//

Iphone bij Mobistar kopen = geen support ! (ook niet bij Apple)

Iphone bij Mobistar kopen = geen support ! (ook niet bij Apple) discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds een week of 2 een iphone 4, die ik bij mobistar gekocht heb. Gisteren wou ik hem ontgrendelen, doch er gebeurde niets. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-08-10, 19:58
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard Iphone bij Mobistar kopen = geen support ! (ook niet bij Apple)

Ik heb sinds een week of 2 een iphone 4, die ik bij mobistar gekocht heb.
Gisteren wou ik hem ontgrendelen, doch er gebeurde niets.
Ik kon dus niets meer doen. Ik heb hem dan aan itunes gehangen maar hij werd niet gevonden. Daarna in DFU mode gezet en toen vond hij hem wel maar herstellen lukte niet omwille van "onbekende fout (1611)".
Als ik hem uit de DFU mode haal en gewoon in recovery mode zet, dan verschijnt het apple logo voor een korte tijd en dan verdwijnt het terug. Dit blijft zich steeds herhalen en dus is herstellen onmogelijk.

Dus nam ik contact op met mobistar voor hulp... ongelooflijk dat mobistar zo weinig weet over de iphone...hun advies luidde : "zoek eens op internet via google"... en anders moest ik maar contact opnemen met Apple.
Ik nam ook contact op met Apple en daar werd ik direct terug doorgestuurd naar Mobistar met de opmerking : toestellen die bij Mobistar gekocht zijn mogen en willen wij NIET ondersteunen. Zelfs geen telefonisch advies. Je kan enkel bij Apple terecht met problemen als de iphone ook in de Apple store gekocht werd !

Conclusie : Als je een iphone koopt bij Mobistar heb je totaal geen service. (je krijgt geen hulp van Mobistar, want ze kennen niks van de iphone en Apple wil ook geen hulp bieden.)
In mijn geval is de enige optie dus om de iphone via Mobistar op te sturen voor herstelling. Dit betekent dat ik mijn 14 dagen oude iphone direct kwijt ben voor minstens 4 weken !!
Dit terwijl iemand met een beetje kennis van de iphone dit probleem misschien zeer eenvoudig zou kunnen oplossen.

Mijn advies luidt dan ook : koop liever de iphone bij een Apple store, daar hebben ze waarschijnlijk meer kennis en kun je er gemakkelijker terecht met problemen.

Persoonlijk vind ik ook dat een toestel van een dag of 14 oud direct door een nieuw zou moeten vervangen worden (is 100 % garantiegeval) ... Niet dus...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-08-10, 20:29
lesfetes lesfetes is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Kapellen, Belgie
Berichten: 97
Standaard

Zuur dat ze niet willen helpen, ik ken het probleem niet maar als je de raad van Mobi volgt kom een berg info tegen van een zeer kenbaar probleem 1611 ...

Misschien kan dit eens proberen:
http://theiphonemagazine.net/2010/06...ne-error-1611/
  #3  
Oud 11-09-10, 10:24
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Update : Na twee weken een nieuw toestel gekregen !
Ik kan dus niet echt meer klagen...
  #4  
Oud 21-09-10, 17:44
fyver fyver is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 15
Standaard

bij mij werd ik in oudenaarde toch wel goed geholpen toen mijn 4g uuum jah vastgelopen was.
  #5  
Oud 25-09-10, 00:27
Mindblower008 Mindblower008 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 80
Standaard

Mobistar is een netwerk é geen fabrikant van toestellen.

als je problemen hebt met de iphone zelf moet je bij apple zijn.


als een samsung tv koopt, ga je toch ook niet bellen naar de vrt als je er problemen mee hebt.
  #6  
Oud 25-09-10, 00:58
beyazz beyazz is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 122
Standaard

Umm, je moet juist volgens de wet(althans in NL) eerst naar de winkel waar het product is aangeschaft. Jij hebt het product immers bij hun gekocht, en moeten zijn ervoor zorgen dat je een werkend product hebt.

Je sluit een contract af met de winkel, niet met de fabrikant
  #7  
Oud 25-09-10, 01:19
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindblower008 Bekijk bericht
Mobistar is een netwerk é geen fabrikant van toestellen.

als je problemen hebt met de iphone zelf moet je bij apple zijn.


als een samsung tv koopt, ga je toch ook niet bellen naar de vrt als je er problemen mee hebt.
Akkoord, het is een lang bericht, maar als je dan toch gevat wilt antwoorden, dan best eens het volledige bericht lezen...

Als ik een Samsung TV heb KAN ik tenminste naar Samsung bellen voor hulp ! Als je een iphone koopt bij Mobistar dan KUN je geen support krijgen van Apple (zelfs niet telefonisch !). Apple zal je vriendelijk terug doorverwijzen naar Mobistar voor problemen...
Enkel Iphones aangekocht bij Apple kunnen support krijgen van Apple.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan mobistar je verplichten om voor 60 euro accesoires te kopen bij iphone4? Delphii Orange 4 04-07-10 12:43
Apple en tmobile weten het ook niet: composite av werkt niet bij 3GS von nim iPhone accessoires en onderdelen 2 02-07-09 11:18
iPhone trilt NIET & ook geen geluid meer bij sms angelo123 iPhone algemeen 3 06-05-09 10:42
Geen geluid, ook niet bij oordopjes. Djabber iPhone algemeen 3 13-05-08 12:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:44.