//

Ik wil geen iPhone meer

Ik wil geen iPhone meer discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds augustus 2008 een iPhone 3G van T-mobile met een i-150 abonnement. De telefoon bevalt mij steeds minder goed. Vrienden van mij hebben ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-10-09, 22:29
miecak miecak is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Unhappy Ik wil geen iPhone meer

Ik heb sinds augustus 2008 een iPhone 3G van T-mobile met een i-150 abonnement.

De telefoon bevalt mij steeds minder goed. Vrienden van mij hebben Android toestellen, die mij veel beter bevallen.

Zijn er überhaupt mogelijkheden om van een iPhone naar een Android over te stappen (zonder dat het klauwen vol geld kost).
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-10-09, 22:32
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Je kunt hem hier te koop aanbieden
__________________

  #3  
Oud 25-10-09, 22:40
miecak miecak is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Je kunt hem hier te koop aanbieden
Ik heb overigens niet bijster veel verstand van abonnementen. Dus ik hoop niet dat ik domme vragen ga stellen.

Als ik mijn iPhone nu verkoop, zit ik dan niet voor een klein jaar aan een abonnement vast zonder telefoon? Ik kan neem ik aan niet zomaar de simcard van mijn huidige iPhone in een willekeurige unlocked Android toestel doen en daarmee mijn abonnement afmaken.
  #4  
Oud 25-10-09, 23:36
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Waarom leg je dit soort vragen niet voor aan T-mob zelf? Het is hier geen T-mob helpdesk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miecak Bekijk bericht
Ik heb overigens niet bijster veel verstand van abonnementen. Dus ik hoop niet dat ik domme vragen ga stellen.

Als ik mijn iPhone nu verkoop, zit ik dan niet voor een klein jaar aan een abonnement vast zonder telefoon? Ik kan neem ik aan niet zomaar de simcard van mijn huidige iPhone in een willekeurige unlocked Android toestel doen en daarmee mijn abonnement afmaken.
  #5  
Oud 25-10-09, 23:51
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Je kan je T-Mobile SIM gewoon in elk toestel stoppen, zolang het toestel dit toelaat natuurlijk. (Dus het toestel moet simlock vrij of van T-Mobile zijn.)

Ik heb zelf dezelfde SIM van T-Mobile inmiddels in een T630, RaZR, 2 HTC toestellen en nu de iPhone gehad, nooit een probleem. Soms "ziet" T-Mobile het zelfs en krijg je meteen de nieuwe instellingen voor het betreffende toestel door. Geen idee wanneer dat wel of niet werk, maar soms kreeg ik dat.

Dus of je je SIM over kunt zetten gaat helemaal af hangen van het Android toestel dat je gaat aanschaffen.
  #6  
Oud 26-10-09, 00:21
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miecak Bekijk bericht
De telefoon bevalt mij steeds minder goed. Vrienden van mij hebben Android toestellen, die mij veel beter bevallen.
Serieus bedoeld (dus geen "fanboy" vraag/antwoord): wat bevalt jou beter aan Android?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #7  
Oud 26-10-09, 00:36
miecak miecak is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Standaard

Het ontwikkelen van mobiele applicaties is voor mij onmogelijk, omdat ik geen Mac heb. Mijn iPhone is het enige Apple product dat ik bezit.
Bovendien ben ik bedreven in het programmeren in Java. Applicaties voor Android telefoons kunnen gewoon in Windows en Java worden gemaakt.

Ik maak (bijna exclusief) gebruik van Google diensten en de integratie van Google diensten op de iPhone is niet meer dan matig. Op de Android toestellen is dit vele malen beter (vind ik).

Lijkt wellicht niet veel, maar het is voor mij genoeg.

Bedankt voor de tips overigens. Hier kan ik wat mee.
  #8  
Oud 26-10-09, 01:12
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Bedankt voor je antwoord!

Ik herken een hoop; ook bij mij is de iPhone het enige Apple product in huis en ik gebruik Google voor zowel mail, contacten als agenda. Zeker nu Google ook push voor mail heeft ben ik best wel tevreden met hoe al deze diensten werken op een iPhone.

Wat is er concreet (nog) beter op Android op dit gebied?

(dat je niet op een Windows PC voor de iPhone kunt ontwikkelen vind ik ook jammer)
  #9  
Oud 26-10-09, 08:55
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miecak Bekijk bericht
Het ontwikkelen van mobiele applicaties is voor mij onmogelijk, omdat ik geen Mac heb. Mijn iPhone is het enige Apple product dat ik bezit.
Ik maak (bijna exclusief) gebruik van Google diensten en de integratie van Google diensten op de iPhone is niet meer dan matig. Op de Android toestellen is dit vele malen beter (vind ik).

Lijkt wellicht niet veel, maar het is voor mij genoeg.
Ken genoeg die alleen een PC hebben maar wel OSX erop hebben draaien, uuhhhmmm .
Ok, dat is een ander onderwerp en niet bespreekbaar hier.

Ben ook echt wel benieuwd wat die toestellen meer kunnen op het gebied van Google, Android is ook ontwikkeld door Google dus gek vind ik het niet.

Ik ken die Android toestellen niet dus dit is pure nieuwsgierigheid.
  #10  
Oud 26-10-09, 09:32
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Dat je geen iPhone apps kunt ontwikkelen in een Windows environment is inderdaad jammer, maar zoals Dragon zegt is het ook mogelijk OS X te installeren op een PC. Wat ook nog kan is gewoon een Mac Mini kopen (De vorige generatie kost nu €439 bij de A-Mac in Den Bosch, Utrecht, Eindhoven en Amersfoort: klik), met een kleine investering (in dit geval €439 (Mac Mini) + €99 (Developer Contract) = €538) is niks mis.

Verder staat het je natuurlijk vrij Android beter te vinden dan het iPhone OS
  #11  
Oud 26-10-09, 09:59
jjeroen jjeroen is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

weet wel wat je doet. op vele punten is android weer minder dan iphone. ik heb zelf ook een tijdje getwijfeld over de overstap, met name omdat ik de houding van apple niet echt waardeer. maar bij android heb je (volgens mij) een gigantisch kleiner apps aanbod en (tot nu toe) alleen nog maar technische innovatie en geen UI verbeteringen bij 3rd party apps. ik blijf nog even bij apple, met een jailbreak kun je toch nog aardig uit de voeten en haal je aardig wat beperkingen van apple weg.
  #12  
Oud 26-10-09, 10:34
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Discussie verplaatst naar iPhone Koopadvies en ervaringen, hoort hier meer thuis
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #13  
Oud 26-10-09, 10:54
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Als Apple fan (het product, niet de firma) moet ik zeggen dat miecak best goede argumenten heeft hoor. Persoonlijk hou ik niet zo van gratis online diensten i.v.m. reclamemeuk, dus ik heb voor MobileMe gekozen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat goede synchronisatie/samenwerking met iets dat je veel gebruikt een hoge prioriteit heeft.

En dat je alleen op Apple kunt ontwikkelen voor de iPhone is vast geen willekeurige keuze geweest van Apple. Ze hopen natuurlijk dat mensen die geld zien in het ontwikkelen voor de iPhone dan minstens ook nog een Apple desktop of laptop aanschaffen als ze die nog niet hadden. Dit topic bewijst wel dat dat ook averechts kan werken dus.

Zo moeilijk moet het toch niet zijn (voor Apple) om die SDK ook voor Windows te maken, temeer daar deze officieel alleen maar zou werken met de Intel Macs. Toen de iTunes store ineens gigantisch begon aan de slaan (in de "alleen nog muziek" tijd) hadden ze iTunes tenslotte ook in no-time voor Windows beschikbaar.

Ook al moet ik zelf niks hebben van Windows; ik hoop toch dat ze daar ook ooit de SDK voor maken. Kan de ontwikkeling van nieuwe apps alleen maar ten goede komen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
me iphone wil niet meer Talithavg Archief 7 18-11-09 14:32
iPhone 1e gen.: Beta 4, paarse schermen, wil geen kant meer op. buikpijn Unlock 11 22-05-09 09:03
iphone wil niet veder beeld blijft op het oplaad teken staan hij wil niks meer mike18 Unlock [archief] 2 18-02-08 09:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:08.