iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Allcom problemen (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/70173-allcom-problemen.html)

trevisnl 11-09-10 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door windofsurf (Bericht 558798)
ah sorry ben al ff ni meer mee en dan lees je snel over het verhaal :p
daarvoor probeer ik mobistar al de hele tijd voor te bellen ma kzit constant met een wachtmuziekje

Oke, laat maar weten hoe het gesprek ging, want van mobistar hebben wenog vrij weinig gehoord.. behalve dan van allcom dat mobistar ons snel binnekort zal b ellen..

woutje76 11-09-10 13:06

Ik heb eea afgebeld (Hoofdzetel Zolder, Mobistar klantendienst(na ingeven vals nummer).
Bij Mobistar klantendienst wisten ze niks.

Daarna teruggebeld met Zolder. Daar nam Valentino de telefoon op. Hij vertelde me dat het gisteren (vrijdag) in de kranten Het Laatste Nieuws en Het Belang van Limburg stond op pagina 11, dat de Allcom winkels overgenomen zouden worden door Mobistar (dus evenals de reserveringen en vooruitbetalingen). Hij zou het artikel voor me inscannen en emailen.

Hij verwachtte dat er volgende week rond woensdag, donderdag officiele communicatie hiervoor uit zal gaan.

BTW, ik zie dat hun website weer in de lucht is....

windofsurf 11-09-10 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door woutje76 (Bericht 558810)
Ik heb eea afgebeld (Hoofdzetel Zolder, Mobistar klantendienst(na ingeven vals nummer).
Bij Mobistar klantendienst wisten ze niks.

Daarna teruggebeld met Zolder. Daar nam Valentino de telefoon op. Hij vertelde me dat het gisteren (vrijdag) in de kranten Het Laatste Nieuws en Het Belang van Limburg stond op pagina 11, dat de Allcom winkels overgenomen zouden worden door Mobistar (dus evenals de reserveringen en vooruitbetalingen). Hij zou het artikel voor me inscannen en emailen.

Hij verwachtte dat er volgende week rond woensdag, donderdag officiele communicatie hiervoor uit zal gaan.

BTW, ik zie dat hun website weer in de lucht is....

Wel ik had juist een werknemer van mobistar aan de lijn,
deze bevestigde ook het artikel in de krant die benadrukt dat alle winkels zijn overgenomen door mobistar en ik heb mijn gegevens moeten doorgeven. De verantwoordelijke werkt wel enkel van maandag tot vrijdag! Dat betekent dus dat ik maandag wordt gebeld met meer uitleg!
Ik hou jullie alleszins op de hoogte!

ugene 11-09-10 14:25

Kijk dat is dan iig wel goed nieuws, toch fijn als je zoveel tegenstrijdige berichten hier leest..

windofsurf 11-09-10 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugene (Bericht 558862)
Kijk dat is dan iig wel goed nieuws, toch fijn als je zoveel tegenstrijdige berichten hier leest..

Wel jij bent misschien de enige die het hier fijn vindt. :p
ik kan eigenlijk helemaal niet lachen met dit schouwspel als allcom eens iets tegoei deed had nu al mijn iphone langer dan een maand!

ugene 11-09-10 16:01

Idd het slaat natuurlijk ook nergens op wat er hier gebeurt. Ik hoop alleen dat ALS Mobistar het overneemt ze ons dan wel enige voorrang geven zeker aangezien we al zo lang (ik vanaf 27-7) aan het wachten zijn... en anders maar mijn voorschot terug, dan kijk iok ergens anders wel en wordt het toch wel een via Mobistar geleverde iPhone uiteindelijk...

trevisnl 11-09-10 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugene (Bericht 558934)
Idd het slaat natuurlijk ook nergens op wat er hier gebeurt. Ik hoop alleen dat ALS Mobistar het overneemt ze ons dan wel enige voorrang geven zeker aangezien we al zo lang (ik vanaf 27-7) aan het wachten zijn... en anders maar mijn voorschot terug, dan kijk iok ergens anders wel en wordt het toch wel een via Mobistar geleverde iPhone uiteindelijk...

Dat hoop ik ook, voorrang, eigenlijk vind ik dat ze ons wel iets mogen laten weten via een mail. zo moeilijk is dat toch niet.. alle mensen die hebben gereserveerd via allcom. ze hebben alle lijsten toch digitaal..
maargoed.. we keep on waiting.

windofsurf 11-09-10 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 558937)
Dat hoop ik ook, voorrang, eigenlijk vind ik dat ze ons wel iets mogen laten weten via een mail. zo moeilijk is dat toch niet.. alle mensen die hebben gereserveerd via allcom. ze hebben alle lijsten toch digitaal..
maargoed.. we keep on waiting.

Je moet ook weten dat mobistar niks kan doen aan het feit dat allcom in fout is! Ik vind dat een beetje begrip ook wel op zen plaats is! Ikzelf wacht ook al van 27/7 en stond 1e in genk maar door stomme fouten van allcom, kan ik nog langer wachtten!
Mobistar zal ongetwijfeld alles doen wat ze kunnen doen voor ons!

Icepod 13-09-10 11:48

Goed nieuws voor de 'slachtoffer'.

Heb net telefonisch contact gehad met Mobistar Brussel. Hun medewerkster wist mij te bevestigen dat zij volop aan die Allcom-zaak bezig zijn, en dat binnen enkele dagen, hooguit 1 week, die winkels terug opengaan onder beheer van Mobistar zelf.
Mensen die een voorschot hebben betaald, kunnen dit probleemloos in die winkels zelf terugvorderen.

Hoe het zit met hun leveringen van Ipnone's wist ze me niets te zeggen.

Groeten,

Icepod

ugene 13-09-10 12:12

En wie gaat er zijn voorschot terug halen en wie wacht er nog? Ik twijfel nog....

Sjord 13-09-10 12:20

Ben zaterdag in Hasselt geweest. Er liggen 2 mobistar shops. 1tje was dicht. Neem aan dat dat de allcom is.?

laurentdes 13-09-10 13:44

goh ik wacht nog denk ik...
ben nu al eeuwen aant wachten op mn iphone.. Nu je geld terugvragen en dan de kans lopen dat hij er wonder boven wonder binnen een week is zou nog harder balen zijn...
in andere winkels ligt hij daarentegen ook niet zo maar op voorraad.. Nu ja, eerst eens zien of er aan deze hele allcom bazaar ook een echt einde komt..
Heb al zo veel verhalen gehoord van hun personeel zelf.. En deze verhalen kwamen helemaal niet overeen met wat andere mensen te horen kregen..
Kutnest !

trevisnl 13-09-10 14:06

ik dekn dat ik ook even wacht op het persbericht... of op een telefoontje,
is het slimste lijkt me zo

luckyluke10 13-09-10 14:09

ja ik wacht ook nog maar effe...16 juni besteld

Icepod 13-09-10 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugene (Bericht 559938)
En wie gaat er zijn voorschot terug halen en wie wacht er nog? Ik twijfel nog....

Gezien ik elders eentje heb kunnen kopen, ga ik voor mijn centen.
Tenzij ik hier iemand op dit forum een plezier kan doen, mocht ik meteen eentje kunnen meenemen in de loop van deze week...

I'

dennis9920 13-09-10 19:44

Ik zit er hard aan te denken om mijn geld terug te gaan halen.
En zou iemand mij het nummer van mobistar kunnen geven voor als ik ze nog iets wil vragen?

ugene 14-09-10 11:49

Zojuist mail gehad...

per 6-9 is allcom idd door Mobistar overgenomen en zij gaan nu zorg dragen voor de levering van de iPhone's. Ik ga denk eens bellen zodra ze weer open zijn en dan kijken of ik hem ook kan afnemen zonder accesoire pakket en anders ga ik maar mijn voorschot terug halen.

Wel apart dat ze elke klant in de reply hebben staan, beetje slordig...

Mobistar nummer is 0495-959500

trevisnl 14-09-10 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugene (Bericht 560775)
Zojuist mail gehad...

per 6-9 is allcom idd door Mobistar overgenomen en zij gaan nu zorg dragen voor de levering van de iPhone's. Ik ga denk eens bellen zodra ze weer open zijn en dan kijken of ik hem ook kan afnemen zonder accesoire pakket en anders ga ik maar mijn voorschot terug halen.

Wel apart dat ze elke klant in de reply hebben staan, beetje slordig...

Mobistar nummer is 0495-959500

in de reply?? hoe beoel je?
ben benieuwd wanneer ze nou eindelijk eens open gaan.. hopelijk snel want wil mijn iphone echt voor 30 september

ugene 14-09-10 12:10

Nou in de adressenlijst komen zowat alle mensen voor die er een besteld hebben....

tranceparency 14-09-10 13:32

Heb ook even naar Allcom Heusden gebeld en daar meldden ze me eerst als antwoord op mijn vraag dat er totaaaaal geen problemen bij hun waren en dat Mobistar nu zelf de verscheidene filialen zou overgenomen hebben, ook dat ze alle voorbestellingslijsten en dergelijke hadden overgenomen, en dat zij dus voor de verdere uitlevering van de toestellen zouden instaan. Hoe en wanneer alles weer operationeel zou zijn wist de "lichtge-irriteerde" vrouw aan de andere kant me niet te vertellen. Waarschijnlijk redelijk wat iPhoneclub forum bezoekers aan de lijn gehad :D

Ben razend benieuwd naar het verdere verloop van dit verhaal. Want ik heb A geen zin om weer helemaal vanaf 0 te moeten gaan wachten in een andere winkel; ik sta van 31/07 op de lijst en was 2-tal weken geleden naar plaatsje 7 verhuisd; en B om mijn voorschot van 206€ te verliezen mede dankzij dat f*kkin' optie pakket...

jorg1986 14-09-10 14:35

Heb de mail net ook ontvangen. Allcom Lommel heeft nog steeds geen werkende telefoon. Ik krijg een bandje dat zegt "Dit nummer is gestoord".

Als ik het nummer vermeld in de e-mail bel dan optie 2 moet ik een nummer ingeven dat ik niet heb.

Hoe hebben jullie contact gezocht met Mobistar? Ik wil weten op welke positie ik in de lijst sta anders ga ik mijn geld terug halen...

tranceparency 14-09-10 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jorg1986 (Bericht 560941)
anders ga ik mijn geld terug halen...

Allemaal goed en wel maar waar ga je geld terug halen als der geen winkel open is?! ;)

jorg1986 14-09-10 15:24

je weet wat ik bedoel :D

MCA 15-09-10 02:08

Beste forumleden,

Uit tal van reacties stellen we vooral grote ongerustheid over de aanlevering van de iPhone vast.
Bij deze dan toch even een rechtzetting:
Allcom is nog steeds een officiële businesspartner van Mobistar, die de verdeling doet van Mobistarprodukten en-diensten.
Afgelopen week besliste Mobistar, geheel in lijn met haar strategie, om de exploitatie van Allcomwinkels over te nemen. Alle lopende bestellingen en herstellingen worden verder verzorgd door Mobistar, die inmiddels in het bezit is van de nodige klantengegevens.
Bij deze willen we ook even verduidelijken dat de aanlevering van de Iphone gebeurt/gebeurde via een verdeelsleutel, waar Allcom en mogelijk zelfs Mobistar geen inspraak over heeft. Met andere woorden, indien we zouden willen, kunnen we op geen enkel moment in functie van de orders zelf grotere hoeveelheden bestellen om aan de vraag te voldoen. Daarom hanteren we een orderlijst volgens het principe, wie eerst komt, wordt eerst beleverd. Meer kunnen we in de gegeven omstandigheden echt niet doen.
De vertraging in de aanlevering van Iphones valt dus geheel buiten de verantwoordelijkheid van Allcom.
We begrijpen jullie frustratie over de lange wachttijden en erkennen dat jullie geduld op de proef wordt gesteld.

Samen met Mobistar brengen we echter alles in het werk voor een correcte afhandeling.

In de overtuiging u bij deze voldoende te hebben geinformeerd,
verblijven wij met vriendelijke groet.

[Red: Naam verwijderd]
Zaakvoerder Allcom Service BVBA

trevisnl 15-09-10 07:25

Dit klinkt als een "het kan nog wel even duren bericht"..
Ik snap ook niet helemaal bedoelt met de zin: Daarom hanteren we een orderlijst volgens het principe, wie eerst komt, wordt eerst beleverd.

ugene 15-09-10 08:35

klopt volgens mij ook niets van, heb hier al reacties gezien van mensen welke volgens allcom eerder aan de beurt waren dan mij terwijl ze hem later besteld hadden. Ik heb er geen vertrouwen meer in en ga mijn poen terug halen als ik hem volgende week nog niet heb, ben er klaar mee!

apple_rainbow 15-09-10 10:15

Mij is nog steeds niet duidelijk over winkels open gaan of niet. Afgelopen zaterdag in Lommel geweest, winkel gesloten. Gisteren mail gehad van Allcom, gebeld met klantendienst Mobistar, verwijzen je weer terug naar Allcom. Begrijpen wie begrijpen kan. Kan iemand duidelijkheid geven?

trevisnl 15-09-10 10:19

Ja precies. heel vaag, Allcom zegt dat mobistar alles heeft overgenomen, mobistar weet of van niks of zeggen dat we gewoon moeten wachten op duidelijkheid, maar we wachten allemaal al zolang...

jorg1986 15-09-10 13:43

Idd precies hetzelfde meegemaakt. Gisteren ook de winkel in Lommel proberen te bellen maar dan krijg je de melding "Dit Nummer is gestoord".

Het enigste wat ik wil weten is op welke positie ik sta zodat ik kan oordelen of ik wil wachten (en als dat niet mogelijk is waar ik mijn geld kan gaan halen omdat de winkel nog steeds gesloten is).

laurentdes 15-09-10 16:39

ben net gebeld door mobistar winkel hasselt..
Die man bevestigde dat de allcom filialen inderdaad zijn overgenomen o.w.v het feit dat de kerel die de franchising voor allcom deed er mee gestopt is zonder iets aan anderen te laten weten.
Hij zei dat de afdeling marketing probeerde uit te zoeken hoe ze het probleem van de iphone gaan oplossen en of je uberhaupt je voorschot kon terugkrijgen.
Hij wist me geen leveringstermijn te zeggen, wel zei hij : 'nog voor het einde van het jaar'.
We kunnen er dus op rekenen dat we nog heel lang gaan moeten wachten...

borisbaco 15-09-10 16:47

ik ga zeker proberen mijn voorschot terug te krijgen..
mailen krijg je geen antwoord en belle ook niet!

een groot schandaal vind ik het maar

js1986 15-09-10 18:28

Vandaag een halve dag in de weer geweest met bellen naar alles en iedereen. 4X naar mobistar resultaat 0,0 ben zelfs nie verder gekomen dan de wachtmuziek.
2X Mediamarkt hasselt ook hier wachtmuziek. Dan maar bij krefel proberen daar ne gast die nie kon voorbestellen omdat de manager er nie was en die vertelde dat er rond kerstmis een nieuwe versie komt zonder antenneprobleem. Dan maar naar allcom gebeld daar Kathleen aan de telefoon gehad die mij vertelde dat je je voorschot kon terugkrijgen en dat ze geen idee had over leverinngstermijnen. Ook ging ze er morgen werk van maken om iedereen te bellen om dit te vragen, wait and see I would say. Dan bij aankomst in hasselt de MM binnen er is een wachtlijst 16GB zw van 30 personen levering bezig van orders 21 augustus. Aangezien ik al van 12 aug wacht zullen die max 3 maanden er ook nog bijkunnen.

ugene 15-09-10 21:10

Einde van het jaar..... wat een klets is dit zeg. Wat een ongekende wanvertoning van Allcom maar ook van Mobistar. Zij kunnen er makkelijk voor zorgen dat er iPhone's verdeeld worden naar de eerdere Allcom winkels om al eerder geplaatste bestellingen uit te leveren dan dat er bij Mediamarkt besteld is. Als je hoofdleverancier bent is dit makkelijk te regelen. Mobistar bepaald toch waar er leveringen naar toe gaan!

apple_rainbow 16-09-10 08:51

Tja, en tegen ons maar zeggen en beloven aan de telefoon dat er volgende week schot in de zaak komt... en zo worden we weer allemaal aan het lijntje gehouden...

trevisnl 16-09-10 08:54

Zouden ze vandaag of morgen niet met een officieel persbericht naar buiten komen? (Mobistar)

apple_rainbow 17-09-10 07:44

Gisteren geen persbericht gehoord of gezien...

ugene 17-09-10 08:09

Ik kan er gewoon niet bij dat we hier niets van horen of dat we geen voorrang krijgen op andere leveringen. Ik lees hier dat men er 6 dagen geleden 1 bij Krefel besteld en gisteren gaat af halen, wij wachten pas 6 weken maakt niets uit hoor....

trevisnl 17-09-10 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugene (Bericht 563031)
Ik kan er gewoon niet bij dat we hier niets van horen of dat we geen voorrang krijgen op andere leveringen. Ik lees hier dat men er 6 dagen geleden 1 bij Krefel besteld en gisteren gaat af halen, wij wachten pas 6 weken maakt niets uit hoor....

ja ik lees die berichten ook altijd, niet echt leuk om te lezen.. en mijn vriendin heeft hem vorige week besteld en krijgt hem ook voor 1 oktober... tjongejonge.

tranceparency 17-09-10 14:08

Ben vandaag even langs geweest in een officieel Mobistar Center en heb een duidelijkere uitleg gekregen... De man achter Allcom heeft beslist om per direct te stoppen met de samenwerking tussen hen en Mobistar, dit zonder iemand hier van op de hoogte te brengen blijkbaar.

1. De volgorde van de orders blijft gewoon in grote lijnen behouden en word terug opgesplitst per vestiging (degene die heropenen en anders dichtsbijzijnde Mobistar Center) Maw wie het langste wachtte krijgt 'm ook eerlijkheidshalve het snelste. Je moet gewoon de bestelbon met de voorafbetaling erbij goed bijhouden. Mobistar heeft deze mee overgenomen en deze word gewoon verrekend bij het afhalen van het toestel. Men heeft bij de hoofdzetel van Mobistar en Apple gevraagd om méér iPhone 4's naar Limburg te sturen ivm deze 'affaire'... Men is nog niet zeker of dit effectief wel zal gebeuren, maar men heeft er wel een goed oog op kijkend naar het feit dat hun huidige bestelde leveringen ook vrij vlot verlopen. Maar in dit geval van onmacht ging Mobistar kijken wat ze konden doen. Maar wachten tot bijv. december of november is overdreven. Men kijkt wat men kan doen en men laat je asap telefonisch weten wanneer jouw toestel binnen is.

2. Enkele winkels zoals Genk en Lommel zijn alweer open onder beheer van Mobistar zelf. En men werkt ook zo snel mogelijk aan het openen van meerdere vestigingen. De hoofdzetel in bijv. Heusden blijft meer dan waarschijnlijk gesloten en word heropent onder een geheel andere vorm.Welke dat is of zal worden wist men me niet te vertellen, wat me ook matig interesseert want mij zien ze daar niet terug als het nie nodig zou zijn :D. Toestellen besteld in vestigingen van Allcom die NIET meer heropenen als Mobistar zijnde worden gewoon geleverd in het dichtsbijzijnde officiële Mobistar Center. Voor Heusden Zolder word dat bijv. Genk of Hasselt.

3. Omdat het tegen de regels van de verkoop van Mobistar en Apple inging word ook het 'optionele' (LEES verplichte) pakket geschrapt en betaal je gewoon 639,99€ voor de iPhone 4 16GB en 749,99€ voor de iPhone 4 32GB. Je krijgt dus enkel wat je gevraagd hebt nothing more nothing less.

Nu maar hopen dat we allen zo snel mogelijk een telefoontje krijgen van Mobistar :P

trevisnl 17-09-10 14:19

dat is mooi nieuws, vooral punt 3 is mooi! bespaart me weer 70 euro..
jammer dat ze nog niks kunnen zeggen over leveringstijden... die 30 september zullen we dus niet halen met onze gratis bumpers. hebben ze daar ook iets over verteld? had eigenlijk wel gerekend op een gratis bumper van apple maar dat hala ik nu niet..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:49.