iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 4 via Belsimpel.nl (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/63839-iphone-4-via-belsimpel-nl.html)

BarTender 13-08-10 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RTW (Bericht 529553)
Hier eigenlijk hetzelfde, op 27/7 besteld en na bevestiging dat het contract ontvangen was geen enkele reactie op mails.

Tot gisteren de standaard mail dat de levertermijn onbekend is. Onacceptabel dat er niet gereageerd wordt op eerdere mails terwijl ze bij bestelling aangeven dat de levertijd 2 weken is, en dat als er niet binnen 5 werkdagen geleverd wordt er contact opgenomen wordt.

Na een aantal verzoeken om annuleren gisteren de bevestiging daarvan gekregen. Maar vanwege de uitermate onprofessionele gang van zaken heb ik wel een klacht bij het Qshops keurmerk en Belsimpel zelf ingediend.

En daarna gewoon aangeschaft bij een winkel die nog voorraad had.

Welke winkel? :P

rabe 13-08-10 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RTW (Bericht 529553)
Hier eigenlijk hetzelfde, op 27/7 besteld en na bevestiging dat het contract ontvangen was geen enkele reactie op mails.

Tot gisteren de standaard mail dat de levertermijn onbekend is. Onacceptabel dat er niet gereageerd wordt op eerdere mails terwijl ze bij bestelling aangeven dat de levertijd 2 weken is, en dat als er niet binnen 5 werkdagen geleverd wordt er contact opgenomen wordt.

Na een aantal verzoeken om annuleren gisteren de bevestiging daarvan gekregen. Maar vanwege de uitermate onprofessionele gang van zaken heb ik wel een klacht bij het Qshops keurmerk en Belsimpel zelf ingediend.

En daarna gewoon aangeschaft bij een winkel die nog voorraad had.

Ik ben benieuwd hoe (en of) ze je klacht gaan behandelen...laat hier even wat weten als je iets hoort, ik wacht ook nog op een andere klachtbehandeling van belsimpel, maar dat gaat bij hun net zo als met de iphone...het duurt heel lang...en er komt wel/niet/wel/niet/wel/niets...:confused:

RTW 13-08-10 16:30

Ik heb inmiddels een reactie op mijn klacht, 10 minuten nadat ze via mail de klacht van Qshops hebben gekregen.

Er is gebeld, maar ik was in bespreking. Heb daarna een e-mail ontvangen waarin wordt aangegeven dat ze graag de gang van zaken willen toelichten. En de toezegging mijn aanbetaling z.s.m. terug te storten (inmiddels wel een bevestiging van de annulering ontvangen).

Op zich een nette afhandeling van de klacht. Dat heb ik ze ook gemeld.

Ik heb alleen weinig behoefte aan een verdere toelichting. Je moet gewoon je afspraken nakomen en in ieder geval je klanten fatsoenlijk informeren en reageren op e-mails. Ook al kunnen ze zelf weinig doen aan de beperkte voorraad via T-Mobile.

Voor mij dus geen bestellingen meer bij Belsimpel of wat daar verder nog voor doorgaat (kreeg het standaard mailtje vanuit een andere handelsnaam, ook al erg onprofessioneel).

En de telefoon gevonden door het filiaal van telefoonkopen.nl in Roosendaal te bellen. Ze gaven zelf gisterenmiddag aan de laatste 16GB op voorraad te hebben.

gwjans 13-08-10 17:59

nog een tevreden over de afhandeling van belsimpel. Ik heb zojuist na mijn annulering het totale aankoop bedrag terug gestort gekregen. Nu hopen dat the phone house opschiet.

aresbrutus 14-08-10 01:06

Ik wou ook even melden dat ik mijn geld ook terug gestort heb gekregen vandaag. Vind het wel jammer dat dit gedoe allemaal moest, maar goed nu afwachten op een telefoontje van phonehouse voor een afspraak wanneer ze m binnen hebben.

edtje25 14-08-10 01:41

idd
Donderdagochtend geannuleerd, vrijdag avond mijn geld teruggestort.

Als ze nou eens in dat tempo iphone's 4 gingen leveren... :)

gwjans 14-08-10 09:42

de website van belnu.nl geeft aan dat het 16 gb model op voorraad is. hoe betrouwbaar zal dit zijn?

Alex.c 14-08-10 10:31

Vorig weekend stond er 'Direct leverbaar' en heb deze gelijk besteld.
Paar dagen later eens opgebeld, krijg je te horen dat deze niet op voorraad waren.
Schijnbaar stonden er nog een flink aantal backorders die eerst verwerkt moest worden.
Dit is in de tussentijd geweest dat er 'Direct leverbaar' stond, slecht...

Ik heb hem nu weer besteld bij Belnu.nl, ik hou jullie op de hoogte!

INCTRL 14-08-10 13:58

Zijn echt grappenmakers/ oplichters bij Belsimpel. Als je een iphone met contractvelenging wil (relax online) betaal je meer dan als je een nwe abbo neemt als nwe klant. ...probeer zelf maar uit op die website van die grapjassen.

White Muscle 14-08-10 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door INCTRL (Bericht 530908)
Zijn echt grappenmakers/ oplichters bij Belsimpel. Als je een iphone met contractvelenging wil (relax online) betaal je meer dan als je een nwe abbo neemt als nwe klant. ...probeer zelf maar uit op die website van die grapjassen.

Bij contractverlenging moet je (bijna) altijd meer betalen als dat je een nieuwe klant bent.

Zo proberen ze gewoon nieuwe klanten te werven.;)

RTW 14-08-10 15:44

Ondanks dat ik mijn aanbetaling inmiddels terug heb ontvangen zou ik geen zaken meer doen met deze winkel. Zeker omdat ik nu merk dat ze vanuit allerlei namen opereren en deze door elkaar gebruiken....

Kreeg de betaling bijvoorbeeld terug van "metjelaptoponline". Een vreemd netwerk van handelsnamen en BV's. Vooruitbetalen zou ik zeker niet doen (daarom had ik ook een creditcard gebruikt).

Je weet niet met wie je te maken hebt, en als er iets omvalt kan je mooi naar je aanbetaling fluiten.... nu kom ik tegen:

Metjelaptoponline.nl is een webwinkel;
onderstaand adres is enkel een administratiekantoor.

Ons adres:
metjelaptoponline.nl
Grote Markt 8 A
9712 HT Groningen


en

Belsimpel.nl is een onderdeel van MobielWerkt B.V.

Erg schimmig allemaal...

harras 15-08-10 12:08

Onzin!
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RTW (Bericht 530991)
Ondanks dat ik mijn aanbetaling inmiddels terug heb ontvangen zou ik geen zaken meer doen met deze winkel. Zeker omdat ik nu merk dat ze vanuit allerlei namen opereren en deze door elkaar gebruiken....

Kreeg de betaling bijvoorbeeld terug van "metjelaptoponline". Een vreemd netwerk van handelsnamen en BV's. Vooruitbetalen zou ik zeker niet doen (daarom had ik ook een creditcard gebruikt).

Je weet niet met wie je te maken hebt, en als er iets omvalt kan je mooi naar je aanbetaling fluiten.... nu kom ik tegen:

Metjelaptoponline.nl is een webwinkel;
onderstaand adres is enkel een administratiekantoor.
Ons adres:
metjelaptoponline.nl
Grote Markt 8 A
9712 HT Groningen

en

Belsimpel.nl is een onderdeel van MobielWerkt B.V.

Erg schimmig allemaal...

Wat een onzin zeg! Alleen omdat ze leveringsproblemen hebben met de iphone is het bedrijf onbetrouwbaar???? Uit niets blijkt dat dat het bedrijf niet betrouwbaar is. Het feit dat een bedrijf meedere ondernemningen heeft betekend niet dat het schimmig is! Beetje jammer dat je deze conclusie trekt!

RTW 15-08-10 15:24

Leveringsproblemen hebben er niets mee te maken... wel met het niet communiceren en onduidelijkheid met welke partij je nu te maken hebt.

Maar ze hebben netjes de aanbetaling teruggeboekt.

Het gebruik van allerlei handelsnamen terwijl ik alleen een contract met Belsimpel had is onprofessioneel/verdacht, en je loopt gewoon risico bij vooruitbetalen. Het is erg eenvoudig om juist voor zo'n gewild artikel veel bestellingen te incasseren en dan de zaak failliet laten gaan.

Dat zal hier wel niet het geval zijn, maar dit is wel iets wat je enigzins voorzichtig zou moeten maken.... en trouwens waarom zou je er bestellen, de enige reden was dat ze de indruk hebben gewekt snel te kunnen leveren?

INCTRL 15-08-10 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door White Muscle (Bericht 530971)
Bij contractverlenging moet je (bijna) altijd meer betalen als dat je een nieuwe klant bent.

Zo proberen ze gewoon nieuwe klanten te werven.;)


Tmobile moet klanten werven. Belsimpel is niet meer dan een tussenpersoon. Nog belangrijker dan nwe klanten werven is huidige klanten: BEHOUDEN.

En ik weet niet op welke planeet jij dan woont. Maar op mijn planeet is het rationeler dan dat vaste klanten de enige zijn die een contract kunnen verlengen en daardoor korting krijgen...ook wel "klantbehoud" genoemd in de marketing.

Dat een nwe klant meer korting zou krijgen dan een vaste klant is de wereld op zijn kop natuurlijk.

White Muscle 15-08-10 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door INCTRL (Bericht 532237)
Tmobile moet klanten werven. Belsimpel is niet meer dan een tussenpersoon. Nog belangrijker dan nwe klanten werven is huidige klanten: BEHOUDEN.

En ik weet niet op welke planeet jij dan woont. Maar op mijn planeet is het rationeler dan dat vaste klanten de enige zijn die een contract kunnen verlengen en daardoor korting krijgen...ook wel "klantbehoud" genoemd in de marketing.

Dat een nwe klant meer korting zou krijgen dan een vaste klant is de wereld op zijn kop natuurlijk.

En toch is het een feit dat nieuwe klanten meer korting krijgen dan een klant die bijvoorbeeld 2 jaar geleden een nieuw 2 jarig contract heeft afgesloten.

Ik weet dat het stom klinkt en dat is het natuurlijk ook, maar ga maar eens bij belcompany.nl of gsmweb kijken wat je voor een nieuw contract of een verlenging betaald.

INCTRL 15-08-10 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door White Muscle (Bericht 532290)
En toch is het een feit dat nieuwe klanten meer korting krijgen dan een klant die bijvoorbeeld 2 jaar geleden een nieuw 2 jarig contract heeft afgesloten.

Ik weet dat het stom klinkt en dat is het natuurlijk ook, maar ga maar eens bij belcompany.nl of gsmweb kijken wat je voor een nieuw contract of een verlenging betaald.


Staaf die sprookjes feiten van jou dan eens.

Iem. die 2 jaar gelden een 2 jarig contract heeft afgesloten moet toch behouden worden door de huidige provider? OF snap je dat echt niet?

Maargoed, ik ben benieuwd naar de harde bewijzen van jouw (buitenaardse) visie op deze zaak.

Juist heel veel dealersites doen niet eens aan de optie "contractverlenging" ...want die marge die Tmobile hun geeft voor het behoud van een klant stoppen ze liever zelf in hun zak dan dat zij dit doorberekeninen in extra toestelkorting. Check bijvoorbeeld Gsmweb...zie nergens een optie "ben al klant" oid.

White Muscle 15-08-10 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door INCTRL (Bericht 532297)
Staaf die sprookjes feiten van jou dan eens.

Iem. die 2 jaar gelden een 2 jarig contract heeft afgesloten moet toch behouden worden door de huidige provider? OF snap je dat echt niet?

Maargoed, ik ben benieuwd naar de harde bewijzen van jouw (buitenaardse) visie op deze zaak.

Juist heel veel dealersites doen niet eens aan de optie "contractverlenging" ...want die marge die Tmobile hun geeft voor het behoud van een klant stoppen ze liever zelf in hun zak dan dat zij dit doorberekeninen in extra toestelkorting. Check bijvoorbeeld Gsmweb...zie nergens een optie "ben al klant" oid.

Moet je even beter kijken....
Er staat gewoon "Contractverlenging".

Als je die vergelijkt met een nieuw abonnement zijn deze gewoon duurder..

INCTRL 15-08-10 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door White Muscle (Bericht 532322)
Moet je even beter kijken....
Er staat gewoon "Contractverlenging".

Als je die vergelijkt met een nieuw abonnement zijn deze gewoon duurder..


Ipv je nu concreet een link neerzet...dan hoeven we niet telkens in de ruimte te blijven lullen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door White Muscle (Bericht 532322)
Moet je even beter kijken....
Er staat gewoon "Contractverlenging".

Als je die vergelijkt met een nieuw abonnement zijn deze gewoon duurder..


Als dat werkelijk zo is zal de eigenaar van deze shop waarschijnlijk niet geslaagd zijn voor zijn eindexamen "zelfstandig ondernemen en marketingstrategie".

White Muscle 16-08-10 09:21

Hier het "concrete" bewijs.

Nieuw Abonnemen:

http://i36.tinypic.com/2zgya0g.jpg

Verlenging:

http://i34.tinypic.com/4l4nd0.jpg


Ik kan er ook niks aan doen, maar ik heb gewoon de ervaring dat verlengen duurder is als een nieuw contract.

edit\.... Ik heb het hier dan ook over een Relax abonnement en niet een iPhone abonnement.

p.roeleveld 16-08-10 09:31

Had je er dan ook nog aan gedacht, dat bij het afsluiten van een nieuw abo, men meestal aansluitkosten moet betalen (a € 52,95) en bij verlenging niet? Dus per saldo is verlengen dan goedkoper.
Daarnaast moet ik wel opmerken, dat als je hetzelfde doet bij Belsimpel.nl er meestal € 1,- verschil tussen zit, in het voordeel van verlengen, dus het verhaal gaat niet altijd op. Mijn ervaring is, dat je bij verlengen meestal hetzelfde betaald als voor een nieuw abonnement.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:05.