//

Iphone uit BE en belasting

Iphone uit BE en belasting discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een vraagje over de aankoop van een Iphone. Ik wil aankomende week een iphone in belgie gaan kopen. Een 8gb exemplaar. Nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-05-09, 22:43
huppel huppel is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 27
Standaard Iphone uit BE en belasting

Hallo,

Ik heb een vraagje over de aankoop van een Iphone. Ik wil aankomende week een iphone in belgie gaan kopen. Een 8gb exemplaar.

Nu wil ik mijn telefoon gaan kopen bij een mobistar winkel,
Mijn vraag is; Kan ik via mijn pa's bedrijf de BTW terug krijgen ? Kan ik gewoon de factuur laten maken met het btw nummer van mijn pa's bedrijf, of moet ik nog iets speciaals doen ?

is het dan slim om naar de winkel toe te rijden, of moet ik via de site als bedrijf bestellen ?

Graag een aantal tips, en vooral feiten over de BTW teruggave.

Alvast bedankt !
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-05-09, 23:05
RoodooR RoodooR is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: B-3680 Maaseik
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huppel Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb een vraagje over de aankoop van een Iphone. Ik wil aankomende week een iphone in belgie gaan kopen. Een 8gb exemplaar.

Nu wil ik mijn telefoon gaan kopen bij een mobistar winkel,
Mijn vraag is; Kan ik via mijn pa's bedrijf de BTW terug krijgen ? Kan ik gewoon de factuur laten maken met het btw nummer van mijn pa's bedrijf, of moet ik nog iets speciaals doen ?

is het dan slim om naar de winkel toe te rijden, of moet ik via de site als bedrijf bestellen ?

Graag een aantal tips, en vooral feiten over de BTW teruggave.

Alvast bedankt !
Ik weet dat we op de zaak vaak in Duitsland goederen aanschaffen en dat we dan de btw niet dienen te voldoen, enkel in het thuisland. Dit is wel enkel het geval in bv Mediamarkt. Of dit met onderlinge afspraken te maken heeft, kan ik je niet zeggen...ik vraag het morgen even na bij onze boekhouder...

RoodooR
  #3  
Oud 25-05-09, 23:24
huppel huppel is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 27
Standaard

TYVM !!!!
Maar het niet zo dat als je bijvoorbeeld uit belgie bestelt dat je dan als bedrijf kan bestellen en dat ze dan geen btw rekenen ?

In ieder geval alvast bedankt, En ik wacht even rustig af, want ik hoop dat ik voor dezelfde prijs een "betere" iphone kan kopen
  #4  
Oud 26-05-09, 23:41
RoodooR RoodooR is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: B-3680 Maaseik
Berichten: 5
Standaard

even nagevraagd en poging tot duidelijkheid...:
Als bedrijf met een BTWnummer uit NL is het probleemloos mogelijk BTW-vrij in B aan te kopen. Alleen moet je, als je voor 100% in orde wil zijn, kunnen bewijzen dat het goed dat werd aangekocht ook effectief NL binnenkomt.
Verzekerd verzenden is dan de beste oplossing, het kost wat maar merkelijk minder dan de BTW winst (als het ware).
Wel eerst bellen vooraleer te bestellen en even navragen!
Anders gewoon langsgaan, bovenstaande samen met onderstaande gegevens even aangeven en hup...

Nodige gegevens:
bedrijfsnaam in NL
facturatieadres in NL
liefst tel en fax, met contactpersoon (naam eigenaar)
BTW-nummer uit NL
KvK-nummer uit NL

Succes!
  #5  
Oud 26-05-09, 23:43
huppel huppel is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 27
Standaard

Bedankt voor de informatie. Ik ga even een mailtje opstellen naar mobistar om te kijken of we wat kunnen regelen.

Bedankt voor de moeite !
  #6  
Oud 28-05-09, 14:29
shivers shivers is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huppel Bekijk bericht
Bedankt voor de informatie. Ik ga even een mailtje opstellen naar mobistar om te kijken of we wat kunnen regelen.

Bedankt voor de moeite !
En? Is het gelukt? wil namelijk ook op ons bedrijf een Iphone kopen in Knokke (daar woon ik 8 km vandaan )
  #7  
Oud 28-05-09, 15:08
huppel huppel is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 27
Standaard

Nou, het is niet gelukt. Mobistar verzend niet naar Nederland. En zker met de BTW gaat het niet lukken.
Inmiddels een bedrijf gevonden in nederland die iphone ergens uit europa vandaan halen. Krijg er ook een factuur bij, dus kan gewoon de btw eraf halen.

Kost incl wel meer als in belgie, maar als ik de btw eraf haal is het goedkoper.

PM me eventueel voor hun tel nummer.
  #8  
Oud 28-05-09, 16:12
nkooiker's schermafbeelding
nkooiker nkooiker is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 105
Standaard

Je weet wel dat over een paar dagen de WWDC is en het aannemelijk is dat er een nieuwe iPhone aangekondigt wordt? Slecht moment om een iPhone te kopen NU als je het mij vraagt
  #9  
Oud 28-05-09, 21:47
huppel huppel is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 27
Standaard

Ja, daar heb je gelijk in. Ik volg de nieuwtjes ook al een tijdje. Maar het probleem is, dat als ze er 10 juni een nieuwe aankondigen, het nog 2 maanden+ kan duren voor dat deze te koop is. En aangezien ik al een abbo heb, en het in België ook wel eens kan veranderen met de situatie koop ik hem maar gewoon nu.

Tenzij je zegt; Nee, het word egt de moeite waard om erop te wachten ;P
  #10  
Oud 29-05-09, 10:29
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

je kunt ook in Belgie naar een regulier apple winkel, daar een iphone ex btw kopen en een lege enveloppe verzekerd laten opsturen.
Dat werkt goed en je hebt meteen je telefoon.
  #11  
Oud 29-05-09, 11:44
shivers shivers is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer Bekijk bericht
je kunt ook in Belgie naar een regulier apple winkel, daar een iphone ex btw kopen en een lege enveloppe verzekerd laten opsturen.
Dat werkt goed en je hebt meteen je telefoon.
Dan moeten de winkeliers daar wel aan mee willen werken en dat is dus niet het geval bij de 5 winkels die ik gebeld heb.
Zij zeggen dat je de btw kunt terugvragen bij de belgische belasting middels een forumlier. Helaas zit er een drempelbedrag van 200 euro aan die teruggave. Zij rekenen gewoon de BTW omdat zij ook niet weten dat de telefoon daadwerkelijk naar Nederland gaat.
Ik denk niet dat je een winkelier zo gek gaat vinden om voor jou plezier een lege envelop naar Nederland te laten sturen en zelf met de administratieve rompslomp van hun BTW verklaring blijven zitten.
Gisteren gewoon naar Eeklo in belgie naar de Mobistar shop gereden en een witte Iphone 3G 16 gb gekocht voor 615 euro. Dochter is helemaal happy
  #12  
Oud 29-05-09, 11:58
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

in turnhout bij de apple dealer aldaar geen probleem.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BTW terugvragen iTunes App Store (Belasting Toegevoegde Waarde) iCulture iPhone Apps 8 22-07-11 20:16
Belasting en KVK nodig als iOS programmeur? qkp Ontwikkelen voor iOS 5 19-04-11 18:57
Applicatie publiceren en de Belasting jay28 Ontwikkelen voor iOS 2 30-12-10 12:09
Belasting ruudvroon Archief 4 14-11-07 21:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:14.