//

apple.com/fr simkaart niet ondersteund

apple.com/fr simkaart niet ondersteund discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door nielsmarijn En is de iPhone nu geunlockt, want ik heb het zelfde probleem met een iPhone uit de opera Apple store ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 15-08-10, 13:53
yocko yocko is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsmarijn Bekijk bericht
En is de iPhone nu geunlockt, want ik heb het zelfde probleem met een iPhone uit de opera Apple store in Frankrijk
Er is een probleem met een batch, dat is wel duidelijk nu. Ik heb iemand bij apple die op onderzoek uit is, ik hoop en neem aan dat het begin deze wek opgelost wordt. Als ik meer hoor, meld ik het hier als eerste...

groet
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 15-08-10, 15:15
waiho waiho is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yocko Bekijk bericht
Er is een probleem met een batch, dat is wel duidelijk nu. Ik heb iemand bij apple die op onderzoek uit is, ik hoop en neem aan dat het begin deze wek opgelost wordt. Als ik meer hoor, meld ik het hier als eerste...

groet
Nou hier ook een met een lock #!@$@!#%%%% apple
  #23  
Oud 15-08-10, 15:33
kleine jan's schermafbeelding
kleine jan kleine jan is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 759
Standaard

haha ik zou ook echt flippen..
zo lang wachten en ernaar uitkijken.. heb je hem eindelijk in handen.. kom je niet verder dan het activeerscherm!
1 troost, straks als hij het doet ben je NOG blijer

Succes!
  #24  
Oud 16-08-10, 20:37
waiho waiho is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 15
Standaard

Vandaag even aan de lijn gehangen met een medewerker van de Apple Opera store.
Ik moest een scan maken van de bon, sticker van het doosje serienr + imei nr, en de barcode van de bon.
Daarna zou ik een mail terugkrijgen dat de lock eraf is, hoe lang gaat het duren zei ik behoorlijk pissed, hopelijk over een paar dagen zei mr apple.

Ik was namelijk behoorlijk pissig aan de telefoon, hij probeerde me eerst af te schepen naar Apple care.

Hopelijk gebeurd het ook....

Wordt vervolgd !!!
  #25  
Oud 16-08-10, 21:06
nielsmarijn nielsmarijn is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard

@waiho, ik heb gelijk maar een mailtje gestuurd met de scans, nu maar hopen dat het voor elkaar komt, anders via phonebook sim en jailbreaken maar
  #26  
Oud 16-08-10, 21:10
waiho waiho is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsmarijn Bekijk bericht
@waiho, ik heb gelijk maar een mailtje gestuurd met de scans, nu maar hopen dat het voor elkaar komt, anders via phonebook sim en jailbreaken maar
Hopelijk komt het goed, het was een verkeerde batch dat gaf hij ook toe !!!
  #27  
Oud 16-08-10, 21:38
yocko yocko is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 104
Standaard

heb vandaag weer contact gehad met apple care... zeiden dat hopelijk vandaag of anders morgen hij unlocked zou worden... nou vandaag is het dus niet..... ben behoorlijk pissig.
  #28  
Oud 16-08-10, 21:51
DrDecibel's schermafbeelding
DrDecibel DrDecibel is offline
• iOS 9.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 714
Standaard

misschien een domme vraag, maar als je hem activeert met zo'n phonebooksime (geen idee wat het is), staat er dan niet gelijk de nieuwste software op.
Wat dat betekent dan dat je hem niet kan jailbreaken en unlocken toch?
  #29  
Oud 16-08-10, 22:07
yocko yocko is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 104
Standaard

nope, een phonebook sim is alleen om hem te activeren.... de vraag is of ie daarna nog gelockt is. Deze batch staat nu op 4.0.1 heb ik gecheckt. Ik heb voor de veiligheid via tiny umbrella ook maar vast the shsh blobs opgeslagen zodat ik zometeen terug kan, mocht ik bijvoorbeeld moeten updaten om te kunnen activeren...

Maar vooralsnog ga ik er gewoon vanuit dat ik morgen door apple via iTunes unlockt wordt. Het staat echt heel erg duidelijk op de store.apple.com/fr iphone pagina dat de iphone die door Apple zelf verkocht wordt simlockvrij is.
  #30  
Oud 16-08-10, 23:15
Potus Potus is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Breda
Berichten: 68
Standaard

Verhaal hier is een grote bron van herkenning (helaas).
Heb vorige week in Parijs 2 iPhones gekocht.
Eentje in de Opera winkel en die geeft ditzelfde probleem.

Eentje in de Louvre winkel paar dagen later (voor een vriend) en die werkt prima.
Helaas heb ik die eerste zelf gehouden en die 2e afgegeven

Begrijp ik nu goed dat het een kwestie is van elke dag opnieuw proberen of ze in het grote Apple systeem al geregistreerd staan?
Dat zou ook verklaren waarom het invoeren van het serienummer op de site van Apple een foutmelding teruggaf...

Ik heb 't trouwens met 3 microsims geprobeerd (telfort, vodafone, t-mobile), steeds zelfde fout.
Ook heb ik via DFU mode een restore en update naar 4.0.2 gedaan en dat hielp ook niks.

Vraag die voor mij overblijft: gaat Apple de hele batch vanzelf fixen of moet er per iPhone naar Parijs gebeld worden?
  #31  
Oud 17-08-10, 10:28
yocko yocko is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Potus Bekijk bericht
Verhaal hier is een grote bron van herkenning (helaas).
Heb vorige week in Parijs 2 iPhones gekocht.
Eentje in de Opera winkel en die geeft ditzelfde probleem.

Eentje in de Louvre winkel paar dagen later (voor een vriend) en die werkt prima.
Helaas heb ik die eerste zelf gehouden en die 2e afgegeven

Begrijp ik nu goed dat het een kwestie is van elke dag opnieuw proberen of ze in het grote Apple systeem al geregistreerd staan?
Dat zou ook verklaren waarom het invoeren van het serienummer op de site van Apple een foutmelding teruggaf...

Ik heb 't trouwens met 3 microsims geprobeerd (telfort, vodafone, t-mobile), steeds zelfde fout.
Ook heb ik via DFU mode een restore en update naar 4.0.2 gedaan en dat hielp ook niks.

Vraag die voor mij overblijft: gaat Apple de hele batch vanzelf fixen of moet er per iPhone naar Parijs gebeld worden?

Ik zou hem in ieder geval maar snel naar 4.0.1 terug zetten nu apple die nog signed... mocht je nog willen jailbreaken en evt unlocken mocht het hier allemaal slecht aflopen...
gewoon voor de zekerheid.... want natuurlijk gaat het allemaal gewoon goed komen. Raad je aan in ieder geval apple te bellen. dat kan via apple nederland en dan door laten schakelen naar franse klantenservice. ze hebben een afdeling die engels spreekt. Laat je niet afschepen want er staat heel duidelijk op hun site dat bij apple gekochte iphones simlock vrij zijn
  #32  
Oud 17-08-10, 18:34
waiho waiho is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 15
Standaard

Nou vandaag weer met Opera aan de lijn gehangen, ik had additioneel het IMEI nr doorgemailt, en het zou opgelost worden via Itunes.
Kreeg ik nou een vrouwelijke medewerker aan de lijn, je moet naar applecare we kunnen er niks aan doen, kom even langs parijs zegt mevrouw maar we kunnen het niet omwisselen want we hebben geen voorraad...

Pffffffffffffffffffffff apple #@$@$@#$#@
  #33  
Oud 17-08-10, 19:57
Potus Potus is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Breda
Berichten: 68
Standaard

hmm, dat is minder fraai nieuws.
even iemand zoeken die toch al naar Parijs gaat dan, want 'even heen en weer' zit er voorlopig niet in...
  #34  
Oud 17-08-10, 20:57
waiho waiho is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 15
Standaard

Ik neem aan dat ik niet helemaal weer naar Parijs moet blazen.....
Hopelijk kunnen ze dit via afstand oplossen.

Wordt vervolgd.
  #35  
Oud 17-08-10, 21:15
nielsmarijn nielsmarijn is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard

Ik ga er van uit dat het remote opgelost wordt, maar moeten ze wel willen natuurlijk. Morgen maar weer bellen, mailen en zeuren.
  #36  
Oud 17-08-10, 21:20
waiho waiho is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsmarijn Bekijk bericht
Ik ga er van uit dat het remote opgelost wordt, maar moeten ze wel willen natuurlijk. Morgen maar weer bellen, mailen en zeuren.
Ik ga ook weer bellen morgen, even kijken wat ze morgen te zeggen hebben.
  #37  
Oud 17-08-10, 22:26
yocko yocko is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsmarijn Bekijk bericht
Ik ga er van uit dat het remote opgelost wordt, maar moeten ze wel willen natuurlijk. Morgen maar weer bellen, mailen en zeuren.
ze moeten. zij leveren een ondeugdelijk product dat niet werkt. zo simpel is het
  #38  
Oud 18-08-10, 18:39
nielsmarijn nielsmarijn is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard

vandaag opera apple store gebeld, probleem is bekend. komen misschien morgen toe aan een oplossing, maar ze hadden de mail van maandag nog niet eens bekeken.
  #39  
Oud 18-08-10, 18:53
Potus Potus is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Breda
Berichten: 68
Standaard

Vandaag zelf nog even aan de slag geweest met een 'phonebook-sim'.
Daarmee krijg ik het toestel wel geactiveerd. Maar als ik dan een echte sim er in doe meldt de iPhone dat er een nieuwe sim in moet en dat ie weer aan iTunes gehangen moet worden en tsja.... dan zijn we weer terug bij af...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsmarijn Bekijk bericht
vandaag opera apple store gebeld, probleem is bekend. komen misschien morgen toe aan een oplossing, maar ze hadden de mail van maandag nog niet eens bekeken.
Ik ga 't liefst voor de officiële oplossing. Ben erg benieuwd wat ze je gaan vertellen...
Als ze toch terug moeten naar Parijs, kunnen we wellicht gezamenlijk iets afspreken. 1 persoon met de trein op en neer is goedkoper dan wanneer we allemaal zelf gaan...
  #40  
Oud 18-08-10, 19:44
nielsmarijn nielsmarijn is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard

Ik type dit nu op mijn geactiveerde iPhone, zonderenige response of notificatie is deze dus nu geactiveerd. Tip gewoon blijven mailen en bellen. Het is er erg druk vandaar dat het wat langer kan duren
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: simkaart wordt niet ondersteund, orginele zwitserse simkaart kwijt! leike Unlock 2 04-08-12 04:42
iPhone: De simkaart in deze iphone wordt niet ondersteund agbulut Jailbreak 30 21-04-11 10:50
iPhone: iPhone4 (4.2) Simkaart in iTunes niet ondersteund C3NKO Jailbreak 0 07-12-10 20:30
de simkaart in deze iphone word niet ondersteund fuqua Archief 12 31-07-09 20:28
simkaart word niet ondersteund amdis Archief 1 14-06-09 12:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:22.