iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   apple.com/fr simkaart niet ondersteund (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/68126-apple-com-fr-simkaart-niet-ondersteund.html)

yocko 12-08-10 12:26

apple.com/fr simkaart niet ondersteund
 
Hallo, ik heb twee iphones gekocht via de franse apple.com site (waarop toch duidelijk staat dat ze sim lock vrij zijn) maar nu als ik ze aan itunes hang zeggen ze allebei dat de "sim-kaart in deze iphone niet wordt ondersteund" Dat lijkt erop dat er toch een simlock op zit.... heeft iemand dat ook gehad?

Ik heb hem al geprobeerd te resetten en dfu gedaan en nieuwe firmware erop gezet, maar hij blijft komen met deze mededeling nadat ie contact zoekt met de itunes server...

iemand ervaring of een idee?

dra 12-08-10 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yocko (Bericht 527822)
Hallo, ik heb twee iphones gekocht via de franse apple.com site (waarop toch duidelijk staat dat ze sim lock vrij zijn) maar nu als ik ze aan itunes hang zeggen ze allebei dat de "sim-kaart in deze iphone niet wordt ondersteund" Dat lijkt erop dat er toch een simlock op zit.... heeft iemand dat ook gehad?

Ik heb hem al geprobeerd te resetten en dfu gedaan en nieuwe firmware erop gezet, maar hij blijft komen met deze mededeling nadat ie contact zoekt met de itunes server...

iemand ervaring of een idee?

Je moet ze eerst activeren met een franse sim-kaart

Macbook-jan 12-08-10 13:02

Geld dit alleen in Frankrijk of is dat voor alle landen die een simlock vrije Iphone verkopen?

yocko 12-08-10 13:20

aaaaarrggghhh.... iemand in amsterdam met een franse simkaart misschien?

humperdinc 12-08-10 13:26

heb je de sim kaart wel netjes geknipt?

yocko 12-08-10 13:55

nope, het is eeen officiele micro sim

feddomw 12-08-10 14:09

Hier begrijp ik ook niets van. Moeten dus alle Belgische en Franse "simlock-vrije" iPhones met een micro-sim van het betreffende land worden geactiveerd?

Dat lijkt mij sterk.

Macbook-jan 12-08-10 14:13

Dit staat op de UK site:

Citaat:

How do I get started using iPhone to place and receive calls?

First, insert an activated SIM or micro-SIM card from a compatible carrier. Then connect your iPhone to your computer and open iTunes to complete set up.

Macbook-jan 12-08-10 14:22

Welke provider heb je eigenlijk?
En is de micro sim al wel geactiveerd?

feddomw 12-08-10 14:34

Een sim-kaart is toch een sim-kaart? Bedoelen ze misschien met "compatible carrier" dat sommige carriers niet werken met iPhone omdat de tekst waarschijnlijk van Apple US afkomstig is en niet alle carriers met GSM werken en dus de iPhone er niet mee werkt?

Jean72 12-08-10 14:35

Ik kon dus niks met mijn UK Iphone van Phoneshop (ook simlockvrij)
Misschien een zelfde soort probleem ??

humperdinc 12-08-10 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jean72 (Bericht 528094)
Ik kon dus niks met mijn UK Iphone van Phoneshop (ook simlockvrij)
Misschien een zelfde soort probleem ??

hoe liep jouw verhaal af?

Jean72 12-08-10 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door humperdinc (Bericht 528113)
hoe liep jouw verhaal af?

Ik heb mijn Iphone vandaag teruggestuurd naar Phoneshop.
Had echt alles geprobeerd, maar niks werkte.

kleine jan 12-08-10 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dra (Bericht 527866)
Je moet ze eerst activeren met een franse sim-kaart

dit lijkt me niet hoor... die van mij werkt alle 10 met een nederlandse micro-SIM prima...

Macbook-jan 12-08-10 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kleine jan (Bericht 528154)
dit lijkt me niet hoor... die van mij werkt alle 10 met een nederlandse micro-SIM prima...

Van welke operator?

humperdinc 12-08-10 15:34

heb je al een werkende simkaart erin gedaan(oude die je nog moet verknippen)

Jean72 12-08-10 15:40

Ik heb een actieve microsim erin gedaan van Vodafone, een andere (verknipt) van Vodafone en een andere (verknipt ) van TMobile.
De kaartjes werken alle drie in andere telefoons

yocko 12-08-10 19:47

Het is een Apple foutje denk ik. Ik heb via veel omwegen met Apple.com in Frankrijk gebeld. Eerst met een buitengewoon nare man die me maar bleef vertellen dat alle iPhone die door Apple verkocht werden gelockt waren voor Franse sim kaarten. Ik bleef volhouden dat er op de website specifiek iets anders stond. Hij werd bozer en bozer. Maar ik wist van dit forum dat de Apple shops echt sim lock vrije phones verkochten en dat was volgens hem ook niet zo. Heb uiteindelijk maar om zijn supervisor gevraagd en die heeft gezegd dat hij de iphones voorme zou laten ontlocken via de iTunes server maar dat dit wel twee og drie werkdagen zou kunnen kosten.

Aaarghh frustrerend hoor.

En niemand weet zeker een manier om hem toch te kunnen activeren of is er iemand met een Franse simkaart hier?

nielsmarijn 15-08-10 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yocko (Bericht 528604)
Het is een Apple foutje denk ik. Ik heb via veel omwegen met Apple.com in Frankrijk gebeld. Eerst met een buitengewoon nare man die me maar bleef vertellen dat alle iPhone die door Apple verkocht werden gelockt waren voor Franse sim kaarten. Ik bleef volhouden dat er op de website specifiek iets anders stond. Hij werd bozer en bozer. Maar ik wist van dit forum dat de Apple shops echt sim lock vrije phones verkochten en dat was volgens hem ook niet zo. Heb uiteindelijk maar om zijn supervisor gevraagd en die heeft gezegd dat hij de iphones voorme zou laten ontlocken via de iTunes server maar dat dit wel twee og drie werkdagen zou kunnen kosten.

Aaarghh frustrerend hoor.

En niemand weet zeker een manier om hem toch te kunnen activeren of is er iemand met een Franse simkaart hier?

En is de iPhone nu geunlockt, want ik heb het zelfde probleem met een iPhone uit de opera Apple store in Frankrijk

Jean72 15-08-10 13:41

vandaag antwoord van Phoneshop gekregen:

Beste Jean,
Er blijkt met een (kleine) zending iphone 4 een probleem te zijn. Ze zijn NIET gesimlockt, want in Engelend zijn de iphone 4's simlock vrij. Wat ons verteld is door de leverancier is dat de imeinummers van deze batch iphones nog niet op de server van Apple staan. Daarom herkent itunes jouw toestel niet, en is het niet mogelijk te activeren.
Je kan jouw toestel naar ons retourneren en zullen hem omruilen voor een ander exemplaar. Wellicht is er maandag 16 augustus meer duidelijkheid. Als ze inmiddels wel te activeren zijn dan sturen we het toestel direct weer aan je terug. Excuses voor het ongemak.

yocko 15-08-10 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielsmarijn (Bericht 531659)
En is de iPhone nu geunlockt, want ik heb het zelfde probleem met een iPhone uit de opera Apple store in Frankrijk

Er is een probleem met een batch, dat is wel duidelijk nu. Ik heb iemand bij apple die op onderzoek uit is, ik hoop en neem aan dat het begin deze wek opgelost wordt. Als ik meer hoor, meld ik het hier als eerste...

groet

waiho 15-08-10 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yocko (Bericht 531737)
Er is een probleem met een batch, dat is wel duidelijk nu. Ik heb iemand bij apple die op onderzoek uit is, ik hoop en neem aan dat het begin deze wek opgelost wordt. Als ik meer hoor, meld ik het hier als eerste...

groet

Nou hier ook een met een lock #!@$@!#%%%% apple

kleine jan 15-08-10 15:33

haha ik zou ook echt flippen..
zo lang wachten en ernaar uitkijken.. heb je hem eindelijk in handen.. kom je niet verder dan het activeerscherm!
1 troost, straks als hij het doet ben je NOG blijer :)

Succes!

waiho 16-08-10 20:37

Vandaag even aan de lijn gehangen met een medewerker van de Apple Opera store.
Ik moest een scan maken van de bon, sticker van het doosje serienr + imei nr, en de barcode van de bon.
Daarna zou ik een mail terugkrijgen dat de lock eraf is, hoe lang gaat het duren zei ik behoorlijk pissed, hopelijk over een paar dagen zei mr apple.

Ik was namelijk behoorlijk pissig aan de telefoon, hij probeerde me eerst af te schepen naar Apple care.

Hopelijk gebeurd het ook....

Wordt vervolgd !!!

nielsmarijn 16-08-10 21:06

@waiho, ik heb gelijk maar een mailtje gestuurd met de scans, nu maar hopen dat het voor elkaar komt, anders via phonebook sim en jailbreaken maar

waiho 16-08-10 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielsmarijn (Bericht 533627)
@waiho, ik heb gelijk maar een mailtje gestuurd met de scans, nu maar hopen dat het voor elkaar komt, anders via phonebook sim en jailbreaken maar

Hopelijk komt het goed, het was een verkeerde batch dat gaf hij ook toe !!!

yocko 16-08-10 21:38

heb vandaag weer contact gehad met apple care... zeiden dat hopelijk vandaag of anders morgen hij unlocked zou worden... nou vandaag is het dus niet..... ben behoorlijk pissig.

DrDecibel 16-08-10 21:51

misschien een domme vraag, maar als je hem activeert met zo'n phonebooksime (geen idee wat het is), staat er dan niet gelijk de nieuwste software op.
Wat dat betekent dan dat je hem niet kan jailbreaken en unlocken toch?

yocko 16-08-10 22:07

nope, een phonebook sim is alleen om hem te activeren.... de vraag is of ie daarna nog gelockt is. Deze batch staat nu op 4.0.1 heb ik gecheckt. Ik heb voor de veiligheid via tiny umbrella ook maar vast the shsh blobs opgeslagen zodat ik zometeen terug kan, mocht ik bijvoorbeeld moeten updaten om te kunnen activeren...

Maar vooralsnog ga ik er gewoon vanuit dat ik morgen door apple via iTunes unlockt wordt. Het staat echt heel erg duidelijk op de store.apple.com/fr iphone pagina dat de iphone die door Apple zelf verkocht wordt simlockvrij is.

Potus 16-08-10 23:15

Verhaal hier is een grote bron van herkenning (helaas).
Heb vorige week in Parijs 2 iPhones gekocht.
Eentje in de Opera winkel en die geeft ditzelfde probleem.

Eentje in de Louvre winkel paar dagen later (voor een vriend) en die werkt prima.
Helaas heb ik die eerste zelf gehouden en die 2e afgegeven :)

Begrijp ik nu goed dat het een kwestie is van elke dag opnieuw proberen of ze in het grote Apple systeem al geregistreerd staan?
Dat zou ook verklaren waarom het invoeren van het serienummer op de site van Apple een foutmelding teruggaf...

Ik heb 't trouwens met 3 microsims geprobeerd (telfort, vodafone, t-mobile), steeds zelfde fout.
Ook heb ik via DFU mode een restore en update naar 4.0.2 gedaan en dat hielp ook niks.

Vraag die voor mij overblijft: gaat Apple de hele batch vanzelf fixen of moet er per iPhone naar Parijs gebeld worden?

yocko 17-08-10 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Potus (Bericht 533820)
Verhaal hier is een grote bron van herkenning (helaas).
Heb vorige week in Parijs 2 iPhones gekocht.
Eentje in de Opera winkel en die geeft ditzelfde probleem.

Eentje in de Louvre winkel paar dagen later (voor een vriend) en die werkt prima.
Helaas heb ik die eerste zelf gehouden en die 2e afgegeven :)

Begrijp ik nu goed dat het een kwestie is van elke dag opnieuw proberen of ze in het grote Apple systeem al geregistreerd staan?
Dat zou ook verklaren waarom het invoeren van het serienummer op de site van Apple een foutmelding teruggaf...

Ik heb 't trouwens met 3 microsims geprobeerd (telfort, vodafone, t-mobile), steeds zelfde fout.
Ook heb ik via DFU mode een restore en update naar 4.0.2 gedaan en dat hielp ook niks.

Vraag die voor mij overblijft: gaat Apple de hele batch vanzelf fixen of moet er per iPhone naar Parijs gebeld worden?


Ik zou hem in ieder geval maar snel naar 4.0.1 terug zetten nu apple die nog signed... mocht je nog willen jailbreaken en evt unlocken mocht het hier allemaal slecht aflopen...
gewoon voor de zekerheid.... want natuurlijk gaat het allemaal gewoon goed komen. Raad je aan in ieder geval apple te bellen. dat kan via apple nederland en dan door laten schakelen naar franse klantenservice. ze hebben een afdeling die engels spreekt. Laat je niet afschepen want er staat heel duidelijk op hun site dat bij apple gekochte iphones simlock vrij zijn

waiho 17-08-10 18:34

Nou vandaag weer met Opera aan de lijn gehangen, ik had additioneel het IMEI nr doorgemailt, en het zou opgelost worden via Itunes.
Kreeg ik nou een vrouwelijke medewerker aan de lijn, je moet naar applecare we kunnen er niks aan doen, kom even langs parijs zegt mevrouw maar we kunnen het niet omwisselen want we hebben geen voorraad...

Pffffffffffffffffffffff apple #@$@$@#$#@

Potus 17-08-10 19:57

hmm, dat is minder fraai nieuws.
even iemand zoeken die toch al naar Parijs gaat dan, want 'even heen en weer' zit er voorlopig niet in...

waiho 17-08-10 20:57

Ik neem aan dat ik niet helemaal weer naar Parijs moet blazen.....
Hopelijk kunnen ze dit via afstand oplossen.

Wordt vervolgd.

nielsmarijn 17-08-10 21:15

Ik ga er van uit dat het remote opgelost wordt, maar moeten ze wel willen natuurlijk. Morgen maar weer bellen, mailen en zeuren.

waiho 17-08-10 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielsmarijn (Bericht 535266)
Ik ga er van uit dat het remote opgelost wordt, maar moeten ze wel willen natuurlijk. Morgen maar weer bellen, mailen en zeuren.

Ik ga ook weer bellen morgen, even kijken wat ze morgen te zeggen hebben.

yocko 17-08-10 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielsmarijn (Bericht 535266)
Ik ga er van uit dat het remote opgelost wordt, maar moeten ze wel willen natuurlijk. Morgen maar weer bellen, mailen en zeuren.

ze moeten. zij leveren een ondeugdelijk product dat niet werkt. zo simpel is het

nielsmarijn 18-08-10 18:39

vandaag opera apple store gebeld, probleem is bekend. komen misschien morgen toe aan een oplossing, maar ze hadden de mail van maandag nog niet eens bekeken.

Potus 18-08-10 18:53

Vandaag zelf nog even aan de slag geweest met een 'phonebook-sim'.
Daarmee krijg ik het toestel wel geactiveerd. Maar als ik dan een echte sim er in doe meldt de iPhone dat er een nieuwe sim in moet en dat ie weer aan iTunes gehangen moet worden en tsja.... dan zijn we weer terug bij af...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielsmarijn (Bericht 536316)
vandaag opera apple store gebeld, probleem is bekend. komen misschien morgen toe aan een oplossing, maar ze hadden de mail van maandag nog niet eens bekeken.

Ik ga 't liefst voor de officiële oplossing. Ben erg benieuwd wat ze je gaan vertellen...
Als ze toch terug moeten naar Parijs, kunnen we wellicht gezamenlijk iets afspreken. 1 persoon met de trein op en neer is goedkoper dan wanneer we allemaal zelf gaan...

nielsmarijn 18-08-10 19:44

Ik type dit nu op mijn geactiveerde iPhone, zonderenige response of notificatie is deze dus nu geactiveerd. Tip gewoon blijven mailen en bellen. Het is er erg druk vandaar dat het wat langer kan duren


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:53.