iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Allcom problemen (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/70173-allcom-problemen.html)

Icepod 28-08-10 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FenixStyle (Bericht 547892)
Hmm strange, ben eens benieuwd hoe dat afloopt dan. Daarnet gelukkig de mijne éindelijk in Mol mogen gaan halen, ben ik blij dat ik er geen gereserveerd heb in Genk. Eens benieuwd hoe het met de ander Allcom-winkels zit dan, ben sebiet nog in Hasselt dus eens kijken of die daar ook gesloten is...

Ben net naar die hoofdzetel in Zolder geweest, ook dicht, wel met een nummer die je voormiddag kan bellen mbt bestellingen en herstellingen.

Verder nog ander contact gehad met een mobistar helpdesk, die adviseerden me om maandag contact op te nemen met hun hoofdzetel in Brussel. Wat ik ook ga doen...

Wordt vervolgd...

I'

Pascal717 28-08-10 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door woutje76 (Bericht 546774)
Alles is idd dicht van tijdelijke aard, en de website is ook tijdelijk down.

De frontpagina meld gewoon dat de site momenteel offline is, maar dat is niet zo :rolleyes:

Allcom bvba

Allcom bvba werkt wel :P

ugene 28-08-10 17:46

Blijft maar een vreemd verhaal en geeft weinig vertrouwen voor de toekomst... Ik hoop wel dat ik hem voor eind september heb zodat je iig nog van het gratis hoesje gebruik kunt maken.

Damys4 28-08-10 20:17

Zag net dat er in Maart al een BvBa van Allcom (Turnhout) failliet ging dus het rommelde daar al wat langer

js1986 28-08-10 20:31

Allcom-s was een computerwinkel uit turnhout onder de naam allwebsales computers. Weet het niet zeker maar buiten het feit dat er een s achter de naam staat heeft dit bedrijf niks van doen met deze uit zolder. Ze hebben trouwens ook een andere maatschappelijke zetel.

ugene 28-08-10 21:19

Ben zeer benieuwd wat ze Mobistar gaan zeggen. Anders maar eens naar de hoofdzetel gaan en daar mijn poen terug halen, want dit schiet niet op!

trevisnl 28-08-10 21:48

ik ben heel erg benieuwd wanneer er nou eindelijk duidelijkheid komt... wacht al sinds dag 1 op de iphone.. zeer vermoeiend.

trevisnl 28-08-10 21:58

al iemand naar Maasmechelen geweest sinds er iets aan de hand is met Allcom?

Aeg 28-08-10 22:01

Is er iets aan de hand met Allcom dan?

windofsurf 29-08-10 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Icepod (Bericht 547808)
Mobistar Center Genk Marktstraat

Ter info, voor zij die hier goederen besteld hebben, zoals ik...

Deze zaak werd twee dagen geleden LEEG gehaald door de instanties. Keet is nu gesloten, hoort in de groep Allcom-ketens, waar NIEMAND telefonisch bereikbaar is.

Ben benieuwd hoe deze farce afloopt...

Grtz,

I'

Kheb hier ook mijn iphone besteld :mad:
voor ik op vakantievertrok stond ik 1e maar waarschijnlijk zal ik ergens anders moeten halen!
dit is echt ***********!
kga morgen bellen naar zolder!
Ik wil weten wat er nu gebeurd!

trevisnl 29-08-10 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door windofsurf (Bericht 548214)
Kheb hier ook mijn iphone besteld :mad:
voor ik op vakantievertrok stond ik 1e maar waarschijnlijk zal ik ergens anders moeten halen!
dit is echt ***********!
kga morgen bellen naar zolder!
Ik wil weten wat er nu gebeurd!

morgen is het zondag, ik denk dat maandag wat meer zin heeft ;)

windofsurf 29-08-10 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 548216)
morgen is het zondag, ik denk dat maandag wat meer zin heeft ;)

ja, heb je wel gelijk in :p
ben aant werk dus, geen tijdsbesef!

FenixStyle 29-08-10 01:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Icepod (Bericht 547939)
Ben net naar die hoofdzetel in Zolder geweest, ook dicht, wel met een nummer die je voormiddag kan bellen mbt bestellingen en herstellingen.

Verder nog ander contact gehad met een mobistar helpdesk, die adviseerden me om maandag contact op te nemen met hun hoofdzetel in Brussel. Wat ik ook ga doen...

Wordt vervolgd...

I'

En niet geheel verwacht was de winkel in Hasselt (Demerstraat) dus ook toe, en leeggehaald....
Succes aan de 'gedeputeerden', ik verwacht (en hoop) dat jullie het hier niet bij zullen laten...

trevisnl 29-08-10 02:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FenixStyle (Bericht 548237)
En niet geheel verwacht was de winkel in Hasselt (Demerstraat) dus ook toe, en leeggehaald....
Succes aan de 'gedeputeerden', ik verwacht (en hoop) dat jullie het hier niet bij zullen laten...

Nou. ik als nederlander heb in het buitenland (belgie) wel als laatste van spreken.. dus word moeilijk.. laten we eerst afwachten op een bericht van Allcom zelf.. zou echt aso zijn als ze niks meer van zich laten horen en gewoon opeesn van de kaart zijn...

js1986 29-08-10 08:54

Nu als ze echt failliet zijn moeten we dan niet proberen om ons voorschot te recupereren via de curator. Of is het mogelijk om beslag te laten leggen op een deel van de inboedel voor zover die er nog is?

WDS001 29-08-10 10:19

//Diverse topics samengevoegd.

trevisnl 29-08-10 11:01

ik weet niet of ze failliet zijn.... op de site staat tijdelijk offline en ze hebben me ook gemaild dat ze tijdelijk gesloten zijn.

ugene 29-08-10 18:28

Baal hier wel ontzettend van, eerst wordt mijn 3g op vakantie gejat koop ik als vervanging via mp een andere wordt ik opgelicht en krijg ik niets.Na veel gedoe mijn poen uiteindelijk terug gehad. Koop ik een 3gs blijkt die kapot te zijn nadat ik hem had gekocht. Denk ik bestel maar een iPhone 4 ben ik van het gedoe af heb ik dit weer...
Lijkt zo langzamerhand wel een vloek op te rusten... Ik hoop dat Mobistar nog iets kan betekenen als allcom echt weg zou zijn...

Icepod 30-08-10 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugene (Bericht 548706)
Baal hier wel ontzettend van, eerst wordt mijn 3g op vakantie gejat koop ik als vervanging via mp een andere wordt ik opgelicht en krijg ik niets.Na veel gedoe mijn poen uiteindelijk terug gehad. Koop ik een 3gs blijkt die kapot te zijn nadat ik hem had gekocht. Denk ik bestel maar een iPhone 4 ben ik van het gedoe af heb ik dit weer...
Lijkt zo langzamerhand wel een vloek op te rusten... Ik hoop dat Mobistar nog iets kan betekenen als allcom echt weg zou zijn...

Al die Allcom-shit zijn officieel Mobistar Centers. Dus zal Mobistar in geval van een faling wel op de proppen moeten komen.
Maar zover is het nog niet. Maar ik verwacht vanaf maandag WEL duidelijkheid van Mobistar. Anders rij ik naar hun hoofdzetel in Brussel, en daar ga ik niet buiten zonder mijn 206 euro voorschot...of ik bega ongelukken :cool:

windofsurf 30-08-10 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Icepod (Bericht 548948)
Al die Allcom-shit zijn officieel Mobistar Centers. Dus zal Mobistar in geval van een faling wel op de proppen moeten komen.
Maar zover is het nog niet. Maar ik verwacht vanaf maandag WEL duidelijkheid van Mobistar. Anders rij ik naar hun hoofdzetel in Brussel, en daar ga ik niet buiten zonder mijn 206 euro voorschot...of ik bega ongelukken :cool:

ik doe hetzelfde :d
ofwel geven ze mij ne iphone 4 of mijn geld terug! zo simpel is het!
blijkbaar te moeilijk voor allcom!

FenixStyle 30-08-10 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Icepod (Bericht 548948)
Al die Allcom-shit zijn officieel Mobistar Centers. Dus zal Mobistar in geval van een faling wel op de proppen moeten komen.
Maar zover is het nog niet. Maar ik verwacht vanaf maandag WEL duidelijkheid van Mobistar. Anders rij ik naar hun hoofdzetel in Brussel, en daar ga ik niet buiten zonder mijn 206 euro voorschot...of ik bega ongelukken :cool:

Die Allcomwinkels zijn juist géén officiële Mobistar Centers, maar worden onder franchise uitgebaat. Ik vrees dat ge bij Mobistar zelf bot gaat vangen hoor.

js1986 30-08-10 08:22

Maar is elk Mobistar center in Limburg nie onderdeel van allcom. Dan kunt Ge moeilijk anders dan in een "niet"-officiële winkel uw telefoon halen. Als allcom failliet is verwacht ik zeker een antwoord Van Mobistar. Ik zal deze voormiddag eens bellen.

woutje76 30-08-10 11:02

Goed,
zojuist gebeld met Allcom winkel +32 12 264 526.
Vriendelijke meneer stond me te woord. Het volgende blijkt er aan de hand te zijn.
Allcom [Red: naam verwijderd] heeft "vergeten" zijn licentie met Mobistar te verlengen. Daardoor mogen bepaalde Allcom winkels die enkel mobistar voeren (merknamen dragen, etc.) geen reclame uitingen doen namens Mobistar totdat de licentie weer verlengd is. De winkels in Hasselt, Genk, etc zijn niet leeggehaald, maar alle Mobistar uitingen etc zijn naar het magazijn verhuisd.

Er was nog niet bekend wanneer dit weer opgelost zou zijn. Hangt denk ik af van onderhandelingen... Een faillissement leek de meneer uit den boze gezien de cijfers die hij draait...

ugene 30-08-10 11:07

En wanneer kunnen we onze Iphone's nu verwachten? Dan moet Allcom ons maar een gratis hoesje verstrekken als we hem niet in september ontvangen, dit is gewoon wanbeleid daarzo...

trevisnl 30-08-10 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door woutje76 (Bericht 549110)
Goed,
zojuist gebeld met Allcom winkel +32 12 264 526.
Vriendelijke meneer stond me te woord. Het volgende blijkt er aan de hand te zijn.
Allcom [Red: naam verwijderd] heeft "vergeten" zijn licentie met Mobistar te verlengen. Daardoor mogen bepaalde Allcom winkels die enkel mobistar voeren (merknamen dragen, etc.) geen reclame uitingen doen namens Mobistar totdat de licentie weer verlengd is. De winkels in Hasselt, Genk, etc zijn niet leeggehaald, maar alle Mobistar uitingen etc zijn naar het magazijn verhuisd.

Er was nog niet bekend wanneer dit weer opgelost zou zijn. Hangt denk ik af van onderhandelingen... Een faillissement leek de meneer uit den boze gezien de cijfers die hij draait...

Dat lijkt me redelijk goed nieuws. Nu hopen dat alles snel is opgelost.. :o en dat we de iphone's voor 30 september hebben... dan hebben we nog een gratis bumper..

illi4ever 30-08-10 15:38

heb ik geluk dat ik mijn toestel 1 dag voor de bewuste sluitingen heb ontvangen.
Vind het erg voor de gedupeerden :(

chauncy 30-08-10 19:06

Ja echt triest.:(

trevisnl 31-08-10 13:48

is er ook een datum bekend dat ze weer open gaan of kan daar iemand achteraan gaan??

windofsurf 31-08-10 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 549938)
is er ook een datum bekend dat ze weer open gaan of kan daar iemand achteraan gaan??

Kheb gebeld met de hoofdzetel in Heusden-Zolder!
De winkel daar blijft open!
Zij nemen alle bestellingen over van Genk, Tongeren,...
Dus zij bellen als er iphone zijn!

ugene 31-08-10 17:23

Ook van Lommel dus, hadden ze al enig zicht op wanneer er weer zouden binnen komen? Moet ik ook nog eens een heel stuk verder rijden nondeju!

windofsurf 31-08-10 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugene (Bericht 550184)
Ook van Lommel dus, hadden ze al enig zicht op wanneer er weer zouden binnen komen? Moet ik ook nog eens een heel stuk verder rijden nondeju!

Ze vertelde mij dat ze misschien, heel mischien deze week binnen kregen!
Je moet denken ze verdelen enkel aan de 1e van de lijst! (32GB)
wat ik dus heb gekocht! De 16GB weet ik eig niks van!

woutje76 31-08-10 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door windofsurf (Bericht 550426)
Ze vertelde mij dat ze misschien, heel mischien deze week binnen kregen!
Je moet denken ze verdelen enkel aan de 1e van de lijst! (32GB)
wat ik dus heb gekocht! De 16GB weet ik eig niks van!

Wat bedoel je nou met het in geel gemarkeerde ?

En, hoeveelste sta je dan op de lijst van Lommel voor een 32GB?

windofsurf 31-08-10 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door woutje76 (Bericht 550478)
Wat bedoel je nou met het in geel gemarkeerde ?

En, hoeveelste sta je dan op de lijst van Lommel voor een 32GB?

Ze gingen eerst de 1e van elke winkel behelpen met een iphone.
En ik heb de mijne niet van lommel maar van Genk!
In Genk sta ik 1e voor een 32GB

woutje76 31-08-10 22:16

Ik mag toch hopen dat ze uitleveren op volgorde van de bestellingsdatum! Wacht al sinds 23 juli...

windofsurf 31-08-10 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door woutje76 (Bericht 550478)
Wat bedoel je nou met het in geel gemarkeerde ?

En, hoeveelste sta je dan op de lijst van Lommel voor een 32GB?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door woutje76 (Bericht 550493)
Ik mag toch hopen dat ze uitleveren op volgorde van de bestellingsdatum! Wacht al sinds 23 juli...

Ik van de 27e!
Ook wel stom dat alles zo moest lopen

chauncy 31-08-10 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door woutje76 (Bericht 550493)
Ik mag toch hopen dat ze uitleveren op volgorde van de bestellingsdatum! Wacht al sinds 23 juli...


So dat is lang hoor:(

trevisnl 31-08-10 22:36

Ik heb geprobeerd om naar Maasmechelen te bellen, maar kreeg een faxtoon.. heb toen nog 2 minuten gewacht maar werd niet opgenomen. Ik weet niet of die zaak nu gesloten is of niet, heb er in iedergeval niks van gehoord.. en denk dat ik eigenlijk in een van deze weken zou worden geholpen. (32 gb model besteld op 2 augustus)

ugene 01-09-10 08:39

Ik zal vandaag weer eens gaan bellen, sta sinds de 27e juli in Lommel op de lijst voor een 16gb..

ugene 01-09-10 12:35

Net weer met Hk gebeld en te horen gekregen dat Lommel weer open gaat en ze volgende week een zending iPhone's verwachten, mocht Lommel nog niet open zijn is hij ook in Heusen-Zolder af te halen...

windofsurf 01-09-10 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugene (Bericht 550815)
Net weer met Hk gebeld en te horen gekregen dat Lommel weer open gaat en ze volgende week een zending iPhone's verwachten, mocht Lommel nog niet open zijn is hij ook in Heusen-Zolder af te halen...

En de andere winkels??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:18.