iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie België (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/)
-   -   iPhone kopen in België: positieve praktijkervaring (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/16733-iphone-kopen-belgie-positieve-praktijkervaring.html)

EricvdBorn 18-04-10 21:49

Afgelopen zaterdag in Brasschaat en Antwerpen geweest voor een nieuwe iPhone (vorige was gestolen), maar zonder succes. Mobistar mensen waren erg onbeleefd en het was duidelijk dat ze geen iPhone wilde verkopen aan een Nederlander. Vier winkels geprobeerd. Bestellen is niet mogelijk en als je ze belt wordt er niet opgenomen. Bij navraag zeggen ze ook dat de telefoon niet voor Nederlanders wordt opgenomen. Ik heb er nu een gevonden via Marktplaats 20 minuten bij mij vandaan.

Moehaha 18-04-10 22:23

Snap het niet ... heb er nu al 12 weggehaald bij Krefel in Turnhout ..
Doen niet raar, zijn uiterst beleefd, maken ook de BTW bon netjes voor je op etc etc ..
En ze hebben er in de regel zat ..

Leonk 21-04-10 08:32

Ben vorige week bij de PhoneHouse in Belgie (Lommel) geweest ook erg aardig en netjes. Die man had zelf niets meer en belde naar andere vestigingen om te kijken of hij daar nog iets voor me kon regelen. In Turnhout hadden ze er nog 2 en die ben ik gaan halen. Voortaan kon ik gewoon even bellen en ze konden ze dan voor me bestellen.

julos 14-05-10 14:58

Ik heb de afgelopen dagen besteed met het vinden van een iPhone in Brugge. Als eerst was ik naar Mobistar geweest waar ze geen iPhones meer hadden. Vervolgens zei de mevrouw in de Mobistar dat ze had gehoord dat er nog iPhones waren bij de Tuyttens. Toen we daar aankwamen bleek dat de 16GB 649 euro was en de 32GB 749! Ik de winkel uitgestapt en naar huis gegaan. De volgende dag weer op zoektocht. Eerst bij de Apple Store geprobeerd, maar helaas alleen nog maar een witte 16GB en nog 5 zwarte 32GB. Vervolgens naar de Fnac. Hier waren ze erg aardig en de man achter de balie keek een beetje verontwaardigd toen ik vroeg of ze nog iPhones hadden. Hij stuurde zijn collega om er een te halen (ze liggen speciaal opgeborgen tegen diefstal). Ik blij de winkel uit met mijn iPhone 16GB 3Gs :).

Thuis aangekomen haal ik de doos uit het zakje en kijk op de achterkant. Op het etiket van Fnac stond 16GB 3Gs Black. Op de achterkant van het doosje stond echter 32GB. Ik snel dat doosje openen natuurlijk om te kijken wat er op de achterkant van de telefoon stond en ja hoor het was een 32GB. Dus ik heb een 32GB voor 575 euro gekregen omdat hij verkeerd gelabeld was! (Natuurlijk niet teruggegaan naar de winkel om het te zeggen haha :p)

ewaa 14-05-10 19:09

Heeft er iemand de 3gs 16 gb voor minder dan 575,- kunnen krijgen in België?

M3 SMGII 14-05-10 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door julos (Bericht 452077)
Ik heb de afgelopen dagen besteed met het vinden van een iPhone in Brugge. Als eerst was ik naar Mobistar geweest waar ze geen iPhones meer hadden. Vervolgens zei de mevrouw in de Mobistar dat ze had gehoord dat er nog iPhones waren bij de Tuyttens. Toen we daar aankwamen bleek dat de 16GB 649 euro was en de 32GB 749! Ik de winkel uitgestapt en naar huis gegaan. De volgende dag weer op zoektocht. Eerst bij de Apple Store geprobeerd, maar helaas alleen nog maar een witte 16GB en nog 5 zwarte 32GB. Vervolgens naar de Fnac. Hier waren ze erg aardig en de man achter de balie keek een beetje verontwaardigd toen ik vroeg of ze nog iPhones hadden. Hij stuurde zijn collega om er een te halen (ze liggen speciaal opgeborgen tegen diefstal). Ik blij de winkel uit met mijn iPhone 16GB 3Gs :).

Thuis aangekomen haal ik de doos uit het zakje en kijk op de achterkant. Op het etiket van Fnac stond 16GB 3Gs Black. Op de achterkant van het doosje stond echter 32GB. Ik snel dat doosje openen natuurlijk om te kijken wat er op de achterkant van de telefoon stond en ja hoor het was een 32GB. Dus ik heb een 32GB voor 575 euro gekregen omdat hij verkeerd gelabeld was! (Natuurlijk niet teruggegaan naar de winkel om het te zeggen haha :p)

de koop van je leven dus:D Probeer nog is zou ik zeggen ;)

julos 15-05-10 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII (Bericht 452210)
de koop van je leven dus:D Probeer nog is zou ik zeggen ;)

Nouja... Vandaag ben ik erachter gekomen dat de microfoon het niet doet, dus als ik bel dan kan ik alleen de ander horen maar mij horen ze niet... Wordt weer een leuk avontuurtje om dat ding in te gaan ruilen (en nu maar hopen dat ik dan ook weer een 32GB terugkrijg).

M3 SMGII 15-05-10 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door julos (Bericht 452520)
Nouja... Vandaag ben ik erachter gekomen dat de microfoon het niet doet, dus als ik bel dan kan ik alleen de ander horen maar mij horen ze niet... Wordt weer een leuk avontuurtje om dat ding in te gaan ruilen (en nu maar hopen dat ik dan ook weer een 32GB terugkrijg).

ow das minder. De kans is dus groot dat je een 16gb gaat krijgen. Mss staat die op dempen ofzo zonder dat je het weet;)

julos 15-05-10 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII (Bericht 452540)
ow das minder. De kans is dus groot dat je een 16gb gaat krijgen. Mss staat die op dempen ofzo zonder dat je het weet;)

Nee want de Dictafoon doet ook niets... Dus helaas, maar volgens mij is er in Nederland wel een regel dat als in de winkel iets fout gelabelt is, dat ze verplicht zijn het jou voor die prijs te verkopen. Even uitzoeken hoe dat in België gaat :p

iroevangelou 13-07-10 10:53

prijs noemen
 
Kan iemand ook nog eenprijs noemen?
Zou heel erg fijn naast de positieve ervaringen ;)

Dankkk!!!

Chakir 16-07-10 21:16

Gaat er iemand rond 30 juli die kant op om hem simlockvrij mee te nemen? Want ik zoek iemand die dan ook voor mij die kant op wil, met een redelijke vergoeding natuurlijk. Ik heb niet de middelen en tijd om er zelf heen te gaan.

Graag een priveberichtje dan :)

M3 SMGII 16-07-10 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chakir (Bericht 491097)
Gaat er iemand rond 30 juli die kant op om hem simlockvrij mee te nemen? Want ik zoek iemand die dan ook voor mij die kant op wil, met een redelijke vergoeding natuurlijk. Ik heb niet de middelen en tijd om er zelf heen te gaan.

Graag een priveberichtje dan :)

Ik woon in Belgie en ga er normaal gezien 2 stuks hebben:p
wat is de vergoeding die je geeft:d

ManindeWereld 16-07-10 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chakir (Bericht 491097)
Gaat er iemand rond 30 juli die kant op om hem simlockvrij mee te nemen? Want ik zoek iemand die dan ook voor mij die kant op wil, met een redelijke vergoeding natuurlijk. Ik heb niet de middelen en tijd om er zelf heen te gaan.

Graag een priveberichtje dan :)

Als ik er tot die tijd nog geen in NL heb gekocht, ga ik hem rond de 30e
zéker in België halen. PM me die 'redelijke vergoeding' maar (en in welke
stad/dorp in NL je woont).

DutchClick 20-07-10 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door julos (Bericht 452583)
Nee want de Dictafoon doet ook niets... Dus helaas, maar volgens mij is er in Nederland wel een regel dat als in de winkel iets fout gelabelt is, dat ze verplicht zijn het jou voor die prijs te verkopen. Even uitzoeken hoe dat in België gaat :p

Helaas, je bent slecht geïnformeerd. In Nederlands is het ook zo dat wanneer het overduidelijk is dat het een fout is (normaal 499 en 'foute'prijs is 299), dat ze je niet hoeven mee te geven voor de lagere prijs.
Dus een 32GB voor de prijs van een 16Gb is overduidelijk een fout!
Natuurlijk droom ik ook wel een keer van zo'n fout... ;-)

Johannes 20-07-10 12:09

Net keihard geweigerd door T-Mobile, dus binnenkort ook maar even een tripje naar het zuiden.

okkie100 20-07-10 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ManindeWereld (Bericht 491125)
Als ik er tot die tijd nog geen in NL heb gekocht, ga ik hem rond de 30e
zéker in België halen. PM me die 'redelijke vergoeding' maar (en in welke
stad/dorp in NL je woont).

Ik zoek er ook nog 1 zou je voor mij nog een 16 gig willen meenemen tegen een vergoeding??
zoek er toch binnenkort wel 1

Johannes 20-07-10 12:40

Weet iemand eigenlijk al hoe het zit met reserveringen in België? Of is gewoon binnenlopen de dertigste het devies?

Dies2kill 20-07-10 14:13

Ik ga er ook 2 halen. Misschien wel 4, ligt eraan of er iemand mee wil.
Verkoop ze allebei dus. Wie wil...

Bazzle 20-07-10 14:34

Ik ben ook van plan om de 30e naar Belgie te rijden. Weet iemand hoe het zit met reserveringen? Nemen ze deze telefonisch aan? Is het sowieso mogelijk om te reserveren?

Of is het gewoon verstandig om al vroeg in de rij te gaan staan?

Alvast bedankt voor het antwoord.


Edit: Ik kan er eventueel ook wel 1 extra mee nemen. Woon in Lelystad, wil wel graag zeker weten dat de intresse serieus is voor ik een extra toestel koop en mee neem.

okkie100 20-07-10 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dies2kill (Bericht 493972)
Ik ga er ook 2 halen. Misschien wel 4, ligt eraan of er iemand mee wil.
Verkoop ze allebei dus. Wie wil...

wil er dan wel 1 van je kopen of eventueel mee gaan woon zelf in de buurt van enschede dus weet niet of dat handig is.

laat maar ff weten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:59.