iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone UK (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/1943-iphone-uk.html)

Merkie 17-03-08 18:41

Je moet met creditcard betalen, dus tenzij jij een CC weet te regelen terwijl je jonger dan 18 bent wordt het lastig.

WybWyb 17-03-08 18:55

Oh dat gaat dus niet werken... Is er niet iets van Uk to Netherland ofzo. Zou wel handig zijn...

azt33 17-03-08 19:18

Ik denk dat je met UK2NL op een prijs van ongeveer €500-550 komt, en voor die prijs kan je ze hier al kopen. Ik heb het hier over de 16GB trouwens, aangezien de telefoon omgerekend ongeveer €450 kost, verzenden en bankkosten komen er nog bij, en de verzender wil natuurlijk ook nog winst maken.

Het is natuurlijk leuker om je iPhone zelf te halen, als je er tijd voor hebt. Komende maandag zijn ze trouwens open, 2de Paasdag. Helaas zijn de tickets niet echt voordelig meer te noemen, maar ja, voor mensen die doordeweeks werken is dit wel ideaal :)

Buffalo 17-03-08 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Merkie (Bericht 83259)
Je moet met creditcard betalen, dus tenzij jij een CC weet te regelen terwijl je jonger dan 18 bent wordt het lastig.

Bij een carphone wharehouse kun je toch gewoon met PIN betalen

WybWyb 17-03-08 22:11

Kan je nou wel of niet met een gewone Postbank pas betalen? In de Carphone Warehouse dan hea.

Buffalo 18-03-08 07:58

wat ik begrepen heb is dat afhankelijk van je bankpas. De ene winkel pakt postbank wel goed en de andere doet dat weet niet. Ik zelf ga het met rabobank proberen. Heb vooraf contact gehad met Rabobank en zei zeggen dat de pas gewoon moet werken in Engeland. Vraag dus voor de zekerheid ook eventjes aan je bank ;)

cypher21 18-03-08 08:09

De rabo pinpas heeft wel maestro, maar of dit nu geaccepteerd wordt als CC is de vraag. Als ik in het buitenland ergens pin wordt de pinpas wel als CC behandeld (geen pin, bonnetje ondertekenen enz.)

forum.bericht 18-03-08 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 83547)
De rabo pinpas heeft wel maestro, maar of dit nu geaccepteerd wordt als CC is de vraag. Als ik in het buitenland ergens pin wordt de pinpas wel als CC behandeld (geen pin, bonnetje ondertekenen enz.)

Bankpassen zijn geen CC's. Staat los van bonnetjes tekenen, pincodes ingeven etc.

cypher21 18-03-08 09:14

Joh, meen je dat ;) Wilde alleen aankaarten dat ze in het buitenland de pinpas niet zo kennen als wij hier, en daardoor "lijkt" het op een creditcard.
Ik denk ook niet dat dit bij de apple store geaccepteerd zal gaan worden, maar heb nog nergens gelezen dat iemand dit geprobeerd heeft.

azt33 18-03-08 09:50

Zoals eerder vermeld, kon ik niet betalen met mijn Postbank pinpas en mijn Rabo pas werd ook geweigerd bij de Apple Store Regent Str.
CC van Postbank was weer geen probleem, maar limiet was dan weer niet toereikend.

cypher21 18-03-08 09:53

Ah sorry, overheen gelezen dus. Dan is dat punt ook weer uit de wereld, alleen geldige CC dus (met genoeg limiet uiteraard ;) )

Buffalo 18-03-08 16:43

maar in de carphone winkels kun je toch wel gewoon pinnen? Anders toch eens langs de rabobank gaan voor info

niels1981 18-03-08 16:53

de rabobank kan wel zeggen dat het mogelijk is. maar als het beleid van carphone is dat je die dingen met cc moet betalen kan de rabobank hoog of laag springen maar betalen lukt je dan toch niet.

maestro wordt geaccepteerd volgens de site van carphone warehouse.

ik denk dat je een belletje naar een shop van carphone warehouse moet proberen ipv naar de rabobank.

Bertje 18-03-08 18:13

Ik ga toch liever naar de Apple store dan naar het carphonewarehouse.. ;)

Buffalo 18-03-08 19:39

tja als je in newcastle bent dan is een applestore moeilijk he ;).
Zeker als je een romantisch weekendje hebt ;)

Eduard 19-03-08 00:09

Ik was vandaag in London. Ben natuurlijk naar de Apple Store geweest in Regent Street.

Heb daar 1 iPhone 8GB, 1 iPhone 16GB en 2 Incase hoesjes gekocht. Ik moest eerst me CC geven, is van postbank en de verkoper ging checken of ik niet al meer iPhone's had gekocht. Daarna gewoon afgerekend met CC en kon zo weglopen, werd verder niks gevraagd :P

JMD1 19-03-08 11:49

Hoe reken je eigenlijk af met cc in Engeland; met pincode of legitimatie?

azt33 19-03-08 11:55

Bij mij was het geen van beide, ik hoefde alleen maar te tekenen (ze vroegen niet eens naar legitimatie!). Maar ik denk dat het handig is als je beide bij je hebt, voor het geval dat :)

Iron` 19-03-08 15:11

hmm vraag me dan toch af of je eventueel wel meteen abn kaart zoukunnen betalen, of gewoon echt alleen cc. ga voor de zekerheid maar een CC mee nemen want..

FreddO! 19-03-08 18:32

Postbank en Rabobank pinpasssen worden niet geaccepteerd zoals dat hier te lezen is. ABN denk ik dank ook niet maar dat zou je moeten proberen. CC daarentegen wel. Niet vergeten dus!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:08.