iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Allcom problemen (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/70173-allcom-problemen.html)

ugene 01-09-10 14:05

Oorspronkelijk geplaatst door woutje76 http://images.textopus.nl/iPhoneclub...s/viewpost.gif
Goed,
zojuist gebeld met Allcom winkel +32 12 264 526.
Vriendelijke meneer stond me te woord. Het volgende blijkt er aan de hand te zijn.
Allcom [Red: naam verwijderd] heeft "vergeten" zijn licentie met Mobistar te verlengen. Daardoor mogen bepaalde Allcom winkels die enkel mobistar voeren (merknamen dragen, etc.) geen reclame uitingen doen namens Mobistar totdat de licentie weer verlengd is. De winkels in Hasselt, Genk, etc zijn niet leeggehaald, maar alle Mobistar uitingen etc zijn naar het magazijn verhuisd.

Er was nog niet bekend wanneer dit weer opgelost zou zijn. Hangt denk ik af van onderhandelingen... Een faillissement leek de meneer uit den boze gezien de cijfers die hij draait...


Geen idee wat de andere winkels betreft, heb met bovenstaande winkel ook gebeld maar deze verwees mij naar HK...

luckyluke10 01-09-10 15:58

ik heb al aanbetaald op 16 juni in lanaken en nog steeds niets gehoord

FenixStyle 01-09-10 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luckyluke10 (Bericht 551004)
ik heb al aanbetaald op 16 juni in lanaken en nog steeds niets gehoord

32GB? Voor de 32GB zit men in vele winkels namelijk nog maar aan de reservaties van midden juni, dus zo vreemd is het dan nog niet dat ge nog niets gehoord hebt.

luckyluke10 01-09-10 17:12

ok tnx voor de geruststelling...inderdaad 32gb

trevisnl 01-09-10 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FenixStyle (Bericht 551058)
32GB? Voor de 32GB zit men in vele winkels namelijk nog maar aan de reservaties van midden juni, dus zo vreemd is het dan nog niet dat ge nog niets gehoord hebt.

Hoe weet je dat?? Ik heb hem begin augustus besteld.. Dam zou ik nog best lang moeten wachten

FenixStyle 01-09-10 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 551080)
Hoe weet je dat?? Ik heb hem begin augustus besteld.. Dam zou ik nog best lang moeten wachten

Omdat dit zowat de algemene tendens is bij Mobistarwinkels. Zelf had ik op 10 juni gereserveerd in een Mobistarwinkel, en ben ik hem ook pas afgelopen weekend gaan kunnen halen. Ze vertelden mij dat de 32GB echt maar heel sporadisch binnenkomt, en afgaand op de reacties overal op internet, is dat ook zo het geval bij andere Mobistarwinkels. Mss dat het bij de ketens zoals KRefel, Mediamarkt,... anders is, maar als ge pas begin augustus bij Mobistar een 32GB reserveerde, dan gaat ge volgens mij nog een hele tijd moeten wachten.

trevisnl 01-09-10 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FenixStyle (Bericht 551090)
Omdat dit zowat de algemene tendens is bij Mobistarwinkels. Zelf had ik op 10 juni gereserveerd in een Mobistarwinkel, en ben ik hem ook pas afgelopen weekend gaan kunnen halen. Ze vertelden mij dat de 32GB echt maar heel sporadisch binnenkomt, en afgaand op de reacties overal op internet, is dat ook zo het geval bij andere Mobistarwinkels. Mss dat het bij de ketens zoals KRefel, Mediamarkt,... anders is, maar als ge pas begin augustus bij Mobistar een 32GB reserveerde, dan gaat ge volgens mij nog een hele tijd moeten wachten.

Hè verdorie.. Ze hadden mij gezegd dat ik hem binnen 2 maanden zou krijgen. Heb hem inderdaad bij een Mobistar (allcom) winkel in Maasmechelen besteld

FenixStyle 01-09-10 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 551309)
Hè verdorie.. Ze hadden mij gezegd dat ik hem binnen 2 maanden zou krijgen. Heb hem inderdaad bij een Mobistar (allcom) winkel in Maasmechelen besteld

Als ge hem begin augustus bestelt hebt, dan kan twee maand natuurlijk nog altijd kloppen he, als ge hem gewoon begin oktober hebt. Ik veronderstel dat de grootste leveringsproblemen wel stilaan van de baan zullen zijn, en het nu beetje bij beter wat vlotter zal gaan lopen...

trevisnl 01-09-10 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FenixStyle (Bericht 551334)
Als ge hem begin augustus bestelt hebt, dan kan twee maand natuurlijk nog altijd kloppen he, als ge hem gewoon begin oktober hebt. Ik veronderstel dat de grootste leveringsproblemen wel stilaan van de baan zullen zijn, en het nu beetje bij beter wat vlotter zal gaan lopen...

Nouja ik zie wel.. Het zou inderdaad nog kunnen.. Afhankelijk van hoelang hij nog gesloten is

woutje76 02-09-10 01:02

Zojuist een mail gehad van de zaakvoerder van Allcom ;

"Geachte Wouter,

Beste forumleden van het *iPhone forum

We begrijpen dat jullie zich vragen stellen en appreciëren jullie bezorgdheid.

Zoals jullie hebben kunnen vaststellen zijn de winkels tijdelijk gesloten.
Allcom is een officiële Mobistar Partner die de verkoop verzorgt van zowel residentiële *als businessproducten.
De Mobistar Center zijn een keten, deels door Mobistar uitgebaat, deels door Allcom Service.
Afgelopen week werden de samenwerkingsakkoorden tussen Mobistar en Allcom *voor 8 winkels van Allcom Service opnieuw bekeken waardoor de winkels tijdelijk dicht waren.
Deze winkels zullen nog een paar dagen dicht zijn, totdat alles afgerond is.
Wij verwachten dat alles terug normaal verloop vanaf volgende week.
Alle bestellingen zullen ondertussen correct afgehandeld worden via onze backoffice.
Voor de iPhone zijn de leveringen beperkt en wordt jullie geduld hierdoor op de proef gesteld, waarvoor ons excuus.
Voor alle commerciële vragen kan men terecht op de klantendienst van Mobistar via 0495959500. Voor vragen ivm de afhandeling van de bestellingen kan men contact opnemen via Salesservice@allcom.be of via 011/538856

In de overtuiging u bij deze van dienst te zijn geweest,

Verblijven we,

Met vriendelijke groet,

Het Allcom Team"

Lijkt erop dat de verstoring van de service voorbij is.

Gr. W

ugene 02-09-10 08:27

Kijk dat is iig redelijk nieuws, hoop dat ze volgende week die levering krijgen.

woutje76 04-09-10 14:51

Eergisteren (donderdag) gebeld met de Hoofdzetel in Zolder, alwaar ik Els aan de telefoon kreeg. Het lijkt erop dat alle bij Allcom winkels bestelde iPhones daar geleverd worden door Mobistar.

- ze leveren de iPhones uit op bestellingsdatum vanuit Zolder
- ik had op 23 juli 2*32GB besteld in Lommel
- ik stond 3 weken geleden op de 5de en 6de plaats voor Lommelwinkel alleen
- ik stond eergisteren op de 22ste plaats (voor alle 10 Allcom winkels)
- voor de 32GB is er tot medio juni uitgeleverd
- ze hebben afgelopen week 0 32GB binnengekregen
- ze krijgen 1*per week geleverd door Mobistar (vrijdag)
- ze verwachten dat de leveringen groter worden

Dus tot zover lijkt het erop dat het nog zeker 3 weken duurt....

Icepod 04-09-10 14:59

Modbreak:
Deze reactie is ongewenst en daarom verwijderd.


ugene 09-09-10 08:01

iemand al weer wat nieuws? Al weer ff niets gehoord...

trevisnl 09-09-10 10:16

ik ga vanmiddag langs de winkel. even kijken hoe het met mijn iPhone gaat..

trevisnl 09-09-10 10:31

De winkel is helemaal leeg en er staat door onvoorziene omstandigheden gesloten... het probleem dus toch nog niet opgelost te zijn!!!

Audi A5 09-09-10 16:04

Ik kom juist van Allcom in Zolder. Mijne Iphone 4 32 GB was er binnen voor reparatie, trilfunctie werkte niet. Ik heb een nieuwe gekregen.
Winkel is idd dicht en alle reclame van Mobistar is weggehaald. Ik vroeg aan de mevrouw hoe het nu zat met de winkel. Ze zijn hun exploitatiecontract bij Mobistar kwijt en volgens haar zou Mobistar de winkels in eigen beheer overnemen. Meer kon en wou ze mij niet vertellen.

PS: Opzij van het gebouw hangt een bel voor leveranciers, daar kan je op drukken en dan komt er iemand opendoen opzij, misschien interessant voor mensen die nog een eitje te pellen hebben met de firma Allcom.

Hun service is dus echt een ramp, ben blij dat ik een nieuw toestel heb en verlost ben van hun service.

js1986 09-09-10 18:19

Gisteren gebeld om mijn plaats te kennen, vertelde toen dat er mensen dit opzochten en mij zouden bellen. Vandaag teruggebeld want nog niks gehoord en toen vertelde een mevrouw dat Mobistar zorgt voor de aflevering van de iPhone. Ze kon niet vertellen hoe lang dit nog zou duren maar Mobistar zou bezig zijn om iedereen te contacteren op de wachtlijst van allcom. Toen ik vroeg wrm het bij Mobistar zo lang duurt en men bij krefel, MM en anderen wel veel sneller kon vertelde ze dat het niet kan dat Mobistar aan hun levert. Heb toen maar gezegd dat een gans forum niet gaat zitten liegen waar ze hun iPhone gehaald hebben.

windofsurf 09-09-10 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door js1986 (Bericht 557278)
Gisteren gebeld om mijn plaats te kennen, vertelde toen dat er mensen dit opzochten en mij zouden bellen. Vandaag teruggebeld want nog niks gehoord en toen vertelde een mevrouw dat Mobistar zorgt voor de aflevering van de iPhone. Ze kon niet vertellen hoe lang dit nog zou duren maar Mobistar zou bezig zijn om iedereen te contacteren op de wachtlijst van allcom. Toen ik vroeg wrm het bij Mobistar zo lang duurt en men bij krefel, MM en anderen wel veel sneller kon vertelde ze dat het niet kan dat Mobistar aan hun levert. Heb toen maar gezegd dat een gans forum niet gaat zitten liegen waar ze hun iPhone gehaald hebben.


Heel di allcom zever geloof ik absoluut niet meer!
Dit is de slechtste service die je kan bieden!
Zelf heb ik ook nog niks gehoord van mobistar maar wel fijn dat je dit vermeld

jorg1986 09-09-10 19:02

Dit zelfde verhaal heb ik vandaag ook gehoord. Ze zeggen in de loop van volgende week contact op te nemen (we zullen zien). De 'lijst' met orders was pas vandaag doorgegeven aan Mobistar. Ik heb Mobistar niet kunnen bereiken maar de medewerker van Allcom zei dat Mobistar er alles aan doet om de iPhones zsm uit te leveren.

Heb 4G 32 GB besteld in Lommel op 14-08-2010 189,= euri aanbetaald.

windofsurf 09-09-10 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jorg1986 (Bericht 557322)
Dit zelfde verhaal heb ik vandaag ook gehoord. Ze zeggen in de loop van volgende week contact op te nemen (we zullen zien). De 'lijst' met orders was pas vandaag doorgegeven aan Mobistar. Ik heb Mobistar niet kunnen bereiken maar de medewerker van Allcom zei dat Mobistar er alles aan doet om de iPhones zsm uit te leveren.

Heb 4G 32 GB besteld in Lommel op 14-08-2010 189,= euri aanbetaald.

hopelijk gaat het nu ook wat sneller qua leveringen enzo

trevisnl 09-09-10 19:36

de bestellingen van allcom zijn overgenomen door mobistar zelf.. heb net gebeld en we worden gewoon weer gebeld als we aan de beurt zijn.. maar dan door mobistar

ugene 09-09-10 19:46

Kijk das mss dan toch wel redelijk goed nieuws... Zou je met mobistarr kunnen bellen hierover? Ik neem aan dat we nu ook van het accesoirepakket af zijn wat "verplicht" zou zijn...

trevisnl 09-09-10 20:11

ik heb het hoofdfiliaal van allcom gebeld, die wist met te vertellen dat alle orders naar mobistar zijn verhuisd, dus daar kon allcom niks over zeggen..
daar moet je inderdaad mobistar voor bellen dus :)

woutje76 09-09-10 20:42

For the sake of simplicity:

Kan iemand me hier vertellen welk nummer ik moet bellen, en welke menukeuzes ?

Dank !

windofsurf 09-09-10 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugene (Bericht 557371)
Kijk das mss dan toch wel redelijk goed nieuws... Zou je met mobistarr kunnen bellen hierover? Ik neem aan dat we nu ook van het accesoirepakket af zijn wat "verplicht" zou zijn...

Daar zou ik niet zo heel zeker van zijn!
Het pakket kwam dacht ik van mobistar zelf!

js1986 09-09-10 20:58

woutje76 tel allcom 011538856 keuze 4

woutje76 09-09-10 21:03

Ik bedoelde mobistar....

Die Not All are Welcome zooi ben ik wel zat....

windofsurf 09-09-10 21:05

tot wanneer kan je eig mobistar bellen?

trevisnl 10-09-10 10:32

hopelijk houden ze ook gewoon de goede volgorde aan... en gaat het inderdaad sneller dan allcom.. mij hadden ze ook verteld dat ik werd gebeld. we zijn benieuwd.

luckyluke10 10-09-10 11:36

telefoon nr gekregen van els bij allcomvan mobistar maar zij wisten er niets vanaf 0032495959500

Hahaba 10-09-10 20:48

Modbreak:
Gezien onze persoonlijke aansprakelijkheid is deze beschulding verwijderd.


Hahaba 11-09-10 07:49

Mobistar heeft al gereageerd. Waarom denk je dat de winkels toe zijn? Allcom mag niet meer met het merknaam Mobistar werken. Het stond gisteren in de krant. Denk je nu zelf niet dat dit nogal drastisch is? Dit doen ze niet zomaar. Dit is een serieuze fraude zaak, maar zo heb ik hem altijd gekend!
Ik probeer hier geen boeman te zijn hé! Ik hoop oprecht dat jullie aan je geld komen. Maar ik kan er niet tegen dat ze jullie leugens aan het vertellen zijn. Bel naar Mobistar en vraag naar de regioverantwoordelijke van Limburg. Doe desnoods een aangetekend schrijven naar Allcom EN Mobistar met de vraag naar een antwoord ivm jullie geld. Dan moeten ze reageren en officieel.
Veel succes allemaal! Ik duim mee!

ugene 11-09-10 08:25

Dus Mobistar gaat de iPhone's helemaal niet aan ons leveren begrijp ik. Wat een k@tzooi is dit toch aan het worden , wordt er helemaal schijtziek van!! Dan maar naar zolder en mun poen halen, wie gaat er mee. Ben er klaar mee dit gaat niet meer goed komen! Zeker niet als Mobistar zich niet voor ons in gaat zetten..

trevisnl 11-09-10 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugene (Bericht 558622)
Dus Mobistar gaat de iPhone's helemaal niet aan ons leveren begrijp ik. Wat een k@tzooi is dit toch aan het worden , wordt er helemaal schijtziek van!! Dan maar naar zolder en mun poen halen, wie gaat er mee. Ben er klaar mee dit gaat niet meer goed komen! Zeker niet als Mobistar zich niet voor ons in gaat zetten..

Dat begrijp je dan verkeerd.. Allcom gaat ons niet meer de iPhones leveren, Mobistar doet dat.

Hahaba 11-09-10 10:41

Ik zou de moed nog niet opgeven hoor. Misschien wil Mobistar maar heel graag zijn klanten nu zeker terug tevreden maken. Het is Allcom die in de fout gegaan is, niet mobistar. Om het vertrouwen terug te krijgen zullen zij (mobistar) wel iets doen. Hoop en denk ik persoonlijk toch. Maar ik zou zeker allemaal samen iets doen tegen Allcom. Eerlijk is eerlijk. Zij hebben de voorschotten ontvangen en moeten die dan ook maar terug betalen. Samen zijn jullie sterker...

trevisnl 11-09-10 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hahaba (Bericht 558697)
Ik zou de moed nog niet opgeven hoor. Misschien wil Mobistar maar heel graag zijn klanten nu zeker terug tevreden maken. Het is Allcom die in de fout gegaan is, niet mobistar. Om het vertrouwen terug te krijgen zullen zij (mobistar) wel iets doen. Hoop en denk ik persoonlijk toch. Maar ik zou zeker allemaal samen iets doen tegen Allcom. Eerlijk is eerlijk. Zij hebben de voorschotten ontvangen en moeten die dan ook maar terug betalen. Samen zijn jullie sterker...

Zo komt het wel over, als je Allcom belt zeggen ze dat Mobistar alles heeft overgenomen en dat ze snel je erover zullen bellen.. dusl aten we maar gewoon weer wachten.... :) meer kunnen we toch niet echt doen.

windofsurf 11-09-10 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 558715)
Zo komt het wel over, als je Allcom belt zeggen ze dat Mobistar alles heeft overgenomen en dat ze snel je erover zullen bellen.. dusl aten we maar gewoon weer wachten.... :) meer kunnen we toch niet echt doen.


wel kheb allcom gebeld,
het voorschot wordt meegegeven aan mobistar!
Dus probeer ik mobistar te bellen, deze krijg ik echter niet aan de lijn!
dus strx nog ff proberen

trevisnl 11-09-10 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door windofsurf (Bericht 558793)
wel kheb allcom gebeld,
het voorschot wordt meegegeven aan mobistar!
Dus probeer ik mobistar te bellen, deze krijg ik echter niet aan de lijn!
dus strx nog ff proberen

Dat zeg ik toch ook? Dat was allang bekend, ben alleen benieuwd wanneer we nou eigenlijk onze iphone's krijgen.

windofsurf 11-09-10 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 558795)
Dat zeg ik toch ook? Dat was allang bekend, ben alleen benieuwd wanneer we nou eigenlijk onze iphone's krijgen.

ah sorry ben al ff ni meer mee en dan lees je snel over het verhaal :p
daarvoor probeer ik mobistar al de hele tijd voor te bellen ma kzit constant met een wachtmuziekje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:10.