iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   ipad2-expert (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/90132-ipad2-expert.html)

klun 27-05-11 15:27

ipad2 expert
 
Hi,

Als die brief waar is, waarom staat er dan geen enkele melding op hun website iPad2-expert.nl - iPad2-Expert - Uw Online Webwinkel Voor Betaalbare Electronische Artikelen. ?
De bestellingen en betalingen blijven binnen stromen. Er wordt tijd gerekt.

Klun

DrDecibel 27-05-11 15:27

Toch vraag ik me af hoe dat nou zit met dat soort chinese sites
Ziet er allemaal best gelikt uit
Zouden ze dat toch nou echt opzetten met het idee om alleen maar bestellingen aan te nemen en niks te versturer?

Ben bijna geneigd om voor die 250 dollar een bestelling te plaatsen
Kan me nl niet voorstellen dat je niks binnen krijgt

gobbler 27-05-11 15:29

Ik heb ze al een reply gestuurd.

MarkAlex 27-05-11 19:41

Zelfde probleem hier; iphone besteld, betaald en vandaag bovenstaande mail ontvangen. M.i. Spreekt het in hun voordeel dat ze zo'n mail sturen. Waarom zouden oplichters nog die moeite nemen? Maar misschien is dat wishfuk thinking. Als het inderdaad oplichters zijn hebben ze het wel goed aangepakt... Ik koop veel via internet, altijd zonder probleem. Maar hier ben ik dan dus flink ingetuind.

iCulture 27-05-11 21:13

Ik wil niemand bang maken en ik zeg ook niet dat het per se zo is, maar deze werkwijze begint inmiddels wel erg te lijken op iPhone-helpdesk uit een wat verder verleden.

gobbler 27-05-11 21:56

Ik heb een email verzonden dat ik per ommegaande mijn aankoopbedrag terug wil.
We houden elkaar op de hoogte. Hoor ik niets dan stap ik maandag in de auto.

haroldcornelissen 29-05-11 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gobbler (Bericht 677617)
Ik heb een email verzonden dat ik per ommegaande mijn aankoopbedrag terug wil.
We houden elkaar op de hoogte. Hoor ik niets dan stap ik maandag in de auto.

Kan ik met je mee rijden, maar ik ben bang dat het opgegeven adres niet van hun zelf is.

gobbler 29-05-11 09:20

Misschien moeten we maar eens inventariseren waar het om gaat.
Ikzelf heb bestelnummer 324. Weet niet of ze begonnen zijn bij 0 maar dan praat je al over een redelijk bedrag.

Driquez 29-05-11 10:13

Ook ik kan mij helaas aansluiten in de rij van een niet geleverde Iphone 4, 32 gb na 619 euro betaald te hebben. onderstaand mailtje kreeg ik vrijdag.

Vorige week heb ik dit bedrijf al nagetrokken bij de KvK, zakelijk hebben zij daar alles op orde. Er zijn ook meerdere BV's
Deze webshop is in maart gestart.

Morgen ga ik bekijken wat de juridische mogelijkheden zijn en aangifte doen van mogelijke oplichting.


Geachte heer/mevrouw @@@@@@@,

Bij deze willen wij u informeren dat wij helaas geen producten kunnen
leveren zoals wij dat hebben aangegeven op onze website.

Wij willen als organisatie onze welgemeende excuses aanbieden en u als
klant mededelen, dat dit zeker niet onze bedoeling is geweest. Wij
zijn geen oplichters en doen er alles aan om uw betaalde bedrag waar u
recht op heeft zo spoedig mogelijk over te maken.
Onze boekhouder is drik bezig alles voor ons in kaart te brengen wat
wij terug moeten storten, dus wij vragen u als klant voor uw geduld.

Wij willen u als klant ook niet extra hiermee belasten maar willen wel
eerlijk en oprecht tegen u zijn. Achter de schermen hebben wij er
alles aan gedaan om uw product te kunnen leveren, maar wij zijn als
organisatie door een paar leveranciers opgelicht.
Vandaar dat wij niet kunnen leveren.

Dit is gebeurd vanuit China (http://www.bsook.com/), Engeland en
Indonesië (http://www.javatech.eu/).
Als organisatie hebben wij aangifte gedaan bij de politie, maar die
kunnen ons helaas niet helpen omdat de oplichters niet in Nederland
woonachtig zijn.
Ook hebben wij aangifte gedaan bij de Ambassade van Engeland, maar ook
zei kunnen ons niet helpen. Al deze bewijzen hebben wij en wij kunnen
het ook aantonen.

Maar nogmaals wij willen u hiermee niet belasten, Maar vinden het als
organisatie belangrijk om u hiervan op de hoogte te stellen.

Als organisatie konden wij u ook niet meer telefonisch te woord staan,
omdat wij druk bezig zijn het probleem op te lossen en hebben geen
tijd om de telefoon te beantwoorden. Wij krijgen heel veel
telefoontjes binnen waardoor wij geen mails meer konden beantwoorden.


Hopende u hierbij voldoende te hebben ingelicht.

Vriendelijke groet,

Team Support
iPad2-Expert.nl

Webwinkel: www.iPad2-Expert.nl
Contact: Klantenservice@ipad2-expert.nl

KvK-nummer: 52246140
BTW-identificatienummer: NL212000494B03

gobbler 29-05-11 10:17

Als iedereen die nog wacht op een bestelling de datum van aankoop, het artikel en de prijs per PM naar mij stuurt dan inventariseer ik de openstaande bestellingen.
Vanaf daar neem ik per email contact op.

Net een bestelling gedaan en afgebroken: bestelnummer 450!
Er vanuit gaande dat het gemiddelde afnamebedrag 500 euro is dan zit je op 225000 euro.

haroldcornelissen 30-05-11 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gobbler (Bericht 677765)
Als iedereen die nog wacht op een bestelling de datum van aankoop, het artikel en de prijs per PM naar mij stuurt dan inventariseer ik de openstaande bestellingen.
Vanaf daar neem ik per email contact op.

Net een bestelling gedaan en afgebroken: bestelnummer 450!
Er vanuit gaande dat het gemiddelde afnamebedrag 500 euro is dan zit je op 225000 euro.


Ik heb een iphone 3gs 8gb besteld voor 369,- bestel nr 379.

MarkAlex 30-05-11 09:10

ik heb een iphone 3GS 8Gb besteld, 369 euro, bestelnummer 407.
goed idee om de niet geleverde bestellingen te inventariseren en evt. gezamenlijk actie te ondernemen!

Tonnyfcg 31-05-11 11:44

iPad2-Expert <klantenservice@ipad2-expert.nl>
 
Hoi, Heb vorige week ook een IPhone 4g 32gb voor 619,00 euro besteld bij IPad2-Expert. Bestelling 443. Heb ook een mail gestuurd en heb geen reactie terug gehad. Ben ook opgelicht ws. Hoe kunnen we het gezamenlijk aanpakken. gr.

Tonnyfcg 31-05-11 11:46

bestelling 443 / iphone 4gs 32 gb zwart / 619 euro

timma167 31-05-11 16:39

Beste mensen,

Ook bij mij lijkt het er erg op dat ik ben opgelicht bij Ipad2-expert.nl
Ik heb op 5 mei een iphone 4 16 gb besteld. Ik heb meerdere malen contact gehad met de beheerder van het bedrijf (telefonisch en per e-mail). Telkens beloofde hij dat het product er de volgende week zou zijn. Toch heb ik de telefoon nog steeds niet binnen.
Heb mijn bestelling al in gebreke besteld, maar ik kreeg daar geen antwoord op. Vandaag kreeg ik de mail van Ipad2-expert, dat de site uit de lucht is.
Het kwam niet in orde met hun leverancier en dat ze het geld terugboeken als hun zaken rond zijn. Maar wanneer is dat?

Weet iemand wat we nu kunnen doen? Aangifte is misschien sowieso wel handig, omdat er toch een wel veel mensen de dupe zijn geworden van de beheerder van deze internetsite?
Weet iemand de naam van deze persoon?

Alle tips en informatie zijn welkom.

timma167 31-05-11 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gobbler (Bericht 677765)
Als iedereen die nog wacht op een bestelling de datum van aankoop, het artikel en de prijs per PM naar mij stuurt dan inventariseer ik de openstaande bestellingen.
Vanaf daar neem ik per email contact op.

Net een bestelling gedaan en afgebroken: bestelnummer 450!
Er vanuit gaande dat het gemiddelde afnamebedrag 500 euro is dan zit je op 225000 euro.

Beste Gobbler,

Bestelling: Iphone 4 16 gb.
ordernummer: 295
datum van bestellen: 5-5-'11

Hoor graag de vorderingen

gobbler 31-05-11 16:56

Ik zet je erbij en laat aan het einde van de week even weten hoever we zitten. Dan zijn de 5 dagen voor uitbetaling ook verstreken en weten we definitief waar we aan toe zijn :(

timma167 31-05-11 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gobbler (Bericht 678547)
Ik zet je erbij en laat aan het einde van de week even weten hoever we zitten. Dan zijn de 5 dagen voor uitbetaling ook verstreken en weten we definitief waar we aan toe zijn :(

Misschien een idee om allemaal op te geven bij opgelicht (van de tros).
En daar een nieuw forum beginnen.

Driquez 31-05-11 17:14

Zojuist onderstaande mail ontvangen.
Dus laten we hopen dat het een storm in een glas water was, maar geleerd heb ik hier wel van.

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij willen wij u informeren dat uw order wegens onvoorziene
omstandigheden bij onze leverancier is vertraagd.
Wij hebben onderstaande order geannuleerd.
Het geld ontvangt u binnen 5 dagen retour op de bij ons bekende bankrekening.
Onze excuses voor dit ongemak.
Hopende u hierbij voldoende te hebben ingelicht.

Vriendelijke groet,
Team Support
iPad2-Expert.nl
Webwinkel: www.iPad2-Expert.nl
Contact: ipad2-expert@live.nl

gobbler 31-05-11 17:33

Ik heb dezelfde email ontvangen en de website is nu ook aangepast:
link


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:47.