iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 4 via Belsimpel.nl (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/63839-iphone-4-via-belsimpel-nl.html)

Ummah 11-08-10 04:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BarTender (Bericht 525835)
Ik heb m'n iPhone de 27e juli besteld en meteen het contract verstuurd. Meneer wist mij te vertellen dat ik 'm op z'n vroegst eind deze week kan verwachten.

En ook ik word totaal niet op de hoogte gehouden over wat dan ook, slechts na lang doorzeuren. Erg slecht en ook zeker mijn laatste aankoop via hun website.

Einde van deze week wtf.
Ze liegen gewoon waar je bij staat.
ik heb hem op 31 juni bestelt, volgens de berichten hier op dit topic lezen de medewerkers vanuit een script wat normaal is voor een callcenter.
Gewoon afwachten tot je een mail krijgt over de verzending of je kan hem annuleren als je niet te laat bent.

edtje25 11-08-10 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BarTender (Bericht 525835)
Ik heb m'n iPhone de 27e juli besteld en meteen het contract verstuurd. Meneer wist mij te vertellen dat ik 'm op z'n vroegst eind deze week kan verwachten.

En ook ik word totaal niet op de hoogte gehouden over wat dan ook, slechts na lang doorzeuren. Erg slecht en ook zeker mijn laatste aankoop via hun website.

Laat ons vrijdag (of eerder) maar weten of je de iphone 4 ontvangen hebt.

BarTender 11-08-10 09:40

Zal ik doen

gwjans 11-08-10 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BarTender (Bericht 525835)
Ik heb m'n iPhone de 27e juli besteld en meteen het contract verstuurd. Meneer wist mij te vertellen dat ik 'm op z'n vroegst eind deze week kan verwachten.

En ook ik word totaal niet op de hoogte gehouden over wat dan ook, slechts na lang doorzeuren. Erg slecht en ook zeker mijn laatste aankoop via hun website.

Ik heb hem dus ook de 27 ste besteld en alles direct opgestuurd wat ze nodig hadden. Contract e.d.
Eind van de week...... ik zou dan erg blij zijn moet ik zeggen. maar inderdaad erg weinig informatie krijg je van ze los. Heb ook geen zin om te bellen. en bij het mailen krijg je alleen een standaard mailtje. Ook als je echt vraagt welke positie je inneemt. Ik mail ze gewoon elke dag! wel opassen dat ze niet gek van me worden natuurlijk. Anders lig ik onderop.

rwijnbergen 11-08-10 11:34

Ook ik heb hem op de 27 besteld. Hoor overal mensen die hem al hebben. Totaal geen communicatie van belsimpel over de status van de bestelling. Vorige week te horen gehad dat ik hem waarschijnlijk deze week krijg. Wat is het hele nut van een pre-order bij een T-Mobile exclusive partner ????

dwaine 11-08-10 11:51

27 juli iphone 4 besteld bij belsimpel en gelijk het contract verstuurd,
maar helaas nog geen iphone ontvangen ontvangen.

vandaag geprobeerd te bellen alleen er wordt niet opgenomen :S krijg een bandje met het bericht dat het erg druk is vanwege de nieuwe iphone 4.
straks nog maar is proberen.

gwjans 11-08-10 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dwaine (Bericht 526120)
27 juli iphone 4 besteld bij belsimpel en gelijk het contract verstuurd,
maar helaas nog geen iphone ontvangen ontvangen.

vandaag geprobeerd te bellen alleen er wordt niet opgenomen :S krijg een bandje met het bericht dat het erg druk is vanwege de nieuwe iphone 4.
straks nog maar is proberen.

De drukte........ sja was te verwachten toch?
Bestel daar echt niet meer.

Thafit 11-08-10 13:19

Na wat rond gekeken te hebben hier heb ik maar even een accountje gemaakt.

Op 28 juli heb ik een bestelling geplaatst voor de iPhone 4 16GB (zelfde dag was het contract nog rond) en tot op heden helemaal niets gekregen. Had nog een mailtje gestuurd, waarop ik te horen kreeg dat het vanaf de bestel datum nog 2 weken zou duren (dus vandaag of morgen). Vandaag weer even gebeld en de helpdesk medewerker kon me helemaal niets vertellen... Kan morgen zijn, maar ook volgende week. Er is op dit moment geen voorraad, maar ze krijgen zo nu en dan wat binnen.

Waardeloos, hoezo heet het dan nog een helpdesk?

Nemisis2003 11-08-10 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thafit (Bericht 526225)
Waardeloos, hoezo heet het dan nog een helpdesk?

Wind je niet zo op man, je hebt gewoon veel te laat besteld. Op 20 juli waren de voorinschrijvingen bij T-Mobile. Toen werd al aangekondigd dat er rekening gehouden moest worden met een levertijd tot 8 weken.
Meneer besteld op 28 juli (8 dagen later zelfs) en is boos dat hij hem nog niet heeft..

Hier even de laatste info voor jou:

Update levertijd iPhone 4 16 & 32gb Voor bestellingen die op 20 juli zijn gedaan geldt vanaf vandaag een levertijd van maximaal 3 weken. 1/3
2:57 AM Aug 6th

Voor bestellingen die vanaf 30 juli zijn gedaan geldt nog een levertijd van maximaal 5 weken. 2/3
2:58 AM Aug 6th

Ga er maar vanuit dat je rekening moet houden met de levertijd die voor 30 juli bestellingen is afgegeven. Dus sinds 6 augustus nog 5 weken.
Midden september zul je dus je iPhone zeker hebben. Belsimpel krijgt vast geen voorkeursbehandeling.

En nu even weer afkoelen!! Als je echt zo'n haast had om hem te hebben had je maar meer moeite moeten doen. Daarvoor ben ik ook 20 juli vroeg m'n nest uit gegaan.

Dat is een verschil in mentaliteit tussen early adopters en de early majority. Deal with it.

Thafit 11-08-10 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 (Bericht 526328)
Wind je niet zo op man, je hebt gewoon veel te laat besteld.

Ik heb het daar ook niet over, ik heb het over de manier waarop de helpdesk mij te woord staat. Van een helpdesk mag je wel wat meer verwachten.

Vind het niet erg om te wachten, men huidige telefoon is prima, maar ik wil weten waar ik aan toe ben ;)

Belsimpel heeft mij via mail laten weten dat de wachttijd 2 weken zou zijn, dit stond ook op de site toen ik mijn bestelling plaatste.

Ik ben niet boos, ik wind me niet op en hoef niet af te koelen. Chillax!

BarTender 11-08-10 18:01

Ik heb geannuleerd. De meneer vertelde mij dat het nog weel 2 weken kon duren. Ben net naar telefoonkopen.nl gefietst en daar gereserveerd. Duurt ook 2 weken maar heb wel duidelijkheid.

Alex.c 11-08-10 19:53

Ik heb zowel online besteld bij T-Mobile (30-07-2010, 16GB zwart) als bij Belsimpel.nl (05-08-2010, 16GB zwart)
Kijken wie het snelste gaat leveren...
Die als laatste is kan ik uiteraard annuleren, tenzij het IMEI nummer is gekoppeld aan mijn abonnement.
Maar dat is alleen zo als de telefoon op punt staat om uit te leveren.

Jammergenoeg laat besteld bij Belsimpel.
Het abonnement is wel alvast goedgekeurd door T-Mobile.
Vorige week gebeld en te horen gekregen dat ze binnen 2 weken een nieuwe levering zouden ontvangen.
Of ik daar bij zou zitten kon hij niet zeggen, hij kon de lijst met backorders ook niet inzien.
Vandaag weer gebeld, het kon nog minimaal 2 weken duren maar geschat wordt zo'n 4 weken.
Mij werd wel aangeraden tussentijds te vragen naar de status, opmerkelijk is dat hij zei 'wel telefonisch, e-mail zal op dit moment weinig nut hebben...'.

Ben benieuwd of en hoe snel de anderen hem via belsimpel binnen hebben :)

edtje25 11-08-10 20:42

net belsimpel aan de de lijn gehad (zelf gebeld) vroeg naar de status van mijn opdracht en kreeg doodleuk te horen dat ze mijn contract 'kwijt' waren. Uiteindelijk konden aan de hand van mijn faxopdracht mijn contract terugvinden. Nee zei de medewerker... dit heeft geen gevolgen voor de status van uw bestelling. Ja mijn %$$%&&.

Je kan er helaas niets aan beginnen.. De medewerker vertelde mij dat ze 1000 iphone 4 besteld hadden als pre order.. maar ze krijgen ze maar mondjesmaad per week binnen.

Toen kreeg ik t standaard verhaal dat ik mijn toestel zeker moeten ontvangen tussen 2 en 4 weken.

De volgende keer doe ik t anders...

BarTender 11-08-10 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edtje25 (Bericht 526901)
net belsimpel aan de de lijn gehad (zelf gebeld) vroeg naar de status van mijn opdracht en kreeg doodleuk te horen dat ze mijn contract 'kwijt' waren. Uiteindelijk konden aan de hand van mijn faxopdracht mijn contract terugvinden. Nee zei de medewerker... dit heeft geen gevolgen voor de status van uw bestelling. Ja mijn %$$%&&.

Je kan er helaas niets aan beginnen.. De medewerker vertelde mij dat ze 1000 iphone 4 besteld hadden als pre order.. maar ze krijgen ze maar mondjes maand per week binnen.

Toen kreeg ik t standaard verhaal dat ik mijn toestel zeker moeten ontvangen tussen 2 en 4 weken.

De volgende keer doe ik t anders...

Man man man. Echt ongelooflijk slecht.

edtje25 11-08-10 22:46

Ik denk dat ik blij mag zijn als ik hem de eerste week van september ontvang...

aresbrutus 11-08-10 23:02

Ik werd vanmiddag gebeld dat ik iets mis bij het inleveren van het contract die ik op 28 Juli had verstuurd. Hier komen ze pas 2 weken achter terwijl ze gelijk op 28e gewoon al geaccepteerd hadden dus dat ze alles in orde hadden ontvangen. Dus heb ik maar verteld dat ik mijn bestelling toch wil gaan annuleren. Hopelijk storten ze binnen een paar dagen mijn geld terug want wil natuurlijk zo snel mogelijk ergens anders gaan kopen. Ik ga morgen even langs bij belcompany en maar hopen dat het daar op vooraad hebben alhoewel het mij sterk lijkt.

edtje25 12-08-10 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aresbrutus (Bericht 527139)
Ik werd vanmiddag gebeld dat ik iets mis bij het inleveren van het contract die ik op 28 Juli had verstuurd. Hier komen ze pas 2 weken achter terwijl ze gelijk op 28e gewoon al geaccepteerd hadden dus dat ze alles in orde hadden ontvangen. Dus heb ik maar verteld dat ik mijn bestelling toch wil gaan annuleren. Hopelijk storten ze binnen een paar dagen mijn geld terug want wil natuurlijk zo snel mogelijk ergens anders gaan kopen. Ik ga morgen even langs bij belcompany en maar hopen dat het daar op vooraad hebben alhoewel het mij sterk lijkt.

Ongelofelijk!

De kans dat ze dit jaar webwinkel van het jaar worden zal niet zo groot zijn!

p.roeleveld 12-08-10 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 (Bericht 526328)
En nu even weer afkoelen!! Als je echt zo'n haast had om hem te hebben had je maar meer moeite moeten doen. Daarvoor ben ik ook 20 juli vroeg m'n nest uit gegaan.

Dat is een verschil in mentaliteit tussen early adopters en de early majority. Deal with it.

Leuk verhaal over early adopter of early majority. Echter mijns inziens, klopt dit niet helemaal. Immers het gaat niet om nieuwe techniek, want mobiel bellen bestaat al wat jaren. De early adopters hiervan, waren die mannen die met van die koffers vol batterijen liepen en een baksteen als mobiele telefoon hadden :d
Mocht je het specifiek over de iPhone hebben, dan zit je nog niet aan de early adopters, want dit is ondertussen alweer versie 4 (iPhone, iPhone 2, iPhone 3G/3GS en nu iPhone 4). Dit product zit volgens mij in de maturity van zijn levenscyclus en hier horen (technologische vernieuwingen bij, zoals die van de iPhone 4). De mensen die dit kopen zijn dan de late majority. De early adopters kunnen ervoor kiezen om hun bestaande product in deze fase te vervangen voor het vernieuwde exemplaar. Maar dit even terzijde.

Tja, ik zit er ook nog steeds op te wachten en ik heb op 5 juli reeds besteld en betaald bij Belsimpel. Ik had nl. wel haast en ik wist dat ik eind juli met vakantie was, vandaar. Ik begrijp de frustratie van anderen over de helpdesk erg goed. Ik krijg alleen informatie als ik zelf bel of zelf actie onderneem.

BarTender 12-08-10 10:14

TPH heeft op dit moment nog voorraad 16GBs. Net gebeld en besteld, word vanmiddag gebeld voor afspraak. Dus mensen die nog 1 zoeken... (ik heb dus geanuleerd bij belsimpel)

gwjans 12-08-10 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BarTender (Bericht 527470)
TPH heeft op dit moment nog voorraad 16GBs. Net gebeld en besteld, word vanmiddag gebeld voor afspraak. Dus mensen die nog 1 zoeken... (ik heb dus geanuleerd bij belsimpel)

Hoi op hun site staat nog een levertijd. Welke phone house vestiging was dit dan?

BarTender 12-08-10 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gwjans (Bericht 527477)
Hoi op hun site staat nog een levertijd. Welke phone house vestiging was dit dan?

Gewoon het landelijke nummer bellen 0900 nummer, staat bij klantenservice. En dan optie 2 van iphone bestellen. Dan even naar voorraad vragen. Ik zou het wel snel doen :P

edtje25 12-08-10 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gwjans (Bericht 527477)
Hoi op hun site staat nog een levertijd. Welke phone house vestiging was dit dan?

Niet den haag.. die heb ik net allemaal gebeld :(

gwjans 12-08-10 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BarTender (Bericht 527494)
Gewoon het landelijke nummer bellen 0900 nummer, staat bij klantenservice. En dan optie 2 van iphone bestellen. Dan even naar voorraad vragen. Ik zou het wel snel doen :P

Bedankt voor de tip! ook ik heb hem besteld bij the phone house. morgen of zaterdag in huis als het goed is.

Meteen belsimpel gebeld. Direct iemand aan de lijn en geannuleerd. Was geen probleem. Wilde wel weten wat de rede was. Nou dat was duidelijk natuurlijk.

edtje25 12-08-10 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BarTender (Bericht 527494)
Gewoon het landelijke nummer bellen 0900 nummer, staat bij klantenservice. En dan optie 2 van iphone bestellen. Dan even naar voorraad vragen. Ik zou het wel snel doen :P


Yess!!

op tijd!!
vandaag wordt ik gebeld om een afspraak te maken voor morgen!

Jammer dat nummerbehoud minimaal 10 dagen duurt .Dusse ik heb een nieuw nummer gekregen.

edtje25 12-08-10 11:01

Wow..
Het eerste waar ik tevreden over ben bij Belsimpel:
Order geanuleerd en direct een bevestiging via de email ontvangen.

Toppie hoor!

BarTender 12-08-10 11:04

Haha inderdaad :D

BarTender 12-08-10 11:10

En wanneer krijgen jullie je geld terug?

gwjans 12-08-10 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edtje25 (Bericht 527613)
Wow..
Het eerste waar ik tevreden over ben bij Belsimpel:
Order geanuleerd en direct een bevestiging via de email ontvangen.

Toppie hoor!

hmm. bevestiging heb ik nog niet ontvangen per mail........ het zal toch niet he......

ideveloper 12-08-10 11:22

Zojuist met TPH gebeld, helaas te laat jullie waren me voor :-) M'n zoektocht gaat nog even verder.

gwjans 12-08-10 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 527664)
Zojuist met TPH gebeld, helaas te laat jullie waren me voor :-) M'n zoektocht gaat nog even verder.

i;m sorry.....

ik zou de site van de pdashop vandaag en morgen ook in de gaten houden.... Vorige week stond hier ook opeens voorraad op. Wellicht deze week ook.

p.roeleveld 12-08-10 11:32

En ze zijn weer op bij de Phonehouse :-(

BarTender 12-08-10 11:33

verdomme! net gebeld dat t-mobile me niet accepteert als klant. Ze kon niet zeggen waarom :'(

ideveloper 12-08-10 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gwjans (Bericht 527677)
i;m sorry.....

ik zou de site van de pdashop vandaag en morgen ook in de gaten houden.... Vorige week stond hier ook opeens voorraad op. Wellicht deze week ook.

Toevallig vanochtend gebeld met de PDAShop, die hadden gisteren nog voorraad, maar vandaag helaas niet meer. Toch bedankt voor de tip.

gwjans 12-08-10 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BarTender (Bericht 527494)
Gewoon het landelijke nummer bellen 0900 nummer, staat bij klantenservice. En dan optie 2 van iphone bestellen. Dan even naar voorraad vragen. Ik zou het wel snel doen :P

Ben jij al gebeld door de Phonehouse om een afspraak voor levering te maken?

BarTender 12-08-10 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gwjans (Bericht 527914)
Ben jij al gebeld door de Phonehouse om een afspraak voor levering te maken?

Check 2 posts boven je. T-mobile accepteert me niet. :(

edtje25 12-08-10 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BarTender (Bericht 527931)
Check 2 posts boven je. T-mobile accepteert me niet. :(

Das gek?
Heb je Tmobile al gebeld met die vraag? Of sta je in een of ander register als "wanbetaler" of zo?

Ik heb nog niets vernomen.. niet van TPH of de Koerier...

Houd jullie op de hoogte..

BarTender 12-08-10 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edtje25 (Bericht 527974)
Das gek?
Heb je Tmobile al gebeld met die vraag? Of sta je in een of ander register als "wanbetaler" of zo?

Ik heb nog niets vernomen.. niet van TPH of de Koerier...

Houd jullie op de hoogte..

Ik moet schriftelijk contact opnemen. Zelf geen wanbetaler net asl m'n ouders. Mogelijk dat mijn broer (uitwonend) problemen heeft en dat hij nog op dit adres geregistreerd staat. Omdat T-mobile naar adres kijkt qua wanbetalers en niet naar personen zelf.

En tegen mij werd trouwens verteld dat ze tussen 15:00 en 18:00 zouden bellen.

edtje25 12-08-10 13:40

Idd
tijd geleden in een studentenflat gewoond.. toen ik via dat adres een tel aanvroeg, werd ik heel snel geweigerd.
Sinds ik dat adres niet meer gebruik.. geen probleem.

gwjans 12-08-10 14:03

zojuist ook van belsimpel mail ontvangen dat de order is geannuleerd. dus das wel netjes.

rabe 12-08-10 14:11

Ik zie hier iedereen annuleren en moet toegeven dat ik erg twijfel...ik geef ze nog het voordeel van het weekend...misschien gaan ze het nu snappen met al die annuleringen :confused: (of gaat het nog langer duren omdat ze eerste de annuleringen moeten verwerken)

Als ik er echter eerder een tegenkom (32gb) dan annuleer ik ook...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:32.