Alles bij elkaar 8 dagen. Het kan dus wel.

Pfffff, ik gun het je maar ik heb kromme tenen :mad: (19/6 om 10.15 besteld via de telefoon).

spongebart 08-07-09 16:35

Nou, voor mij is dan ook eindelijk het tij gekeerd... Toch maar weer even gecheckt op aflevertijd.nl, en ja hoor... vandaag gebelt, morgen in huis!

Ookal ben ik blij dat ik van dit gek*t af ben, het klachten formulier kunnen ze deze dagen nog verwachten!!! En ik verzoek iedereen zo'n klachtenformulier in te vullen en op te sturen (mits de website van T-mobile het doet uiteraard;))...

Succes, en keep me posted!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:22.