iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/143947-iphone-5s-kopen-duitsland-wie-gaat-mee.html)

matthijst 30-09-13 20:46

Kan je er dus vanuit gaan dat als er geen hekjes staan er niks te verdelen valt?

feddesman 30-09-13 20:46

Ik ga denk ook maar een kvk aanvragen.Je hoeft niet in de rij te staan en het is gelijk geregeld.

sparc 30-09-13 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door feddesman (Bericht 919591)
Ik ga denk ook maar een kvk aanvragen.Je hoeft niet in de rij te staan en het is gelijk geregeld.

Hoezo ? (aangenomen dat je een kamer van koophandel nummer bedoeld)

feddesman 30-09-13 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sparc (Bericht 919593)
Hoezo ? (aangenomen dat je een kamer van koophandel nummer bedoeld)

Die 2 gasten waar ik mee was gaven daar aan dat ze ook 2 toestellen zakelijk wilden aanschaffen.Dat was geen probleem en er werden gelijk 2 toestellen per man gehaald.
Voor de privetoestellen moesten ze wel in de rij gaan staan.

sparc 30-09-13 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door feddesman (Bericht 919594)
Die 2 gasten waar ik mee was gaven daar aan dat ze ook 2 toestellen zakelijk wilden aanschaffen.Dat was geen probleem en er werden gelijk 2 toestellen per man gehaald.
Voor de privetoestellen moesten ze wel in de rij gaan staan.

Da's grappig... En hoe werkt dat precies daar ik uiteraard beschik over een kvk/btw nummer ? :) Tickets waren gewoon nodig neem ik aan ?

feddesman 30-09-13 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sparc (Bericht 919595)
Da's grappig... En hoe werkt dat precies daar ik uiteraard beschik over een kvk/btw nummer ? :) Tickets waren gewoon nodig neem ik aan ?

Ja de tickets waren wel nodig.Maar als je die had hoefde je dus niet meer in de rij te gaan staan.Je moet wel je bedrijfsgegevens overleggen.

sparc 30-09-13 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door feddesman (Bericht 919596)
Ja de tickets waren wel nodig.Maar als je die had hoefde je dus niet meer in de rij te gaan staan.Je moet wel je bedrijfsgegevens overleggen.

Fijn om te weten. Voor het terugvragen van de Duitse btw is het zowiezo nuttig om je bedrijfsgegevens op de bon te hebben staan om problemen achteraf te voorkomen.

hot12345 30-09-13 21:01

Jongens, en? kunnen we reserveren?, Heb aantal pagina's niet gevold.

sparc 30-09-13 21:01

nope (nog niet)

feddesman 30-09-13 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sparc (Bericht 919601)
nope (nog niet)

Volgens Emper mischien helemaal niet.Er werd gezegd dat dat teveel werk was ofzo.

Emper 30-09-13 21:04

misschien nooit
 
Volgens 1 van de medewerkers komt het niet in Duitsland, teveel gedoe. Alsof dit voor ons geen gedoe is, voor niks rijden en wachten, wachten, wachten

feddesman 30-09-13 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Emper (Bericht 919603)
Volgens 1 van de medewerkers komt het niet in Duitsland, teveel gedoe. Alsof dit voor ons geen gedoe is, voor niks rijden en wachten, wachten, wachten

Wel goed voor de duitse economie.

Emper 30-09-13 21:06

Gaat allemaal naar Tim Cook

iAPpel 30-09-13 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hot12345 (Bericht 919600)
Jongens, en? kunnen we reserveren?, Heb aantal pagina's niet gevold.

Je hebt weinig gemist, behalve dat:

- er vandaag paar mensen in Oberhausen voor niets zijn geweest
- er een UPS vrachtwagen achter de Store is gespot maar helaas geen iPhones
- ene Boer kaartjes voor 140 euro probeert te verkopen en de boel te saboteren
- bijna iedereen hier graag een antwoord op dezelfde vraag als die van jou wilt
- volgens THE store alle toestellen in Duitsland zijn uitverkocht
:confused::rolleyes:

marijn65 30-09-13 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sparc (Bericht 919489)
Hallo,

Ik was vanochtend ook in Oberhausen (na op de 20de ook al misgegrepen te hebben na 7 uur wachten). Ik heb met 3 medewerkers gesproken om te kijken wat voor info ik los kon krijgen. De eerste medewerker had niks meer te verstellen dan dat de iPhone 5s uitverkocht was. De 2de... Gisteren (zondag) was de Applestore schijnbaar open en toen zijn de laatste iPhone 5s-en die zaterdag nog overgebleven zijn verkocht (volgens de betreffende medewerker waren dat de laatste iPhone 5s-en van Duitsland.... maar of je dat nou moet geloven weet ik ook niet). Ook vermelde hij het bestaan van een aparte lading iPhone 5s-en die gereserveerd zijn voor verkopen icm abonnementen (interessant om te weten mocht je een manager willen pogen om te lullen, die ook uitverkocht waren.. Deze persoon zei om 10:30 uur dat ze vanochtend al een levering binnengekregen hadden en dat daar geen iPhones bij zaten. Volgens hem was het zo dat ze bij het openen van de 'levering' ze pas zouden zien of er wel of geen iPhones bij zitten (wat ik niet helemaal geloof). Er zou geen levering meer komen die dag. Toen ik navraag deed zei hij dat het niet waarschijnlijk zou zijn. 100% zeker was hij dus niet... Hij vervolgde daarna zijn verhaal dat er nog steeds elke dag om 6:00 uur s'ochtends 50-100 man voor de deur zouden staan. Als dit waar is suggereert het wel dat als er een dag na een levering de restanten verkocht worden dat het in dat geval verstandig is om dan erg vroeg aanwezig te zijn. Hierna heb ik nog een manager gesproken. Hier werd ik in ieder geval wijzer op gebied van........ screenprotectors... De nieuwe homebutton van de 5s (incl touch ID ring) is even groot als die van de 5. Handig om te weten toch ? :).... Verder zij zei niet te kunnen zeggen wanneer de volgende zending binnen zou komen (behalve dan dat er vandaag geen meer zou komen). Hij suggereerde dat ik het later deze week nog een keer kon proberen maar raadde me aan te wachten totdat de distributie in Duitsland iets beter op gang gekomen zou zijn. Hij achtte het niet onwaarschijnlijk dat 1-2 weken vanaf nu de iPhone-tickets vanaf het internet gereserveerd zouden kunnen worden. Mogelijk dat hiervoor een Apple ID nodig zou zijn, maar geen betaling vooraf.

Dus..... :) Ik heb de neiging om woensdag weer terug te gaan met iemand die bereid is om minimaal een paar uurtjes te wachten (in m'n 1tje zoals vandaag was toch wel erg saai). Ik woon in regio Venlo (zo'n 55 km van Oberhausen), dus als ik met iemand mee kan rijden dan hoor ik dat graag via een PM..

Tot zover mijn verslag van vandaag...

Grtzzz,
Roel

Kijk, hier hebben we nou wat aan. Nuttige info! Dankje!

Chrisl 30-09-13 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel (Bericht 919607)
ene Boer kaartjes voor 140 euro probeert te verkopen en de boel te saboteren

Dikke lol!!!!

marijn65 30-09-13 21:16

3 uurtjes weggeweest om ff lekker te spinnen. 4 nieuwe pagina's met berichten, ik heb weer wat te lezen:o

feddesman 30-09-13 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 919614)
Dikke lol!!!!

Leeft dat ventje trouwens nog?

marijn65 30-09-13 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door feddesman (Bericht 919616)
Leeft dat ventje trouwens nog?

Denk dat die weer tevoorschijn komt als morgen mensen teleurgesteld in Oberhausen staan..

Chrisl 30-09-13 21:20

Ik heb niet gereageerd op z'n laatste pm dus geen idee. Hij zal vast door hebben dat hij niet meer heel erg welkom is hier...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:57.