iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone 5s kopen bij Gravis.de (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/145629-iphone-5s-kopen-gravis-de.html)

fuqua 04-10-13 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sparc (Bericht 921521)
Voorraad meldingen kloppen niet. Is een fout en dat heb ik dus net telefonisch meegedeeld gekregen toen ik belde. Weet niet of er modellen daadwerkelijk wel op voorraad zijn.

**** dat meen je toch niet serieus ?

sparc 04-10-13 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel (Bericht 921524)
Ben nu aan het bellen..

De dame die ik aan de lijn kreeg sprak erg slecht Engels.. Gelukkig was mijn Duits beter dan verwacht... :)

vankeulenr 04-10-13 15:20

En niemand die zo slim is om ff de shop te bellen en te vragen hoe het met de voorraad zit? of wanneer er uitgeleverd word....

dannypsv3821 04-10-13 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 921501)
Voor sommigen die er 2 besteld hebben: wat doen jullie met die 2e??? xD gewoon doorverkopen ofzo ?

Een voor mij, een voor de vrouw.

MacRoonz 04-10-13 15:21

naja midden Oktober is voor mij ook prima :)

fuqua 04-10-13 15:23

is het daarom nog altijd het bedrag gereserveerd op mijn CC ?

Remi 04-10-13 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel (Bericht 921518)
Bijna alle modellen op voorraad, behalve de 64 GB varianten. Denk dat Apple bewust minder 64's bevoorraad.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 oktober 2013 om 15:15 ----------



Bedoel je dat het op 'sofort lieferbar' stond en na je bestelling 'Bald..'?

Ja dat klopt.

iAPpel 04-10-13 15:29

Heb zojuist een medewerker van hun gesproken. Volgens hem is er een technische storing en hij vermoedt dat mijn bestelling een soort van 'gereserveerd' status heeft gekregen. Als ik het goed heb begrepen (beste man kon zich moeilijk in het Engels uiten), dan waren er iPhones gereserveerd en was het daarom online op voorraad verschenen. Toen ik vroeg wat nu te doen zei hij daarop dat hij het kon cancellen of order zo laten en evt maandag terug te bellen omdat ze nu een storing hebben. Kans bestond dat het volgende week uitgeleverd kan worden of anders op reservering.
Kortom, ik ga deze bestelling (nog) niet cancellen en wacht gewoon volgende week af. Cancellen kan je altijd nog doen, totdat het verzonden is.

fuqua 04-10-13 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel (Bericht 921538)
Heb zojuist een medewerker van hun gesproken. Volgens hem is er een technische storing en hij vermoedt dat mijn bestelling een soort van 'gereserveerd' status heeft gekregen. Als ik het goed heb begrepen (beste man kon zich moeilijk in het Engels uiten), dan waren er iPhones gereserveerd en was het daarom online op voorraad verschenen. Toen ik vroeg wat nu te doen zei hij daarop dat hij het kon cancellen of order zo laten en evt maandag terug te bellen omdat ze nu een storing hebben. Kans bestond dat het volgende week uitgeleverd kan worden of anders op reservering.
Kortom, ik ga deze bestelling (nog) niet cancellen en wacht gewoon volgende week af. Cancellen kan je altijd nog doen, totdat het verzonden is.

aaargh ! dammit, nu staat ook weer alles op beschikbaar / op voorraad bij gravis

Remi 04-10-13 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sparc (Bericht 921514)
SLECHT NIEUWS !!!

Ik heb met Gravis.de gebeld.. De voorraadmelding is een fout. Ze hebben geen voorraad en er is dus ook geen leveringstermijn bekend..

Ik hoop/reken in dit geval toch op een miscommunicatie want tot nu zijn er nog steeds 5S toestellen voorradig volgens hun eigen website. Als een helpdeskmiep al weet dat er sprake is van een fout dan hadden ze die inmiddels wel gecorrigeerd.

sparc 04-10-13 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fuqua (Bericht 921540)
aaargh ! dammit, nu staat ook weer alles op beschikbaar / op voorraad bij gravis

Om de site dan ff uit de lucht te halen tot het gefixed is denkt daar natuurlijk niemand aan daar ze anders een gigantische omzet mislopen die juist door deze fout gegenereerd wordt...

iAPpel 04-10-13 15:36

Het zal altijd nog eerder geleverd worden dan het hier in NL beschikbaar zal zijn :p

Remi 04-10-13 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel (Bericht 921538)
Heb zojuist een medewerker van hun gesproken. Volgens hem is er een technische storing en hij vermoedt dat mijn bestelling een soort van 'gereserveerd' status heeft gekregen. Als ik het goed heb begrepen (beste man kon zich moeilijk in het Engels uiten), dan waren er iPhones gereserveerd en was het daarom online op voorraad verschenen. Toen ik vroeg wat nu te doen zei hij daarop dat hij het kon cancellen of order zo laten en evt maandag terug te bellen omdat ze nu een storing hebben. Kans bestond dat het volgende week uitgeleverd kan worden of anders op reservering.
Kortom, ik ga deze bestelling (nog) niet cancellen en wacht gewoon volgende week af. Cancellen kan je altijd nog doen, totdat het verzonden is.

Thanks voor de info. Ik laat mijn order iig staan. :-)

fuqua 04-10-13 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Remi (Bericht 921541)
Ik hoop/reken in dit geval toch op een miscommunicatie want tot nu zijn er nog steeds 5S toestellen voorradig volgens hun eigen website. Als een helpdeskmiep al weet dat er sprake is van een fout dan hadden ze die inmiddels wel gecorrigeerd.

ja dat is ook vreemd moet toch paniek daar zijn dan er nu ineens een piek aan bestellingen komen op de iphone 5s.

wacht zij er laatst niet iemand ergens dat gravis met 2 verschillende systemen werkt die niet geheel synchroon met elkaar lopen. bestelling/voorraad staat wel in het ene systeem maar nog niet op het andere ?

iAPpel 04-10-13 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sparc (Bericht 921545)
Om de site dan ff uit de lucht te halen tot het gefixed is denkt daar natuurlijk niemand aan daar ze anders een gigantische omzet mislopen die juist door deze fout gegenereerd wordt...

Is dit echt een technische fout of hopen ze hiermee bestellingen binnen te krijgen en van deze bestellingen er een hoop alsnog actief zullen blijven?

fuqua 04-10-13 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sparc (Bericht 921545)
Om de site dan ff uit de lucht te halen tot het gefixed is denkt daar natuurlijk niemand aan daar ze anders een gigantische omzet mislopen die juist door deze fout gegenereerd wordt...

lol en ik zei nog net dat ik het gevoel had dat we bij de neus worden genomen. laat lekker staan we zien wel hoe dit zich gaat uitspelen.

vankeulenr 04-10-13 15:40

Zo ken ik er nog wel een paar!

Apple iPhone 5S 32GB Gold vertragsfrei 09/2013 | mStore - Ihre Apple Erlebniswelt

fuqua 04-10-13 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vankeulenr (Bericht 921554)

was dat ? nog een reseller dit claimt op voorraad te hebben ?

DennisScholing 04-10-13 15:48

Ze kunnen zoiets ook handmatig op niet leverbaar zetten. Dus volgens mij klopt het gewoon wat er staat.

iAPpel 04-10-13 15:50

Bij overzicht van de iPhones, staat er bij de 5S sofort lieferbar, echter als je op een iPhone klikt, staat er in het rood bald lieferbar. Ben nu benieuwd of de eerdere bestellingen wel volgende week geleverd gaan worden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:46.